Min lille Misty skal opereres.

Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 7. mar 2017, 21:21

Misty er min internat-kat, som opholdt sig på internat i næsten 9 mdr, før vi købte hende. (Hun mangler et øre og så ville folk ikke have hende, for "så var hun jo ikke en rigtig kat" :rulle: )

Nå, vi kunne allerede dengang se at hun havde dårlige tænder; bla havde hun meget tandsten. Vi fik på internatet dog at vide, at det kunne hun sagtens leve med.

Hun fik almindelig foder og main coon foder, det sidste primært fordi det er stort og hun derfor skulle bruge tænderne mere, hvilket hjalp. Hun slap af med tandsten/belægninger,

Dog har skaden været for slem, så hun skal i morgen til dyrlæge og opereres: dyrlægen sagde til årlig tjek for en måneds tid siden, at hun skulle af med minmum 2 tænder, men at hun først kunne afgøre om der skulle ske mere, når hun fik Misty under bedøvelse.

I takt med vi kommer tættere på operationen, jo mere sur bliver jeg på internatet. (ganske irrationelt, for det er i bund og grund Misty jeg er nervøs for)

Lige efter vi havde fået hende blødte hun når hun sked....deres dyrlæges svar, da jeg ringede derud var "Vi kan sende en ormepille.". Vi sagde, at vi hellere end gerne ville komme ud med hende, så de kunne tjekke hende, men det ville de ikke, hvorfor vi droppede dem og efterfølgende udelukkende har brugt vores lokale dyrlæge.

Det viste sig at hun havde en virus, og udgifter til undersøgelser fik vi dog refunderet af internattet, fordi jeg kontaktede lederen og sagde, jeg synes det var uacceptabelt at de ikke engang ville se hende.


Og jeg ved jo af erfaring, at dyrlægen ved hvad hun laver; hun har tjekket hund og katte for os, og jeg kender flere, som har fået rigtig god behandling hos hende, og jeg har tillid til hende.

Men fuck, hvor jeg hader tanken om at Misty skal derud.

Klarer hun narkosen? Hvor mange tænder mister hun? Kan hun klare tørfoder bagefter, eller skal vi til at bløde hendes mad op?


Logisk ved jeg god, at risikoen for at der sker noget slemt, er så utrolig lille, og jeg har som sagt meget tillid til dyrlægen. Men alligevel er jeg nervøs.




Har også sagt til folk, at de skal ikke ringe til mig i morgen. Telefonen skal være fri når de ringer og siger hun kan blive hentet :D



Vil egentlig ikke så meget med tråden, andet end lige få hældt vand ud af ørerne..... :genert:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 7. mar 2017, 21:22

Dette er damen, det handler om :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Flora » 7. mar 2017, 21:28

Årh, hvor er Misty kær. Hvor er det synd, at hun skal igennem alt det. Men tænker både hun og du nok skal klare det :kram:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 7. mar 2017, 21:35

Flora skrev:Årh, hvor er Misty kær. Hvor er det synd, at hun skal igennem alt det. Men tænker både hun og du nok skal klare det :kram:



Tak. Hun er så dejlig.

Da jeg fik hende faldt hun hurtigt til men begynte så at skide og tisse udenfor bakke...og det tog det meste af et år, før hun stoppede med det, og ikke rendte under sengen, når der kom gæster.

Det har virkelig været et spørgsmål om tid, tid, tid og tonsvis af tålmodighed for at få hende til at falde helt til ro og være 100% tryg. :)


Men det har været kampen værd, også selvom jeg nogle gange tænkte "Fuck det...nu orker jeg ikke mere." Men man orker det jo alligevel, og heldigvis for det :)


Og ja, jeg er sikker på det nok skal gå...men mine følelser er bare ikke overbevist :genert: :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Flora » 7. mar 2017, 21:44

icelady skrev:
Flora skrev:Årh, hvor er Misty kær. Hvor er det synd, at hun skal igennem alt det. Men tænker både hun og du nok skal klare det :kram:



Tak. Hun er så dejlig.

Da jeg fik hende faldt hun hurtigt til men begynte så at skide og tisse udenfor bakke...og det tog det meste af et år, før hun stoppede med det, og ikke rendte under sengen, når der kom gæster.

Det har virkelig været et spørgsmål om tid, tid, tid og tonsvis af tålmodighed for at få hende til at falde helt til ro og være 100% tryg. :)


Men det har været kampen værd, også selvom jeg nogle gange tænkte "Fuck det...nu orker jeg ikke mere." Men man orker det jo alligevel, og heldigvis for det :)


Og ja, jeg er sikker på det nok skal gå...men mine følelser er bare ikke overbevist :genert: :D


Lyder til at hun er heldig, at hun fik lov at bo hos dig :)

Nej, følelser har det jo med ikke altid at kunne se den rationelle side af sagen :D
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Thestral » 8. mar 2017, 06:07

Hun ser rigtig fin ud. Hepper på at det nok skal gå alt sammen.
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Thitida-No-Chey » 8. mar 2017, 06:13

icelady skrev:Dette er damen, det handler om :)

Det er da vist det, man kalder er fræk mis! :P
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Thitida-No-Chey » 8. mar 2017, 06:20

Madonna hår fået fjernet tænder a to omgange. Første gang som treårig og sidst i januar en måneds tid for hendes tiårs fødselsdag. Jo ældre katten er, jo længere skal du regne med, den er om at komme ovenpå igen. Så det skal du lige være ops på.

Derudover, jo, vådkost er det måske en god ide at have i huset til de første par dage. Første gang spiste Madonna tørfoder efter to dage (og stjal ost fra min pizza samme dag!), denne gang gik der noget længere tid, før hin var helt frisk igen og ville spise...

Men tænk positive tanker... De er måske nogle små, skrøbeligt udseende størrelser, men de kan altså holde til mere, end de fleste lige regner med :)
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Studsgaard » 8. mar 2017, 07:14

Hun er da rigtig fræk at se på med det ene øre :lun:
Jeg krydser fingre for at alt går uproblematisk og du snart har en frisk kat hjemme igen.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 8. mar 2017, 08:07

Så er hun afleveret og jeg skal bare vente på de ringer.... trippe trippe trippe.


Ej, jeg ved jo godt der med 99,999999999% sikkerhed ikke sker hende noget :D Men jeg bliver sgu så pyller når det gælder hende :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 8. mar 2017, 08:18

Thitida-No-Chey skrev:Madonna hår fået fjernet tænder a to omgange. Første gang som treårig og sidst i januar en måneds tid for hendes tiårs fødselsdag. Jo ældre katten er, jo længere skal du regne med, den er om at komme ovenpå igen. Så det skal du lige være ops på.

Derudover, jo, vådkost er det måske en god ide at have i huset til de første par dage. Første gang spiste Madonna tørfoder efter to dage (og stjal ost fra min pizza samme dag!), denne gang gik der noget længere tid, før hin var helt frisk igen og ville spise...

Men tænk positive tanker... De er måske nogle små, skrøbeligt udseende størrelser, men de kan altså holde til mere, end de fleste lige regner med :)



Vi ikke ved, hvor gammel hun reelt er. På internatet havde de sat hende til at være født i april 2013 pga hendes lille krop/vægt/udseende/tilstand, da de fik hende ind.

Og de har ingen som helst forhistorie; hun var blevet sat i en kasse ved deres hoveddør en nat.


Kattene får lidt vådfoder hver aften, til dels fordi Viktor har skullet tage på. Misty har så kun slikket geleen i sig og næsten ikke spist selve "kødet." Men altså; vi må tage det som det kommer. :) Hvis hun er sulten nok skal hun vel nok spise det der bliver sat ned til hende.

Jeg kom i nat til at tænke på, at hendes aktivitets niveau har også været dalende de sidste par måneder og det hænger sikkert sammen med tænderne. Når jeg har problemer med tænderne er jeg jo heller ikke så aktiv og har energi til en hel masse. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Thestral » 8. mar 2017, 08:48

Det giver god mening hvis hun har smerter i munden at hun ikke rigtig vil spise og at hun så også bliver mindre aktiv.

Det er svært at overlade sine dyr til andres varetægt bare når det sådan er helt almindeligt men når det så er doktor dyr er det lidt værre, så kan godt følge dig. Se om ikke du kan finde på noget at lave så din hjerne er aktiveret. Så går tiden lidt hurtigere
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf decibell » 8. mar 2017, 09:18

Det er jo ikke så længe siden, at min hund blev opereret, så jeg forstår fuldt ud, hvordan du har det. :kram:

Jeg x alt.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 8. mar 2017, 11:02

Thitida-No-Chey skrev:
icelady skrev:Dette er damen, det handler om :)

Det er da vist det, man kalder er fræk mis! :P


He, ja, det kan vist roligt sige. :D

Hendes hjørnetænder er rigtig lange så hun kan kun lige lukke munden helt. :)

Der snakkede dyrlægen om, at hvis den ene kunne bevares (den i højre side skal helt sikkert ud), ville hun slibe den ned til normal længde.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 8. mar 2017, 11:04

Nu har de ringet, at det tager lidt ekstra tid.

De havde fået en kat ind akut lige efter Misty blev afleveret, som har siddet fast i sin hale i et vindue i nat, og den var de nødt til at kigge på først.



Ganske forståeligt, at de så lige venter med Misty.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Kæledyr"