Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16946
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21066

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 11. okt 2018, 12:54

DenBruneMunk skrev:
Misantropen skrev:
DenBruneMunk skrev:Jeg har givet hunde her, DentaFLEX i flere år, og de er lugtfri, så du må have fået et parti , som var fugtskadet eller lign. Og måske mener du ikke dentaFLEX men DentaSTIX?

Har du prøvet at se dig selv i munden efter du har spist noget forskelligt, suppe, grøntsager, kage , slik og nok utrolig meget generelt, så pointen er lige? Hvorfor kigger du i det hele taget i munden på hunden efter den har spist???? Det lyder unormalt.

Hold da op..

Det er jo bare en konstatering. Hvis du har andre erfaringer kan du da være ligeglad og fortsætte med at bruge dem.

Men der er altså ikke noget unormalt ved at kigge på en hunds tænder efter den har spist noget klistret. Det gør du forhåbentlig også selv hvis dine hunde spiser noget der kan genere deres mund/tænder nu eller på sigt.

Hold da selv op.....

Fortæl ikke, du går og kigger ned i munden på din hund hver dag, og efter den har spist... Havde det været børn, så havde de forældre været til skamme over hele internettet. Hvis hunden ikke gider spise, så slipper den, og har den noget i tænderne så er den ikke anderledes end danskere som spiser berlinere, de slikker sig da om munden... Så hold om noget hysteri om hundens tænder og hvad der sidder der, den slikker det da væk som andre dyr, og ikke glemme som et menneske.

Og jo, jeg forklarer bare at jeg ikke ser nogen lugtgener ved produktet, og jo, jeg stopper ikke med at bruge det, og deler gerne mine oplevelser for godt, som andre gør det for dårlige.

Selvfølgelig tjekker og undersøger jeg mine hundes mund og tænder hvis de har spist noget der generer dem. Det er lige meget om det er noget klistret i ganen eller noget der har sat sig fast imellem deres tænder.

Jeg synes selv det er irriterende når jeg har noget til at sidde fast, og jeg har endda hænder og fingre til rådighed.

Hvordan undersøger du din hunds tænder?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf DenBruneMunk » 11. okt 2018, 14:19

Misantropen skrev:Hvordan undersøger du din hunds tænder?

På helt normal vis, når de børstes(ikke daglig), eller masseres. Så har de ikke noget imod jeg sætter hånden i munden og dyrlægen glædes når jeg er der :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2018, 14:54

DenBruneMunk skrev:
LadyFox skrev:Hvis i har en hund og en lugtesans, så lad vær' at købe eller tage imod sådan nogle her

Jeg har givet hunde her, DentaFLEX i flere år, og de er lugtfri, så du må have fået et parti , som var fugtskadet eller lign. Og måske mener du ikke dentaFLEX men DentaSTIX?

SAGA skrev:Og de klistrer mega meget fast til hundens tænder.

Har du prøvet at se dig selv i munden efter du har spist noget forskelligt, suppe, grøntsager, kage , slik og nok utrolig meget generelt, så pointen er lige? Hvorfor kigger du i det hele taget i munden på hunden efter den har spist???? Det lyder unormalt.


Jo, jeg mener dem på billedet.
0
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32463

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 11. okt 2018, 15:06

Ikke et spørgsmål som sådan, men mere en undren over Viktor (Main Coonen).

Han er begyndt at blive ekstremt aktiv om aftenen. Normalt har han lige drønet frem og tilbage i lejligheden måske 2-3 gange, jagtet Misty og så ellers lagt sig til at sove :D



Indenfor den sidste måneds tid er hans aktivitetsniveau steget drastisk om aftenen. Han bruger omkring 1-1 1/2 time hver aften, hvor han løber frem og tilbage, leger med legetøj og jagter Misty.



Altså, det er sgu sjovt nok at se, men jeg undrer mig over hvor den ekstra energi lige er kommet fra. Andre år har han ikke fået mere energi, når vinteren nærmede sig. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf DenBruneMunk » 11. okt 2018, 15:48

LadyFox skrev:
DenBruneMunk skrev:
LadyFox skrev:Hvis i har en hund og en lugtesans, så lad vær' at købe eller tage imod sådan nogle her

Jeg har givet hunde her, DentaFLEX i flere år, og de er lugtfri, så du må have fået et parti , som var fugtskadet eller lign. Og måske mener du ikke dentaFLEX men DentaSTIX?

SAGA skrev:Og de klistrer mega meget fast til hundens tænder.

Har du prøvet at se dig selv i munden efter du har spist noget forskelligt, suppe, grøntsager, kage , slik og nok utrolig meget generelt, så pointen er lige? Hvorfor kigger du i det hele taget i munden på hunden efter den har spist???? Det lyder unormalt.


Jo, jeg mener dem på billedet.

Sorry, har lige set dem i butikkerne, og nu har de begge samme navn, det er mærkeligt, at lave sådan et stunt, når indhold ikke er særlig ens, mine hunde synes ikke dentaSTIX er spændende, så derfor er det FLEX som vælges, nu er æskerne så ens.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Hunkat » 14. okt 2018, 10:41

Jeg opdagede ved et tilfælde i går at missekatten har fået en lille lyserød plet på den ene "tå-trædepude". Det er ligesom om at det sorte yderste lag er skallet lidt af. På puden ved siden af skaller han også lidt men uden at være lyserød.

Vi har snakket om om han måske er kommet for tæt på et varmt komfur (selvom vi skærmer det af når det ikke er i brug), eller om han måske har for tørre poter. Er der nogen der har oplevet noget lignende?

Han har ikke ondt, vi må gerne kigge og røre forsigtigt, han halter ikke eller slikker poten mere end normalt.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 25. okt 2018, 09:33

Hunkat skrev:Jeg opdagede ved et tilfælde i går at missekatten har fået en lille lyserød plet på den ene "tå-trædepude". Det er ligesom om at det sorte yderste lag er skallet lidt af. På puden ved siden af skaller han også lidt men uden at være lyserød.

Vi har snakket om om han måske er kommet for tæt på et varmt komfur (selvom vi skærmer det af når det ikke er i brug), eller om han måske har for tørre poter. Er der nogen der har oplevet noget lignende?

Han har ikke ondt, vi må gerne kigge og røre forsigtigt, han halter ikke eller slikker poten mere end normalt.


Måske har han haft et lille sår? Vores kattekilling som selvfølgelig godt nok bor udendørs har tit smårifter synes jeg.
Senest rettet af Pandesteg 25. okt 2018, 09:35, rettet i alt 1 gang.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 25. okt 2018, 09:34

Dmitra skrev:Jeg er virkelig bekymret for dværgpapegøjerne, de kan jo ikke sidde i bur hele tiden, så de er selvfølgelig ude, jeg har ingen dør indtil stuen og det er også der jeg/vi opholder os mest. Inde i stuen er der malede bjælker i loftet og fuglene har fået en meget dum vane, de hakker i den ene bjælke og æder malingflagerne. Ved fandeme ikke hvad jeg gør, kan ikke holde dem fra stuen og de skal heller ikke sidde spærret inde 24/7.


Ej hvor træls. Kan man sætte et eller andet op på bjælkerne så de ikke kan komme til at sidde og hakke i dem?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 25. okt 2018, 17:14

Dmitra skrev:Jeg er virkelig bekymret for dværgpapegøjerne, de kan jo ikke sidde i bur hele tiden, så de er selvfølgelig ude, jeg har ingen dør indtil stuen og det er også der jeg/vi opholder os mest. Inde i stuen er der malede bjælker i loftet og fuglene har fået en meget dum vane, de hakker i den ene bjælke og æder malingflagerne. Ved fandeme ikke hvad jeg gør, kan ikke holde dem fra stuen og de skal heller ikke sidde spærret inde 24/7.

Måske ikke det mest pædagogiske råd, men jeg ville prøve hvis muligt at hænge/stille/placere noget de gerne må hakke i på eller lige ved siden af stedet og se om de så hakker i det i stedet for.
0
...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16946
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21066

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 26. okt 2018, 14:29

Dmitra skrev:Jeg er virkelig bekymret for dværgpapegøjerne, de kan jo ikke sidde i bur hele tiden, så de er selvfølgelig ude, jeg har ingen dør indtil stuen og det er også der jeg/vi opholder os mest. Inde i stuen er der malede bjælker i loftet og fuglene har fået en meget dum vane, de hakker i den ene bjælke og æder malingflagerne. Ved fandeme ikke hvad jeg gør, kan ikke holde dem fra stuen og de skal heller ikke sidde spærret inde 24/7.

Nogle fugleskærmmere af en art, hvis det det er noget dværgpapegøjer bemærker :-D
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16946
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21066

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 29. okt 2018, 16:48

Hvor er det dog irriterende det skal være så besværligt at finde nogle pæne og praktiske vinterdækkener til hunde :cuss: Jeg gider ikke iklæde min hund et dækken med grimme mønstrer, farver og detaljer bare fordi han har svært ved at holde varmen :rulle:

Når jeg så finder et der lever op til mine krav om et enkelt udseende, og tilmed er varmende, praktisk, i et åndbart, ikke larmende materiale og uden hætte, så er det udsolgt i den rette størrelse :sur:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32463

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 29. okt 2018, 23:04

Jeg tror min bette Misty er begyndt at drømme. :gruble: (Hvis katte kan det)


Hun er begyndt, når hun sover, pludselig at ligge og miauve, med en meget høj tone, og i et mønster, hun kun bruger, når hun sover.

Hun løfter ikke hovedet, hun åbner ikke øjnene; hun begynder bare at miave ud af det blå.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16219
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30170

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 30. okt 2018, 09:58

Misantropen skrev:Hvor er det dog irriterende det skal være så besværligt at finde nogle pæne og praktiske vinterdækkener til hunde :cuss: Jeg gider ikke iklæde min hund et dækken med grimme mønstrer, farver og detaljer bare fordi han har svært ved at holde varmen :rulle:

Når jeg så finder et der lever op til mine krav om et enkelt udseende, og tilmed er varmende, praktisk, i et åndbart, ikke larmende materiale og uden hætte, så er det udsolgt i den rette størrelse :sur:


Kig evt. på horze.dk eller hooks.dk, de har også et hundesortiment, udover deres rideudstyr.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16946
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21066

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 30. okt 2018, 13:59

TinaW skrev:
Misantropen skrev:Hvor er det dog irriterende det skal være så besværligt at finde nogle pæne og praktiske vinterdækkener til hunde :cuss: Jeg gider ikke iklæde min hund et dækken med grimme mønstrer, farver og detaljer bare fordi han har svært ved at holde varmen :rulle:

Når jeg så finder et der lever op til mine krav om et enkelt udseende, og tilmed er varmende, praktisk, i et åndbart, ikke larmende materiale og uden hætte, så er det udsolgt i den rette størrelse :sur:


Kig evt. på horze.dk eller hooks.dk, de har også et hundesortiment, udover deres rideudstyr.

Jeg har kigget alle steder(sådan føles det i hvert fald)

P.t. hælder jeg til Hurttas "Extreme Warmer". Den virker til at dække/beskytte og varme optimalt samtidig med at der er god bevægelighed i den. Jeg kan ikke helt vurdere om der vil kunne komme sne ind under det ved forbenene, men den er til vintervejr så det burde ikke være et problem.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 30. okt 2018, 14:10

Misantropen skrev:Hvor er det dog irriterende det skal være så besværligt at finde nogle pæne og praktiske vinterdækkener til hunde :cuss: Jeg gider ikke iklæde min hund et dækken med grimme mønstrer, farver og detaljer bare fordi han har svært ved at holde varmen :rulle:

Når jeg så finder et der lever op til mine krav om et enkelt udseende, og tilmed er varmende, praktisk, i et åndbart, ikke larmende materiale og uden hætte, så er det udsolgt i den rette størrelse :sur:

Det er jo meget forskelligt hvad der sidder godt på forskellige hunde, hvor meget varme de har brug for, hvor aktive de er på tur osv. Osv. Så dækkener er svære synes jeg, jeg har ikke tal på hvor mange dækkener jeg har enten leveret tilbage, eller doneret til hjemløse hunde pga. Fejlkøb. Så jeg vil være forsigtig med at anbefale noget, men altså, jeg har før været glad for Back on track.
0
...

Tilbage til "Kæledyr"