Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Santa » 16. feb 2018, 17:53

LadyFox skrev:Jeg kigger stadig på voksne hunde... Og helt ærligt, det er syg da utroligt hvad folk vil have for deres hunde.. :8:
Jeg kan godt forstå at det ikke er sjovt at skulle af med sin voksne hund, at man selv synes den er en milliard kroner værd fordi man ligesom har et bånd til den, og alt det der. Men altså, jeg synes det er en skør ting at ville have relativt mange penge for.

F.eks. en unghund blandingshund af to racer (der i mine øjne) absolut ingen mening giver at blande til 6000 kroner.

Hvis..... (verden gik under, ragnarok starter og zombierne kommer) HVIS jeg skulle af med min hund, så ville jeg faktisk også tage en pænt stor sum for hende (hvis ikke nære venner/familie kunne overtage, altså).
Ikke for at tjene, skidevære med det, men for at undgå at nogen impulsivt og uigennemtænkt beslutter sig for at ville have hund.
For mig er det en meget velovervejet og nøje planlagt ting at anskaffe sig et dyr, og min hund er jo yderst vigtig for mig. Så dem, der skulle overtage, skulle være lige så gennemtænkte og penge skulle ikke være et issue, så at sige.
Og så er 6000 kr faktisk kun 50 % af "nyprisen" for hende!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 16. feb 2018, 18:20

Santa skrev:
LadyFox skrev:Jeg kigger stadig på voksne hunde... Og helt ærligt, det er syg da utroligt hvad folk vil have for deres hunde.. :8:
Jeg kan godt forstå at det ikke er sjovt at skulle af med sin voksne hund, at man selv synes den er en milliard kroner værd fordi man ligesom har et bånd til den, og alt det der. Men altså, jeg synes det er en skør ting at ville have relativt mange penge for.

F.eks. en unghund blandingshund af to racer (der i mine øjne) absolut ingen mening giver at blande til 6000 kroner.

Hvis..... (verden gik under, ragnarok starter og zombierne kommer) HVIS jeg skulle af med min hund, så ville jeg faktisk også tage en pænt stor sum for hende (hvis ikke nære venner/familie kunne overtage, altså).
Ikke for at tjene, skidevære med det, men for at undgå at nogen impulsivt og uigennemtænkt beslutter sig for at ville have hund.
For mig er det en meget velovervejet og nøje planlagt ting at anskaffe sig et dyr, og min hund er jo yderst vigtig for mig. Så dem, der skulle overtage, skulle være lige så gennemtænkte og penge skulle ikke være et issue, så at sige.
Og så er 6000 kr faktisk kun 50 % af "nyprisen" for hende!

Det markerede først, og her kommer "tavlesnobben" lige op i mig, men er din hund ikke også en tarvehund fra et godt opdræt? Din hund HAR jo faktisk haft en værdi til over de 6000 kroner. Det har en suspekt hul-i-hækken-blanding aldrig nogensinde været i mine øjne.
Jeg er villig til at give så meget mere for en hund af et etisk godt opdræt, med styr på forældrehundenes aner, sygdoms historik, hvor at hunde bliver parret ud fra om de er et godt match, frem for om naboens hanhund da virker meget sød, når nu ens tæve er i løb. Blandningshunde er da søde, og skønne, men langt de fleste er jo lavet uden særlig meget planlægning. Prisen burde i min verden være derefter.

Altså, folk må da tage hvad de vil for deres hunde, jeg synes bare meget af det er lige lovlig optimistisk, og jeg kan ikke forstå hvem det er der køber de hunde. For hunde til salg på grund af allergi er ikke ligefrem en mangelvare, og mange af dem er jo til salg temmelig længe. Og det virker til at mange hunde ville slippe for en tur forbi et internat, hvis folk var lidt mere realistiske i deres priser. Folk virker meget som om at enten skal den koste en hel del, ellers afleveres den på et internat, eller endda aflives. Det er da fjollet hvis der ikke er noget i vejen med hunden.

Jeg anser mig selv som en fantastisk hundeejer, man har et vildt fedt hundeliv hos mig - jeg er en temmelig seriøs hundeejer, der er villig til at gå utrolig langt for mine hunde, tilpasse mit liv temmelig meget ud fra hundens behov.
Men penge er et issue for mig, ikke fordi jeg ikke har råd til at betale 6000 kroner for en hund, min bull terrier var dyrere end det - men jeg vil ikke betale overpris for noget som helst, heller ikke kæledyr. Og umiddelbart kan jeg ikke se nogle gode argumenter for mange af dem skal koste noget nær hvad en tavle-labrador koster fra ny.
1
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 16. feb 2018, 18:58

Zonta skrev:Okay, jeg ved ikke om vores hund bare er en mega idiot eller hvad, men han tygger seriøst alle sine ting i stykker? :nerve: :cuss: :tie: Han er knap 4 måneder, så altså en hvalp (blanding af labrador og golden). Og jeg ved selvfølgelig godt, at de bider i alt, men han ligger tit og tygger i sit legetøj og ender med at bide ører, haler, dimser og dutter af legetøjet. Nu er han også begyndt at spise den pude, der ligger i hans kurv. Seriøst, HVORFOR gør han det?! Det er uanset om han har haft en dag med masser af luft, indtryk osv. eller en dag hvor han ikke har fået helt lige så mange gåture. Er det fordi han er ved at skifte tænder eller hvad? Please, kom med fif? :worship: Hvad kan han tygge i, hvis vi skal give ham et ben eller andet, som han rent faktisk skal tygge i småstykker?

Råtta fra Ikea! :D Generelt bare tøjdyr fra Ikea. De er både søde, bløde og sikkerhedsgodkendte. Jeg tror det er de eneste tøjdyr som mine hunde ikke med tiden har splittet ad. Men ellers er det virkelig sparsomt med decideret legetøj mine hunde har/gider.

Papkasser er et ganske glimrende supplement til en kurv. De kan sagtens gøres hyggelige med gamle håndklæder, lagner, sengetøj, tæpper eller hvad man nu har. Og som allerede nævnt kan viskestykker og aflagt tøj også fungere fint som legetøj.

Gulerødder er også fine ifm. tandskift. Zooplus fx har også et fint udvalg af forskellige tørrede snacks. Tørret oksehovedhud holder også længe her.

Her er Råtta :D
Billede
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 16. feb 2018, 19:04

Juki skrev:
Zonta skrev:Okay, jeg ved ikke om vores hund bare er en mega idiot eller hvad, men han tygger seriøst alle sine ting i stykker? :nerve: :cuss: :tie: Han er knap 4 måneder, så altså en hvalp (blanding af labrador og golden). Og jeg ved selvfølgelig godt, at de bider i alt, men han ligger tit og tygger i sit legetøj og ender med at bide ører, haler, dimser og dutter af legetøjet. Nu er han også begyndt at spise den pude, der ligger i hans kurv. Seriøst, HVORFOR gør han det?! Det er uanset om han har haft en dag med masser af luft, indtryk osv. eller en dag hvor han ikke har fået helt lige så mange gåture. Er det fordi han er ved at skifte tænder eller hvad? Please, kom med fif? :worship: Hvad kan han tygge i, hvis vi skal give ham et ben eller andet, som han rent faktisk skal tygge i småstykker?

Råtta fra Ikea! :D Generelt bare tøjdyr fra Ikea. De er både søde, bløde og sikkerhedsgodkendte. Jeg tror det er de eneste tøjdyr som mine hunde ikke med tiden har splittet ad. Men ellers er det virkelig sparsomt med decideret legetøj mine hunde har/gider.

Papkasser er et ganske glimrende supplement til en kurv. De kan sagtens gøres hyggelige med gamle håndklæder, lagner, sengetøj, tæpper eller hvad man nu har. Og som allerede nævnt kan viskestykker og aflagt tøj også fungere fint som legetøj.

Gulerødder er også fine ifm. tandskift. Zooplus fx har også et fint udvalg af forskellige tørrede snacks. Tørret oksehovedhud holder også længe her.

Her er Råtta :D
Billede

Han har et meget.... Veludviklet parringsgen :tie: Kommer især til udtryk på bamser. Så derfor skal han helst ikke have bamser. Men tak for tippet ellers :D
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Santa » 16. feb 2018, 19:08

Jo, hun er schnauzer med laaaang stamtavle fra en erfaren og dygtig avler efter alle kunstens regler.
Og det er ikke fordi jeg er stamtavlesnob, og skal hverken avle eller udstille. I øvrigt har hun underbid, og er derfor 'defekt'!
Jeg har købt raceren hund, fordi det var vigtigt for mig at vide nøjagtig hvilken hund jeg kunne forvente, når den blev voksen. Både mht størrelse, temperament og pels, da min mor er allergisk overfor hunde, men bedst kan tåle visse bestemte pelstyper.

Men jeg har ikke forklaret mig godt nok, kan jeg se.
Det jeg mener, er, at skulle jeg af med min hund, så ville jeg sætte en høj pris - ikke fordi min hund er en racehund, men for at få sorteret de mindre seriøse købere fra, og for at 'skræmme' dem væk, som ikke har sat sig ind hvad det koster at have hund. De vil som regel heller ikke give en god sum i købspris.
For at finde dem, der vil gå langt for netop min hund, så at sige.

Og så var det ikke for at antyde at du ikke er en god hundeejer, fordi du ikke vil give 6000 for en blandningshund. :)



(Og mit hjerte bløder ved tanken om at skille sig af med hende! Sikke et emne!)
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 16. feb 2018, 20:17

Santa skrev:Jo, hun er schnauzer med laaaang stamtavle fra en erfaren og dygtig avler efter alle kunstens regler.
Og det er ikke fordi jeg er stamtavlesnob, og skal hverken avle eller udstille. I øvrigt har hun underbid, og er derfor 'defekt'!
Jeg har købt raceren hund, fordi det var vigtigt for mig at vide nøjagtig hvilken hund jeg kunne forvente, når den blev voksen. Både mht størrelse, temperament og pels, da min mor er allergisk overfor hunde, men bedst kan tåle visse bestemte pelstyper.

Men jeg har ikke forklaret mig godt nok, kan jeg se.
Det jeg mener, er, at skulle jeg af med min hund, så ville jeg sætte en høj pris - ikke fordi min hund er en racehund, men for at få sorteret de mindre seriøse købere fra, og for at 'skræmme' dem væk, som ikke har sat sig ind hvad det koster at have hund. De vil som regel heller ikke give en god sum i købspris.
For at finde dem, der vil gå langt for netop min hund, så at sige.

Og så var det ikke for at antyde at du ikke er en god hundeejer, fordi du ikke vil give 6000 for en blandningshund. :)



(Og mit hjerte bløder ved tanken om at skille sig af med hende! Sikke et emne!)


Jamen, jeg kan sagtens sætte mig ind i tankerne. Ikke at kunne beholde sine kæledyr er en forfærdelig tanke. Og jeg ville have det meget sværere ved at mine dyr skulle til nogle andre, end ved aflivning netop fordi man ikke kender fremtiden.
Selv hvis jeg blev syg af mine dyr tror jeg at jeg ville beholde dem. Selvom det jo heller ikke er særlig fornuftigt.

Men altså, igen, folk må da tage hvad de vil - men det er jo lige fedt hvis folk ikke vil betale prisen, og det vil folk tit og ofte ikke.
For mig ville opdragelsesmetoder, etik og et aktivt liv betyde alt, og der tror jeg ikke prisen gør den store forskel. Det handler jo bare om holdninger.
0
...
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 17. feb 2018, 09:19

Jeg er også en af dem der synes det virker lidt grisk at kræve 5.000+ for en voksen familiehund (er der avl eller andet indblandet, er det selvfølgelig en anden sag).

Jeg kender godt argumentet om en høj pris for at skræmme useriøse købere væk, hvilket til dels giver mening når vi snakker nuttede hvalpe og enkelte meget populære modehunde. Men for ganske almindelige, voksne hunde tænker jeg altså at en pris på 15000-2000 er rigeligt til at sortere den slags fra. Reelt er det vel kun nødvendigt med en eller anden form for pris, for at skræmme de værste “det er gratis, det tager jeg!”-typer væk, da man typisk ikke videreformidler sin voksne hund til den første, den bedste der melder sig, men bruger lidt tid på at finde en man er tryg ved.

Kom jeg i den uheldige situation at min hund skulle videre, ville jeg måske annoncere en pris på 1500 kr, men så droppe den igen når en passende ejer meldte sig. Den nye ejer får ikke bare en (god!) hund, h*n gør faktisk også mig en kæmpe tjeneste. Jeg har ingen interesse i at tjene penge på at min hund finder et godt, nyt hjem.
5
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 17. feb 2018, 12:39

Se nu bare her - vi har været en tur hos slagteren og har nu et styks meget optaget og glad hund :D han tosser rundt med det og skal lige på den ene side og så på den anden side og så skal han lige op at stå, så ned at ligge og så lige lidt rundt og så ned at ligge igen :stoned:

Og så har vi købt lidt nyt legetøj, som formodentlig ikke bliver bidt i stykker efter ti minutter og som ikke har dimser, dutter, ører og haler :D de der reb-ting har jeg fugtet lidt og smidt i fryseren, så kan han få dem i morgen.

Vi har også købt de der tørrede oksepandelapper. Sådan en tror jeg måske han får i aften. Tænker at vi starter lidt stille op i forhold til både råt og tørret kød :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
J, juli 2018.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 17. feb 2018, 15:15

Hvis jeg skulle af med vores hunde (den gamle ville blive aflivet) så var hjem helt sikkert også vigtigere end pris. Til den rette, ville de være gratis.
Jeg gav 750 kr. for den gamle, som 8 mdrs, men hun var så heller ikke hverken chippet eller vaccineret, da tidligere ejer vist ikke gad bruge nogen penge på hund overhovedet.
Da vi skulle have en mere, ville jeg gerne have en puddelblanding da jeg ikke gider hunde der fælder. Vi fandt en puddel/cocker, der ikke lå til de der sindsyge designerhunde priser på 8.000-10.000 kr. Han var (er) så skøn, så da samme sted havde hvalpe igen, så købte vi en mere. Hun er så en pestilens af og til, men hun er også kun 9 mdr :D
Og det er helt vildt så ens de to er på så mange måder. De er mere ens af sind mm, end de shcæfer hunde vi har haft gennem tiden. Men er jo så også helsøskende.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 17. feb 2018, 17:08

Zonta skrev:Se nu bare her - vi har været en tur hos slagteren og har nu et styks meget optaget og glad hund :D han tosser rundt med det og skal lige på den ene side og så på den anden side og så skal han lige op at stå, så ned at ligge og så lige lidt rundt og så ned at ligge igen :stoned:

Og så har vi købt lidt nyt legetøj, som formodentlig ikke bliver bidt i stykker efter ti minutter og som ikke har dimser, dutter, ører og haler :D de der reb-ting har jeg fugtet lidt og smidt i fryseren, så kan han få dem i morgen.

Vi har også købt de der tørrede oksepandelapper. Sådan en tror jeg måske han får i aften. Tænker at vi starter lidt stille op i forhold til både råt og tørret kød :)

God idé at give lidt smag til de der reb :gogo:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 17. feb 2018, 17:30

Juki skrev:
Zonta skrev:Se nu bare her - vi har været en tur hos slagteren og har nu et styks meget optaget og glad hund :D han tosser rundt med det og skal lige på den ene side og så på den anden side og så skal han lige op at stå, så ned at ligge og så lige lidt rundt og så ned at ligge igen :stoned:

Og så har vi købt lidt nyt legetøj, som formodentlig ikke bliver bidt i stykker efter ti minutter og som ikke har dimser, dutter, ører og haler :D de der reb-ting har jeg fugtet lidt og smidt i fryseren, så kan han få dem i morgen.

Vi har også købt de der tørrede oksepandelapper. Sådan en tror jeg måske han får i aften. Tænker at vi starter lidt stille op i forhold til både råt og tørret kød :)

God idé at give lidt smag til de der reb :gogo:

Jeg ved ikke hvor meget smag vand giver, men om ikke andet kan det lindre og "bedøve" gummerne lidt, hvis det er dem der klør og irriterer ham :)

Han går fuldstændig i koma over det der slagterben :klap: Nu har han fået det to gange i 30 minutter pr. gang i dag - og han har lige været ude at skide og selvom det måske var lidt til den bløde side, så ser det ikke ud til, at det er noget han får sprøjterøv af :D (Det kan man vel godt udtale sig om i sådan en tråd her, ikke? :genert: )
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zombie » 18. feb 2018, 00:59

Trillo får en knogle en gang om måneden da hun også spiser lidt af selve benet og får hård afføring som presser hendes analkirtler. Men det skal times med, at hun ikke skal besøge plejehjemmet ift bakterier (regler).
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 18. feb 2018, 01:05

Zonta skrev:
Juki skrev:
Zonta skrev:Se nu bare her - vi har været en tur hos slagteren og har nu et styks meget optaget og glad hund :D han tosser rundt med det og skal lige på den ene side og så på den anden side og så skal han lige op at stå, så ned at ligge og så lige lidt rundt og så ned at ligge igen :stoned:

Og så har vi købt lidt nyt legetøj, som formodentlig ikke bliver bidt i stykker efter ti minutter og som ikke har dimser, dutter, ører og haler :D de der reb-ting har jeg fugtet lidt og smidt i fryseren, så kan han få dem i morgen.

Vi har også købt de der tørrede oksepandelapper. Sådan en tror jeg måske han får i aften. Tænker at vi starter lidt stille op i forhold til både råt og tørret kød :)

God idé at give lidt smag til de der reb :gogo:

Jeg ved ikke hvor meget smag vand giver, men om ikke andet kan det lindre og "bedøve" gummerne lidt, hvis det er dem der klør og irriterer ham :)

Han går fuldstændig i koma over det der slagterben :klap: Nu har han fået det to gange i 30 minutter pr. gang i dag - og han har lige været ude at skide og selvom det måske var lidt til den bløde side, så ser det ikke ud til, at det er noget han får sprøjterøv af :D (Det kan man vel godt udtale sig om i sådan en tråd her, ikke? :genert: )

Hov, jeg fik da vist digtet lidt i mit hoved ang. de reb :lol: :blush:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 18. feb 2018, 07:49

Rå kødben giver oftere hård mave, end blød. Sidst vores fik rå ben, måtte vi til dyrlægen med den mindste midt om natten, da hun slet ikke kunne komme af med noget.
Så nu går der et godt stykke tid, før de får det igen.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Raenil » 18. feb 2018, 14:16

Hvis vores hund skulle omplaceres og vi kunne finde den rette familie, ville den være gratis. Men jeg ville nok sætte en pris på DBA, bare for at rydde det værste væk.
0

Tilbage til "Kæledyr"