Den der ventetid...

Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Den der ventetid...

Indlægaf Venus222 » 1. aug 2017, 19:25

Pandesteg skrev:
Venus222 skrev:
Pandesteg skrev:Ej hvor spændende! Skal da krydse alt hvad jeg kan for, at I bliver udvalgt :)

Må jeg af ren nysgerrighed spørge, hvordan det fungerer med en udstationeringshund - altså kan man risikere at skulle aflevere den tilbage lige pludselig? Hvad med udgifter til hunden osv.?


Hera bliver 100% min når opdrætter har fået de kuld hun har krav på eller hvis Hera alligevel ikke egner sig til avl.


Skal hun så bo hos opdrætteren, mens hun har hvalpe eller hvordan?


Ja, det skal hun. Det er det sikreste for alle parter, jeg har simpelthen ikke erfaring nok til at det er et ansvar jeg vil have ansvaret for.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Den der ventetid...

Indlægaf Pandesteg » 1. aug 2017, 19:28

Venus222 skrev:
Pandesteg skrev:
Venus222 skrev:
Pandesteg skrev:Ej hvor spændende! Skal da krydse alt hvad jeg kan for, at I bliver udvalgt :)

Må jeg af ren nysgerrighed spørge, hvordan det fungerer med en udstationeringshund - altså kan man risikere at skulle aflevere den tilbage lige pludselig? Hvad med udgifter til hunden osv.?


Hera bliver 100% min når opdrætter har fået de kuld hun har krav på eller hvis Hera alligevel ikke egner sig til avl.


Skal hun så bo hos opdrætteren, mens hun har hvalpe eller hvordan?


Ja, det skal hun. Det er det sikreste for alle parter, jeg har simpelthen ikke erfaring nok til at det er et ansvar jeg vil have ansvaret for.


Nej det er forståeligt. Men nej hvor ville jeg have svært ved at aflevere en af mine små pelsbasser til en anden så længe :genert: respekt for at du/I kan! :gogo:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Den der ventetid...

Indlægaf Venus222 » 1. aug 2017, 19:43

Pandesteg skrev:
Venus222 skrev:
Pandesteg skrev:
Venus222 skrev:
Pandesteg skrev:Ej hvor spændende! Skal da krydse alt hvad jeg kan for, at I bliver udvalgt :)

Må jeg af ren nysgerrighed spørge, hvordan det fungerer med en udstationeringshund - altså kan man risikere at skulle aflevere den tilbage lige pludselig? Hvad med udgifter til hunden osv.?


Hera bliver 100% min når opdrætter har fået de kuld hun har krav på eller hvis Hera alligevel ikke egner sig til avl.


Skal hun så bo hos opdrætteren, mens hun har hvalpe eller hvordan?


Ja, det skal hun. Det er det sikreste for alle parter, jeg har simpelthen ikke erfaring nok til at det er et ansvar jeg vil have ansvaret for.


Nej det er forståeligt. Men nej hvor ville jeg have svært ved at aflevere en af mine små pelsbasser til en anden så længe :genert: respekt for at du/I kan! :gogo:



Spændende sætningskontruktion jeg fik lavet der. :P

Det bliver rockerhårdt. Men jeg vil gerne støtte projekt "skab en sundere og mere funktionel bulldog".
I det kuld Hera er ud af er der 3 tæver. De to er udstationeret og den sidste beholdt opdrætter selv. Årsagen til at opdrætter selv beholder alle tæverne er at der er en ret stor "spildprocent" dvs. ud af de 3 tæver er det heldigt hvis en kan bruges.
EB er disponeret for ret mange sygdomme fx. har ca. 80% HD,som oftest ikke er et problem, men det ville da være bedre hvis de havde normale hofter. En 100% rask bulldog findes nærmest ikke, men de kan være symptomfri og funktionelle. :)
Problemet er at man har avlet racen mere og mere ekstrem, og der har ikke været kultur for at teste for arvelige sygdomme.
Samtidig er genmassen ret lille, så racen er hårdt ramt. Hvilket er rigtig trist. :(
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Den der ventetid...

Indlægaf KitKat » 2. aug 2017, 12:10

Ihh, jeg er lige ved at gå til, altså!

I går skrev opdrætter at hun havde lidt travlt men at hun helt sikkert ville skrive i dag så vi kunne lave en aftale, så jeg sidder som på nåle hver gang fb messenger "plinger" :D

-og nu er andre folk begyndt at melde ind på opslaget hvor hun søger en familie, så nu er jeg jo ekstra nervøs...

Vi har allerede hegnet forhaven ind, jeg har fundet den store flexline jeg havde til en tidligere hund, vi har snakket en masse om hvordan vi kunne tænke os at gøre alle mulige ting og i eftermiddag vil jeg have støvet mine rulleskøjter af så vi kan rulle en tur sammen hvis han trænger til at blive rørt lidt mere end som ved almindelig gåture :)

Og jeg har sendt billeder til min veninde som er helt enig: Han er helt rigtig. Hundeversionen af min kæreste :D
(lille, tæt, glad, lækkermås)
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Den der ventetid...

Indlægaf KitKat » 3. aug 2017, 08:47

:( Og nu har jeg faktisk næsten givet op.

Enten er opdrætter generelt "flaky" i forhold til kommunikation og aftaler, eller også er hun ikke interesseret i at udstationere hos os.

Først havde vi aftalt et møde i lørdags. Det blev aflyst pga sygdom (hvilket er fair nok) og vi aftalte at hun kunne skrive igen senere.
Det gjorde hun ikke, så jeg skrev søndag eftermiddag, hun svarede at det ikke gik bedre men hun ville skrive mandag så vi kunne få en ny aftale i stand.

Tirsdag havde jeg stadig intet hørt, så jeg sendte hende en forsigtig reminder hvortil hun svarede, at hun havde haft travl men "i morgen SÅ skriver jeg til dig"

Onsdag aften kontaktede jeg hende igen, hun har set beskeden og været en del online siden, men ikke svaret mig overhovedet.

(al kontakt er foregået via Facebook, jeg har hverken hendes mail, telefon eller adresse, da jeg hele tiden har tænkt at vi kunne udveksle den slags ved vores møde)

Jeg er lidt ked af det, selvom jeg godt ved det er dumt når vi end ikke har mødt hunden endnu, men både kæresten og jeg havde jo allerede forelsket os i ham på billederne :genert:

Øv.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Den der ventetid...

Indlægaf Pandesteg » 3. aug 2017, 08:50

KitKat skrev::( Og nu har jeg faktisk næsten givet op.

Enten er opdrætter generelt "flaky" i forhold til kommunikation og aftaler, eller også er hun ikke interesseret i at udstationere hos os.

Først havde vi aftalt et møde i lørdags. Det blev aflyst pga sygdom (hvilket er fair nok) og vi aftalte at hun kunne skrive igen senere.
Det gjorde hun ikke, så jeg skrev søndag eftermiddag, hun svarede at det ikke gik bedre men hun ville skrive mandag så vi kunne få en ny aftale i stand.

Tirsdag havde jeg stadig intet hørt, så jeg sendte hende en forsigtig reminder hvortil hun svarede, at hun havde haft travl men "i morgen SÅ skriver jeg til dig"

Onsdag aften kontaktede jeg hende igen, hun har set beskeden og været en del online siden, men ikke svaret mig overhovedet.

(al kontakt er foregået via Facebook, jeg har hverken hendes mail, telefon eller adresse, da jeg hele tiden har tænkt at vi kunne udveksle den slags ved vores møde)

Jeg er lidt ked af det, selvom jeg godt ved det er dumt når vi end ikke har mødt hunden endnu, men både kæresten og jeg havde jo allerede forelsket os i ham på billederne :genert:

Øv.


Ej det lyder godt nok også frustrerende. Så hellere at hun meldte klart ud, så I ikke går i ingenmandsland og ikke ved, hvad I skal tro. :ae: Men ellers må I måske ud og finde en hund et andet sted?
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Den der ventetid...

Indlægaf KitKat » 3. aug 2017, 08:57

Pandesteg skrev:
Ej det lyder godt nok også frustrerende. Så hellere at hun meldte klart ud, så I ikke går i ingenmandsland og ikke ved, hvad I skal tro. :ae: Men ellers må I måske ud og finde en hund et andet sted?


Jamen lige præcis. Et "jeg tror ikke lige I er det jeg søger" eller "Jeg snakker lige med en anden familie, men hvis det ikke falder i hak kontakter jeg jer måske igen" havde været fint, så havde vi vidst hvor vi stod i stedet for at gå her og vente og håbe...

Men ja, vi kigger videre, om ikke andet har vi da i det mindste fået snakket en masse "når vi skal have hund" -emner igennem nu :lol:
1
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Den der ventetid...

Indlægaf Venus222 » 3. aug 2017, 17:56

Hvor er det bare megadårlig stil! Men jeg havde trukket følehornene til mig igen, hvis jeg var jer, uanset hvad. For når man har en hund udstationeret så ejer man den i fællesskab med opdrætter. Og det er simpelthen SÅ vigtig at samarbejdet går godt, og man er helt enige om hvordan og hvorledes, og at man kan kommunikere.

Held og lykke med at finde en anden, det skal nok lykkes! :ae:
3
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Den der ventetid...

Indlægaf avdotja » 3. aug 2017, 18:56

Kiggede I egentlig decideret efter en udstationeringshund eller var det lidt et tilfælde at det blev det frem for at købe egen hund?
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Den der ventetid...

Indlægaf KitKat » 3. aug 2017, 19:18

Venus222 skrev: Men jeg havde trukket følehornene til mig igen, hvis jeg var jer, uanset hvad.


Det gør vi også :-)
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Den der ventetid...

Indlægaf KitKat » 3. aug 2017, 19:24

avdotja skrev:Kiggede I egentlig decideret efter en udstationeringshund eller var det lidt et tilfælde at det blev det frem for at købe egen hund?


Vi kiggede (kigger) decideret efter en udstationeringshund :-)

Vi har total forelsket os i racen men har ikke umiddelbart 18 - 20.000 til en hund så udstationering er en rigtig god mulighed for os.

(Og for at komme eventuelle kommentarer (generelt, ikke specifikt fra dig, avdotja :) ) i forkøbet: jo, vi har råd til både foder, pleje, dyrlæge og forsikringer.
Og vi kunne godt lægge der penge til side og spare op, men når nu der er andre muligheder...) :)
Senest rettet af KitKat 4. aug 2017, 11:01, rettet i alt 1 gang.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Den der ventetid...

Indlægaf avdotja » 3. aug 2017, 19:35

Det var nu ikke fordi jeg havde nogen bagtanker med spørgsmålet; det er bare første gang jeg støder på konceptet :)

Og nu er jeg så lidt nysgerrig: Kan man egentlig risikere at miste hunden? Hvis f.eks. opdrætteren eller man selv flyttede til den anden ende af landet, ville man så være nød til at aflevere hunden tilbage? Eller har opdrætteren på anden vis lov til pludselig at "kræve" at få hunden tilbage, hvis h*n skulle få lyst?
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Den der ventetid...

Indlægaf KitKat » 3. aug 2017, 19:47

avdotja skrev:Det var nu ikke fordi jeg havde nogen bagtanker med spørgsmålet; det er bare første gang jeg støder på konceptet :)

Og nu er jeg så lidt nysgerrig: Kan man egentlig risikere at miste hunden? Hvis f.eks. opdrætteren eller man selv flyttede til den anden ende af landet, ville man så være nød til at aflevere hunden tilbage? Eller har opdrætteren på anden vis lov til pludselig at "kræve" at få hunden tilbage, hvis h*n skulle få lyst?


Jeg læste heller ingen bagtanker i dit indlæg :)

Man laver kontrakt hvor alt muligt er aftalt, også hvad man gør hvis en af parterne flytter.

De kontrakter jeg har set, siger at dén som flytter afholder alle ekstra transport udgifter for begge parter.
Og at opdrætter kan kræve hunden tilbage hvis udstationeringsvært på en eller anden måde misligholder kontrakten, men ikke bare "fordi"

Men der er så mange måder at skrue det sammen på, bl.a derfor er det så vigtigt at kemi og kommunikation mellem parterne fungerer :)
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Den der ventetid...

Indlægaf KitKat » 3. aug 2017, 19:51

Hov. Udstationeringsaftaler gælder oftest i en begrænset tid.
(Det kan fx være 3 år, 2 - 3 kuld hvalpe eller x antal parringer på andres tæver)

Når det er opfyldt, overdrages hunden 100% til udstationeringsværten.
1
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Den der ventetid...

Indlægaf Venus222 » 3. aug 2017, 20:11

Jeg tænker også man skal overveje hvad man gør hvis det viser sig at opdrætters og ens eget etik ikke passer sammen. Hvis fx. hunden udvikler hudproblemer (som jo er arveligt) og man derfor ikke synes hunden skal avles på alligevel, men opdrætter stadig gerne vil avle på den. Det er i hvert fald noget der bør i talesættes inden man skriver under på noget.

Og desværre er det scenarie ikke usandsynligt, for der foregår dælme meget skidt i avlen af engelske bulldogs. :(
1

Tilbage til "Kæledyr"