De bedste anskaffelser til kat?

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Pandesteg » 12. jul 2016, 06:06

Ja vi skal jo beholde to af vores hittemisser fra det kuld vi passer for Kattens Værn. Lige nu har vi jo alt udstyr, men det skal afleveres med tilbage, når misserne skal tilbage til internatet om 6 uger. Så jeg går allerede nu og tænker på hvad vi selv skal købe af ting og sager. Tænker det er smart at en del bliver købt nu, så alle sagerne ikke er helt nye, når vi kommer hjem med vores to beholde-misser efter sidste tur til vaccination, hvor de andre misser bliver afleveret.

Så, hvilke anskaffelser er du/din kat mest glad for? Det kan være i alle kategorier, både legetøj, praktiske ting, tæpper/huler osv. Det er en del år siden vi sidst har haft kat, så der er sikkert kommet en masse nye sager, som jeg ikke kender til.

Hit me! :banan:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Hunkat » 12. jul 2016, 06:15

Mine katte var rigtig glade for sådan en vandautomat hvor vandet løb som de så kunne drikke af. Deres forbrug af vand steg kraftigt da vi anskaffede sådan en.

Elles sådan en 'hængekøje' til at hænge på radiator/væg. Den elskede de overalt på jorden.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Pandesteg » 12. jul 2016, 06:18

Hunkat skrev:Mine katte var rigtig glade for sådan en vandautomat hvor vandet løb som de så kunne drikke af. Deres forbrug af vand steg kraftigt da vi anskaffede sådan en.

Elles sådan en 'hængekøje' til at hænge på radiator/væg. Den elskede de overalt på jorden.


Fedt tak - havde faktisk tænkt på sådan en vandautomat, men tænkte at det gider de nok ikke drikke af, men nu tænker jeg da at gøre forsøget! :gogo:

Må lige kikke efter hængekøje også, ville nemlig gerne have noget hvor de kan ligge og putte sammen og er nemlig lidt i tvivl om de gider sådan fleecekattekurv, når den står på gulvet. Lige nu er de så små at de er ligeglade hvor de sover henne, men når de bliver ældre vil de helt sikkert gerne op i højden.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf topmadras3 » 12. jul 2016, 10:30

Min kats allerbedste legetøj er sådan et rør lavet af noget stof der larmer http://www.biltema.dk/da/Fritid/Husdyru ... 000031031/ og hvis jeg gider at hive en snor igennem det er det et hit -katten sidder tit og bræger ved røret for at få mig derover

Udover det har vi 1 stort og 2 små kradsetræer så der er i flere rum for ellers bruger katten møblerne
Og vend dem tidligt til at få klippet kløer og børste tænder :)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Pandesteg » 12. jul 2016, 10:42

topmadras3 skrev:Min kats allerbedste legetøj er sådan et rør lavet af noget stof der larmer http://www.biltema.dk/da/Fritid/Husdyru ... 000031031/ og hvis jeg gider at hive en snor igennem det er det et hit -katten sidder tit og bræger ved røret for at få mig derover

Udover det har vi 1 stort og 2 små kradsetræer så der er i flere rum for ellers bruger katten møblerne
Og vend dem tidligt til at få klippet kløer og børste tænder :)


Gud, skal de have børstet tænder?! Der kan man bare se :D Jeg har godt tænkt på det med at klippe kløer på dem, er bare ikke sikker på, at jeg tør. Er simpelthen så bange for at gøre dem fortræd :( Har købt en lille blød børste til at rede dem med, ikke at de er langhårede overhovedet, men jeg synes det kunne være hyggeligt, man kunne have en hyggestund sammen hvor de rigtig blev børstet fine.

Tak for link til kattetunnel, den ser spas ud! Vidste slet ikke, at biltema har katteting, der må vi da ud en dag, når vi kan låne en bil.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf topmadras3 » 12. jul 2016, 10:56

Jeg plejer også at købe ting i Maxizoo,men var i Biltema efter noget andet og fandt så det rør som åbenbart er lykken,nogengange sover katten også i det,det må da ikke være behageligt
God ide også at vænne dem til at blive børstet og mht at klippe negle findes der en saks til det,min dyrlæge har fortalt at nogen kommer der kun for at få klippet negle og min kat hader at komme til dyrlæge ,så jeg er glad for selv at kunne ordne det
Du kan købe noget der hedder Bucacat kattetandpasta -du må ikke bruge det tandpasta du selv bruger-(der findes sikkert også andet end Bucacat ) og en lille tandbørste til kat eller bare smøre det på fingeren og gnubbe det på tænderne, min kat har fået fjernet to tænder,men den har jo fået dårlige tænder selvom jeg har prøvet at undgå det,men måske var tænderne blevet dårligere uden :gruble:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Pandesteg » 12. jul 2016, 11:08

topmadras3 skrev:Jeg plejer også at købe ting i Maxizoo,men var i Biltema efter noget andet og fandt så det rør som åbenbart er lykken,nogengange sover katten også i det,det må da ikke være behageligt
God ide også at vænne dem til at blive børstet og mht at klippe negle findes der en saks til det,min dyrlæge har fortalt at nogen kommer der kun for at få klippet negle og min kat hader at komme til dyrlæge ,så jeg er glad for selv at kunne ordne det
Du kan købe noget der hedder Bucacat kattetandpasta -du må ikke bruge det tandpasta du selv bruger-(der findes sikkert også andet end Bucacat ) og en lille tandbørste til kat eller bare smøre det på fingeren og gnubbe det på tænderne, min kat har fået fjernet to tænder,men den har jo fået dårlige tænder selvom jeg har prøvet at undgå det,men måske var tænderne blevet dårligere uden :gruble:


Ja det ville være så rart hvis jeg kunne klippe kløerne selv. Jeg er allerede begyndt at vænne dem til at jeg trykker dem på poterne, så kløerne kommer ud, når de ligger og putter hos os. Så så langt så godt :-P Er det nemt nok at klippe dem? Er jo skidebange for at tage for meget af, men er der en eller anden form for sikring på saksen eller er det bare fri-klip? :genert:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Lys » 12. jul 2016, 11:17

Pandesteg skrev:
topmadras3 skrev:Jeg plejer også at købe ting i Maxizoo,men var i Biltema efter noget andet og fandt så det rør som åbenbart er lykken,nogengange sover katten også i det,det må da ikke være behageligt
God ide også at vænne dem til at blive børstet og mht at klippe negle findes der en saks til det,min dyrlæge har fortalt at nogen kommer der kun for at få klippet negle og min kat hader at komme til dyrlæge ,så jeg er glad for selv at kunne ordne det
Du kan købe noget der hedder Bucacat kattetandpasta -du må ikke bruge det tandpasta du selv bruger-(der findes sikkert også andet end Bucacat ) og en lille tandbørste til kat eller bare smøre det på fingeren og gnubbe det på tænderne, min kat har fået fjernet to tænder,men den har jo fået dårlige tænder selvom jeg har prøvet at undgå det,men måske var tænderne blevet dårligere uden :gruble:


Ja det ville være så rart hvis jeg kunne klippe kløerne selv. Jeg er allerede begyndt at vænne dem til at jeg trykker dem på poterne, så kløerne kommer ud, når de ligger og putter hos os. Så så langt så godt :-P Er det nemt nok at klippe dem? Er jo skidebange for at tage for meget af, men er der en eller anden form for sikring på saksen eller er det bare fri-klip? :genert:


Jeg bruger bare en alm 3-i-1'er. Det er lettest, hvis kløerne er lyse, for så kan du se blodkarret, som du ikke skal ramme.

Du skal bare være opmærksom på, at katteklør udskiftes i 'lag'. Så når man har klippet, går der ikke altid særligt længe, før kloen er skarp igen, fordi neglen bare har skiftet ham. Skideirriterende ;)
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf JoyNips » 12. jul 2016, 11:20

Pandesteg skrev:Gud, skal de have børstet tænder?! Der kan man bare se :D Jeg har godt tænkt på det med at klippe kløer på dem, er bare ikke sikker på, at jeg tør. Er simpelthen så bange for at gøre dem fortræd :( Har købt en lille blød børste til at rede dem med, ikke at de er langhårede overhovedet, men jeg synes det kunne være hyggeligt, man kunne have en hyggestund sammen hvor de rigtig blev børstet fine.

Tak for link til kattetunnel, den ser spas ud! Vidste slet ikke, at biltema har katteting, der må vi da ud en dag, når vi kan låne en bil.


Kløerne skal du klippe. Særligt hvis det er en indekat, så bliver kløerne ikke slidt nok og kan rent faktisk gro hele vejen rundt om sig selv og bore sig ind i trædepuden. Av.

Væn katten allerede mens den er killing til at du nusser dens poter og blidt trykker kløerne frem. Når du så skal klippe dem, så tager du bare lige spidsen af hver enkelt klo - det er måske 1-2 mm, du skal klippe af. Hvis katten har hvide poter vil kloen ofte være gennemsigtig/lys, så du kan se blodåren, der løber i den. Du må ikke klippe helt op til blodåren.
Det er tid til at klippe kløerne, når du kan høre at det "klikker" når katten går på trægulv eller når den begynder at hænge lidt rigeligt fast i tæpper og møbler.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Lulu » 12. jul 2016, 11:20

Jeg tror det er friklip med saksen. Men tag hellere lidt for lidt end lidt for meget. Du kan se nogle små blodkar i deres kløer og det gør ondt på dem hvis du klipper ved dem. Men hør evt hos værnet når du aflevere de andre katte om de ikke kan vise dig hvordan man gør. Det er jeg sikker på de gerne vil.

Hvis de skal være udekatte så var vores kat virkelig glad for en flamingo boks med et tæppe i. Den gad ikke uden tæppe for de gider jo normalt ikke flamingo. Men det isolerer jo godt så det er dejligt varmt for dem at ligge i sådan en her is de er ude når I ikke er hjemme og de skal være ude i længere tid.
1
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf topmadras3 » 12. jul 2016, 11:20

Den jeg har er bare "fri klip" og jeg klipper kun meget lidt af,men det er netop ved at trykke under poten så kløerne kommer frem,nogengange gør jeg det mens den sover - virkelig godmodig kat :lol:
Men tænker at dyrlæge /Kattens værn kan vise dig det,ved heller ikke hvor tidligt man skal begynde at klippe dem https://www.petdreams.dk/neglesaks-hund ... rixie.html
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Pandesteg » 12. jul 2016, 11:28

Tusind tak for gode råd, ja jeg må lige sørge for, at det bliver rutine at få det gjort. De skal være indekatte, så de får ikke hvæsset kløerne i naturen, desværre. Men de er jo kun 6 uger nu, så regner med der lige går lidt inden det bliver aktuelt :) Men jeg spørger dem lige, når vi alligevel er derude om et par uger.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf topmadras3 » 12. jul 2016, 12:29

Hov en ting mere, måske en katteforsikring
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Pandesteg » 12. jul 2016, 12:44

Jep katteforsikring har vi også allerede snakket om, at de skal have - vores eget forsikringsselskab har ikke katteforsikringer, så skal lige ha undersøgt markedet :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: til kat?

Indlægaf superboa » 12. jul 2016, 19:26

Et gulv-til-loft kradsetræ :love: Det er et ultimativt hit herhjemme! Kløerne bliver hvæset når der klatres op og ned, der kan kommes op i højden så verden kan overskues og det er gode sovesteder :D Det nyeste vi har købt er dette, bare med en ekstra stamme og en platform mere: http://kattensno1.dk/kattensno1/birdie/ ... cream.html

Ellers vil jeg anbefale legetøj med catnip i - sådanne en Kong and er virkeligt et hit hos husets tiger :D http://www.maxizoo.dk/kong-refillables- ... p-gul.html
0

Tilbage til "Kæledyr"