Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 21. maj 2018, 18:59

Zinde skrev:
TinaW skrev:
Alkaia skrev:
TinaW skrev:Denne her er bare så sand :D


Jeg kan hermed konstatere at min kat er en hund. :-D Hun ligner også en gravhund, den lange stodder...:lol:


Der findes vel altid undtagelser :D
Den passer strålende på hund dog katte her :fløjt:

Den passer også herhjemme.

Denne er også ret præcis:


Her bor kattene i maskinhuset, så de udviser en smule mere entusiasme, når man kommer over/ud til dem :D
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 22. maj 2018, 02:48

Zonta skrev:
Juki skrev:
Zonta skrev:Vores hund er begyndt at nyse. Måske startede det allerede lidt i går, men ellers har vi først for alvor lagt mærke til det i dag. Og hans næse løber med klar væske.
Udover det har han det fint - spiser, drikker, tisser og skider som han skal. Hvad ville I gøre? Jeg tænker at ringe til dyrlægen tirsdag hvis ikke han er holdt op inden da.

Hvor meget og hvor ofte er det? Virker han det generet af det fx ved at gnide snude mod poterne eller jorden? Prøv evt. at tag hans temperatur.

Umiddelbart lyder det som om han har fået noget i snuden der kan genere og måske har sat sig fast.

Hvis han har feber og virker sløj eller utilpas(det er måske svært at vurdere i varmen) kan det måske være (begyndende) kennelhoste.

Jeg ville kontakte dyrlægen i morgen hvis det fortsætter :)

Altså i forgårs dryppede hans næse på gulvet, da han lå i sofaen og sov med hovedet ud over armlænet. Nyseriet er der ikke så meget mønster i. Måske mest når han vågner og når han er udenfor. Han har gnedet sig lidt i hovedet med poterne. Men jeg synes allerede det er lidt bedre i dag end det var i går. Ikke meget, men en anelse.

Han virker udover det normal. Måske en anelse mere sløv, men som du siger er det svært at vurdere på en hund i varmen.

Tror nu lige vi giver dyrlægen et kald i morgen - om ikke andet så bare for at vide hvornår vi skal reagere, hvis det bliver værre.

Det lyder som en god idé lige at få dyrlægens vurdering. Det er ikke sikkert at det er noget og hvis det fx er kennelhoste behøver det heller ikke være farligt hvis man tager sine forholdsregler. Måske ved dyrlægen om der er noget i ømløb i jeres område p.t.

Men hvis væsken er klar og tynd ville jeg ikke være bekymret. Det kan være almindeligt for jeres hunds snude eller noget harmløst som fx pollen der har generet snuden :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 22. maj 2018, 02:59

TinaW skrev:Denne her er bare så sand :D

Det minder mig om Cat-Friend vs. Dog-Friend :D





1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 22. maj 2018, 08:26

Den store af vores hankatte var simpelthen en pain in the ass natten til i går og lå og krabbede rundt under vores seng og sagde sin lille duelyd, tydeligvis kedede han sig og ville gerne have at vi vågnede, superfedt kl. 6 på en fridag :nej:
Nå, men i nat har han bare været så stille og sød og ligget og puttet oppe i sengen og i morges da jeg vågnede lå han også i sengen og han var simpelthen bare så putsom og hyggelig og da jeg stod op tossede han rundt og var bare så glad.

Før vi flyttede var han tit ret sur og træls og gad ofte ikke rigtig snakke med os og vi snakkede tit om, at han faktisk ikke havde det rigtig godt hos os, men da han er meget glad for sine søskende ville det også være synd at fjerne ham fra dem. Men efter vi er flyttet er han bare blevet så glad og han nyder så meget at have et kæmpe hus at udforske og tonse rundt i. Det er simpelthen så dejligt for ham og jeg kan ikke lade være med at smile, når jeg tænker på hvor meget han har forandret sig. Han elsker også, når vi har min fars killing til pasning, han leger så vildt med ham og kan faktisk ikke rigtig finde ud af at sige fra overfor killingen, hvilket resulterer i, at killingen giver ham ret heftige legetæsk :lol: Det er simpelthen utroligt, så meget en kat kan forandre sig afhængig af de fysiske rammer.
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 24. maj 2018, 06:50

Spørgsmål: hvor ofte vasker I vandskål og madskål (til tørkost) af?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 24. maj 2018, 09:35

Sjældent. Når jeg synes den bliver for klam eller hvis kalken bliver for tydelig i vandskålen. Jeg er sikker på at det anbefales at gøre det oftere.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 24. maj 2018, 11:00

Pandesteg skrev:Spørgsmål: hvor ofte vasker I vandskål og madskål (til tørkost) af?

Vandskålen får en tur flere gange om ugen, måske hver anden/tredie dag. Jeg syntes hurtigt den virker snasket.

Madskålen er ikke så tit. Hun får kun tørkost der i, så der er højest lidt krummer.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 24. maj 2018, 11:40

Hundenes skåle ca en gang om ugen, kattenes ikke så tit. Men når de trænger.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 24. maj 2018, 12:58

Vandskål et par gange om ugen. Madskål alt for sjældent, jeg køre med mad ad libitum, og madskålen bliver som oftest fyldt op inden jeg tager ind på min uddannelse, og og så bliver der bare fyldt lidt på her og der hvis jeg synes der er ved at være for lidt i skålen. Så det er vel mest bare når jeg kommer i tanke om at den nok trænger :shock:

Men okay, hunde er mega klamme i forvejen, bliver min hund syg af at indtage et eller andet så er det nok næppe en uvasket skål der er synderen.
1
...
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26584

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Santa » 26. maj 2018, 07:59

Pandesteg skrev:Spørgsmål: hvor ofte vasker I vandskål og madskål (til tørkost) af?

Her bruger vi kun vandskåle (foder gives altid som fodersøgning rundt i lejligheden), men dem vasker vi 2-3 gange om ugen.
Det er nødvendigt med en skæg-hund! Der slæbes så meget skidt op i det skæg.
Og så bor vi i et område med hårdt vand, så der samler sig hurtigt kalkaflejringer, som skidt og bakterier rigtigt kan hygge sig i.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf HerErJeg » 27. maj 2018, 21:19

Vi har for første gang prøvet vagtdyrlægen. 3 år gammel Cavalier som bare blev mere og mere inaktiv som dagen gik. Usikker på benene, øjne uden glans og bare liggende halvt bedøvet i fjerne hjørner. Vi ville ikke risikere at finde en død hund i morgen, for hvordan ville det ikke ende?
Diagnosen er usikker, men en slags maveproblemer og lidt udspilede tarme. Blød opblødt mad et par dage i små mængder, så burde det komme i gang igen.
Knapt 1000 kr var billigere end frygtet inkl søndagstillæg, godt vi gjorde det.
3
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 27. maj 2018, 21:24

HerErJeg skrev:Vi har for første gang prøvet vagtdyrlægen. 3 år gammel Cavalier som bare blev mere og mere inaktiv som dagen gik. Usikker på benene, øjne uden glans og bare liggende halvt bedøvet i fjerne hjørner. Vi ville ikke risikere at finde en død hund i morgen, for hvordan ville det ikke ende?
Diagnosen er usikker, men en slags maveproblemer og lidt udspilede tarme. Blød opblødt mad et par dage i små mængder, så burde det komme i gang igen.
Knapt 1000 kr var billigere end frygtet inkl søndagstillæg, godt vi gjorde det.

God bedring vapsen
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 28. maj 2018, 11:51

HerErJeg skrev:Vi har for første gang prøvet vagtdyrlægen. 3 år gammel Cavalier som bare blev mere og mere inaktiv som dagen gik. Usikker på benene, øjne uden glans og bare liggende halvt bedøvet i fjerne hjørner. Vi ville ikke risikere at finde en død hund i morgen, for hvordan ville det ikke ende?
Diagnosen er usikker, men en slags maveproblemer og lidt udspilede tarme. Blød opblødt mad et par dage i små mængder, så burde det komme i gang igen.
Knapt 1000 kr var billigere end frygtet inkl søndagstillæg, godt vi gjorde det.


God bedring. Jeg ville gøre (og har gjort) præcis det samme for mine katte. Og ja det var da faktisk OK billigt, når nu det skulle være :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf HerErJeg » 29. maj 2018, 04:55

Studsgaard skrev:
HerErJeg skrev:Vi har for første gang prøvet vagtdyrlægen. 3 år gammel Cavalier som bare blev mere og mere inaktiv som dagen gik. Usikker på benene, øjne uden glans og bare liggende halvt bedøvet i fjerne hjørner. Vi ville ikke risikere at finde en død hund i morgen, for hvordan ville det ikke ende?
Diagnosen er usikker, men en slags maveproblemer og lidt udspilede tarme. Blød opblødt mad et par dage i små mængder, så burde det komme i gang igen.
Knapt 1000 kr var billigere end frygtet inkl søndagstillæg, godt vi gjorde det.

God bedring vapsen

Det går meget bedre nu, og årsagen er delvist fundet. Han har ædt jord, for vi tog ham på fersk gerning dagen efter.
Han har aldrig gidet gnave i nogen verdens ting, og så pludselig jord? Godt han snart skal vaccineres, så kan vi da lige høre hvorfor han måske gør det.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 29. maj 2018, 10:03

HerErJeg skrev:
Studsgaard skrev:
HerErJeg skrev:Vi har for første gang prøvet vagtdyrlægen. 3 år gammel Cavalier som bare blev mere og mere inaktiv som dagen gik. Usikker på benene, øjne uden glans og bare liggende halvt bedøvet i fjerne hjørner. Vi ville ikke risikere at finde en død hund i morgen, for hvordan ville det ikke ende?
Diagnosen er usikker, men en slags maveproblemer og lidt udspilede tarme. Blød opblødt mad et par dage i små mængder, så burde det komme i gang igen.
Knapt 1000 kr var billigere end frygtet inkl søndagstillæg, godt vi gjorde det.

God bedring vapsen

Det går meget bedre nu, og årsagen er delvist fundet. Han har ædt jord, for vi tog ham på fersk gerning dagen efter.
Han har aldrig gidet gnave i nogen verdens ting, og så pludselig jord? Godt han snart skal vaccineres, så kan vi da lige høre hvorfor han måske gør det.


Godt det går bedre med hunden. Min den gamle gnasker gerne mudder/jord, men har dog aldrig haft en reaktion på det.
0

Tilbage til "Kæledyr"