Farvel til mine elskede hunde

Mille
Indlæg: 4
Tilmeldt: 6. maj 2017, 19:27
Kort karma: 0

Farvel til mine elskede hunde

Indlægaf Mille » 6. maj 2017, 19:38

Hundemor
Newbie
Hundemor
Members
0
1 besked
Skrevet 18 minutter siden · Anmeld indhold
Hej alle..

Skal lige ha jeres menig om den væreste beslutning i mit liv jeg traf igår fredag 5maj 2017.

Jeg var hundemor til mine elskede 2 hunde..den ene b som jeg fik da han var 8 uger gammel han er fra 2008..han var en lille blanding .verdens dejligste hund fra et godt hjem. Hele huset charmetrold. Så havde vi f.en chihuahua han. også en dejlig hund men derfra han kom var han ik behandlet pænt og han var underkuet. Ham fik vi da han var ca 22 uger..i år 2010 ..han knyttede sig meget hurtigt til vores anden hund b ..kunne ikke være væk fra ham 2 min uden han piv helt vildt. Han var hellere ikke god til andre mennesker eller hunde. Han slugte sin mad som det var det sidste han fik og han blev aldrig rigtig renlig.. plus han var forvirret og stresset...men vi elskede ham trods hans fejl.. men nu tidl det svære.. sidste fredag var vi til lægen med b som havde et hævet øje der løb i vand ..synes igennem længere tid at hans øje havde ændret farve lidt men han har ikke virket som han var øm eller noget, før til sidst vi har bare tænkt at han blev ældre.. men vi fik en tid til ham som sagt sidste fredag da han var lidt øm. Vi havde prøvet herhjemme med vask med camille the og nogle øjedråber som vi havde liggende.men tilbage til dyrelægen, hun undersøgte øjet og kunne med det samme sige at han havde grøn stær og næsten blind... hun ringede rundt til forskellige og fik deres mening ..men enden på det blev han skulle ha målt trykket i øjet og så ha fjernet øjet .. det ville løbe op i 10000 og der var ingen garanti for der ikke var nogle knuden eller andet han var jo en lidt gammel hund.. så vi blev sendt hjem for at beslutte hvad vi ville gøre.. har grædt hele ugen vi har altid aftalt manden og jeg at vi ikke ville holde vores hunde i live for vores skyld og hvad liv ville han få .. det viste vi jo ikke.. og vi kan bare ikke skaffe de penge på så kort tid.. og for at gøre min samvittighed større har vi for 2 mdr siden bestilt ferie som vi rigtigt længe har sparet op til..glæder mig ikke mere til den ferie..

vi blev enige om at give vores elskede hund fred han blev næsten 9 år.. men vi valgte at tage f med osse da han ikke kunnne være alene de 8 timer vi er væk om dagen og han var ikke en balanceret hund uden hans bedste ven... synes begge det ville være mega synd for ham at udsætte ham for det..

Så i fredags valgte vi at sige farvel til begge.. er bare så ked af det..føler ik jeg blir glad igen græder og græder og har mega dårlig samvighed. Gjorde jeg nok for mine hunde...alle omkring mig siger jeg gjorde hvad der var bedst for dem . Men det føler jeg ikke ..
Håber dagenes blir nemmere
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Farvel til mine elskede hunde

Indlægaf musling » 6. maj 2017, 20:04

Jeg ved ikke, hvad mening du gerne vil have. Du har gjort, hvad du følte var rigtigt og du kendte dine (jeres) hunde bedst. For mig at se er det vigtigste, at ingen af dem kom til at lide.
Det virker måske voldsomt at aflive en hund, der ikke fejlede noget, men hvis f ikke kunne leve uden b og ville blive skør i hovedet af det, så var der jo nok en mening med det.

Det er aldrig sjovt at miste. Det gør så ufattelig ubeskriveligt ondt. Men nu har de begge fred og skal ikke lide. Du har gjort, hvad der nok var bedst.

Dagene bliver nemmere. Men der kommer til at tage tid. Og det er helt i orden :kram:
1
Mille
Indlæg: 4
Tilmeldt: 6. maj 2017, 19:27
Kort karma: 0

Re: Farvel til mine elskede hunde

Indlægaf Mille » 6. maj 2017, 20:30

Ja jeg ved ik hvad mening jeg vil ha. Måske jeg bare skulle ha luft. :mellow: Det var rigtig svært når han ik var fysisk syg . Men han var en skadet og utryg hund .. tror han fra starten skulle til en der gik hjemme , men vi synes ik han fortjente at blive givet væk til andre men hans sind.. men jeg føler mig bare så ond.. vi har jo total jeres liv i vores hænder ...tak for svar
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Farvel til mine elskede hunde

Indlægaf mariannaa » 6. maj 2017, 20:31

Mille skrev:Hundemor
Newbie
Hundemor
Members
0
1 besked
Skrevet 18 minutter siden · Anmeld indhold
Hej alle..

Skal lige ha jeres menig om den væreste beslutning i mit liv jeg traf igår fredag 5maj 2017.

Jeg var hundemor til mine elskede 2 hunde..den ene b som jeg fik da han var 8 uger gammel han er fra 2008..han var en lille blanding .verdens dejligste hund fra et godt hjem. Hele huset charmetrold. Så havde vi f.en chihuahua han. også en dejlig hund men derfra han kom var han ik behandlet pænt og han var underkuet. Ham fik vi da han var ca 22 uger..i år 2010 ..han knyttede sig meget hurtigt til vores anden hund b ..kunne ikke være væk fra ham 2 min uden han piv helt vildt. Han var hellere ikke god til andre mennesker eller hunde. Han slugte sin mad som det var det sidste han fik og han blev aldrig rigtig renlig.. plus han var forvirret og stresset...men vi elskede ham trods hans fejl.. men nu tidl det svære.. sidste fredag var vi til lægen med b som havde et hævet øje der løb i vand ..synes igennem længere tid at hans øje havde ændret farve lidt men han har ikke virket som han var øm eller noget, før til sidst vi har bare tænkt at han blev ældre.. men vi fik en tid til ham som sagt sidste fredag da han var lidt øm. Vi havde prøvet herhjemme med vask med camille the og nogle øjedråber som vi havde liggende.men tilbage til dyrelægen, hun undersøgte øjet og kunne med det samme sige at han havde grøn stær og næsten blind... hun ringede rundt til forskellige og fik deres mening ..men enden på det blev han skulle ha målt trykket i øjet og så ha fjernet øjet .. det ville løbe op i 10000 og der var ingen garanti for der ikke var nogle knuden eller andet han var jo en lidt gammel hund.. så vi blev sendt hjem for at beslutte hvad vi ville gøre.. har grædt hele ugen vi har altid aftalt manden og jeg at vi ikke ville holde vores hunde i live for vores skyld og hvad liv ville han få .. det viste vi jo ikke.. og vi kan bare ikke skaffe de penge på så kort tid.. og for at gøre min samvittighed større har vi for 2 mdr siden bestilt ferie som vi rigtigt længe har sparet op til..glæder mig ikke mere til den ferie..

vi blev enige om at give vores elskede hund fred han blev næsten 9 år.. men vi valgte at tage f med osse da han ikke kunnne være alene de 8 timer vi er væk om dagen og han var ikke en balanceret hund uden hans bedste ven... synes begge det ville være mega synd for ham at udsætte ham for det..

Så i fredags valgte vi at sige farvel til begge.. er bare så ked af det..føler ik jeg blir glad igen græder og græder og har mega dårlig samvighed. Gjorde jeg nok for mine hunde...alle omkring mig siger jeg gjorde hvad der var bedst for dem . Men det føler jeg ikke ..
Håber dagenes blir nemmere


:kram:
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Farvel til mine elskede hunde

Indlægaf mariannaa » 6. maj 2017, 20:33

mariannaa skrev:
Mille skrev:Hundemor
Newbie
Hundemor
Members
0
1 besked
Skrevet 18 minutter siden · Anmeld indhold
Hej alle..

Skal lige ha jeres menig om den væreste beslutning i mit liv jeg traf igår fredag 5maj 2017.

Jeg var hundemor til mine elskede 2 hunde..den ene b som jeg fik da han var 8 uger gammel han er fra 2008..han var en lille blanding .verdens dejligste hund fra et godt hjem. Hele huset charmetrold. Så havde vi f.en chihuahua han. også en dejlig hund men derfra han kom var han ik behandlet pænt og han var underkuet. Ham fik vi da han var ca 22 uger..i år 2010 ..han knyttede sig meget hurtigt til vores anden hund b ..kunne ikke være væk fra ham 2 min uden han piv helt vildt. Han var hellere ikke god til andre mennesker eller hunde. Han slugte sin mad som det var det sidste han fik og han blev aldrig rigtig renlig.. plus han var forvirret og stresset...men vi elskede ham trods hans fejl.. men nu tidl det svære.. sidste fredag var vi til lægen med b som havde et hævet øje der løb i vand ..synes igennem længere tid at hans øje havde ændret farve lidt men han har ikke virket som han var øm eller noget, før til sidst vi har bare tænkt at han blev ældre.. men vi fik en tid til ham som sagt sidste fredag da han var lidt øm. Vi havde prøvet herhjemme med vask med camille the og nogle øjedråber som vi havde liggende.men tilbage til dyrelægen, hun undersøgte øjet og kunne med det samme sige at han havde grøn stær og næsten blind... hun ringede rundt til forskellige og fik deres mening ..men enden på det blev han skulle ha målt trykket i øjet og så ha fjernet øjet .. det ville løbe op i 10000 og der var ingen garanti for der ikke var nogle knuden eller andet han var jo en lidt gammel hund.. så vi blev sendt hjem for at beslutte hvad vi ville gøre.. har grædt hele ugen vi har altid aftalt manden og jeg at vi ikke ville holde vores hunde i live for vores skyld og hvad liv ville han få .. det viste vi jo ikke.. og vi kan bare ikke skaffe de penge på så kort tid.. og for at gøre min samvittighed større har vi for 2 mdr siden bestilt ferie som vi rigtigt længe har sparet op til..glæder mig ikke mere til den ferie..

vi blev enige om at give vores elskede hund fred han blev næsten 9 år.. men vi valgte at tage f med osse da han ikke kunnne være alene de 8 timer vi er væk om dagen og han var ikke en balanceret hund uden hans bedste ven... synes begge det ville være mega synd for ham at udsætte ham for det..

Så i fredags valgte vi at sige farvel til begge.. er bare så ked af det..føler ik jeg blir glad igen græder og græder og har mega dårlig samvighed. Gjorde jeg nok for mine hunde...alle omkring mig siger jeg gjorde hvad der var bedst for dem . Men det føler jeg ikke ..
Håber dagenes blir nemmere


:kram:


Du har handlet ud fra det bedste du kunne gøre for dine hunde.
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Farvel til mine elskede hunde

Indlægaf musling » 6. maj 2017, 20:45

Mille skrev:Ja jeg ved ik hvad mening jeg vil ha. Måske jeg bare skulle ha luft. :mellow: Det var rigtig svært når han ik var fysisk syg . Men han var en skadet og utryg hund .. tror han fra starten skulle til en der gik hjemme , men vi synes ik han fortjente at blive givet væk til andre men hans sind.. men jeg føler mig bare så ond.. vi har jo total jeres liv i vores hænder ...tak for svar


Den lille f ved ikke, hvad der er rigtigt og forkert og du har handlet ud fra, hvad du mener der ville være det bedste. Du havde mulighed for at vælge og for at gøre, hvad du følte var det rigtige. Det er ikke ondt - det er at være omsorgsfuld.
Kan godt forstå du tænker, men kan også godt forstå, at du ikke ville give ham videre til andre. Nogle dyr (og mennesker) er bare mere skrøbelige end andre. Det er trist, at han ikke blev ældre - men hellere et godt kort liv, end et langt og hårdt. :kram:
0
Mille
Indlæg: 4
Tilmeldt: 6. maj 2017, 19:27
Kort karma: 0

Re: Farvel til mine elskede hunde

Indlægaf Mille » 7. maj 2017, 07:22

Tak for jeres svar :(
Det hjælper lidt at høre andres mening..
Og hvis jeg skal ha hund igen skal vi ha en hundeforsikring som dækker op til store beløb. Man tænker jo oser på b som måske kunne været reddet med en operation. Men hvad liv skal man jo osse tænke på :gruble:
Men havde aldrig regnet med det kunne gøre så ondt at miste en hund.. føler mig syg både fysisk og psykisk :(
Føler jeg har svigtet mine bedste venner :mellow:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Farvel til mine elskede hunde

Indlægaf LadyFox » 7. maj 2017, 09:07

Du har ikke svigtet dine hunde - du har givet dem fred. Og ved du hvad? Det er en del af at have kæledyr at kunne sige farvel til dem, selvom det er hårdt.
Jeg har selv aflivet end hun i år, hun var godt nok syg, med allergi, det havde hun været siden hun var en stor hvalp, derudover kom hun også fra et dårligt sted, og havde bagefter haft nogle dårlige hjem, før hun endte hos os da var 4-5 måneder. Hun var 4 år da hun blev aflivet. Allergien var en del af grunden til hun blev aflivet, men den største grund har helt klart været hendes usikkerhed, som var hårdt for både os, men mest af alt for hende. Hun havde perioder med fremgang, men altid efterfulgt af tilbageskridt, og det lykkes aldrig at få hende helt i balance, og set i bakspejlet burde hun var blevet aflivet noget før, men det kan være ganske svært at vurderer nogengange, især når det føles som om at tingene går frem ad.
Når man har en usikker hund så kræver det utrolig meget hensyn, man kan sige at man kan være nødt til at indrette sit liv ekstremt meget efter den usikre hund, det kræver enormt meget arbejde og energi, og selvom man giver det er der ingen garanti for at det vil lykkes.
Din lille hund stod overfor en kæmpe omvæltning, i form af at skulle undvære den anden hund, om det var en kamp den lille hund ville kunne magte, det kan kun du vurderer. Du kender dine hunde, jeg er overbevist om at du har taget det bedste og mest uselviske valg.

Men knus herfra, jeg føler med dig. :ae:
0
...
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Farvel til mine elskede hunde

Indlægaf mariannaa » 7. maj 2017, 09:13

Mille skrev:Tak for jeres svar :(
Det hjælper lidt at høre andres mening..
Og hvis jeg skal ha hund igen skal vi ha en hundeforsikring som dækker op til store beløb. Man tænker jo oser på b som måske kunne været reddet med en operation. Men hvad liv skal man jo osse tænke på :gruble:
Men havde aldrig regnet med det kunne gøre så ondt at miste en hund.. føler mig syg både fysisk og psykisk :(
Føler jeg har svigtet mine bedste venner :mellow:


Det har du ikke - det lyder som om at du har været en fantastisk hundeejer :kram:

Jeg har også en hund på 10 år og jeg kan blive helt dårlig over at hun nok ikke har så mange år tilbage. Jeg læste et sted at det var forbandelsen ved at være hundeejer, at man skal miste dem igen.

Hun er for øvrigt forsikret hos Alka forsikring hvor jeg giver omkring 2280 om året for en sygeforsikring + den lovpligtige ansvarsforsikring. Den forsikring gælder hele hundens liv ( vær opmærksom på at det er det ikke alle forsikringer der gør, nogen gælder kun til hunden er 10 år).
0
Mille
Indlæg: 4
Tilmeldt: 6. maj 2017, 19:27
Kort karma: 0

Re: Farvel til mine elskede hunde

Indlægaf Mille » 7. maj 2017, 09:25

:) :) :kram: Tak piger hvor er i søde ..
Ja jeg må prøve at tænke sådan som i skriver..og huske på at når man køber en hund køber man osse en sorg :(
Men hold da op hvor er de savnet ..glæder mig til jeg kan tænke på dem uden at græde og føle dårlig samvittighed . :whine: .de er i hunde himlen og har det dejligt og trygt :mellow:
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Farvel til mine elskede hunde

Indlægaf avdotja » 7. maj 2017, 09:36

Synes personligt det er bedst at aflive ved tvivlstilfælde. Selvom jeg havde pengene til det, ville jeg ikke kaste mig ud i noget voldsomt kompliceret for at forsøge at trække et par ekstra år ud af min (højtelskede!) hund. Ved en aflivning er man i der mindste sikker på at de ikke har nogen smerter. Jeg møder jævnligt en hund i vores hundepark, hvor jeg hver gang tænker "Få da aflivet den stakkels hund! Det der er ikke et værdigt liv for nogen!" Det er simpelthen så synd for den :trist:
0
Rosen
Indlæg: 347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: Farvel til mine elskede hunde

Indlægaf Rosen » 26. maj 2017, 11:49

Jeg tror altid man har det svært når ens kæledyr dør og selvfølgelig ikke mindst når man selv har taget beslutningen.

Føler med dig og er sikker på du gjorde det bedste.

Ved ikke om det hjælper men vi har lige mistet vores ene kat, som døde pludselig. Vi kunne ikke gøre til eller fra men vi har alle sammen haft dårlig samvittighed. Ville vi kunne have reddet hende hvis vi kom tidligere hjem fra arbejde? Havde hun nogle symptomer som jeg burde have set? (Dyrlægen siger nej, men tvivlen er der). Og vores ældste datter på 11 år har snakket meget om hun nu har været god nok katteejer; hun klappede hende ikke hver dag siger hun og nogen gang skubbede hun til katten (blidt) hvis katten skulle til at lægge sig oven på den bog hun var i gang med at læse.
Måske hjælper det at andre også går rundt med sådanne tanker, selvom man ved de ikke er rationelle.
0

Tilbage til "Kæledyr"