Den der ventetid...

Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Den der ventetid...

Indlægaf KitKat » 31. jul 2017, 11:02

Jeg kunne ikke finde en "pludre-tråd", og jeg er altså nødt til at fortælle noget til nogen, så:

Vi har "budt ind" på at blive udstationeringsfamilie for en engelsk bulldog og går nu og afventer at høre fra opdrætter om, hvornår vi kan kigge forbi og se om kemien passer.

Han er SÅ fin på billederne, og jeg glæder mig helt vildt til at møde ham :love:

(og håber meget, at vi bliver udvalgt og alting klapper. I må meget gerne krydse fingre for os :kryds: )
3
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Den der ventetid...

Indlægaf McFurPants » 31. jul 2017, 14:15

Hvad er en udstationeringsfamilie? Vi krydser poter og fingre... ja det vil sige Olivia sover kattelur mellem dobbeltsengen og væggen på et stort vattæppe som "far" har doneret til hende, men jeg er sikker på hun gerne låner poter til krydsning :-D
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Den der ventetid...

Indlægaf KitKat » 31. jul 2017, 17:32

McFurPants skrev:Hvad er en udstationeringsfamilie?


Udstationeringsfamilie er en slags plejefamilie. Hvis fx. opdrætter har 3-4 tæver og 2 hanner, kan det være et stort puslespil at have dem gående sammen.
Nogle vælger så at udstationere hannerne, så de i hverdagen bor i et andet hjem og reelt fungerer som deres hund, men med nogle fastlagte rammer og aftaler om, at opdrætter råder over hunden i forbindelse med parring og den slags.
(Der er 100-vis af måder man kan skrue det sammen på, men det er nogenlunde sådan her jeg har forstået at vores aftale kommer til at være)
0
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Den der ventetid...

Indlægaf McFurPants » 31. jul 2017, 17:33

KitKat skrev:
McFurPants skrev:Hvad er en udstationeringsfamilie?


Udstationeringsfamilie er en slags plejefamilie. Hvis fx. opdrætter har 3-4 tæver og 2 hanner, kan det være et stort puslespil at have dem gående sammen.
Nogle vælger så at udstationere hannerne, så de i hverdagen bor i et andet hjem og reelt fungerer som deres hund, men med nogle fastlagte rammer og aftaler om, at opdrætter råder over hunden i forbindelse med parring og den slags.
(Der er 100-vis af måder man kan skrue det sammen på, men det er nogenlunde sådan her jeg har forstået at vores aftale kommer til at være)


Tak for forklaringen. Jeg håber I får svar snart :)
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6706
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Den der ventetid...

Indlægaf FrøkenM » 31. jul 2017, 18:20

Jeg krydser fingre :kys:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Den der ventetid...

Indlægaf avdotja » 31. jul 2017, 20:33

Vi krydser også poter og fingre :D
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Den der ventetid...

Indlægaf LadyFox » 31. jul 2017, 21:17

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Hvor er det altså spændende :D
1
...
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Den der ventetid...

Indlægaf Venus222 » 1. aug 2017, 10:48

Nårg en buller! :love: Hvilke opdrætter kommer han fra? :)

Jeg har jo også EB, en han og en tæve. Hera er en udstationering og hun er udstationeret for at opdrætter kan avle to kuld på hende. Hvis hun går igennem nåleøjet ( nåleøjet er en hulens masse undersøgelser for arvelige sygdomme)

Og nu må du virkelig undskylde hvis du allerede er klar over det, og det er du sikkert. :blush: Men altså vær obs. på helbredet og lov mig at du holder din EB meget slank, også selv om en evt. udstillingsdommer påpeger at han "mangler fylde". De er i forvejen disponeret for alverdens ledproblemer vejtrækningsbesvær, og overvægt gør alt ting værre.

EB er en fantastisk race, som også er meget aktive hvis deres fysik virker. Og jeg brænder virkelig for "min" race så beklager min "rant". Og hvis du vil udveksle erfaringer, så siger du bare til.

Held og lykke! :wave:
2
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Den der ventetid...

Indlægaf KitKat » 1. aug 2017, 11:07

Venus222 skrev:Nårg en buller! :love: Hvilke opdrætter kommer han fra? :)

Jeg har jo også EB, en han og en tæve. Hera er en udstationering og hun er udstationeret for at opdrætter kan avle to kuld på hende. Hvis hun går igennem nåleøjet ( nåleøjet er en hulens masse undersøgelser for arvelige sygdomme)

Og nu må du virkelig undskylde hvis du allerede er klar over det, og det er du sikkert. :blush: Men altså vær obs. på helbredet og lov mig at du holder din EB meget slank, også selv om en evt. udstillingsdommer påpeger at han "mangler fylde". De er i forvejen disponeret for alverdens ledproblemer vejtrækningsbesvær, og overvægt gør alt ting værre.

EB er en fantastisk race, som også er meget aktive hvis deres fysik virker. Og jeg brænder virkelig for "min" race så beklager min "rant". Og hvis du vil udveksle erfaringer, så siger du bare til.

Held og lykke! :wave:


Jeg har svaret lidt i et kort, så længe jeg ikke har nogen konkret aftale på plads tænker jeg det er bedst sådan.

Tak for din "rant", jeg har ikke selv erfaring med denne race (endnu) så alle input er helt sikkert velkomne :)
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Den der ventetid...

Indlægaf Venus222 » 1. aug 2017, 12:29

KitKat skrev:
Venus222 skrev:Nårg en buller! :love: Hvilke opdrætter kommer han fra? :)

Jeg har jo også EB, en han og en tæve. Hera er en udstationering og hun er udstationeret for at opdrætter kan avle to kuld på hende. Hvis hun går igennem nåleøjet ( nåleøjet er en hulens masse undersøgelser for arvelige sygdomme)

Og nu må du virkelig undskylde hvis du allerede er klar over det, og det er du sikkert. :blush: Men altså vær obs. på helbredet og lov mig at du holder din EB meget slank, også selv om en evt. udstillingsdommer påpeger at han "mangler fylde". De er i forvejen disponeret for alverdens ledproblemer vejtrækningsbesvær, og overvægt gør alt ting værre.

EB er en fantastisk race, som også er meget aktive hvis deres fysik virker. Og jeg brænder virkelig for "min" race så beklager min "rant". Og hvis du vil udveksle erfaringer, så siger du bare til.

Held og lykke! :wave:


Jeg har svaret lidt i et kort, så længe jeg ikke har nogen konkret aftale på plads tænker jeg det er bedst sådan.

Tak for din "rant", jeg har ikke selv erfaring med denne race (endnu) så alle input er helt sikkert velkomne :)



Det kan jeg helt sikker godt forstå. :) Jeg vender lige tilbage lidt senere. :)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Den der ventetid...

Indlægaf Pandesteg » 1. aug 2017, 12:33

Ej hvor spændende! Skal da krydse alt hvad jeg kan for, at I bliver udvalgt :)

Må jeg af ren nysgerrighed spørge, hvordan det fungerer med en udstationeringshund - altså kan man risikere at skulle aflevere den tilbage lige pludselig? Hvad med udgifter til hunden osv.?
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Den der ventetid...

Indlægaf KitKat » 1. aug 2017, 12:39

Pandesteg skrev:Ej hvor spændende! Skal da krydse alt hvad jeg kan for, at I bliver udvalgt :)

Må jeg af ren nysgerrighed spørge, hvordan det fungerer med en udstationeringshund - altså kan man risikere at skulle aflevere den tilbage lige pludselig? Hvad med udgifter til hunden osv.?


Sådan som jeg har forstået det vil det, i vores tilfælde, være sådan at vi forpligter os til at fodre/pleje efter opdrætters anvisninger, og at vi er indforstået med at levere ham tilbage til opdrætter når denne skal bruge ham til avl.
Men at han, når han har "gjort sin pligt" (det varer vel en uges tid eller sådan pr gang mener jeg, for at man er sikre) så kommer han tilbage til os og bor hos os indtil han skal "levere" igen.

-på et tidspunkt vil man vælge ikke længere at avle på ham, og så vil han (igen, tror jeg) blive formelt overdraget til os permanent.

Jeg er ret sikker på at udgifter til både foder, vaccinationer og andet ligger hos os, som en del af aftalen (og har allerede haft kontakt med forsikringsselskabet for at tjekke, hvad fuld helbredsfors. på den type ligger i) :)
1
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Den der ventetid...

Indlægaf Venus222 » 1. aug 2017, 15:31

Pandesteg skrev:Ej hvor spændende! Skal da krydse alt hvad jeg kan for, at I bliver udvalgt :)

Må jeg af ren nysgerrighed spørge, hvordan det fungerer med en udstationeringshund - altså kan man risikere at skulle aflevere den tilbage lige pludselig? Hvad med udgifter til hunden osv.?


Hera bliver 100% min når opdrætter har fået de kuld hun har krav på eller hvis Hera alligevel ikke egner sig til avl.
2
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Den der ventetid...

Indlægaf Buffy » 1. aug 2017, 15:50

Mine forældres hanhund var en udstationeringshund til at starte med. De skulle kun selv betale foder, dyrlægeregninger var avlers ansvar, hvilket er kun rimeligt, siden hun også fik pengene/hvalpen for parringer.

Hos dem har det skiftet lidt om tæven har kommet hos dem eller han er kommet til tæven.
Min hvalp har jeg iøvrigt fået på lignende vilkår, jeg har givet en meget lav pris, mod at avler fik de to første parringer. Men fordi jeg ikke gider bøvlet med de rigtige stamtavler osv, har jeg sagt at alle partinger hans.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Den der ventetid...

Indlægaf Pandesteg » 1. aug 2017, 18:19

Venus222 skrev:
Pandesteg skrev:Ej hvor spændende! Skal da krydse alt hvad jeg kan for, at I bliver udvalgt :)

Må jeg af ren nysgerrighed spørge, hvordan det fungerer med en udstationeringshund - altså kan man risikere at skulle aflevere den tilbage lige pludselig? Hvad med udgifter til hunden osv.?


Hera bliver 100% min når opdrætter har fået de kuld hun har krav på eller hvis Hera alligevel ikke egner sig til avl.


Skal hun så bo hos opdrætteren, mens hun har hvalpe eller hvordan?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Kæledyr"