Underboens hund GØR - hvad er rimeligt?

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Underboens hund GØR - hvad er rimeligt?

Indlægaf Little_Woman » 14. okt 2017, 19:12

Jeg bor i lejlighed, nedenunder bor en mand med en lille hund.

Når han ikke er hjemme, GØR det lille kræ. Nu har den fx gøet/bjæffet nonstop i tre timer og jeg kan høre hver eneste bjæf heroppe ganske tydeligt.

Jeg har før gjort opmærksom på det, ved en venlig seddel i postkassen, men det er jo altså fortsat et problem.

Men hvad kan man gøre? Hunden har det tydeligvis ikke godt, jeg er ikke lydsensitiv ellers, men den der ulykkelige hund går lige i hjertet og hjernen.

Ejeren er lidt en rocker/dranker-type, han indbyder ikke ligefrem til dialog. Og igen - hvad kan han gøre? Tage den med sig, når han er ude, få den passet, eller... jeg så gerne den flyttede på landet, men hvad kan man reelt gøre?

Jeg bliver lige så stille vanvittig!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Underboens hund GØR - hvad er rimeligt?

Indlægaf Studsgaard » 14. okt 2017, 19:23

Man kan gøre flere ting for at hjælpe en hund til at blive mere tryg ved at være alene. Men det kan være et stort arbejde og det er jo med om han gider det.

To lette ting:
Svagt musik kan hjælpe så den ikke så let kan høre alt udenom.
Den kan få noget aflagt tøj der dufter af ejeren så den ikke føler sig forladt.


Og derud over massere træning med tilvænning til at være alene.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Underboens hund GØR - hvad er rimeligt?

Indlægaf Santa » 14. okt 2017, 19:32

Som en lydsensitiv hundeejer der bor i lejlighed, så tænker jeg at jeg ville blive vanvittig af at høre på en hund, som gør når den er alene hjemme. Og det er skide synd for den.
Vi ved jo ikke, om han har forsøgt at træne den, så den ikke er så nervøs, men ellers så er det da på tide.
Min hund gør ikke og er ikke bange for at være alene, så jeg har ingen tips, men de er nok andre som har.

Var det min hund, så ville jeg træne på livets løs, fortælle mine naboer om det og bede dem hjælpe mig med at vide hvordan/hvor meget den gør. Hjalp det ikke, ville jeg muligvis forsøge mig med at få en hund mere, så de var to - en ældre en, som ikke har seperationsangst.

Men du kan jo ikke gøre så meget andet end klage til udlejer. Hvis det ikke er leje, så kan du jo kun klage til hundeejeren, eller flytte. Hvis du er den vildt flinke type (det er jeg ikke!) så kunne du forslå at du passer den hjemme hos dig, når han skal ud og du er hjemme.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Underboens hund GØR - hvad er rimeligt?

Indlægaf Little_Woman » 14. okt 2017, 19:44

Nu har jeg hængt en ny seddel ned på hans dør; han er nødt til at forholde sig til, at det er et problem.

Det er ejerlejligheder, men vi har selvfølgelig en husorden. Jeg overvejer at tale med bestyrelsen, for jeg bliver VANVITTIG! Her ER meget lydt, men uanset så skal den sgu ikke stå og gø, det stakkels kræ.

Og nej, så flink er jeg ikke, at jeg gider passe bæstet. Jeg så helst den blev aflivet lige nu.
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Generalen
Indlæg: 49
Tilmeldt: 14. aug 2015, 18:10
Kort karma: 1
Likede indlæg: 21

Re: Underboens hund GØR - hvad er rimeligt?

Indlægaf Generalen » 15. okt 2017, 06:56

Santa skrev:Var det min hund, så ville jeg træne på livets løs, fortælle mine naboer om det og bede dem hjælpe mig med at vide hvordan/hvor meget den gør. Hjalp det ikke, ville jeg muligvis forsøge mig med at få en hund mere, så de var to - en ældre en, som ikke har seperationsangst.


Jeg har desværre ikke nogen løsning, da jeg selv har samme problem.
Her startede det med 2 hunde og over årene er de nu oppe på 4 små hunde og det har hjulpet nada med flere hunde, tværtimod nu kan de rigtig gejle hinanden op. Så nu er rekorden oppe på +4 timer i streg med gø, tude o.s.v.

Her har naboen også prøvet med blid musik, lys (når det er mørkt) og det har ingen effekt.

Naboen går til træning med dem og stævne m.v., men den basale lydighed er ikke ret god og slet ikke evnen til at være alene hjemme. Er hundene i haven, så gør de også og siger naboen undtagelsesvis noget, så har det ingen effekt og de kommer heller ikke, hvis det lykkes en af dem at smutte ud af hoveddøren.
Så drøner naboen ned af gaden for at "fange" dem igen. ;)
0
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Underboens hund GØR - hvad er rimeligt?

Indlægaf Yuna » 3. nov 2017, 10:28

Tjekkede lige hundeloven: "§ 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at lade den fjerne"

Men det er også noget med, om andre i nærheden føler sig forstyrret da politiet nok ikke vil gøre noget hvis det kun er dig :(

Bor der andre i nærheden som du kan høre, om de også er generet?
Hvis det kommer så vidt som til politiet, så optag larmen, så har du da lidt bevis på, at det faktisk er slemt

Jeg ville også blive tosset af at høre på sådan noget larm i flere timer :(
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...

Tilbage til "Kæledyr"