Min lille Misty skal opereres.

Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Skorstenen » 8. mar 2017, 18:34

Puha - det er jo en helt føljeton man sidder og følger med i!

Håber Misty får sovet rusen ud og får det perfekte katteliv uden smerter efter den her barske omgang :)
Jeg kan ikke lide at hun spjættede under bedøvelsen men håber at det var nerver i tænderne....
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 8. mar 2017, 18:38

Skorstenen skrev:Puha - det er jo en helt føljeton man sidder og følger med i!

Håber Misty får sovet rusen ud og får det perfekte katteliv uden smerter efter den her barske omgang :)
Jeg kan ikke lide at hun spjættede under bedøvelsen men håber at det var nerver i tænderne....


Jeg fik det nok forklaret lidt dårligt, beklager. :genert:

Hun blev lagt i bedøvelse, der blev taget blodprøver og røntgen og inden dyrlægen begyndte på noget, rørte hun ved en af tænderne med et af sine instrumenter, og da spjættede hun. Dyrlægen sagde at det netop var pga nerverne i tanden at hun havde spjættet.


Så med lidt held og med tålmodighed er jeg sikker på hun nok skal komme sig og få en bedre katteliv :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Skorstenen » 8. mar 2017, 18:40

icelady skrev:
Skorstenen skrev:Puha - det er jo en helt føljeton man sidder og følger med i!

Håber Misty får sovet rusen ud og får det perfekte katteliv uden smerter efter den her barske omgang :)
Jeg kan ikke lide at hun spjættede under bedøvelsen men håber at det var nerver i tænderne....


Jeg fik det nok forklaret lidt dårligt, beklager. :genert:

Hun blev lagt i bedøvelse, der blev taget blodprøver og røntgen og inden dyrlægen begyndte på noget, rørte hun ved en af tænderne med et af sine instrumenter, og da spjættede hun. Dyrlægen sagde at det netop var pga nerverne i tanden at hun havde spjættet.


Så med lidt held og med tålmodighed er jeg sikker på hun nok skal komme sig og få en bedre katteliv :)


Nååårh.. Pyh, så er jeg mere rolig, jeg troede sq at måske den stakkels mis havde kunnet mærke noget under bedøvelse. :genert:
1
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Thitida-No-Chey » 8. mar 2017, 19:01

Hvorfor er det, man efterlader de kindtænder i undermunden, når man har ryddet hele overmunden? Jeg forstår det simpelthen ikke! De efterlod én kindtand, da de ryddede hos Madonna i sin tid, og den fik hun så fjernet i januar... Om jeg begriber det...

Hun kan sagtens overleve uden tænder. Rimelig hurtigt efter det er begyndt at hele, vil der dannes et hårdt lag hvor tanden engang var, og det kan hun bruge til at tygge med. Madonna tog et halvt kilo på i de seks måneder, der fulgte hendes første operation :O
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Flora » 8. mar 2017, 19:06

Godt at det er overstået. Håber hun hurtigt kommer sig og vænner sig til den nye situation :)
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Hunkat » 8. mar 2017, 19:11

Føj for pokker, jeg tror også vi andre ville være lidt trætte og sløje efter sådan en omgang. Det er godt nok voldsomt for sådan et lille væsen.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 8. mar 2017, 19:20

Thitida-No-Chey skrev:Hvorfor er det, man efterlader de kindtænder i undermunden, når man har ryddet hele overmunden? Jeg forstår det simpelthen ikke! De efterlod én kindtand, da de ryddede hos Madonna i sin tid, og den fik hun så fjernet i januar... Om jeg begriber det...

Hun kan sagtens overleve uden tænder. Rimelig hurtigt efter det er begyndt at hele, vil der dannes et hårdt lag hvor tanden engang var, og det kan hun bruge til at tygge med. Madonna tog et halvt kilo på i de seks måneder, der fulgte hendes første operation :O


De sidste ryger også på et tidspunkt. Hun har en sygdom i tandknoglen og pt gør den, at tandknoglen i overmunden er rigtig dårlig og derfor har de "kun" fjernet dem i overmunden.

De sagde at de godt kunne have ryddet munden totalt, men i og med hendes tænder i undermunden er i god stand pt (og fordi de var ved at miste hende en enkelt gang) besluttede de at vente til senere.

Pt er Misty 3 og dyrlægen sagde at sygdommen gør at hun ved 6-7 års alderen ville miste dem i undermunden også, netop pga den sygdom.

(jeg fik ikke fat i sygdommens navn, for var ærlig talt mere opmærksom på Misty.)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Thitida-No-Chey » 8. mar 2017, 19:46

Forståeligt...! Jeg havde helt misset det med, at de var ved at miste hende, fuck, hvor uhyggeligt!

Det lyder dog ikke som om, det er FORL, hun har.... :) Det var grunden til at Madonna fik fjernet sine tænder
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 8. mar 2017, 21:20

Thitida-No-Chey skrev:Forståeligt...! Jeg havde helt misset det med, at de var ved at miste hende, fuck, hvor uhyggeligt!

Det lyder dog ikke som om, det er FORL, hun har.... :) Det var grunden til at Madonna fik fjernet sine tænder


Hun fortalte hvad det hed, men altså,,,jeg var mere "Min kat skal satme hjem nu!" og havde slået alt andet fra, stort set.

Men vil skrive en mail til dem for de har før taget sig tid til at skrive mere udførligt om, hvad der nu har været, hvilket jeg synes er rart.



Og så en opdatering på hende. Hun har siden hun kom hjem ligget under sengen/under bordet i en kasse og kom vi tæt på løb hun væk.

Her kl. 22 fik jeg hende fanget og hun fik det smertestillende og lidt vand. Så lagde jeg hende på knægtens seng (de har et tykt, varmt, fluffy tæppe med katte motiv som hun elsker.), og hun lod mig kæle for sig :love2:

Vi har jo godt vidst at efter en sådan omgang kryber de i ly/vil være i fred, hvilket er forståeligt, men man har jo bare lyst til at holde dem og kramme dem og nusse dem og forsøge at lade dem vide, det nok skal gå. Og at jeg så fik lov at kæle for hende, er jo bare skønt. :love:
8
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf decibell » 9. mar 2017, 06:58

Hvordan går det i dag?
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Luffegås » 9. mar 2017, 07:07

Holy moly, hvor en omgang :o Flot klaret af dyrlæge og Misty, forstår godt hun er træt nogle dage, jeg bliver helt svimmel på hendes vegne.
Min egen bliver 8 snart, og er en maine coon, og de skulle have problemer med tandsten, så tak for en påmindelse om at vi hellere snart må få en forsikring på ham og hans tænder.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 9. mar 2017, 08:13

Hun fik smertestillende her kl 8 og for at være sikker på hun får lidt væske brugte vi sprøjten til at få lidt vand i hende.

Da vi satte hende ned drønede hun ind på bakken og derefter i sin kasse og der gik 5 minutter, så sov hun igen :)
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 9. mar 2017, 14:20

Seneste er, at hun her til middag frivilligt kom hen og hoppede op til mig :love:

Dr Dyr ringede og ville høre, hvordan det gik; det gik fint bortset fra hun endnu ikke havde spist noget.

Vi blødte lidt tørfoder op i vand, og det labbede hun i sig. Og for lidt siden sad hun og spiste main coon tør-foder, så jeg er sikker på hun nok skal komme sig. :)


Eneste ulempe pt er, at hun fælder og skæller som en gal; men det gør hun når hun bliver stresset og man kan vist roligt sige, at for en tryghedskat som hun, var dagen i går stressende.


Noget andet pudsigt er Viktor; normalt er han ligeglad med hende, undtagen når de leger, men i nat lå han troligt ved siden af hendes kasse. Han havde også i går aftes travlt med at slikke hende ren, så han har rigtig været opmærksom på hende.

Til gengæld har han så ligget og knaldet brikker hele dagen i dag :lol:


Så alt i alt; en barsk omgang (nok mere for mig end for katten, når det kommer til det), og meget fortrøstningsfuld mht at komme sig. :)
10
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf PaleSeptember » 9. mar 2017, 16:21

Thitida-No-Chey skrev:Hvorfor er det, man efterlader de kindtænder i undermunden, når man har ryddet hele overmunden? Jeg forstår det simpelthen ikke! De efterlod én kindtand, da de ryddede hos Madonna i sin tid, og den fik hun så fjernet i januar... Om jeg begriber det...

Hun kan sagtens overleve uden tænder. Rimelig hurtigt efter det er begyndt at hele, vil der dannes et hårdt lag hvor tanden engang var, og det kan hun bruge til at tygge med. Madonna tog et halvt kilo på i de seks måneder, der fulgte hendes første operation :O


Vores ene maine coon har 3 hjørnetænder tilbage, og hun lever fint med det og spiser tørfoder som de andre. Hos hende var det også primært i enten over- eller undermunden, det var galt (kan ikke huske hvilken), men vi valgte at få ryddet hele munden på én gang, for hvad skulle hun med kun tænder i enten over- eller undermunden? Og dyrlægens dom var, at de alligevel ville skulle ud senere.

Hun havde FORL - eller TR (TandResorptioner), som det hedder i dag, så der var ingen vej uden om. Men som sagt klarer hun sig helt fint uden tænder. Dog er det lidt irriterende, at hun har for vane at hoppe op til en og så ryste hovedet, hvorefter savl flyver ud til alle sider, fordi hun ikke har tænderne til ligesom at holde det inde :tie:
4
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Thitida-No-Chey » 9. mar 2017, 18:06

Godt at gøre hun har det bedre i dag :)
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede

Tilbage til "Kæledyr"