Katten og vinduet

fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Katten og vinduet

Indlægaf fisken80 » 13. feb 2017, 17:28

Vi har jo fået en kat. Den er udekat, pt. lukker vi den ud og ind, men inden så længe får den sin kattelem og kan så selv rende ud og ind.

Vi bor på 1. sal og der er temmelig langt ned. Vi har en "kattetrappe" som den bruger problemfrit. Mit spørgsmål er nu, om katten vil prøve at hoppe ud af vores vinduer, hvis den véd, at den kan komme ud gennem sin kattelem. Den springer aldrig ned fra altan eller tag, men bruger altid sin trappe.

Lige nu sørger vi for, at den ikke kommer i nærheden af vores åbne vinduer når vi lufter ud, fordi den ikke skal tro, at det er den vej den skal ud. Men hvad når den får sin kattelem?

Kan katten afstandsbedømme? Kan den godt regne ud, at den ikke skal springe ud af vinduet?

Vores genbo har også en kat, og hun bor også på 1. sal og hver morgen sidder hendes kat og kigger ud af det åbne vindue, så den må jo kunne regne det ud?
Jeg frygter jo lidt for forår og sommer, når vinduerne står mere åbne end her om vinteren.

Den har forøvrigt lige taget en tur op på vores loft, og her måtte vi hjælpe den ned, fordi stigen var for stejl ned. Her gjorde den heller ikke mine til at ville springe.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Katten og vinduet

Indlægaf Studsgaard » 13. feb 2017, 18:36

Vores kat går kun ud af det 1.sals vindue der vender ud over et garagetag. Ved de andre sidder hun bare og kikker ud. Tror de fint kan finde ud af at der er langt ned. Når jeres kat ved den har en sikker vej ned vil jeg ikke tror at den pludselig begynder at hoppe. De fleste katte er ret gode til at afstandsbedømme.
1
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Katten og vinduet

Indlægaf Tricolette » 17. feb 2017, 18:53

Da vi boede med 1. sal, stod soveværelsesvinduet altid åbent. Katten brugte det som kattelem. Ud af vinduet, ned ad raget til tagrenden og hen til muren ind til naboen og derfra ned i haven. Og omvendt når hun skulle ind.
Aldrig uheld.
Men naboerne fik ind imellem uindbudte gæster :blush2:
0

Tilbage til "Kæledyr"