Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 19. feb 2018, 11:24

LadyFox skrev:
Juki skrev:Min ældste skal opereres i morgen. Han skal have fjernet en knude, der skal undersøges for om det fx er kræft eller noget godartet. Diverse biopsier har desværre ikke kunne give et klar svar.

Han skal afleveres om morgenen og skal så hentes først på eftermiddagen. Jeg hader det! Det er ikke så meget fordi jeg er utryg ved operationen som sådan(det skulle være et mindre "rutineindgreb") Han har ellers noget med hjertet, men en ny scanning i sidste måned viste at det var stærkt nok til at kunne klare en operation, så det beroligede mig.

Men det værste er helt klart det med at skulle der ske noget uventet under operationen så han dør, så ville jeg hade mig selv og have svært ved at tilgive at jeg ikke var ved ham imens :whine:

De er jo selvfølgelig opmærksom på ham under operationen og jeg vil ikke få noget ud af at sidde og glo og være ængstelig i 5-6 timer i deres venteværelse. Så er det bedre for mig at vente derhjemme hvor jeg har mulighed for at lave noget.

Der er desværre ingen udvej ift. at få den fjernet. Heldigvis generer den ham ikke, men den vokser og så længe det ikke vides om den er godartet eller ej er det lidt pest eller kolera. Man kunne lade den være, men med risiko for at den blev endnu større og vil begynde at genere. Og at evt. kræft vil sprede sig. Der er jo heller ingen garantier for at operationen vil blive lettere af at vente. Så det er nok bare en af de situationer hvor man må lukke øjnene og håbe på det bedste.. :(

Jeg krydser fingre :kryds: . Og heldigvis et knuder som regel ikke så komplicerede at fjerne. Så mon ikke det går ganske fint. :)

Det satser jeg på. Og tak! :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 472
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1408

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf MissIce » 19. feb 2018, 15:56

Vores hund har sådan nogle underlige gevækster rundt omkring på kroppen. De ligner en slags vorter. Nogle er store og nogle er små. Da vi fik hunden, havde han dem allerede, og de tidligere ejere havde fået at vide af dyrlægen, at de er ganske uskadelige. Hvis de skal fjernes, skal han i fuld bedøvelse - så så længe de ikke genere ham, er der ingen grund til at fjerne dem.

Men nu har han fået revet hul på én på kinden/under øret. Og det klør åbentbart, for han kan ikke særlig godt holde poten fra såret. Vi vasker og renser flere gange om dagen, men alligevel driller det ham. Manden vil ringe til dyrlægen i dag, for at høre om vi skal en tur forbi, eller om vi skal holde det rent og se tiden an. Vi talte lidt om, at det kan være vi skal finde en skærm, så Tjeco ikke kan klø i såret. Når vi er hjemme (og vågne) stopper vi ham selvfølgelig i at klø.

Men mit hundejerehjerte kan bare ikke have, at vi ikke ved om det gør ondt, eller bare er irriterende. Jeg kan næsten få en hel klump i maven over, at hunden ikke kan kommunikere til os, hvad hans behov er. Og Tjeco skjuler også gerne, hvis der er noget galt. Årrhhh, min lille hunde-prut :genert:

Nu må vi se, hvad manden siger, når han kommer hjem fra arbejde. Forhåbentlig er det ikke værre, end at vi kan klare den selv. Jeg synes nemlig heller ikke det er spor sjovt, hvis vores 11 år gamle hund skal i fuld narkose. :trist:

Er der andre der kan genkende den følelse at, at ville ønske, at deres dyr kunne kommunikerer mere tydeligt, og følelsen af, bare at ville putte dyret i brystlommen, så det er helt tæt på hele tiden?

Århh, hvor jeg føler mig pylret lige nu. :genert:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 19. feb 2018, 18:39

MissIce skrev:Vores hund har sådan nogle underlige gevækster rundt omkring på kroppen. De ligner en slags vorter. Nogle er store og nogle er små. Da vi fik hunden, havde han dem allerede, og de tidligere ejere havde fået at vide af dyrlægen, at de er ganske uskadelige. Hvis de skal fjernes, skal han i fuld bedøvelse - så så længe de ikke genere ham, er der ingen grund til at fjerne dem.

Men nu har han fået revet hul på én på kinden/under øret. Og det klør åbentbart, for han kan ikke særlig godt holde poten fra såret. Vi vasker og renser flere gange om dagen, men alligevel driller det ham. Manden vil ringe til dyrlægen i dag, for at høre om vi skal en tur forbi, eller om vi skal holde det rent og se tiden an. Vi talte lidt om, at det kan være vi skal finde en skærm, så Tjeco ikke kan klø i såret. Når vi er hjemme (og vågne) stopper vi ham selvfølgelig i at klø.

Men mit hundejerehjerte kan bare ikke have, at vi ikke ved om det gør ondt, eller bare er irriterende. Jeg kan næsten få en hel klump i maven over, at hunden ikke kan kommunikere til os, hvad hans behov er. Og Tjeco skjuler også gerne, hvis der er noget galt. Årrhhh, min lille hunde-prut :genert:

Nu må vi se, hvad manden siger, når han kommer hjem fra arbejde. Forhåbentlig er det ikke værre, end at vi kan klare den selv. Jeg synes nemlig heller ikke det er spor sjovt, hvis vores 11 år gamle hund skal i fuld narkose. :trist:

Er der andre der kan genkende den følelse at, at ville ønske, at deres dyr kunne kommunikerer mere tydeligt, og følelsen af, bare at ville putte dyret i brystlommen, så det er helt tæt på hele tiden?

Århh, hvor jeg føler mig pylret lige nu. :genert:

Jeg synes I skal konsultere dyrlægen. Der behøver jo ikke være andet galt end at det er kløe pga. heling :) Men der kan jo hurtigt komme betændelse og andet skidt i.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 472
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1408

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf MissIce » 19. feb 2018, 18:59

Juki skrev:
MissIce skrev:Vores hund har sådan nogle underlige gevækster rundt omkring på kroppen. De ligner en slags vorter. Nogle er store og nogle er små. Da vi fik hunden, havde han dem allerede, og de tidligere ejere havde fået at vide af dyrlægen, at de er ganske uskadelige. Hvis de skal fjernes, skal han i fuld bedøvelse - så så længe de ikke genere ham, er der ingen grund til at fjerne dem.

Men nu har han fået revet hul på én på kinden/under øret. Og det klør åbentbart, for han kan ikke særlig godt holde poten fra såret. Vi vasker og renser flere gange om dagen, men alligevel driller det ham. Manden vil ringe til dyrlægen i dag, for at høre om vi skal en tur forbi, eller om vi skal holde det rent og se tiden an. Vi talte lidt om, at det kan være vi skal finde en skærm, så Tjeco ikke kan klø i såret. Når vi er hjemme (og vågne) stopper vi ham selvfølgelig i at klø.

Men mit hundejerehjerte kan bare ikke have, at vi ikke ved om det gør ondt, eller bare er irriterende. Jeg kan næsten få en hel klump i maven over, at hunden ikke kan kommunikere til os, hvad hans behov er. Og Tjeco skjuler også gerne, hvis der er noget galt. Årrhhh, min lille hunde-prut :genert:

Nu må vi se, hvad manden siger, når han kommer hjem fra arbejde. Forhåbentlig er det ikke værre, end at vi kan klare den selv. Jeg synes nemlig heller ikke det er spor sjovt, hvis vores 11 år gamle hund skal i fuld narkose. :trist:

Er der andre der kan genkende den følelse at, at ville ønske, at deres dyr kunne kommunikerer mere tydeligt, og følelsen af, bare at ville putte dyret i brystlommen, så det er helt tæt på hele tiden?

Århh, hvor jeg føler mig pylret lige nu. :genert:

Jeg synes I skal konsultere dyrlægen. Der behøver jo ikke være andet galt end at det er kløe pga. heling :) Men der kan jo hurtigt komme betændelse og andet skidt i.


Vi har fået en tid hos dyrlægen på fredag - og fået at vide, at vi indtil da skal fortsætte med at vaske og rense med klorhexidin som hidtil. Det ser allerede bedre ud i dag, end det gjorde i går. Så det heler tilsyneladende fint.

Så må vi bare se hvad dyrlægen siger om evt. at fjerne gevæksterne, så vi undgår lignende i fremtiden.

Jeg kan bare få helt ondt i maven ved tanken om, om jeg nu passer godt nok på min hund. Selvom jeg ville have forsvoret det, så er jeg jo gået hen og blevet helt og aldeles vild med den lille prut. :love: Og derfor tærer ansvaret ekstra på mig, når han ikke er helt på toppen.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 19. feb 2018, 20:16

Nå, men jeg skal måske møde en gammel hund i weekenden hvis ejer er død. Der er ganske vist nogle andre der skal møde ham først, så det er slet ikke sikkert at det bliver relevant, men måske.
Jeg kiggede nu heller ikke efter en gammel hund, bare en voksen hund, men jeg har en svaghed for gamle kloge hundeøjne, så jeg forelskede mig i et billede og tænkte nu skriver jeg bare - på trods af jeg normalt er all in for at kigge på dyr med hjernen frem for hjertet. Men altså, umiddelbart skulle der ikke være andet end at han nok ikke har voldsomt mange år tilbage der gjorde at han ikke ville passe ganske fint ind i mit liv. Så jeg valgte altså at skrive på ham.
1
...
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 19. feb 2018, 20:40

LadyFox skrev:Nå, men jeg skal måske møde en gammel hund i weekenden hvis ejer er død. Der er ganske vist nogle andre der skal møde ham først, så det er slet ikke sikkert at det bliver relevant, men måske.
Jeg kiggede nu heller ikke efter en gammel hund, bare en voksen hund, men jeg har en svaghed for gamle kloge hundeøjne, så jeg forelskede mig i et billede og tænkte nu skriver jeg bare - på trods af jeg normalt er all in for at kigge på dyr med hjernen frem for hjertet. Men altså, umiddelbart skulle der ikke være andet end at han nok ikke har voldsomt mange år tilbage der gjorde at han ikke ville passe ganske fint ind i mit liv. Så jeg valgte altså at skrive på ham.

Hvor mange forventede leveår har han tilbage?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 19. feb 2018, 20:48

avdotja skrev:
LadyFox skrev:Nå, men jeg skal måske møde en gammel hund i weekenden hvis ejer er død. Der er ganske vist nogle andre der skal møde ham først, så det er slet ikke sikkert at det bliver relevant, men måske.
Jeg kiggede nu heller ikke efter en gammel hund, bare en voksen hund, men jeg har en svaghed for gamle kloge hundeøjne, så jeg forelskede mig i et billede og tænkte nu skriver jeg bare - på trods af jeg normalt er all in for at kigge på dyr med hjernen frem for hjertet. Men altså, umiddelbart skulle der ikke være andet end at han nok ikke har voldsomt mange år tilbage der gjorde at han ikke ville passe ganske fint ind i mit liv. Så jeg valgte altså at skrive på ham.

Hvor mange forventede leveår har han tilbage?

Det afhænger jo af så meget. Men en Cain terrier på 10 år, så han kunne jo godt have 5-7 år endnu hvis han er heldig. Men det er jo svært at sige, især når jeg ikke ved hvordan hans livsstil har været indtil nu.
0
...
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 22. feb 2018, 14:11

Hey, jeg vil bare lige sige, at vores røvhulshund er begyndt at tabe tænder :D Så langt så godt - håber bare det er tandskiftet der har gjort, at han har bidt så meget. Men vi har taget de forskellige fif til os og han får gennemvædet reb, der har været i fryseren, stærkere legetøj osv., så det går godt.

I øvrigt - hvor er det mega sødt, når de der bitte små fortænder bliver til rokketænder :lol: :lun: Haha.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 25. feb 2018, 02:04

Jeg hørte aldrig fra hende der havde den gamle Cain terrier, så den har fået er nyt hjem. Så jeg får ikke hund i morgen desværre. Men. Det betyder så at jagten går ind på en anden gammel hund fra i morgen af.
0
...
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Bøtte » 25. feb 2018, 18:30

Hov, jeg havde da ikke set den tråd, her vil jeg også gerne være med :)

Vi har Roki, en 5 årig Shih Tzu.
Han er omplaceret hos os, som 2,5 år og har derfor lidt sdskillelsesissues med mig. Han er en rigtig mor-hund :-D

Og så er han bare mega dygtig til at omgås vores børn. Især den lille på 15 mdr er vildt interesseret i ham. Og han i hende (og hendes mad). Her til aften sad han bare pænt og kiggede på at hun puttede hans mad i vandskålen. Han sidder bare pænt og venter. Gør ikke engang opmærksom på at hun er der.
Det skal hun selvfølgelig ikke. Men det er hun ret ligeglad med. :genert:
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Raenil » 25. feb 2018, 19:11

Da vi fik hvalp for 7 år siden var der ingen ende på de gode intentioner. Men hun hopper da ikke op. Særlig tit. Hvis vi lukket hende ud i bryggerset.

FB_IMG_1519585676499.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 28. feb 2018, 18:01

Nu vil jeg ikke jinxe det, men jeg regner med at købe en lille ekstremt fimset hund på tirsdag, der bestemt kan spolere mit badass images :P
2
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 28. feb 2018, 18:21

LadyFox skrev:Nu vil jeg ikke jinxe det, men jeg regner med at købe en lille ekstremt fimset hund på tirsdag, der bestemt kan spolere mit badass images :P

Du kan vel altid give den et halsbånd med nitter på og et læderdækken :afro:

Men spændende! Fortæl mere :-D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 28. feb 2018, 18:32

Juki skrev:
LadyFox skrev:Nu vil jeg ikke jinxe det, men jeg regner med at købe en lille ekstremt fimset hund på tirsdag, der bestemt kan spolere mit badass images :P

Du kan vel altid give den et halsbånd med nitter på og et læderdækken :afro:

Men spændende! Fortæl mere :-D

Han er så fimset det kun kan gå i pink og glimmer.
Seriøst, jeg troede aldrig jeg skulle gå fra bull terrier til....Chinese Crested Powder Puff :gisp:
Han er væsentlig yngre end hvad jeg egentlig søgte, han er kun 3 år, og jeg skal desuden til fastlandet for at hente ham.
Men hans ejer skrev en privat besked til mig i morges, og i min spisepause ringede hun til mig og vi havde en lang snak hvor Hun fortalte om hendes hundehold, begrundelsen til han skulle væk og ham, og jeg spurgte ind og fortalte om mig selv og min tilgang til hunde, og ud fra hvad hun fortalte så virker han som det helt rette match til mig. Så vi aftalte jeg skulle tænke over det, og jeg har så brugt dagen på at læse hvad jeg synes var relevant om racen, og besluttede at det ville jeg gerne, så nu er vi ved at finde ud af det praktiske med at få mig til Jylland.
2
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 28. feb 2018, 19:38

LadyFox skrev:
Juki skrev:
LadyFox skrev:Nu vil jeg ikke jinxe det, men jeg regner med at købe en lille ekstremt fimset hund på tirsdag, der bestemt kan spolere mit badass images :P

Du kan vel altid give den et halsbånd med nitter på og et læderdækken :afro:

Men spændende! Fortæl mere :-D

Han er så fimset det kun kan gå i pink og glimmer.
Seriøst, jeg troede aldrig jeg skulle gå fra bull terrier til....Chinese Crested Powder Puff :gisp:
Han er væsentlig yngre end hvad jeg egentlig søgte, han er kun 3 år, og jeg skal desuden til fastlandet for at hente ham.
Men hans ejer skrev en privat besked til mig i morges, og i min spisepause ringede hun til mig og vi havde en lang snak hvor Hun fortalte om hendes hundehold, begrundelsen til han skulle væk og ham, og jeg spurgte ind og fortalte om mig selv og min tilgang til hunde, og ud fra hvad hun fortalte så virker han som det helt rette match til mig. Så vi aftalte jeg skulle tænke over det, og jeg har så brugt dagen på at læse hvad jeg synes var relevant om racen, og besluttede at det ville jeg gerne, så nu er vi ved at finde ud af det praktiske med at få mig til Jylland.

Nej, det lyder også som noget af et skift :-D Både med udseendet og størrelsen. Det kommer nok til at kræve lidt "omstilling" at holde øje med en lille hund, for ikke at træde på den, og hvis man er vant til at der er lidt mere at klappe og nusse :D

Jeg googlede lige racen. Jeg tror kun jeg har set de hårløse udgaver.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Kæledyr"