Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Pandesteg » 6. jul 2018, 20:30

Hunkat skrev:Vi har en lille killing og aktivitetsniveauet svinger helt vildt. De sidste par dage har han løbet på væggene og det eneste leg der er sjovt er at bide os. Vi er ikke fans.


Åh husker tydeligt den fase, man bliver sgu lidt træt... vores tre kunne så heldigvis bide i hinanden i stedet for os :lol:

Vi købte faktisk sådan en halvstor blød kattebamse i IKEA som de kunne gå amok på, så hvis de angreb vores hænder, så “angreb” vi dem med bamsen og kunne de bide alt hvad de ville i den. Det var et kæmpe hit og de kom virkelig ud med noget energi og bidelyst. Min far har faktisk lige lånt bamsen til hans halvstore killing til samme formål og det virker også hjemme hos dem.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Hunkat » 7. jul 2018, 11:24

Pandesteg skrev:
Hunkat skrev:Vi har en lille killing og aktivitetsniveauet svinger helt vildt. De sidste par dage har han løbet på væggene og det eneste leg der er sjovt er at bide os. Vi er ikke fans.


Åh husker tydeligt den fase, man bliver sgu lidt træt... vores tre kunne så heldigvis bide i hinanden i stedet for os :lol:

Vi købte faktisk sådan en halvstor blød kattebamse i IKEA som de kunne gå amok på, så hvis de angreb vores hænder, så “angreb” vi dem med bamsen og kunne de bide alt hvad de ville i den. Det var et kæmpe hit og de kom virkelig ud med noget energi og bidelyst. Min far har faktisk lige lånt bamsen til hans halvstore killing til samme formål og det virker også hjemme hos dem.


Det var et virkelig godt tip! Vi købte den nærmeste bamse til en rimelig penge og han har allerede flået det første ben af... Men hænder og fødder går fri så...
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf avdotja » 7. jul 2018, 11:42

Muuh skrev:Karla bed mig i dag, eller hun nappede mig ret hårdt, der er ikke gået hul eller noget, men hold op det gjorde ondt.
Jeg fik nærmest kastet hende af min hånd som reaktion, det kom helt bag på mig :genert:

Har hun sgu aldrig gjort overfor mig før, så nu har hun fået at vide, at den står på papegøje i karry hvis hun gør det igen :-D

Hun har før små nappet mig, men aldrig så det har gjort så ondt.
Jeg ved godt at det er en reaktion fra hendes side på hvad der sker omkring hende og at hun ikke gjorde det for at være ond.

Hun har ofte hakket min mand så det blødte, men det er fordi hun ser ham som en fjende, der prøver at tage mig fra hende, så det er helt normalt fugle opførelses :lol: Og lige nu må hun sgu gerne bide ham :blush:

Så det er på plads hvem der bliver fuglebopælsejeren formoder jeg :P

EDIT: Knytter papegøjer sig typisk til en ejer eller hvordan? De er ikke flokdyr som glad og gerne accepterer en hel gruppe mennesker som en del ad husstanden?
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Muuh » 7. jul 2018, 15:58

avdotja skrev:
Muuh skrev:Karla bed mig i dag, eller hun nappede mig ret hårdt, der er ikke gået hul eller noget, men hold op det gjorde ondt.
Jeg fik nærmest kastet hende af min hånd som reaktion, det kom helt bag på mig :genert:

Har hun sgu aldrig gjort overfor mig før, så nu har hun fået at vide, at den står på papegøje i karry hvis hun gør det igen :-D

Hun har før små nappet mig, men aldrig så det har gjort så ondt.
Jeg ved godt at det er en reaktion fra hendes side på hvad der sker omkring hende og at hun ikke gjorde det for at være ond.

Hun har ofte hakket min mand så det blødte, men det er fordi hun ser ham som en fjende, der prøver at tage mig fra hende, så det er helt normalt fugle opførelses :lol: Og lige nu må hun sgu gerne bide ham :blush:

Så det er på plads hvem der bliver fuglebopælsejeren formoder jeg :P

EDIT: Knytter papegøjer sig typisk til en ejer eller hvordan? De er ikke flokdyr som glad og gerne accepterer en hel gruppe mennesker som en del ad husstanden?


Grå jaco'er som vi har, knytter sig som regel til deres ejer og de vælger selv, Karla er til kvinder og hun har valgt mig som sin "mage" og det kan gå hårdt udover manden. Karla har være alene fugle i sine unge år og er derfor mest knyttet til mennesker.

Gumba som vi har haft fra lille er min mands gøje, men han er ikke kun knyttet til min mand, han acceptere mig som en del af flokken, så jeg kan også sagtens nusse ham, men jeg kan ikke håndtere ham på samme måde som min mand kan. Vores drenge kan også få lov til at nusse Gumba og han lander tit på ældstesønnens hoved.
3
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf mariannaa » 8. jul 2018, 19:10

:panik:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Studsgaard » 8. jul 2018, 19:33

mariannaa skrev::panik:

:lol: :lol: der er en der har hygget sig
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf vibbsen » 8. jul 2018, 19:49

Muuh skrev:
avdotja skrev:
Muuh skrev:Karla bed mig i dag, eller hun nappede mig ret hårdt, der er ikke gået hul eller noget, men hold op det gjorde ondt.
Jeg fik nærmest kastet hende af min hånd som reaktion, det kom helt bag på mig :genert:

Har hun sgu aldrig gjort overfor mig før, så nu har hun fået at vide, at den står på papegøje i karry hvis hun gør det igen :-D

Hun har før små nappet mig, men aldrig så det har gjort så ondt.
Jeg ved godt at det er en reaktion fra hendes side på hvad der sker omkring hende og at hun ikke gjorde det for at være ond.

Hun har ofte hakket min mand så det blødte, men det er fordi hun ser ham som en fjende, der prøver at tage mig fra hende, så det er helt normalt fugle opførelses :lol: Og lige nu må hun sgu gerne bide ham :blush:

Så det er på plads hvem der bliver fuglebopælsejeren formoder jeg :P

EDIT: Knytter papegøjer sig typisk til en ejer eller hvordan? De er ikke flokdyr som glad og gerne accepterer en hel gruppe mennesker som en del ad husstanden?


Grå jaco'er som vi har, knytter sig som regel til deres ejer og de vælger selv, Karla er til kvinder og hun har valgt mig som sin "mage" og det kan gå hårdt udover manden. Karla har være alene fugle i sine unge år og er derfor mest knyttet til mennesker.

Gumba som vi har haft fra lille er min mands gøje, men han er ikke kun knyttet til min mand, han acceptere mig som en del af flokken, så jeg kan også sagtens nusse ham, men jeg kan ikke håndtere ham på samme måde som min mand kan. Vores drenge kan også få lov til at nusse Gumba og han lander tit på ældstesønnens hoved.


En feministisk gøje....Nu har jeg hørt det med....

Men OK....Maude er jo egentlig også lidt af en Femi-kat....Og har egentlig altid betragtet både hr.vibbsen og Hans Christian som laverestående temmelig stupide væsener.....Hans Christian har fået samme behandling som man giver en temmelig stupid og totalt uønsket lillebror. Hr.vibbsen som han en pædofil mandschauvenistisk kattedræber....Lige pt. har hun ham under skarp bevogtning alle døgnets vågne timer (= hun følger ham som en lille skulende skygge uanset hvor han går hen) med henblik på at afsløre ham (Eller tigge snacks og mad)
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Ava
Indlæg: 115
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Ava » 8. jul 2018, 19:53

vibbsen skrev:En feministisk gøje....Nu har jeg hørt det med....

Men OK....Maude er jo egentlig også lidt af en Femi-kat....Og har egentlig altid betragtet både hr.vibbsen og Hans Christian som laverestående temmelig stupide væsener.....Hans Christian har fået samme behandling som man giver en temmelig stupid og totalt uønsket lillebror. Hr.vibbsen som han en pædofil mandschauvenistisk kattedræber....Lige pt. har hun ham under skarp bevogtning alle døgnets vågne timer (= hun følger ham som en lille skulende skygge uanset hvor han går hen) med henblik på at afsløre ham (Eller tigge snacks og mad)



Jeg tror altså at jeg er lidt forelsket i Maude og Hans Christian :dåne:
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf icelady » 9. jul 2018, 09:08

Viktor (den gamle Main Coon) har efterhånden været en nar længe.

Han har pludselig fået den ide, at tørfoderet skal pilles op af skålen, før det spises :rulle:


Så han skovler en ordentlig stak op på gulvet, spiser lidt og lader resten ligge.


Eneste plus er, at Misty gerne spiser det, og ellers kommer knægtens hund næsten dagligt og støvsuger gulvet for resterne :lol:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jul 2018, 09:41

Min kat er lidt dum nogle gange. Når hun går i bakken, går hun kun lige op i den, sætter sig og tisser meget tæt på ad kanten udtil. Nogle gange - som i morges - kommer hun ikke langt nok ind i bakken, så hun tisser udenfor. Det nåede så at sive over til støvsugeren, så den er våd i bunden. FFS, kat - tag dig sammen!
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf vibbsen » 9. jul 2018, 11:42

Ava skrev:
vibbsen skrev:En feministisk gøje....Nu har jeg hørt det med....

Men OK....Maude er jo egentlig også lidt af en Femi-kat....Og har egentlig altid betragtet både hr.vibbsen og Hans Christian som laverestående temmelig stupide væsener.....Hans Christian har fået samme behandling som man giver en temmelig stupid og totalt uønsket lillebror. Hr.vibbsen som han en pædofil mandschauvenistisk kattedræber....Lige pt. har hun ham under skarp bevogtning alle døgnets vågne timer (= hun følger ham som en lille skulende skygge uanset hvor han går hen) med henblik på at afsløre ham (Eller tigge snacks og mad)



Jeg tror altså at jeg er lidt forelsket i Maude og Hans Christian :dåne:


Faktisk har vi rigtig meget fornøjelse ud af de to gamle bæster. Hr.vibbsen er vildt godt til at sætte "stemmer" på dem....Og mange af mine indlæg er inspireret af hans "samtaler" med dem....

Hans Christian fik iøvrigt sit livs skuffelse da Emma og jeg vendte hjem fra ferie i lørdags. I en hel uge havde han lykkeligt gået og troet af han endelig var sluppet af med Slangen (AKA Emma). Og så havde jeg hende med hjem alligevel. Skuffelsen i hans lille katteansigt var næsten ikke til at bære. Og han har ligget i kattegården siden og skumlet.
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf TinaW » 9. jul 2018, 17:17

vibbsen skrev:
Ava skrev:
vibbsen skrev:En feministisk gøje....Nu har jeg hørt det med....

Men OK....Maude er jo egentlig også lidt af en Femi-kat....Og har egentlig altid betragtet både hr.vibbsen og Hans Christian som laverestående temmelig stupide væsener.....Hans Christian har fået samme behandling som man giver en temmelig stupid og totalt uønsket lillebror. Hr.vibbsen som han en pædofil mandschauvenistisk kattedræber....Lige pt. har hun ham under skarp bevogtning alle døgnets vågne timer (= hun følger ham som en lille skulende skygge uanset hvor han går hen) med henblik på at afsløre ham (Eller tigge snacks og mad)



Jeg tror altså at jeg er lidt forelsket i Maude og Hans Christian :dåne:


Faktisk har vi rigtig meget fornøjelse ud af de to gamle bæster. Hr.vibbsen er vildt godt til at sætte "stemmer" på dem....Og mange af mine indlæg er inspireret af hans "samtaler" med dem....

Hans Christian fik iøvrigt sit livs skuffelse da Emma og jeg vendte hjem fra ferie i lørdags. I en hel uge havde han lykkeligt gået og troet af han endelig var sluppet af med Slangen (AKA Emma). Og så havde jeg hende med hjem alligevel. Skuffelsen i hans lille katteansigt var næsten ikke til at bære. Og han har ligget i kattegården siden og skumlet.


:lol:

Dengang vi fik nr. 2 hund, tog jeg ham med, når jeg kørte min søn i skole (gik sygemeldt) Den gamle hund så lige skuffet ud, hver gang jeg havde ham med hjem igen :fløjt:
Og jeg sværger på, at hun mere end een gang har overvejet at skubbe ham ud over kanten, hvis vi gik tur langs havnebassinet.
5
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf sigge » 9. jul 2018, 19:37

Jeg har ham kun til låns fra min søster, men her til aften har han væltet sin høhæk 3 gange indenfor en halv time. Så nu har jeg truet ham med at støvsuge, hvis han bliver ved med at rode sådan.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf vibbsen » 9. jul 2018, 20:50

TinaW skrev:
vibbsen skrev:
Ava skrev:
vibbsen skrev:En feministisk gøje....Nu har jeg hørt det med....

Men OK....Maude er jo egentlig også lidt af en Femi-kat....Og har egentlig altid betragtet både hr.vibbsen og Hans Christian som laverestående temmelig stupide væsener.....Hans Christian har fået samme behandling som man giver en temmelig stupid og totalt uønsket lillebror. Hr.vibbsen som han en pædofil mandschauvenistisk kattedræber....Lige pt. har hun ham under skarp bevogtning alle døgnets vågne timer (= hun følger ham som en lille skulende skygge uanset hvor han går hen) med henblik på at afsløre ham (Eller tigge snacks og mad)



Jeg tror altså at jeg er lidt forelsket i Maude og Hans Christian :dåne:


Faktisk har vi rigtig meget fornøjelse ud af de to gamle bæster. Hr.vibbsen er vildt godt til at sætte "stemmer" på dem....Og mange af mine indlæg er inspireret af hans "samtaler" med dem....

Hans Christian fik iøvrigt sit livs skuffelse da Emma og jeg vendte hjem fra ferie i lørdags. I en hel uge havde han lykkeligt gået og troet af han endelig var sluppet af med Slangen (AKA Emma). Og så havde jeg hende med hjem alligevel. Skuffelsen i hans lille katteansigt var næsten ikke til at bære. Og han har ligget i kattegården siden og skumlet.


:lol:

Dengang vi fik nr. 2 hund, tog jeg ham med, når jeg kørte min søn i skole (gik sygemeldt) Den gamle hund så lige skuffet ud, hver gang jeg havde ham med hjem igen :fløjt:
Og jeg sværger på, at hun mere end een gang har overvejet at skubbe ham ud over kanten, hvis vi gik tur langs havnebassinet.


Vi plejede at joke med at vi skulle være glade for at Hans Christian ikke har tommelfingre og dermed ikke kan holde på en telefon. For så havde han helt sikkert ringet til Junk Busters og bestilt en afhentning af Emma :lol::lol: :lol:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf MissIce » 17. jul 2018, 17:13

For et øjeblik siden. Han har været på springtur sammen med en tæve i løbetid :evil:

De nåede vist ikke noget - men jeg aner faktisk ikke hvor lang tid den slags tager. :gruble:

Nu er han hjemme igen, og er helt kuldret - han har tømt vandskålen tre gange og gylpet mestensdelen af vandet op igen. Ind i mellem vandreturen op og ned ad gulvet hyler/growler han. Han lyder nærmest som en wuwuzela. :stoned:

Han er ikke populær - og han får ikke lov, at komme alene i haven mere i dag :cuss:
0

Tilbage til "Kæledyr"