Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 16. mar 2018, 15:54

icelady skrev:Hunden er falsk drægtig.

De sidste par dage har hun rodet tæpper og dyner sammen, og den ene bamse har hun slæbt rundt på konstant.


Dyrlægen sagde at de kunne godt give hende hormoner for at modvirke det, men det villle de meget nødigt, da de mener det er bedst for hunden at være i det. Det var noget med, at hvis de gav hende hormoner, risikere man at hunden blev endnu mere forvirret end hun er nu. :gruble:


De fik samtidig at vide, at de kunne vælge at få beroligende til hende, fordi hun traver rundt, og ikke kan finde ro. Det har de valgt at se tiden an med, og de er nu gået i stærk tænkeboks ang at få hende steriliseret. Jeg tror de egenligt bare mangler at få tid til det hos dyrlægen, for de vil ikke have at hun skal have hvalpe.

Jeg håber de vælger en sterilisation så, for det er så pokkers synd for hunden når de har det sådan.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 16. mar 2018, 16:02

icelady skrev:Hunden er falsk drægtig.

De sidste par dage har hun rodet tæpper og dyner sammen, og den ene bamse har hun slæbt rundt på konstant.


Dyrlægen sagde at de kunne godt give hende hormoner for at modvirke det, men det villle de meget nødigt, da de mener det er bedst for hunden at være i det. Det var noget med, at hvis de gav hende hormoner, risikere man at hunden blev endnu mere forvirret end hun er nu. :gruble:


De fik samtidig at vide, at de kunne vælge at få beroligende til hende, fordi hun traver rundt, og ikke kan finde ro. Det har de valgt at se tiden an med, og de er nu gået i stærk tænkeboks ang at få hende steriliseret. Jeg tror de egenligt bare mangler at få tid til det hos dyrlægen, for de vil ikke have at hun skal have hvalpe.


Hvis de vælger at sterilisere må de endelig ikke gøre det nu, da de risikere at det vil holde hende fast i den tilstand hun er i nu. Men det vil dyrlægen helt sikkert også fraråde.

Hvis hunden kan være i det, synes jeg det lyder fornuftigt ikke at medicinere hende ud af det. Da jeg havde hund der døjede lidt med det gav vi hende medicinen første gang, og hun fik det temmelig dårligt, begyndte at dingle som om vi havde helt vodka på hende for til sidst ikke at kunne gå på benene. Det var ret voldsomt. Det er noget skrapt noget, jeg vil klart anbefale at sterilisere, for den tilstand hun er i nu er heller ikke sjov for hende, og når hun ikke skal have hvalpe så er der vel egentlig ikke andet en muligvis anderledes pels, og evt. Foder med mindre fedt der er konsekvensen, til gengæld er der masser af fordele ved sterilisation.
0
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 16. mar 2018, 16:16

LadyFox skrev:
Hvis de vælger at sterilisere må de endelig ikke gøre det nu, da de risikere at det vil holde hende fast i den tilstand hun er i nu. Men det vil dyrlægen helt sikkert også fraråde.

Hvis hunden kan være i det, synes jeg det lyder fornuftigt ikke at medicinere hende ud af det. Da jeg havde hund der døjede lidt med det gav vi hende medicinen første gang, og hun fik det temmelig dårligt, begyndte at dingle som om vi havde helt vodka på hende for til sidst ikke at kunne gå på benene. Det var ret voldsomt. Det er noget skrapt noget, jeg vil klart anbefale at sterilisere, for den tilstand hun er i nu er heller ikke sjov for hende, og når hun ikke skal have hvalpe så er der vel egentlig ikke andet en muligvis anderledes pels, og evt. Foder med mindre fedt der er konsekvensen, til gengæld er der masser af fordele ved sterilisation.



Nej, det bliver slet ikke nu hun skal steriliseres. :) Det havde dyrlægen også pointeret overfor dem, fordi det ville risikere at fucke hende helt op.

Det med hormoner afviste de, da hunden pt godt kan være i det. Og så foretrækker de at hun kommer igennem det uden nogle medikamenter af den ene eller anden slags, da de helst vil undgå den slags. (med mindre det er tilrådeligt.)




Knægten ville dog ønske at man kunne få noget, der ville få hunden til at holde op med at pibe så meget :D Men som han selv siger; "Det er sgu nok ikke nær så slemt for os at høre på, som hvordan hun har det."
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 17. mar 2018, 10:13

De der røde tåre små hvide hunde har det med at få, kan man ikke gøre et eller andet ved det som ikke er vildt omstændeligt? Hvad jeg lige er faldet over er en helvedes masse produkter, og jeg er ikke vildt med at putte for mange produkter omkring øjnene på et dyr.
0
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 18. mar 2018, 20:51

LadyFox skrev:De der røde tåre små hvide hunde har det med at få, kan man ikke gøre et eller andet ved det som ikke er vildt omstændeligt? Hvad jeg lige er faldet over er en helvedes masse produkter, og jeg er ikke vildt med at putte for mange produkter omkring øjnene på et dyr.

Jeg klipper limas øjenomgivelser jævntligt, det mindsker det betydeligt. Jeg ved også man kan få alverdens ting, men jeg bryder mig heller ikke om at putte det i hovedet på hende. Hvis der er kommet meget snask vasker jeg hende med vatrondeller med vand på.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 18. mar 2018, 20:58

Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:De der røde tåre små hvide hunde har det med at få, kan man ikke gøre et eller andet ved det som ikke er vildt omstændeligt? Hvad jeg lige er faldet over er en helvedes masse produkter, og jeg er ikke vildt med at putte for mange produkter omkring øjnene på et dyr.

Jeg klipper limas øjenomgivelser jævntligt, det mindsker det betydeligt. Jeg ved også man kan få alverdens ting, men jeg bryder mig heller ikke om at putte det i hovedet på hende. Hvis der er kommet meget snask vasker jeg hende med vatrondeller med vand på.

Momo er helt klippet ned i ansigtet, fra tidligere ejer. Jeg synes bare det er ret voldsomt så meget snask der kommer, så vil godt gøre noget ved det. Alt jeg har læst har bare været 3 trin, hvor minimum to trin har været med produkter, og det kommer bare ikke til at ske her med mindre alternativet er ubehag for hunden. Men jeg håber at kunne holde det nede med vand.
Jeg har bare aldrig haft en race med det "problem" før, så er helt på bar bund i alt sådan noget med røde tåre, pelspleje og sådan. :)
0
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 18. mar 2018, 21:03

LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:De der røde tåre små hvide hunde har det med at få, kan man ikke gøre et eller andet ved det som ikke er vildt omstændeligt? Hvad jeg lige er faldet over er en helvedes masse produkter, og jeg er ikke vildt med at putte for mange produkter omkring øjnene på et dyr.

Jeg klipper limas øjenomgivelser jævntligt, det mindsker det betydeligt. Jeg ved også man kan få alverdens ting, men jeg bryder mig heller ikke om at putte det i hovedet på hende. Hvis der er kommet meget snask vasker jeg hende med vatrondeller med vand på.

Momo er helt klippet ned i ansigtet, fra tidligere ejer. Jeg synes bare det er ret voldsomt så meget snask der kommer, så vil godt gøre noget ved det. Alt jeg har læst har bare været 3 trin, hvor minimum to trin har været med produkter, og det kommer bare ikke til at ske her med mindre alternativet er ubehag for hunden. Men jeg håber at kunne holde det nede med vand.
Jeg har bare aldrig haft en race med det "problem" før, så er helt på bar bund i alt sådan noget med røde tåre, pelspleje og sådan. :)

Måske kan det hjælpe hvis der lige er lidt længde på, uden det bliver langt. Det er lidt svært at forklare.
Jeg har lært hvilken længde der genere lima mindst. Det fjerner det ikke helt, men gør at det ikke er ret meget tåre og striber hun døjer med.

Jeg ved jo heller ikke om der er forskel på racerne om nogen er mere tilbøjeligt til at få det end andre.?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 18. mar 2018, 21:08

Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:De der røde tåre små hvide hunde har det med at få, kan man ikke gøre et eller andet ved det som ikke er vildt omstændeligt? Hvad jeg lige er faldet over er en helvedes masse produkter, og jeg er ikke vildt med at putte for mange produkter omkring øjnene på et dyr.

Jeg klipper limas øjenomgivelser jævntligt, det mindsker det betydeligt. Jeg ved også man kan få alverdens ting, men jeg bryder mig heller ikke om at putte det i hovedet på hende. Hvis der er kommet meget snask vasker jeg hende med vatrondeller med vand på.

Momo er helt klippet ned i ansigtet, fra tidligere ejer. Jeg synes bare det er ret voldsomt så meget snask der kommer, så vil godt gøre noget ved det. Alt jeg har læst har bare været 3 trin, hvor minimum to trin har været med produkter, og det kommer bare ikke til at ske her med mindre alternativet er ubehag for hunden. Men jeg håber at kunne holde det nede med vand.
Jeg har bare aldrig haft en race med det "problem" før, så er helt på bar bund i alt sådan noget med røde tåre, pelspleje og sådan. :)

Måske kan det hjælpe hvis der lige er lidt længde på, uden det bliver langt. Det er lidt svært at forklare.
Jeg har lært hvilken længde der genere lima mindst. Det fjerner det ikke helt, men gør at det ikke er ret meget tåre og striber hun døjer med.

Jeg ved jo heller ikke om der er forskel på racerne om nogen er mere tilbøjeligt til at få det end andre.?

Planen er også han skal have længere pels i ansigtet end han har nu. :) Det ville være lækkert hvis det også hjalp på dette. Jeg synes det er svært at fjerne i den korte pels, og det virker også som om det ikke er særlig rart.
0
...
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 26. mar 2018, 19:42

Vores kat vil rigtig gerne gå med på tur, når vi går med hunden. Det må han såmænd også gerne, men problemet er, at hunden slet slet ikke kan koncentrere sig - han vil SÅ gerne over og hilse på katten. Katten går selvfølgelig på det modsatte fortov, så det er lidt problematisk... Jeg har lige været ude at gå med hunden. Endte med at måtte vende om og gå hjem, smide katten indenfor, for derefter at gå ud med hunden igen :træt2:

Til gengæld er hunden TRÆT lige nu - han fik sin aftensmad strøet ud på græsset efter gåtur, så han har brugt næsen og hjernen gevaldigt :) Så han er gået helt kold. Han er nu meget sød, når han sover ;)
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 27. mar 2018, 19:31

Jeg er temmelig stolt af Momo i dag. Momo HADER børn og cykler, og hvis andre hunde knurre og gør af ham er han ikke bleg for at svare igen på tiltale.
I dag har vi besøgt min veninde som har en 2 måneders baby, og en chihuahua der på nogle punkter er lidt som steriotypen på en chihuahua hvad gælder kommunukationen med andre hunde, så jeg var ærlig talt lidt spændt på hvordan det besøg skulle forløbe.

Vi møder op og baby sover heldigvis, men Hr. Chihuahua galper op, og Momo taget det fint, men ligner også en der tænker "Hvad dælen er det for en mærkelig fyr?" .. Vi lukker chihuahua af, så Momo lige kan gå en runde i huset. Så lukkede vi chihuahua ud igen, og alt ånder fred så jeg slipper Momo. De finder lige hinanden, og så spurter de ellers rundt og leger en halv times tid, før de lægger sig til at slappe af side om side.

Nogle timer efter vågner baby, og jeg tager fat i Momo. Han er vældig nysgerrig og synes babyen er det mest spændende nogensinde. Han får lov at snuse til babyen et par gange, og han ellers sidder han bare ved siden af og observerer babyen uden nogen som helst træk af usikkerhed eller noget som helst.
Og så stod jeg tilbage og havde frygtet det værste, og så var der bare ingen problemer overhovedet. :love:
5
...
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 11. apr 2018, 00:02

Vores lille vuf har det vist ikke sådan helt godt :( han fik aftensmad ved 21.30-tiden og den spiste han ikke rigtig noget af og med en golden/lab-blanding, så ved man, at den er gal. Min mand mente bare han var træt, jeg var ikke helt sikker på udmeldingen.

Nu var jeg lige tilfældigt vågen (gravid og sover ikke skide godt) og jeg hørte opkast-lyde nede fra gangen. Vi går selvfølgelig ned og kigger. Han havde ikke spist mere af sin mad, men der ligger ikke noget opkast. Problemet er også, at han ynder at spise opkastet, så vi kan egentlig aldrig rigtig helt vide om han har kastet op. Vi har selvfølgelig fjernet resterne af maden nu. Han er dog glad og logrede, da vi kom ned til ham.

Vi var igennem noget af det samme for nogle måneder siden, hvor vi endte en tur hos vagtdyrlægen, men det viste sig, at han "bare" havde spist noget pudefyld og da det kom ud dagen efter, var han klar igen. Men jeg synes det er svært, når man ved, at der er noget galt, men ikke hvad det er. Han har lige fået en del nyt legetøj, bl.a. nogle reb"kødben" og dem flår han fuldstændig fra hinanden. Tænker, at det muligvis er noget af det, der laver lidt bøvl med maven, for selvom vi har ham under opsyn det meste af tiden, så kan vi bare ikke se alt hvad han laver.

Nå, lige lidt nattesnak herfra - min mand lægger sig bare til at sove. Det kan jeg ikke så godt. Er bange for, at hunden bliver vildt skidt lige pludselig. Jeg er nok bare lidt førstegangshundeejer-pylret og nervøs.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 11. apr 2018, 06:02

Zones, kan godt forstå at du bliver bekymret, det ville jeg også. Heldigvis er det vist helt normalt at tage sådan EB tur med sløjhed og opkast - mine katte har i hvert fald også gjort det.

Håber vuf har det bedre i dag?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 11. apr 2018, 06:14

Pandesteg skrev:Zones, kan godt forstå at du bliver bekymret, det ville jeg også. Heldigvis er det vist helt normalt at tage sådan EB tur med sløjhed og opkast - mine katte har i hvert fald også gjort det.

Håber vuf har det bedre i dag?

Vi har ladet være med at give ham mad siden og han er noget mat i betrækket, men jeg tror ikke han har kastet mere op. Tror måske han er lidt forstoppet, så vi har prøvet at få ham til at spise lidt aspargessnitter - det skulle være godt til at samle det, der evt. er i maven/tarmen og få det med ud.
Min mand fortalte, at han pressede ret meget i morges, så jeg tror ikke der er noget alvorligt. Han er nok god igen i morgen - men der skal han også gerne i pension, så det håber jeg virkelig! :kryds:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 11. apr 2018, 07:31

Jeg synes relativt tit, at mine hunde enten kaster op, eller har lidt dårlig mave. Men de er altså også nogle små møg ører, der æder alt muligt og umuligt klamt, når de render fri. Så jeg ser altid lige an et par dage og langt de fleste gange går det i sig selv igen.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 11. apr 2018, 08:31

TinaW skrev:Jeg synes relativt tit, at mine hunde enten kaster op, eller har lidt dårlig mave. Men de er altså også nogle små møg ører, der æder alt muligt og umuligt klamt, når de render fri. Så jeg ser altid lige an et par dage og langt de fleste gange går det i sig selv igen.

Præcis! Vores æder jo også alt den kan komme i nærheden af, som han lige synes dufter godt på dagen. Haha.

Han har fået lidt aspargessnitter og skånetørkost og selvom han er lidt mat, er han nu i godt humør og vil gerne ud i haven og tøffe rundt. Så jeg er sikker på, at han nok skal blive god igen :D
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Kæledyr"