Hanhund kan ikke med andre hanhunde

Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Hanhund kan ikke med andre hanhunde

Indlægaf Buffy » 8. dec 2017, 10:51

Nå men min et-årige Tibetanske Terrie hanhund har besluttet, at han ikke kan lide andre hanhunde og at han godt kan nedlægge dem allesammen. :rulle: Det kan man vel ikke umiddelbart gøre noget ved, kan man?
Altså vi undgår bare hanhunde og det er ikke et kæmpe problem, der er masser af hunhunde i vores landsby, der gerne vil snakke og lege, så han får stadig masser af hundekontakt.
Avleren jeg har ham fra, som snakkede jeg med den anden dag, sagde at blev han får slem, så måtte ham blive neutraliseret, men også at det kunne være en teenage ting. Han er fysisk færdig nu, men hans race er først mentalt voksene som 24 måneder.
Han kan iørvrigt godt med mine forældres hanhund, men ham har han kendt siden jeg fik ham.

Men er der noget jeg kan gøre? Som sagt er det ikke et kæmpe problem, for vi kan sagtens undgå andre hanhunde, men hvis jeg kan gøre noget, så han kommer over det, er det jo værd at prøve.

Hov kom lige til at tænke på, at da han begyndte ikke at kunne med andre hanhunde, begyndte han også at gø af alle hunde, det er dog ved at stoppe igen (for det gider jeg ikke høre på)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hanhund kan ikke med andre hanhunde

Indlægaf LadyFox » 8. dec 2017, 12:48

I langt de fleste tilfælde er der ikke meget at gøre ved egenkønsaggresivitet - og jeg ville personligt ikke prøve at gøre skide meget ved det.
Det der med hunde der kan med alt og alle er i virkeligheden ikke specielt naturligt for voksne hunde, og er i rigtig mange tilfælde mere ejerens behov end hundens. Jeg ser nærmest dagligt voksne hunde "lege" sammen hvor det er ganske tydeligt at mindst en af hundene ikke er helt komfortabel i situationen - hvilket ejeren ikke nødvendigvis selv bemærker hvis de ikke har sat sig ind i hundesprog og dæmpede signaler.

Overstående er ikke møntet på dig, men mere for at fortælle at det er helt normalt at voksne hunde ikke gider alle andre voksne hunde - og det synes jeg personligt man burde acceptere - men er vist et af alle de spørgsmål inden for hunde som er blevet som at diskuterer religion.

Hvis det var min hund ville jeg træne en masse i at ignorere andre hanhunde, at kunne passere dem også relativt tæt uden at behøve at give dem opmærksomhed - og blive ved med at vise hunden at den kan stole på at jeg passer på den, og i selskab med mig behøver den ikke forholde sig til de andre hunde.

Jeg ville selv meget nødig neutraliserer en hanhund - med mindre der var lægelig grund til det.
3
...
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hanhund kan ikke med andre hanhunde

Indlægaf Buffy » 8. dec 2017, 13:07

^
Det er stortset også mine tanker om det, plus jeg faktisk hellere vil have en hund, der giver lidt lyd og siger fra, så jeg kan fjerne ham fra situationen, end en der måske bare angriber eller lignende uden advarsler.

Og heldigvis er han begyndt at gø mindre, så slipper jeg for at udstoppe ham :deer:
0
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Hanhund kan ikke med andre hanhunde

Indlægaf Frank » 8. dec 2017, 13:43

http://www.dyreproblemer.dk/adf%C3%A6rdsbehandler-hund

Du kan jo prøve denne vej.
For naturligvis kan der gøres noget.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hanhund kan ikke med andre hanhunde

Indlægaf avdotja » 8. dec 2017, 13:49

For mig ville det komme an på hvordan han opførte sig.

Hvis han bare ikke gad andre hanhunde og derfor enten ignorerede eller holdte sig væk fra dem, så fint.

Men hvis han optrådte aggresivt over for dem, ville jeg meget hurtigt begynde at træne ham i at tolerere andre hanhunde. Jeg orkede under ingen omstændigheder en hund, hvor jeg hele tiden skulle være bekymret for at møde en anden hanhund. Det er heller ikke specielt hensigstmæssigt hvis man holder af at gå ture med sin hund uden snor.
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hanhund kan ikke med andre hanhunde

Indlægaf Buffy » 8. dec 2017, 14:24

avdotja skrev:For mig ville det komme an på hvordan han opførte sig.

Hvis han bare ikke gad andre hanhunde og derfor enten ignorerede eller holdte sig væk fra dem, så fint.

Men hvis han optrådte aggresivt over for dem, ville jeg meget hurtigt begynde at træne ham i at tolerere andre hanhunde. Jeg orkede under ingen omstændigheder en hund, hvor jeg hele tiden skulle være bekymret for at møde en anden hanhund. Det er heller ikke specielt hensigstmæssigt hvis man holder af at gå ture med sin hund uden snor.


Det er også det vi træner og hvor der er fremgang :)

Men vi går nu aldrig uden snor, for fugle, katte og det er sjovt at få mig til at løbe :rulle:
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hanhund kan ikke med andre hanhunde

Indlægaf Buffy » 22. jan 2018, 08:34

Og vi har fremgang :banan: han gø’er ikke af alle hunde mere og når han gør, kan jeg få kontakt med ham, han lytter lidt (han er en TT :-D ) til de kommandoer jeg giver og vil tage godbidder. Yes! :banan: :sol:
3
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hanhund kan ikke med andre hanhunde

Indlægaf Buffy » 23. jan 2018, 08:52

Haha en af de hanhunde vi er gået uden om, fordi ejeren er en lille bitte dame, der har svært ved at holde den og den er en stor broholmmer, viste sig at være en legesyg 3-årige pige, der gerne ville jagte Raja rundt på en fodboldbane en halv time, han er så forelsket :-D :love: bedste morgengåtur længe :love: :banan:

Og Raja er så træt nu :lol:
4
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hanhund kan ikke med andre hanhunde

Indlægaf Buffy » 4. feb 2018, 19:52

Og nu er han begyndt at vise positiv interesse for andre hanhunde :banan:
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hanhund kan ikke med andre hanhunde

Indlægaf Juki » 4. feb 2018, 20:03

Buffy skrev:Haha en af de hanhunde vi er gået uden om, fordi ejeren er en lille bitte dame, der har svært ved at holde den og den er en stor broholmmer, viste sig at være en legesyg 3-årige pige, der gerne ville jagte Raja rundt på en fodboldbane en halv time, han er så forelsket :-D :love: bedste morgengåtur længe :love: :banan:

Og Raja er så træt nu :lol:

Stakkels Raja, hunkøn kan være meget krævende :lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hanhund kan ikke med andre hanhunde

Indlægaf Buffy » 4. feb 2018, 21:39

Juki skrev:
Buffy skrev:Haha en af de hanhunde vi er gået uden om, fordi ejeren er en lille bitte dame, der har svært ved at holde den og den er en stor broholmmer, viste sig at være en legesyg 3-årige pige, der gerne ville jagte Raja rundt på en fodboldbane en halv time, han er så forelsket :-D :love: bedste morgengåtur længe :love: :banan:

Og Raja er så træt nu :lol:

Stakkels Raja, hunkøn kan være meget krævende :lol:


Haha vi har faktisk prøvet at lade dem lege så længe de gad, det var hende der gav fortabt først :lol:
De leger næsten hver morgen :love:
0

Tilbage til "Kæledyr"