Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf vibbsen » 9. jan 2019, 16:47

Misantropen skrev:Der kommer en hundetelepatør i Go' aften Danmark om lidt. Hun skal finde ud af hvad Michelle Bellaiches hund har på hjerte :D

Det kunne være meget interessant at prøve, selvom jeg har en formodning om hvad mine hunde har på hjerte.


Jeg tænker at når man aldrig har hørt om kattetelepatører, så er det nok fordi der findes meget få katteejere som ikke allerede ved hvad deres katte har på hjertet. Eller ihvertfald ikke nogen som vil betale for det.

Personligt ville jeg ikke bruge penge på at få den slags svinere som vil være det primære resultat af en telepatisk samtale med vores katte....Jeg behøver bare at kigge på den måde de betragter mig. Og så ved jeg sgu godt at de synes at jeg er dum som en dør :-D Jeg vil så sige at jeg godt kan leve med det....For de synes at hr.vibbsen er pænt dummere end mig :-D :-D
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf KitKat » 9. jan 2019, 16:48

LadyFox skrev:
Jeg føler med dig, har selv haft allergihund og det var frygteligt, krævende, dyrt og hjerteskærende. Jeg håber at allergien er til at holde i skak.

Min fik Sporimune som medicin der har samme effekt som du beskriver så vidt jeg forstår der fortalte dyrlægen at det kunne medvirke til tandsten så hun skulle have børstet tænder, og derudover så kunne hun gå svamp i poter og øre (hvilket hun også fik) så derfor havde vi altid recept på svampedræbende shampoo til poterne og en god ørerens - det tog virkelig det værste. Jeg ved ikke om det er relevant hos Coco, men jeg tænker at I en periode kan holde ekstra øje med tænder, poter og øre for en sikkerheds skyld. Med tendens til svamp i poter og generelt udsatte poter var vi også rigtig glade for paws ballonsko her i vintermånederne, så hun ikke fik fugtige poter.

Jeg er generelt ikke forskrækket for frossent mad til mine hunde, og giver ofte frosne ben og hunde-is om sommeren, men mine hunde har heller aldrig været sådan nogle der bare har slugt frossent mad på et split sekund, så med forbehold for kun at have erfaring med hunde der ligger og nyder det lige så forsigtigt siger jeg go for det.


Tak :kys:

Ørerne har hun problemer med. De er så krøllede at hun ikke kan holde dem rene naturligt, så dem renser og drypper jeg 2 gange om ugen fast. Tænder satser jeg på hun holder nogenlunde okay ved de tygge-reb hun får. (hun splitter ALT legetøj til småstumper og æder stumperne, så jeg tør kun give hende knudereb fordi jeg tænker de trevler jeg ikke når at fange lettere kan passere)
-men poterne har jeg ikke været opmærksom på, det holder jeg lige øje med.

Hun "spiser" ikke, hun indhalerer. Da jeg havde haft hende i 2 dage fjernede jeg madskålen og hun har fået foderet spredt over hele stue og køkken lige siden, fordi hun så i det mindste ikke forsluger sig (ret tit :D )
-men når foderet er frosset inde i marvbenet kan hun jo ikke sluge det så hurtigt, så måske går det an :)

Tak for dit indlæg. Det er møgsvært at have allergi hund og jeg møder faktisk flest folk som enten synes jeg er noget pylret omkring det, eller som går mest op i hvor dyrt sådan noget specialfoder og medicin så er? :mellow:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2019, 16:58

WorkInProgress skrev:
LadyFox skrev:
Jeg føler med dig, har selv haft allergihund og det var frygteligt, krævende, dyrt og hjerteskærende. Jeg håber at allergien er til at holde i skak.

Min fik Sporimune som medicin der har samme effekt som du beskriver så vidt jeg forstår der fortalte dyrlægen at det kunne medvirke til tandsten så hun skulle have børstet tænder, og derudover så kunne hun gå svamp i poter og øre (hvilket hun også fik) så derfor havde vi altid recept på svampedræbende shampoo til poterne og en god ørerens - det tog virkelig det værste. Jeg ved ikke om det er relevant hos Coco, men jeg tænker at I en periode kan holde ekstra øje med tænder, poter og øre for en sikkerheds skyld. Med tendens til svamp i poter og generelt udsatte poter var vi også rigtig glade for paws ballonsko her i vintermånederne, så hun ikke fik fugtige poter.

Jeg er generelt ikke forskrækket for frossent mad til mine hunde, og giver ofte frosne ben og hunde-is om sommeren, men mine hunde har heller aldrig været sådan nogle der bare har slugt frossent mad på et split sekund, så med forbehold for kun at have erfaring med hunde der ligger og nyder det lige så forsigtigt siger jeg go for det.


Tak :kys:

Ørerne har hun problemer med. De er så krøllede at hun ikke kan holde dem rene naturligt, så dem renser og drypper jeg 2 gange om ugen fast. Tænder satser jeg på hun holder nogenlunde okay ved de tygge-reb hun får. (hun splitter ALT legetøj til småstumper og æder stumperne, så jeg tør kun give hende knudereb fordi jeg tænker de trevler jeg ikke når at fange lettere kan passere)
-men poterne har jeg ikke været opmærksom på, det holder jeg lige øje med.

Hun "spiser" ikke, hun indhalerer. Da jeg havde haft hende i 2 dage fjernede jeg madskålen og hun har fået foderet spredt over hele stue og køkken lige siden, fordi hun så i det mindste ikke forsluger sig (ret tit :D )
-men når foderet er frosset inde i marvbenet kan hun jo ikke sluge det så hurtigt, så måske går det an :)

Tak for dit indlæg. Det er møgsvært at have allergi hund og jeg møder faktisk flest folk som enten synes jeg er noget pylret omkring det, eller som går mest op i hvor dyrt sådan noget specialfoder og medicin så er? :mellow:


Altså, det er vanvittig dyrt, vi brugte vel 1200 om måneden bare på Sporimune og specialfoder. Derudover kom alt det andet som shampoo, dråber, dyrlæge konstant osv. Men... Det er jo bare det det koster. Jeg tror bare folk der ikke har haft en hund der døjer med betydelig allergi har svært ved at forstille sig hvor ubehageligt det er for hunden. Vores fik f.eks. stafylokokker over hele kroppen i de perioder hun af en eller anden grund ikke var dækket ordentligt ind.
Det kan være være/blive rigtig alvorligt. Du er overhovedet ikke pyldret, det er jo dit ansvar at hun trives.

Har du overvejet at prøve at vaccinere?

Jeg tænker det et værd at forsøge med et marvben, man kan jo altid tage det fra hende igen hvis hun ikke kan finde ud af det :)
1
...
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf KitKat » 9. jan 2019, 17:43

LadyFox skrev:Altså, det er vanvittig dyrt, vi brugte vel 1200 om måneden bare på Sporimune og specialfoder. Derudover kom alt det andet som shampoo, dråber, dyrlæge konstant osv. Men... Det er jo bare det det koster. Jeg tror bare folk der ikke har haft en hund der døjer med betydelig allergi har svært ved at forstille sig hvor ubehageligt det er for hunden. Vores fik f.eks. stafylokokker over hele kroppen i de perioder hun af en eller anden grund ikke var dækket ordentligt ind.
Det kan være være/blive rigtig alvorligt. Du er overhovedet ikke pyldret, det er jo dit ansvar at hun trives.

Har du overvejet at prøve at vaccinere?

Jeg tænker det et værd at forsøge med et marvben, man kan jo altid tage det fra hende igen hvis hun ikke kan finde ud af det :)


Vi ligger trods alt "kun" på mellem 800 og 1000 i måneden for medicin, dråber og foder :fløjt:
-jeg har overvejet vaccine, men hun reagerer så fint på medicin så umiddelbart tænker jeg faktisk bare at fortsætte uden at forsøge at ændre på alt for meget.

Det er Apoquel hun får, i øvrigt. Noget forholdsvis nyt på markedet. Og ja, jeg ved godt at det, som du siger, handler om at folk har svært ved at forestille sig hvordan det er, og der er jo heldigvis forholdsvis få som har prøvet det tæt på.

Jeg fortsætter med at være både pylret og skrap, folk vænner sig nok til det :D
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20966

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 9. jan 2019, 17:55

WorkInProgress skrev:Tak :kys:

Ørerne har hun problemer med. De er så krøllede at hun ikke kan holde dem rene naturligt, så dem renser og drypper jeg 2 gange om ugen fast. Tænder satser jeg på hun holder nogenlunde okay ved de tygge-reb hun får. (hun splitter ALT legetøj til småstumper og æder stumperne, så jeg tør kun give hende knudereb fordi jeg tænker de trevler jeg ikke når at fange lettere kan passere)
-men poterne har jeg ikke været opmærksom på, det holder jeg lige øje med.

Hun "spiser" ikke, hun indhalerer. Da jeg havde haft hende i 2 dage fjernede jeg madskålen og hun har fået foderet spredt over hele stue og køkken lige siden, fordi hun så i det mindste ikke forsluger sig (ret tit :D )
-men når foderet er frosset inde i marvbenet kan hun jo ikke sluge det så hurtigt, så måske går det an :)

Tak for dit indlæg. Det er møgsvært at have allergi hund og jeg møder faktisk flest folk som enten synes jeg er noget pylret omkring det, eller som går mest op i hvor dyrt sådan noget specialfoder og medicin så er? :mellow:

Min yngste har også allergi. Det blev konstateret for nogle år siden(hun er 6 år) Hun reagerer ikke på fødevarer, i hvert fald minimalt, men til gengæld en lang liste andre ting. Bl.a pollen og lignende der primært hører sig til sommerhalvåret.

Hun har i 2-3 år fået nogle dråber to gange dagligt der skal under tungen. Indtil foråret sidste år blev kløen holdt nede med binyrebarkhormon efter behov. Ikke optimalt, men der var ikke rigtig nogle alternativer. For et års tid siden(hvis jeg husker rigtigt) kom der noget på markedet der skal gives som indsprøjtning én gang om måneden, eller sjældnere afhængig af nødvendigheden. Det har simpelthen gjort en kæmpe forskel hos min hund! Modsat det binyrebarkhormon, virker den kun på hvad der skyldes allergien og hjælper immunforsvaret. Og bedst af alt er der så godt som ingen bivirkninger!

Hun er en , med et kærligt sind og en konstant sult, men jeg kan tydeligt mærke på hende når allergien begynder at blusse op og genere. Udover kløe så bliver hendes humør også påvirket. Hun får en kort lunte, bliver let stresset og bliver meget vogtende overfor mad(overfor min anden hund) Det er så synd for hun gør det jo ikke for at være led, men man kan jo godt relatere hvis man fx selv har noget der generer uden noget hjælper, at man så bliver mere irritabel osv.

Hun har også problemer med ørerne og poterne. I sommerhalvåret kommer hun i bad 1-2 gange om ugen for at fjerne pollen. Ørerne og poterne behandles lidt forskelligt afhængig af om det fx er gærsvamp eller irriteret hud(når det klør over det hele bider og klør hun hvor hun kan komme til)

Jeg kan ikke huske navnet på den indsprøjtning, men jeg kan finde ud af det hvis du er interesseret i det. Jeg ved ikke om den kan gives pga. fødevarer, men det kan du eller din dyrlæge evt. undersøge.

Hvilken race er hun og ved du hvad det konkret er hun ikke kan tåle? Allergifoder er lidt misvisende nogle gange, da det kan indeholde ting som hunde er allergisk overfor, fx korn, fjerkræ eller andet. Krydsallergi gør det heller ikke lettere.

Hvis hun kan tåle vådfoder kan du også putte det i et marvben, en Kong classic eller lign. Kong og andre mærker har flere forskellige typer aktivitetslegetøj der kan fryses og i forskellig sværhedsgrad(og holdbarhed)
Senest rettet af Misantropen 10. feb 2020, 04:13, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf KitKat » 9. jan 2019, 18:14

Misantropen skrev:Min yngste har også allergi. Det blev konstateret for nogle år siden(hun er 6 år) Hun reagerer ikke på fødevarer, i hvert fald minimalt, men til gengæld en lang liste andre ting. Bl.a pollen og lignende der primært hører sig til sommerhalvåret.

Hun har i 2-3 år fået nogle dråber to gange dagligt der skal under tungen. Indtil foråret sidste år blev kløen holdt nede med binyrebarkhormon efter behov. Ikke optimalt, men der var ikke rigtig nogle alternativer. For et års tid siden(hvis jeg husker rigtigt) kom der noget på markedet der skal gives som indsprøjtning én gang om måneden, eller sjældnere afhængig af nødvendigheden. Det har simpelthen gjort en kæmpe forskel hos min hund! Modsat det binyrebarkhormon, virker den kun på hvad der skyldes allergien og hjælper immunforsvaret. Og bedst af alt er der så godt som ingen bivirkninger!

Hun er en beagle, med et kærligt sind og en konstant sult, men jeg kan tydeligt mærke på hende når allergien begynder at blusse op og genere. Udover kløe så bliver hendes humør også påvirket. Hun får en kort lunte, bliver let stresset og bliver meget vogtende overfor mad(overfor min anden hund) Det er så synd for hun gør det jo ikke for at være led, men man kan jo godt relatere hvis man fx selv har noget der generer uden noget hjælper, at man så bliver mere irritabel osv.

Hun har også problemer med ørerne og poterne. I sommerhalvåret kommer hun i bad 1-2 gange om ugen for at fjerne pollen. Ørerne og poterne behandles lidt forskelligt afhængig af om det fx er gærsvamp eller irriteret hud(når det klør over det hele bider og klør hun hvor hun kan komme til)

Jeg kan ikke huske navnet på den indsprøjtning, men jeg kan finde ud af det hvis du er interesseret i det. Jeg ved ikke om den kan gives pga. fødevarer, men det kan du eller din dyrlæge evt. undersøge.

Hvilken race er hun og ved du hvad det konkret er hun ikke kan tåle? Allergifoder er lidt misvisende nogle gange, da det kan indeholde ting som hunde er allergisk overfor, fx korn, fjerkræ eller andet. Krydsallergi gør det heller ikke lettere.

Hvis hun kan tåle vådfoder kan du også putte det i et marvben, en Kong classic eller lign. Kong og andre mærker har flere forskellige typer aktivitetslegetøj der kan fryses og i forskellig sværhedsgrad(og holdbarhed)



Du må meget gerne undersøge hvad den sprøjte hedder :)
I mandags hentede jeg medicin til 6 måneder, så vi er dækket ind i et stykke tid nu, men derfor kan vi jo godt spørge dyrlægen.

Nej, vi har ikke testet hvad hun er allergisk overfor, men dyrlægen mener det er protein. Det foder hun får er Specific Allergy Control (mener jeg) og så vidt jeg har forstået er der gjort et eller andet for at splitte proteinstrengene i mindre stykker, så kroppen ikke genkender det og derfor ikke reagerer på det... :gruble:

Foderskift har virkelig gjort en forskel på hende, og da vi efter 3 måneder forsigtigt prøvede til med et andet produkt reagerede hun prompte, men jeg tror måske hun reagerer på støv også... dét eller katten...

Hun er en Old English Bulldog fra september 2017, og der er så vidt jeg ved ikke konstateret allergi i resten af kuldet, ligesom alle led i stamtavlen er "frikendt" men hun er, som den eneste fra kuldet, choko-tri og opdrætter nævnte at der muligvis er noget om at den farve er særlig sart...
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20966

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 9. jan 2019, 18:28

..
Senest rettet af Misantropen 26. apr 2022, 14:13, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20966

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 9. jan 2019, 18:34

..
Senest rettet af Misantropen 26. apr 2022, 14:13, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 24. jan 2019, 19:43

Vi har valgt at vi skal af med vores kat. Vores søn har lige fået konstateret astmatisk bronkitis og jeg har kunne forstå på læge osv., at kat er lidt noget skidt når det kommer til det. Dertil kommer, at siden vi fik hund i december 2017 har katten ikke ville være nedenunder. Så han har været ude og så har han hygget i sengen ovenpå når han har været inde og vi har nusset ham om aftenen, når vi går i seng og om morgenen når vi står op. Det kan vi bare ikke rigtig længere. Og jeg synes det er lidt synd for ham at han skal "udelukkes" fra familien på den måde. Så selvom det er lidt med blødende hjerte, så ved jeg, at han kan få det så meget bedre et andet sted :trist: Vi skal aflevere ham i morgen :(
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 24. jan 2019, 20:03

Momo er blevet 4 år i dag, det har han fejret med masser af nus og paté. Gaverne har han måtte undvære, jeg har ikke haft tid til at købe nogen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 24. jan 2019, 20:22

LadyFox skrev:Momo er blevet 4 år i dag, det har han fejret med masser af nus og paté. Gaverne har han måtte undvære, jeg har ikke haft tid til at købe nogen.

Tillykke med ham.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 24. jan 2019, 20:22

LadyFox skrev:Momo er blevet 4 år i dag, det har han fejret med masser af nus og paté. Gaverne har han måtte undvære, jeg har ikke haft tid til at købe nogen.

Tillykke med ham.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 24. jan 2019, 20:47

Zonta skrev:Vi har valgt at vi skal af med vores kat. Vores søn har lige fået konstateret astmatisk bronkitis og jeg har kunne forstå på læge osv., at kat er lidt noget skidt når det kommer til det. Dertil kommer, at siden vi fik hund i december 2017 har katten ikke ville være nedenunder. Så han har været ude og så har han hygget i sengen ovenpå når han har været inde og vi har nusset ham om aftenen, når vi går i seng og om morgenen når vi står op. Det kan vi bare ikke rigtig længere. Og jeg synes det er lidt synd for ham at han skal "udelukkes" fra familien på den måde. Så selvom det er lidt med blødende hjerte, så ved jeg, at han kan få det så meget bedre et andet sted :trist: Vi skal aflevere ham i morgen :(


Ej hvor træls, det kan jeg godt forstå du er ked af. Hvor skal I aflevere ham henne?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 24. jan 2019, 20:50

Pandesteg skrev:
Zonta skrev:Vi har valgt at vi skal af med vores kat. Vores søn har lige fået konstateret astmatisk bronkitis og jeg har kunne forstå på læge osv., at kat er lidt noget skidt når det kommer til det. Dertil kommer, at siden vi fik hund i december 2017 har katten ikke ville være nedenunder. Så han har været ude og så har han hygget i sengen ovenpå når han har været inde og vi har nusset ham om aftenen, når vi går i seng og om morgenen når vi står op. Det kan vi bare ikke rigtig længere. Og jeg synes det er lidt synd for ham at han skal "udelukkes" fra familien på den måde. Så selvom det er lidt med blødende hjerte, så ved jeg, at han kan få det så meget bedre et andet sted :trist: Vi skal aflevere ham i morgen :(


Ej hvor træls, det kan jeg godt forstå du er ked af. Hvor skal I aflevere ham henne?

Vi afleverer ham på Kattens Værn. Der har vi hentet ham og det var også der vi hentede vores første kat. Vi er meget trygge ved at de nok skal sørge for et godt hjem til ham, men det er svært. Lige nu får han lidt ekstra godbidder og nus :blush2: Det er svært at sige farvel, men jeg ved det er for vores søns bedste.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 24. jan 2019, 20:53

Zonta skrev:
Pandesteg skrev:
Zonta skrev:Vi har valgt at vi skal af med vores kat. Vores søn har lige fået konstateret astmatisk bronkitis og jeg har kunne forstå på læge osv., at kat er lidt noget skidt når det kommer til det. Dertil kommer, at siden vi fik hund i december 2017 har katten ikke ville være nedenunder. Så han har været ude og så har han hygget i sengen ovenpå når han har været inde og vi har nusset ham om aftenen, når vi går i seng og om morgenen når vi står op. Det kan vi bare ikke rigtig længere. Og jeg synes det er lidt synd for ham at han skal "udelukkes" fra familien på den måde. Så selvom det er lidt med blødende hjerte, så ved jeg, at han kan få det så meget bedre et andet sted :trist: Vi skal aflevere ham i morgen :(


Ej hvor træls, det kan jeg godt forstå du er ked af. Hvor skal I aflevere ham henne?

Vi afleverer ham på Kattens Værn. Der har vi hentet ham og det var også der vi hentede vores første kat. Vi er meget trygge ved at de nok skal sørge for et godt hjem til ham, men det er svært. Lige nu får han lidt ekstra godbidder og nus :blush2: Det er svært at sige farvel, men jeg ved det er for vores søns bedste.


Jeg har også mine fra KV og ja, det er et godt sted. Og hatten af for at I lader ham få en ny chance for et dejligt liv et nyt sted :gogo: det er så hammersvært, men en trøst at I gør det rigtige for alle parter på den lange bane :ae:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Kæledyr"