Anbefal en kattesele

Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Anbefal en kattesele

Indlægaf KitKat » 25. jul 2016, 07:27

Alfred er jo 100% indekat og trives rigtig godt med det, men han er også nysgerrig så hvis et skab eller en dør står åben som han ikke har set før, så skal det undersøges.

Det giver lidt udfordringer i disse dage, i forhold til at lave gennemtræk i huset (jeg vil jo helst åbne alle vinduer og døre på vid gab)

Jeg har købt en sele til ham, med den bagtanke at så kunne tøjre ham i flexlinen i stuen en halv times tid om dagen mens jeg får blæst huset igennem, men han får sgu smøget sig ud af selen den lille lusk :lol:

Hvilken sele kan I anbefale? På sigt kunne det være rart hvis jeg kan have ham med ud af huset, men det tør jeg ikke hvis ikke jeg stoler på selen.

(han virker ikke utilfreds med at få den på, han vil bare så gerne hen til døren at han får møflet sig ud)
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Anbefal en kattesele

Indlægaf Venus222 » 7. aug 2016, 14:48

Jeg har hørt at en sele til hunde, med en fast brystplade, er det bedste til katte.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Anbefal en kattesele

Indlægaf 2SHY » 7. aug 2016, 17:01

Jeg købte og fik afprøvet den her på Aslan inden jeg måtte returnere ham. Den virkede faktisk rigtig god og sikker og så var der ikke så meget med at skulle forsøge at indstille den til den rigtige størrelse fordi det bare er velcro der skal tilpasses i modsætning til en del andre typiske seler. Jeg købte den på eBay https://www.ebay.com/itm/252465644190
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Anbefal en kattesele

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. aug 2016, 17:43

Jeg var glad for denne. Vores kat var aldrig i nærheden af at slippe ud af den.

http://www.petworld.dk/liner-seler--hal ... tte-xl3654
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Anbefal en kattesele

Indlægaf KitKat » 7. aug 2016, 19:43

Det kan godt være jeg spørger dumt, men Alfred er (bliver) meget langhåret... bliver det et problem i forhold til velco lukninger?
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Anbefal en kattesele

Indlægaf 2SHY » 7. aug 2016, 19:54

KitKat skrev:Det kan godt være jeg spørger dumt, men Alfred er (bliver) meget langhåret... bliver det et problem i forhold til velco lukninger?

Det tror jeg ikke umiddelbart. Jeg kan se der også er langhårede katte blandt dem på videoerne her :)

http://www.mynwoodcatjackets.com/videos.php

Det er måske mere lige at mærke efter en ekstra gang at der er plads til en finger mellem sele og kat. Man kan let blive snydt af al den pels
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Kæledyr"