Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 10. mar 2018, 15:59

LadyFox skrev:
Juki skrev:
LadyFox skrev:
Juki skrev:
LadyFox skrev:Så er Momo og jeg med toget. Og det er første gang han køre tog. Indtil videre klare han det rigtig flot, på trods af at være en race der er reserveret overfor fremmede, og enormt knyttet til sin ejer, og vi sidder overfor en gut der er i gang med at bunde en flaske små sure for sig selv. Nu må vi se om tre timer.

Hvor er det dejligt at høre! :banan:

Tillykke med ham :lun:

Hvordan gik resten af togturen? Og så er jeg lidt spændt på resultatet af at bunde den der flaske små sure og hvordan det endte.. :wacko:


Den gik fint. Altså, det passede ikke helt Momo at skulle sidde tre timer i en taske. Hvilket jeg så sandelig godt kan forstå. Min mor ringede og tilbød at hente os på Hovedbanegården og køre os hjem, så vi slap for en lille halv time i bus, heldigvis.

Ham med sprutten var temmelig belastende, men med tiden var det vist mere mig end Momo der synes han var irriterende. Til mit held havde han krudt i røven, så han brugte en del tid på at vandre frem og tilbage og genere andre mennesker med historien om han lige var blevet løsladt, personlighedsforstyrelser, diagnoser og en ekskæreste der viste sig at være en bitch selvom han havde givet hende ALT. Han fik også ødelagt en dør i toget, og fulgt kontrolløren rundt og fortalt ham i alle mulige historier. Det var virkelig lange 3 timer.

Jeg læste det først som at det var Momo der gik rundt og generede folk :lol:

Men irriterende med ham manden. Jeg bliver altid så utryg ved den type der virker utilregnelige på en måde og som man ikke kan komme væk fra.


Det var det trods alt ikke. :lol:

Jeg bliver faktisk ikke utryg ved sådan noget, men jeg synes det var rigtig svært at være i fordi jeg i forvejen ikke havde det vildt godt med at tage Momo med fra ejeren når han jo logisk nok var utryg og ked af det, og jeg synes det var mit ansvar at han fik så blid en tur hjem som muligt, og så endte vi ved siden af en så ustabil person, så fik jeg bare endnu mere dårlig samvittighed fordi det jo var ret voldsomt.

Det kan jeg godt forstå, men han lyder til at takle det hele fint så mon ikke en masse nye, gode oplevelser og indtryk hurtigt kan få ham til at glemme det? :)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 10. mar 2018, 20:21

Hvor meget er det normalt at en hunds tandkød bløder, når de taber tænder? Ivo har lige tabt to kindtænder i dag og vi synes altså det blødte sådan en hel del - i hvert fald er en af hans bamser nu lidt rødlig flere steder.

Og er der noget vi kan gøre for at gøre det nemmere for ham?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 10. mar 2018, 21:09

Zonta skrev:Hvor meget er det normalt at en hunds tandkød bløder, når de taber tænder? Ivo har lige tabt to kindtænder i dag og vi synes altså det blødte sådan en hel del - i hvert fald er en af hans bamser nu lidt rødlig flere steder.

Og er der noget vi kan gøre for at gøre det nemmere for ham?

Jeg mindes ikke det rigtigt har blødt. Kun en gang hvor en baby tand smuttede ud med en bamse der blev leget med.

Jeg tænker i kan prøve med et fugtet viskestykke eller anden klid der har været lidt på frost. Kulden er jo god både til blødning og til kløene tænder.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 11. mar 2018, 22:41

Jeg er lige gået igennem stuen og midt på spisebordet sov katten :gruble:
Da jeg siger “Maja hvad laver du der?”
Så svarer hun med et dovent miav og triller over på ryggen som om hun siger, kommer du lige og kæler mig?

Hun tager sig sku nogle friheder.
3
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 12. mar 2018, 08:59

Emma The Mermaid skrev:
Zonta skrev:Hvor meget er det normalt at en hunds tandkød bløder, når de taber tænder? Ivo har lige tabt to kindtænder i dag og vi synes altså det blødte sådan en hel del - i hvert fald er en af hans bamser nu lidt rødlig flere steder.

Og er der noget vi kan gøre for at gøre det nemmere for ham?

Jeg har ikke opdaget at min hund blødte mere end et par dråber. Bliver det ved så kontakt dyrlægen.

Det stoppede heldigvis ret hurtigt og de nye tænder er allerede langt ude. Det går jo helt vildt hurtigt?! :shock: Det synes jeg altså er crazy. Hehe. Men han er ved godt mod og det hele.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 12. mar 2018, 09:01

Studsgaard skrev:Jeg er lige gået igennem stuen og midt på spisebordet sov katten :gruble:
Da jeg siger “Maja hvad laver du der?”
Så svarer hun med et dovent miav og triller over på ryggen som om hun siger, kommer du lige og kæler mig?

Hun tager sig sku nogle friheder.


Vores katte eeeeelsker også at sidde på køkkenbordet og kikke ud på gårdspladsen. Har lidt opgivet at få dem til at lade være med at hoppe derop, men som minimum skal de ikke gøre det mens vi er i køkkenet og de skal også hoppe ned, når vi kommer ud i køkkenet. Vores ene hankat er simpelthen bare for dum til at forstå det, han har i hvert fald selektiv hørelse og sidder bare lige så glad og kikker ud af vinduet, selvom man forsøger at vappe ham ned.
Vores hunkat er mere snedig, hun har fundet ud af, at hvis hun sidder helt mussestille op af noget af det der står på køkkenbordet (f.eks. elkedlen) så er der en chance for, at man ikke ser hende, hvis man bare går igennem køkkenet. Og den anden dag lå hun og sov i en solstråle op af kaffemaskinen...
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 12. mar 2018, 10:16

Emma The Mermaid skrev:
Zonta skrev:
Emma The Mermaid skrev:
Zonta skrev:Hvor meget er det normalt at en hunds tandkød bløder, når de taber tænder? Ivo har lige tabt to kindtænder i dag og vi synes altså det blødte sådan en hel del - i hvert fald er en af hans bamser nu lidt rødlig flere steder.

Og er der noget vi kan gøre for at gøre det nemmere for ham?

Jeg har ikke opdaget at min hund blødte mere end et par dråber. Bliver det ved så kontakt dyrlægen.

Det stoppede heldigvis ret hurtigt og de nye tænder er allerede langt ude. Det går jo helt vildt hurtigt?! :shock: Det synes jeg altså er crazy. Hehe. Men han er ved godt mod og det hele.

Alt går bare for stærkt når de er hvalpe. Pludselig er de voksne :/

Altså jeg er ikke vild med hvalpetiden - udover når han sover :lol: jeg er også bare klart kattemenneske, så det er en kæmpe omvæltning med en hvalp.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 12. mar 2018, 15:15

Pandesteg skrev:
Studsgaard skrev:Jeg er lige gået igennem stuen og midt på spisebordet sov katten :gruble:
Da jeg siger “Maja hvad laver du der?”
Så svarer hun med et dovent miav og triller over på ryggen som om hun siger, kommer du lige og kæler mig?

Hun tager sig sku nogle friheder.


Vores katte eeeeelsker også at sidde på køkkenbordet og kikke ud på gårdspladsen. Har lidt opgivet at få dem til at lade være med at hoppe derop, men som minimum skal de ikke gøre det mens vi er i køkkenet og de skal også hoppe ned, når vi kommer ud i køkkenet. Vores ene hankat er simpelthen bare for dum til at forstå det, han har i hvert fald selektiv hørelse og sidder bare lige så glad og kikker ud af vinduet, selvom man forsøger at vappe ham ned.
Vores hunkat er mere snedig, hun har fundet ud af, at hvis hun sidder helt mussestille op af noget af det der står på køkkenbordet (f.eks. elkedlen) så er der en chance for, at man ikke ser hende, hvis man bare går igennem køkkenet. Og den anden dag lå hun og sov i en solstråle op af kaffemaskinen...

:lol: :lol: :lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 12. mar 2018, 15:21

Afhængig af racen og hundens sind så elsker jeg hvalpe(måske mere når jeg ikke står i det :D ) Og så har jeg en forkærlighed for ældre hunde :lun:

Det der rolige, godmodige sind mange ældre hunde har og når de går i hvalpemode eller bliver lidt ekstra stædig omkring nogle idéer/vaner. Det kan jeg altså ikke stå for :blush2:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 13. mar 2018, 11:28

Jeg har et spørgsmål til hundeejere...


Er det "normalt" at en hund cirka 2 mdr efter sin første løbetid stadig er meget træt?


Det er knægtens hund; hun har lige rundet et år og før løbetiden var hun livlig og legesyg...nu er hun bare doven det meste af tiden.

Hun spiser og drikker og alt det andet som sædvanligt; hun er bare doven, gider allerhøjst lege i 5-10 minutter og ellers sover hun dagen væk.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 13. mar 2018, 11:40

icelady skrev:Jeg har et spørgsmål til hundeejere...


Er det "normalt" at en hund cirka 2 mdr efter sin første løbetid stadig er meget træt?


Det er knægtens hund; hun har lige rundet et år og før løbetiden var hun livlig og legesyg...nu er hun bare doven det meste af tiden.

Hun spiser og drikker og alt det andet som sædvanligt; hun er bare doven, gider allerhøjst lege i 5-10 minutter og ellers sover hun dagen væk.

Når de har været i deres første løbetid bliver de generelt mere rolige. Og voksne, dermed også mindre legesyge.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 13. mar 2018, 12:38

icelady skrev:Jeg har et spørgsmål til hundeejere...


Er det "normalt" at en hund cirka 2 mdr efter sin første løbetid stadig er meget træt?


Det er knægtens hund; hun har lige rundet et år og før løbetiden var hun livlig og legesyg...nu er hun bare doven det meste af tiden.

Hun spiser og drikker og alt det andet som sædvanligt; hun er bare doven, gider allerhøjst lege i 5-10 minutter og ellers sover hun dagen væk.


Med mindre der var snak om falsk drægtighed så ville det bekymre mig. Jeg mener ikke at hunde burde blive dovne blot fordi de nærmer sig voksen-alderen. Hunden må gerne flade lidt til ro med alderen, men doven skulle selv en voksen hund meget gerne ikke blive.
1
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 13. mar 2018, 13:47

LadyFox skrev:
Med mindre der var snak om falsk drægtighed så ville det bekymre mig. Jeg mener ikke at hunde burde blive dovne blot fordi de nærmer sig voksen-alderen. Hunden må gerne flade lidt til ro med alderen, men doven skulle selv en voksen hund meget gerne ikke blive.



Om der har været tale om falsk drægtighed ved jeg ikke. De skal til dyrlæge med hende fredag (alm årligt tjek og vaccinationer.) Der vil dyrlægen evt tage blod/urin-prøver, for dyrlægen synes det lyder underligt, når hun før løbetiden knapt var til at holde styr på, på en tønde land :)
Omvendt fortalte hun også, at hun havde set det før; at nogle meget legesyge og aktive hunde faldt meget til ro efter første løbetid.



"Doven" er nok et forkert ord; måske nærmere dvask,. :gruble: Før kunne hun jo tonse rundt med div legetøj i en time, før hun løb tør for krudt. Nu er det maks 10 minutter, så lægger hun sig ind i sengen eller sofaen og der går 5 minutter og så sover hun. :D


De har før været i legestue med hende, hvor hun tonsede rundt.. Efter løbetiden var de afsted 2 gange, hvor hun bare satte sig ved siden af dem og kiggede på de andre hunde. Dét gad hun ihvertfald ikke.
De har så valgt at tage afsted i aften igen, for at se om hun skulle have fået lege-lysten tilbage.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 13. mar 2018, 14:03

icelady skrev:
LadyFox skrev:
Med mindre der var snak om falsk drægtighed så ville det bekymre mig. Jeg mener ikke at hunde burde blive dovne blot fordi de nærmer sig voksen-alderen. Hunden må gerne flade lidt til ro med alderen, men doven skulle selv en voksen hund meget gerne ikke blive.



Om der har været tale om falsk drægtighed ved jeg ikke. De skal til dyrlæge med hende fredag (alm årligt tjek og vaccinationer.) Der vil dyrlægen evt tage blod/urin-prøver, for dyrlægen synes det lyder underligt, når hun før løbetiden knapt var til at holde styr på, på en tønde land :)
Omvendt fortalte hun også, at hun havde set det før; at nogle meget legesyge og aktive hunde faldt meget til ro efter første løbetid.



"Doven" er nok et forkert ord; måske nærmere dvask,. :gruble: Før kunne hun jo tonse rundt med div legetøj i en time, før hun løb tør for krudt. Nu er det maks 10 minutter, så lægger hun sig ind i sengen eller sofaen og der går 5 minutter og så sover hun. :D


De har før været i legestue med hende, hvor hun tonsede rundt.. Efter løbetiden var de afsted 2 gange, hvor hun bare satte sig ved siden af dem og kiggede på de andre hunde. Dét gad hun ihvertfald ikke.
De har så valgt at tage afsted i aften igen, for at se om hun skulle have fået lege-lysten tilbage.


Jeg synes i hvert fald det er værd at snakke med dyrlægen om, når nu de alligevel skal der op.

Jeg synes det lyder som en voldsom ændring i adfærd, løbetid eller ej. Måske er der ingenting, men hellere være på den sikre side.

Er hun lige så dvask hvis ejerene prøver at motiverer hende til leg, eller aktiviteter?
0
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 13. mar 2018, 14:21

LadyFox skrev:
Jeg synes i hvert fald det er værd at snakke med dyrlægen om, når nu de alligevel skal der op.

Jeg synes det lyder som en voldsom ændring i adfærd, løbetid eller ej. Måske er der ingenting, men hellere være på den sikre side.

Er hun lige så dvask hvis ejerene prøver at motiverer hende til leg, eller aktiviteter?



De siger at hun ikke "hopper glad afsted", når de tager feks hendes bamse og vil lege med hende, som hun gjorde før. Knægten siger at "det er som om hun lige skal finde ud af om hun gider eller ej, hvor hun før jo overfaldt os, bare vi tog en sok af, fordi den kunne leges med."

Mens de leger er nivauet, energien, opførslen hos hunden som det altid har været, det varer bare meget kort.


Når de går tur med i skove er hun dog lige så ivrig som før.; der bruger hun rigtig meget tid på at snuse rundt og følge spor. Så det kan godt ske det bare er hjemme, hun er blevet "dvask." :gruble:


Jeg ved jo godt, der ikke findes en facitliste ang de kære dyr, så det er sikkert bare fordi hun ikke gider lege så meget som før :D Det er bare en meget markant forskel, synes jeg og ville høre jer ad, om I havde ideer til, om det kunne være noget, eller om det er noget I havde oplevet og derfor ikke noget at være nervøs over.

De aftalte med dyrlægen, at hvis hun stadig ikke gad legestue i aften, så kunne de komme med hende allerede i morgen; af hensyn til blodprøve, så de kunne komme hurtigt i gang med at få tjekket, om der skulle være en fysisk grund til ændringen.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Kæledyr"