Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf cola » 18. mar 2019, 19:14

Var til træning med den lille i dag, og uanset hvilke opgaver træneren stillede os, så tog det ham 1-2 gange så havde han lært det. Så vi gjorde dem lidt mere besværlige, nu er det bare mig der mangler træning i at sige de rigtige ting på de rigtige tidspunkter... jeg har stadig plads og kom... eller læg dig, dæk... jeg er lidt ubeslutsom, og selvom jeg er det, så kunne han se på mig hvad jeg bad ham om og gjorde det.

Er så stolt :dåne: :lun:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf Studsgaard » 18. mar 2019, 19:26

cola skrev:Var til træning med den lille i dag, og uanset hvilke opgaver træneren stillede os, så tog det ham 1-2 gange så havde han lært det. Så vi gjorde dem lidt mere besværlige, nu er det bare mig der mangler træning i at sige de rigtige ting på de rigtige tidspunkter... jeg har stadig plads og kom... eller læg dig, dæk... jeg er lidt ubeslutsom, og selvom jeg er det, så kunne han se på mig hvad jeg bad ham om og gjorde det.

Er så stolt :dåne: :lun:


Jeg kan også mærke det er en meget lærenem race. Og enormt behagesyg. En skøn hund at arbejde med :love2:

Har du planlagt noget konkurence/lydighed senere?
For så er plads = bliv ved mit venstre ben ligegyldigt hvad jeg gør.

Og kom = kom hen til mig.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf cola » 19. mar 2019, 04:38

Studsgaard skrev:
cola skrev:Var til træning med den lille i dag, og uanset hvilke opgaver træneren stillede os, så tog det ham 1-2 gange så havde han lært det. Så vi gjorde dem lidt mere besværlige, nu er det bare mig der mangler træning i at sige de rigtige ting på de rigtige tidspunkter... jeg har stadig plads og kom... eller læg dig, dæk... jeg er lidt ubeslutsom, og selvom jeg er det, så kunne han se på mig hvad jeg bad ham om og gjorde det.

Er så stolt :dåne: :lun:


Jeg kan også mærke det er en meget lærenem race. Og enormt behagesyg. En skøn hund at arbejde med :love2:

Har du planlagt noget konkurence/lydighed senere?
For så er plads = bliv ved mit venstre ben ligegyldigt hvad jeg gør.

Og kom = kom hen til mig.

Altså jeg regner med at vi hele livet skal gå til træning, for han nyder det, altså i den time får han så meget opmærksomhed fra mig , så når vi kommer hjem, er han klar til at lade mig være en smule :-)
Og jeg nyder det fordi... hvilken ejer kan ikke li at få ros for sin hund :-)

Men nej ingen konkurrencer for mig, jeg ville ikke vide hvad det skulle være.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16111

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf Urtekussen » 19. mar 2019, 06:30

Jeg har høns, og det er virkelig mine kælehøns.
Jeg har så stor glæde af at se på dem og snakke med dem. Jeg kan godt sidde i en stol og bare glo på dem gå og skrabe i jorden. De er simpelthen så sjove, søde og ikke mindst kloge.
3
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf Pandesteg » 19. mar 2019, 07:32

Urtekussen skrev:Jeg har høns, og det er virkelig mine kælehøns.
Jeg har så stor glæde af at se på dem og snakke med dem. Jeg kan godt sidde i en stol og bare glo på dem gå og skrabe i jorden. De er simpelthen så sjove, søde og ikke mindst kloge.


Åh ja, høns er fantastiske! Mine er ikke kælehøns, men jeg elsker at se på dem og være sammen med dem. Når man kommer ud i haven skal de straks hen og være med. Og hvis jeg graver i jorden så glemmer de helt at de faktisk er en lille smule bange for mig :lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16111

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf Urtekussen » 19. mar 2019, 07:40

Mine er ikke bange for mig. De insisterer på at komme ind i huset, efter de en meget våd dag fik lov at tørre på toilettet.
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf Pandesteg » 19. mar 2019, 08:03

Urtekussen skrev:Mine er ikke bange for mig. De insisterer på at komme ind i huset, efter de en meget våd dag fik lov at tørre på toilettet.


Vores skal ikke være kælehøns, da planen er at vi skal slagte høns/haner/kyllinger med tiden, så det er OK at de ikke er håndtamme for vores vedkommende :) De gik dog gerne med indenfor hvis de fik lov, da de udemærket ved hvor de gode madrester kommer fra, men det skal vi ikke have noget af.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16111

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf Urtekussen » 19. mar 2019, 08:08

Vi skal også af med den ene hane, hvis de ikke bliver ved med at kunne sammen (de er fra samme kuld og endnu går det).
Vi slagtede for en måneds tid siden nogle gamle, og købte tre nye, og håber at udruge kyllinger i år.
Jeg elsker at nusse og pusse om dem, men de kan også godt slagtes, når det kommer dertil :)
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf Pandesteg » 19. mar 2019, 08:10

Urtekussen skrev:Vi skal også af med den ene hane, hvis de ikke bliver ved med at kunne sammen (de er fra samme kuld og endnu går det).
Vi slagtede for en måneds tid siden nogle gamle, og købte tre nye, og håber at udruge kyllinger i år.
Jeg elsker at nusse og pusse om dem, men de kan også godt slagtes, når det kommer dertil :)


Det kan være vi også når dertil med tiden :D Jeg vil også gerne have en skrukhøne som kan ruge kyllinger ud, men vi har gang i alt for meget p.t., så det må gerne først blive tilk næste år at der er en der skrukker. De er jo så søde de små kyllinger :dåne:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16111

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf Urtekussen » 19. mar 2019, 08:15

Det værste ved kyllinger er, at vi skal føde på dem så længe, før vi kan se om det er hans eller høns.

(vi har sussex og fodrer med økologisk foder, så de er smådyre i opdræt)

Her får Store Fede Hvide risengrød til jul.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf Pandesteg » 19. mar 2019, 08:24

Urtekussen skrev:Det værste ved kyllinger er, at vi skal føde på dem så længe, før vi kan se om det er hans eller høns.

(vi har sussex og fodrer med økologisk foder, så de er smådyre i opdræt)

Her får Store Fede Hvide risengrød til jul.


Åhr hygge :lun: Vores havde det også ekstra godt til jul, bl.a. fik de lov at pille andeskroget - der gik dog lige et par dage inden de fandt ud af hvad det gik ud på :lol:

Jeg glæder mig også til de bliver mere selvforsynende ude i haven. De sidste par uger har de godt nok spist en del foder, fordi de ikke har gidet gå rundt i blæst og regnvejr (så snart det regner det mindste skynder hanen sig at genne hele bundtet ned i carporten :lol: ). I sommers fandt de nærmest alt deres foder selv, så forhåbentlig går det samme vej i år.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16111

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf Urtekussen » 19. mar 2019, 08:51

Ja, de spiser temmelig godt i kulden. Vores bliver lukket ud af hønsegården så snart de har lagt dagens æg (gider ikke de gemmer dem i haven) og så går de og skraber og æder alle skud.
Bye bye jordbærplanter.
0
2011
2015
2018
2020
2023
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf cola » 25. mar 2019, 19:01

Selv når min lille hund absolut ikke kan høre hvad jeg siger, og slet ikke vil gøre hvad jeg ber om, og løber væk fra mig hen til en anden hund.... så får han stadig ros fra træneren, fordi han er så dygtig.

I dag blev jeg nødt til at gå tilbage til basis fordi han ikke ville høre efter, og alligevel de gange jeg fik kontakt, gik han perfekt og da han skulle lære noget nyt, så tog det ham to forsøg så kunne han det og blev så glad hver gang jeg roste ham, så jeg igen mistede kontakten med ham lol

Men er stadig stolt af min lille hund :-)
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf Krølle » 25. mar 2019, 21:03

Min fine lille damemis, der blev beskrevet som genert og sky, har i dag indtaget både hjem og hjerte med største selvfølgelighed.

Jeg tænkte, at hun skulle have ro i et enkelt rum, så selvom det var tophyggeligt med en spindende kælemaskine, gik jeg ind i stuen og lukkede døren. Ti minutter senere HAMREDE frøkenen på døren. Dæleme nej om hun skulle efterlades alene og kede sig :lun:

Her er hun i gang med at inspicere stuen med største selvfølgelighed og “her kommer Ems”-attitude. I låååve her :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Krølle 25. mar 2019, 22:27, rettet i alt 1 gang.
12
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Jeg er så glad for/stolt af/taknemmelig for mit kæledyr..

Indlægaf Wizzze » 25. mar 2019, 21:21

Krølle skrev:Min fine lille damemis, der blev beskrevet som genert og sky, har i dag indtaget både hjem og hjerte med største selvfølgelighed.

Jeg tænkte, at hun skille have ro i et enkelt rum, så selvom det var tophyggeligt med en spindende kækemaskine, gik jeg ind i stuen og lukkede døren. Ti minutter senere HAMREDE frøkenen på døren. Dæleme nej om hun skulle efterlades alene og kede sig :lun:

Her er hun i gang med at inspicere stuen med største selvfølgelighed og “her kommer Ems”-attitude. I låååve her :lun:


Hvor længe tror du at de muslinger får lov at ligge i vindueskarmen? :D
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Kæledyr"