Jeg har slæbt en kat med hjem..

Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 10. okt 2016, 20:56

De sidste mange dage har jeg mødt den det samme sted, det er en stor ukastreret killing, der hele tiden har været meget opsøgende til mennesker, og virket meget forvirret og søgende og nærmest desperat. På ca. samme tid som den begyndte at dukke op er der fundet en killing i samme alder påkørt nogle meter længere henne, jeg tænker det er en søskende. Så jeg frygter lidt der er snak om nogle killinger der er blevet dumpet.
Så nu har jeg taget den med hjem så den kunne få noget med og drikke, og varme. I morgen tager jeg den til dyrlægen for at se om hun kender den og om den er chippet. Men hvis den ikke er chippet hvad så? Den er umildbart ikke meldt savnet på facebook.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 10. okt 2016, 21:29

Dikus skrev:
LadyFox skrev:De sidste mange dage har jeg mødt den det samme sted, det er en stor ukastreret killing, der hele tiden har været meget opsøgende til mennesker, og virket meget forvirret og søgende og nærmest desperat. På ca. samme tid som den begyndte at dukke op er der fundet en killing i samme alder påkørt nogle meter længere henne, jeg tænker det er en søskende. Så jeg frygter lidt der er snak om nogle killinger der er blevet dumpet.
Så nu har jeg taget den med hjem så den kunne få noget med og drikke, og varme. I morgen tager jeg den til dyrlægen for at se om hun kender den og om den er chippet. Men hvis den ikke er chippet hvad så? Den er umildbart ikke meldt savnet på facebook.


Vil du gerne adoptere den?


Mit hjerte vil gerne, min fornuft siger nej. Men jeg tror sagtens jeg ville kunne finde den et hjem, hvis den er hjemløs - og den er velkommen her indtil den kan komme til hjem.
Først og fremmest skulle den i hvert fald have noget mad, den rimelig tynd og med en stor appetit.
0
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf Slettet bruger » 10. okt 2016, 21:31

Hvis du har den i mere end 3 dage kommer du aldrig til at nænne at skille dig af med den :) Katte har overnaturlige evner mht at få folk til at passe på sig.
6
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 10. okt 2016, 21:47

eks-Maupassant skrev:Hvis du har den i mere end 3 dage kommer du aldrig til at nænne at skille dig af med den :) Katte har overnaturlige evner mht at få folk til at passe på sig.

Jeg er ikke udpræget kattemenneske, så mon ikke det går. Uanset hvad så går det nok, jeg kan bare ikke forsvare overfor mig selv at den lille fyr skulle rende sulten, våd og bange rundt i flere dage end allerede. Slet ikke her hvor jeg bor, der er farligt at rende rundt for katte, der er massere af trafik.
0
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf Slettet bruger » 10. okt 2016, 21:49

LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvis du har den i mere end 3 dage kommer du aldrig til at nænne at skille dig af med den :) Katte har overnaturlige evner mht at få folk til at passe på sig.

Jeg er ikke udpræget kattemenneske, så mon ikke det går. Uanset hvad så går det nok, jeg kan bare ikke forsvare overfor mig selv at den lille fyr skulle rende sulten, våd og bange rundt i flere dage end allerede. Slet ikke her hvor jeg bor, der er farligt at rende rundt for katte, der er massere af trafik.


Billede
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 10. okt 2016, 21:53

eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvis du har den i mere end 3 dage kommer du aldrig til at nænne at skille dig af med den :) Katte har overnaturlige evner mht at få folk til at passe på sig.

Jeg er ikke udpræget kattemenneske, så mon ikke det går. Uanset hvad så går det nok, jeg kan bare ikke forsvare overfor mig selv at den lille fyr skulle rende sulten, våd og bange rundt i flere dage end allerede. Slet ikke her hvor jeg bor, der er farligt at rende rundt for katte, der er massere af trafik.


Billede


Altså, nu ER katten har jo - så det må komme an på en prøve. Kyniker-testen :lol:

Ej, vi satser på at finde en ejer der savner den i morgen, selvom jeg ikke er vanvittig optimistisk.
0
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf Slettet bruger » 10. okt 2016, 21:55

LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvis du har den i mere end 3 dage kommer du aldrig til at nænne at skille dig af med den :) Katte har overnaturlige evner mht at få folk til at passe på sig.

Jeg er ikke udpræget kattemenneske, så mon ikke det går. Uanset hvad så går det nok, jeg kan bare ikke forsvare overfor mig selv at den lille fyr skulle rende sulten, våd og bange rundt i flere dage end allerede. Slet ikke her hvor jeg bor, der er farligt at rende rundt for katte, der er massere af trafik.


Billede


Altså, nu ER katten har jo - så det må komme an på en prøve. Kyniker-testen :lol:

Ej, vi satser på at finde en ejer der savner den i morgen, selvom jeg ikke er vanvittig optimistisk.


Den ultimative real life kyniker-test :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf HappyPaww » 11. okt 2016, 05:33

:lun: Uanset hvad, håber jeg du finder en god løsning :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2016, 06:03

:kaffe:
Dikus skrev:Sådan endte det her ikke-kattenenneske som kattemenneske

Ikke end til videre. Shit den er irriterende.
0
...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf Pandesteg » 11. okt 2016, 06:08

Da jeg fandt engang fandt en efterladt killing, blev den hentet af Falck og bragt til Inges Kattehjem. Ellers ring til Kattens Værn eller dyrenes beskyttelse, tænker jeg.

Hvorfor er den irriterende?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf girl_beat » 11. okt 2016, 07:02

^ Pandesteg er virkelig god til killinger! :D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2016, 07:02

Pandesteg skrev:Da jeg fandt engang fandt en efterladt killing, blev den hentet af Falck og bragt til Inges Kattehjem. Ellers ring til Kattens Værn eller dyrenes beskyttelse, tænker jeg.

Hvorfor er den irriterende?

Den har larmet hele natten :)
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf LadyFox » 11. okt 2016, 07:06

Nå. Nu ar katten været hos dyrlægen og smeltet alle de ansattes hjerter.
Han havde ingen chip, og de synes også det hele lød som om at han var blevet dumpet.
De vil skyde på at han er 4-5 måneder gammel, og vejer 3 kilo. Hun tjekkede ham for lopper og øremider. Lopper havde han heldigvis ikke, men han havde øremider, og dyrlægen valgte at donere den første kur og en pose mad :)

Så nu er vi hjemme igen.
18
...
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf girl_beat » 11. okt 2016, 07:09

LadyFox skrev:Nå. Nu ar katten været hos dyrlægen og smeltet alle de ansattes hjerter.
Han havde ingen chip, og de synes også det hele lød som om at han var blevet dumpet.
De vil skyde på at han er 4-5 måneder gammel, og vejer 3 kilo. Hun tjekkede ham for lopper og øremider. Lopper havde han heldigvis ikke, men han havde øremider, og dyrlægen valgte at donere den første kur og en pose mad :)

Så nu er vi hjemme igen.

Flere overskudsmennesker som dig, tak! Sejt at du tager dig af den lille fyr :gogo:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Jeg har slæbt en kat med hjem..

Indlægaf POCKETKITTEN » 11. okt 2016, 07:10

Billeder...?
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Kæledyr"