Hvordan fik du din kat?

Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf icelady » 17. sep 2017, 20:35

1. Viktor (Maine Coon) fik jeg egentlig ikke...jeg passer ham bare :D Yngste søn og svigerdatter skulle på Landbrugsskole i et halvt år, og den boede hos hendes forældre, men naboerne var trætte af ham, fordi han havde en vane med at liste ind og stjæle af folks grillmad :D

Så jeg skulle bare passe ham det halve år, og så skulle de have ham tilbage, i en lejlighed de ville finde. De fandt så først en lejlighed et par år senere, plus de har fået hund, så Viktor bliver hos mig,



2. Misty valgte jeg på Tøstrup. Det var cirka et års tid efter Viktor kom til. Hun mangler det ene øre, (ligesom Viktor), ligner ham med farve og aftegninger men er jo en del mindre end ham, i og med hun er en alm huskat.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Slettet bruger » 17. sep 2017, 21:27

Jeg har ikke nogen kat, så jeg kan ikke svare på spørgsmålet.

Jeg forsøgte skam at svare, men min hjerne begyndte at overophede. Puha!
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Ladysparrow » 18. sep 2017, 14:26

Vi har 3 katte. Jeff blev fundet af vores naboer, i en kasse, hun var ikke mange uger gammel. Min kæreste opflaskede hende og de 2 har et helt specielt bånd. Lucy skaffede min kæreste gennem det der svarer til dba i Sverige. Begge huskatte. Olly købte vi da jeg flyttede ind - Mainecoon og købt via opdræt.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5886
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14685

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 18. sep 2017, 14:33

Der var nogle der dumpede to små killinger uden foran vores soveværelsesvindue. Ingen missemor kom efter dem og ingen af naboerne ville vedkendes to små killinger. Så vi tog dem til os. Derefter var vi ikke hurtige nok til at få dem steriliseret/kastreret, så der kom lige 3 killinger oven i. På samme tidspunkt som vi fik killinger, fik min eks' forældre killinger og missemor ville ikke have den her yndige lille killing med blå øjne, så ham tog vores missemor.

Efterfølgende rendte den voksne hankat væk (han var ikke såååå glad for killingerne) og yndlingskatten med de fine blå øjne blev kørt ned på grusvejen og døde. Søstermis rendte væk, men så ganske velpasset ud når hun kom på besøg, så hun var nok bare flyttet ind til naboen.
De resterende katte blev hos min eks da vi flyttede fra hinanden, og jeg tror nu at yndlingskatten flyttede ind hos hans forældre da han flyttede i lejlighed. Hvad der er sket med de sidste to aner jeg ikke, desværre.

Det var sgu nogle skønne katte :love:
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Muuh » 18. sep 2017, 14:52

1 kat flyttede sådan set selv ind, pludselig var han konstant i vores have og pludselig listede han også ind i huset.
Vi fremlyste ham og havde ham med til dyrlæge for at tjekke for chip. Han blev vurderet til at være 3-4 år dengang. Her over 10 år efter bor han her stadig.

2 kat er en skilsmisse Maine Coon kat, vores ejer kun måtte have en kat det nye sted og den ville ikke få mulighed for at kunne komme ud, så hun spurgte om vi kunne overtage den.

3 kat var endnu en skilsmisse Maine Coon kat , hvor ingen kunne have den med efterfølgende og da de vidste vi allerede havde en Maine Coone på ca. samme alder, mente de den ville få det godt her

4 kat er en Maine Coon/Skovkat blandings kat, hvor ejer desværre skulle flytte fra sit hus og i lejlighed, hvor hun ikke ville få mulighed for at kunne komme ud og det ville være synd for hende, da hun var vant til at kunne gå ud som det passede hende



4
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11498
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf PaleSeptember » 18. sep 2017, 16:54

Alle vores katte er købt af registrerede opdrættere, da vi opdrætter norske skovkatte :) Pt. har vi 3 kastrater, 4 hunkatte og en hankat. Derudover bor her 3 killinger, hvoraf de 2 er solgt og skal flytte til Kina. Den sidste dreng er stadig til salg - det er ham, der er på billedet herunder. Han er super sød og en rigtig kælebasse :lun:

Hvad leder du helt præcist efter i en kat? Killing, voksen, race?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf DenBlødeJyde » 18. sep 2017, 17:49

PaleSeptember skrev:Alle vores katte er købt af registrerede opdrættere, da vi opdrætter norske skovkatte :) Pt. har vi 3 kastrater, 4 hunkatte og en hankat. Derudover bor her 3 killinger, hvoraf de 2 er solgt og skal flytte til Kina. Den sidste dreng er stadig til salg - det er ham, der er på billedet herunder. Han er super sød og en rigtig kælebasse :lun:

Hvad leder du helt præcist efter i en kat? Killing, voksen, race?


Han er altså simpelthen så tæske-lækker... :love2: Har de to jeg må have, desværre..
1
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf DenBlødeJyde » 18. sep 2017, 17:53

Silke fik jeg kort efter jeg flyttede til Esbjerg. Der er en dame i Esbjerg, der redder katte. Silke var dukket op imellem nogle vildkatte - mager og med tydelige tegn efter killinger. Killingerne blev aldrig fundet. Silke kløer var slidt helt ned, så jeg tror at hun har været lukket inde et sted. Den lille stakkel....
De tog hende ind, og søgte så et nyt og godt hjem til hende. Det blev så hos mig. Det er 5 år siden, og hun er den bedste kat! Noget tid efter ville jeg gerne have en ven til hende. Silke er lidt en dominant dame, så det skulle være en stor basse, der ikke fandt sig i så meget.
Så jeg søgte efter en maine coon - som jeg har haft tidligere. Jeg fandt en opdrætter i Esbjerg, og kort efter flyttede Prince Charming ind.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11498
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf PaleSeptember » 18. sep 2017, 18:09

DenBlødeJyde skrev:
PaleSeptember skrev:Alle vores katte er købt af registrerede opdrættere, da vi opdrætter norske skovkatte :) Pt. har vi 3 kastrater, 4 hunkatte og en hankat. Derudover bor her 3 killinger, hvoraf de 2 er solgt og skal flytte til Kina. Den sidste dreng er stadig til salg - det er ham, der er på billedet herunder. Han er super sød og en rigtig kælebasse :lun:

Hvad leder du helt præcist efter i en kat? Killing, voksen, race?


Han er altså simpelthen så tæske-lækker... :love2: Har de to jeg må have, desværre..


Der er altid plads til en til :-D
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Zoxa » 18. sep 2017, 19:35

PaleSeptember skrev:Alle vores katte er købt af registrerede opdrættere, da vi opdrætter norske skovkatte :) Pt. har vi 3 kastrater, 4 hunkatte og en hankat. Derudover bor her 3 killinger, hvoraf de 2 er solgt og skal flytte til Kina. Den sidste dreng er stadig til salg - det er ham, der er på billedet herunder. Han er super sød og en rigtig kælebasse :lun:

Hvad leder du helt præcist efter i en kat? Killing, voksen, race?


Du er OND, er du ;)

Men jeg ved at Oscar pjatterøven, med kælehagen og som er en kæmpe røv med ører (altså kun når han vækker mig) ikke ønsker sig en lille bror - desværre :s
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Thestral » 20. sep 2017, 07:17

Inges Kattehjem. Hun var fra et kuld på 5 katte hvor ejeren havde forsøgt selv at sælge dem men hvor det ikke lykkedes og de havde til sidst opgivet og afleveret dem på internatet. Hun var ca. 6 måneder, velpasset og vant til at gå på kassen da vi fik hende. Hun er en virkelig lækker kat :lun:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Patience » 20. sep 2017, 13:25

Jeg har 2 katte.
Min pige dukkede op ved min terrassedør en kold, våd oktober aften for snart 13 år siden.
Jeg boede på det tidspunkt med en kæreste og jeg sagde til ham med det samme at der måtte være noget galt - ingen kat står i øsende regnvejr, hvis den har et tørt sted at være. Han synes jeg var fjollet og mente, at hun bare var nysgerrig.
Jeg besluttede mig for at stole på min egen fornemmelse og åbnede døren for hende. Hun gik forsigtigt ind og stod så bare lige så stille og kiggede rundt i stuen. Heldigvis havde jeg en dåse tun på lager som jeg åbnede til hende - hun huggede maden i sig som om hun ikke havde spist i dagevis. Det overbeviste min kæreste om, at jeg måske havde ret omkring hende.
Da hun havde spist spurgte jeg hende om hun ville ud igen - det ville hun ikke - derimod ville hun gerne være i sofaen hos os, så der blev hun resten af aftenen og hun fik også lov at overnatte.
Næste dag gik jeg over til en nabo, som var sådan en dame der vidste alt om alle og spurgte om hun kendte noget til den her lille fine mis. Ja udbrød hun - "det er Kurts kat". Hun fortæller så at Kurt er flyttet for 14 dage siden - for konen var flyttet fra ham og nu kunne han ikke blive i huset. Og så har han bare efterladt sin kat! Nogle mennesker altså :sur: Naboen fortalte også at hun havde fodret missen lidt i de 14 dage, men hendes egne katte ville jage hende væk, så hun turde ikke tage hende ind. Hunhavde så spurgt lidt rundt omkring om der da ikke var nogen der ville have sådan en sød lille mis.
Jeg kunne så sige til hende, at nu behøvede hun ikke spørge flere -og så gik jeg ellers hjem med missen og ringede til min kæreste på hans arbejde og fortalte at vi havde fået kat :lol: Han tog det nu pænt og endte med at blive rigtig glad for hende.
Men da vi flyttede fra hinanden året efter, var det mest naturligt at jeg tog hende med mig og jeg har hende så endnu her små 13 år senere og hun er bare det dejligste i verden.

Min anden kat er en "vildkat" der kommer og spiser og tager sig en lur og så går igen. Han var frygtelig tynd og forhutlet, da han kom for 2,5 år siden og jeg har spurgt allevegne, men ingen vil kendes ved ham. Han er sky men med en hel del tålmodighed og gode ord og lækker mad kan jeg nu lige få lov at ae ham lidt og give loppekur med dråbe i nakken.

Jeg har altid været lidt af en kattemagnet - katte i nød finder mig altid.
6
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Afskylia » 20. sep 2017, 13:32

Den ene fik jeg fra en kollega, som boede på en gård og fik kattekillinger. Den fik vi for et symbolsk beløb til datterens sparegris.

Den anden var en vildkat der havde boet i en kolonihaveforening som blev revet ned og beboerne tog ikke kattene med. Jeg fandt den sulten på en byggeplads og tog den med hjem. Den var tatoveret, så jeg troede den havde en ejer og bare var blevet væk. Ejeren ville ikke have den og det er jeg meget glad for i dag. Det er den tammeste og kælne vildkat jeg nogensinde har mødt.
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Chatsy » 20. sep 2017, 17:50

Dem fandt jeg og slæbte med hjem.

I august 2005 var min mor og jeg ude at gå en tur. Da vi nåede til et rimeligt trafikeret lyskryds hørte vi en kat hyle og skrige. Vi troede, det var en kat, der var blevet påkørt og skyndte os hen for at se, hvad der var fat. I vejgrunden sad en lille sort killing, som simpelthen var så rædselsslagen, men ellers uskadt. Jeg fik den kaldt til mig og så tog vi en runde i det nærliggende boligkvarter for at høre, om nogen ville kendes ved den. Det var der ikke og vi besluttede os for at tage den med hjem, hvor den har været lige siden. Den var så lille og tynd - nu er han 12 år gammel og godt i stand. Dog meget angst - vi ved jo heller ikke, hvad han blev udsat for, inden vi fandt ham.

En aften midt i december 2008 var jeg ude og gå en tur og da jeg nåede den modsatte ende af byen blev jeg pludselig forfulgt af en lille sort killing. Det var pivhamrende koldt og den ville ikke lade mig være og da jeg kunne se, den også var rimelig lille og tynd og jeg var på vej mod et trafikeret område (kunne jeg ikke undgå, hvis jeg ville hjem) samlede jeg den op og tog den med. Den var vældig glad for at bo inden under min jakke og havde ingen problemer med den ca. 5 km lange gåtur hjem. Hun var dog så stærkt afkølet, at det tog tre dage konstant boende under nogle skabe, hvor varmen fra gulvvarmen var mest koncentreret, før hun genvandt stabil kropstemperatur. I dag er hun ni år og stadig lidt af et skravl, men hun har det godt.

Sidste år dukkede der to hvide killinger op på parkeringspladsen bag min daværende arbejdsplads. Begge meget tynde, den ene meget kontaktsøgende, den anden mere forsigtig og reserveret. Da de kom op og slås over den smule leverpostej vi gav dem og der aldrig dukkede nogen mor op til dem over den døgns tid, vi lod dem være, besluttede jeg at tage dem hjem. Der kom jo fragtbiler tit så de var rimelig udsatte og de havde tydeligvis ingen hjem eller andre til at tage sig af dem. De er over et år gamle i dag og råhygger sig med de to andre hittekatte. Den ældste elsker at lege med dem, men han passer også godt på dem, hvis der skulle ske noget. Den næstældste er lidt af en sur storesøster (eller... "lille"søster, da killingerne for længst har vokset sig større end hende, skravl som hun er), men sover da sammen med killingerne engang imellem, hvis de da ikke vasker hinanden også.

Så-eh... ja. En god gåtur kan medføre en kat, for eksempel. :D
7
weenuts
Indlæg: 157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:34
Kort karma: 58
Likede indlæg: 996

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf weenuts » 25. sep 2017, 07:33

Vi røg op på 4 katte i fredags.
Nummer 1 købte jeg efter en del overtalelse af manden. Vi var flyttet på gård og syntes der skulle være kat!
Nummer 2 købte vi på kattehjem
Nummer 3 fik vi fra familie (jeg havde sagt, at hvis der i det kommende kuld var en sort han, så ville jeg gerne tage den - der kom tre og én af dem præcis som jeg havde bestilt)

Nummer 4 fandt jeg i skovkanten i fredags, hvor den bare stod og kiggede på biler. Jeg hoppede ud af bilen og prøvede at komme i nærheden af den. Det var lidt svært i starten, men til sidst fik jeg den med hjem. Jeg var lidt nervøs for hvad manden ville sige, da han tidligere har sagt at jeg ikke skal gå og samle katte op. Men heldigvis tabte han også sit hjerte til den lille fis.

I går (søndag) fandt mand og hans børn så tre killinger mere, der hvor jeg havde fundet lille Fate.. Jeg var på arbejde, så de måtte selv prøve at indfange, hvilket var let nok med to af kattene, men den sidste kunne de ikke fange. Vi kan ikke tage 3 katte mere ind, så det endte med at min mand ringede til 1812 og der kom en mand og fik de to katte som kredsede om papdatters ben. Den sidste var igen et problem, så der blev sat en fælde op, som jeg har lovet at tjekke i dag.
Manden fra 1812 mente at det drejer sig om killinger, der ikke kunne sælges og så er de bare blevet smidt af i skoven. De var fine og kælne.
Jeg kan slet ikke have det. Min mand har ikke sovet i nat fordi han bare har tænkt på den stakkels ensomme killing i skoven - og han er slet ikke kattemenneske!!

Forhåbentlig får de alle et godt hjem - jeg vil ihvertfald passe rigtig godt på den lille baby, som vi selv tog ind.
8

Tilbage til "Kæledyr"