Min kat kaster ofte op

Brugeravatar
Minjamus
Indlæg: 35
Tilmeldt: 29. sep 2015, 07:06
Kort karma: 3
Likede indlæg: 50

Re: Min kat kaster ofte op

Indlægaf Minjamus » 25. mar 2017, 06:21

Nu har jeg haft aktivitetsbrættet siden torsdag, og meningen var, at hun kun skulle have mad derfra i en periode, men damen vil ikke spise. Det er åbenbart alt for besværligt at skulle arbejde for maden. Jeg har ellers lagt lidt godbidder på og hendes absolutte yndlingskattestang i små bidder, men hun vil ikke spise. Det vil sige, at hun tager nogle ganske få bidder en gang imellem, men det er nok under 1/4 af hvad hun plejer. Jeg kan se, at når hun endelig tager sig sammen, kan hun godt finde ud af det, og jeg har også siddet med hende og prøvet at vise, hvordan man gør, men hun spiser meget, meget lidt. Hun går tit hen til sin madskål og mjaver, så hun er tydeligt sulten, men selvom maden ligger lige foran hende på aktivitetsbrættet, ignorerer hun det bare. Så hvad gør man så? Hun kan vel ikke tåle næsten ikke at spise i længere tid. Skal jeg bare være mere stædig og vente på hun giver sig?
0
“But I don't give up; I forget why not.”
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Min kat kaster ofte op

Indlægaf Mi55y » 29. mar 2017, 12:50

Der er kommet masser af gode råd, men jeg vil bare lige tilføje, at disse snacks: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattesna ... abs/182572 har nedsat Mollys opkast fra flere gange ugentligt til 1 gang hver 2.-3. uge. Der er også meget sjældent hår i Mollys opkast, men meget ofte ufordøjet tørfoder. Men disse har altså hjulpet uden at vi har skiftet foder. Hun får i øvrigt også foder til steriliserede katte.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Kæledyr"