Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10226
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18367

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf .Magic. » 20. feb 2024, 09:04

Madam Pomfrey skrev:
.Magic. skrev:Hvorfor giver i olien? Han burde være dækket ind i tørkosten hvis det er af kvalitet.


Min mor kom med det, hun havde fået det af en kollega, og hun ville ikke give det til sine katte - for ikke at skabe fremadrettede forventning fra kræsne damer :lol:

Så vi fik flasken, og har givet til både hund og katte, og de er begejstrede, hunden så også lige lidt for begejstret. :mellow:
Han har fået ca en spsk over sin tørfoder, som ER af god kvalitet. Vi har tænkt det har helt fint, da han vokser som ukrudt (vægten siger 48 kg)
Han har normalt mad tilgængelig det meste tiden, hvilket han fint administrerer, han sluger normalt aldrig sin mad, men spiser fint og roligt og efter behov.
Vi har valgt dette da vi begge har skiftende arbejdstider, så vi ville ikke hænge på faste spisetider.

Kæresten har så bare to gange givet ham olie over en stor portion, som så ryger ned alt alt for hurtigt, så fremadrettet får han det kun over en mindre portion mad.

Ah okay.
Ellers hæld det i en slikkemåtte og put det i fryseren så kan han slikke det i sig seperat :-)
3
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16432
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30584

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf TinaW » 1. mar 2024, 16:04

Gammel hesten er begyndt at hoste, fordi det eneste hø vi lige kunne få fat i, desværre støvede en smule.
Vi har heldigvis fået noget andet nu.
Jeg har så indkøbt urter til luftvejene, så vi kan få styr på hendes hoste.
Men de smager åbenbart ikke damen, så da gulerødder og æblet med hendes medicin var spist, skred hun fra spanden.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4686
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21510

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf catnip » 2. mar 2024, 08:18

Huskyen er netop begyndt at fælde. Så nu kan vi forberede os på den årlige 4-ugers “snestorm” af episke proportioner, hvor vi kun kan have hvidt tøj på, og skal støvsuge flere gange dagligt. Jeg husker mig selv på at hun stort set ikke fælder i mellemtiden, så selvom det føles super nar-agtig lige nu, udlignes det over resten af året.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8988
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1523
Likede indlæg: 25711

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. mar 2024, 08:42

catnip skrev:Huskyen er netop begyndt at fælde. Så nu kan vi forberede os på den årlige 4-ugers “snestorm” af episke proportioner, hvor vi kun kan have hvidt tøj på, og skal støvsuge flere gange dagligt. Jeg husker mig selv på at hun stort set ikke fælder i mellemtiden, så selvom det føles super nar-agtig lige nu, udlignes det over resten af året.


Jeg har haft samojede, - og den fælder både som jeres husky OG løbemde :tie: vi havde to perioder årligt, hvor vi kunne plukke hende for løs underpels. Og det er nok det samme med vores berner bamse. Han er 9 mdr nu, og han fælder allerede en del, - daglig støvsugning er ikke for meget, nu har jeg sprunget over et par dage, og der ligger flere steder små "dyner" af sort pels.

Vi skal da ha en berner sennenhund tænkte de... :genert:
Jeg sparer sammen til en robotstøvsuger, der kan klare hundehår + div. "drys" - Kæresten mener ikke det er en optimal løsning, men i og med det er mig der støvsuger 9 ud af 10 gange, så er det i den grad en optimal løsning!
Senest rettet af Madam Pomfrey 2. mar 2024, 09:28, rettet i alt 1 gang.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13078
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3546
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56194
Kontakt:

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Ado » 2. mar 2024, 08:59

Åh gud ja, jeg havde også en Samojede engang. Shit, hvor han fældede.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13078
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3546
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56194
Kontakt:

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Ado » 2. mar 2024, 09:01

Preben (katten) er lidt af en nar. Vores tilflytter, vildkatten Tubby, har været væk længe. Endelig kom han tilbage, og trods hans status som vildkat, så kom han mig i møde og ville nusses. Det var første gang jeg hørte ham spinde. :lun:
Men dét gad Preben ikke. Han vadede direkte hen og klappede Tubby et par på skrinet. :wacko:
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5458
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 668
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14068

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf RavenClaw » 2. mar 2024, 21:38

Ado skrev:Preben (katten) er lidt af en nar. Vores tilflytter, vildkatten Tubby, har været væk længe. Endelig kom han tilbage, og trods hans status som vildkat, så kom han mig i møde og ville nusses. Det var første gang jeg hørte ham spinde. :lun:
Men dét gad Preben ikke. Han vadede direkte hen og klappede Tubby et par på skrinet. :wacko:

Haha, det minder mig om for en 10-års tid siden, da vi introducerede en ny kat til flokken. Den gamle kat var meget glad for hunden, og da hunden viste lidt for meget interesse for den nye kat, gik den gamle direkte hen og klappede hunden på snuden. De er nogle jaloux væsener :lol:
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21832

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Pandesteg » 12. mar 2024, 18:21

Den yngste af kattene får altid et slemt anfald af krudt i måsen når man gerne vil slappe af med en lur. Og det SKAL selvfølgelig foregå i stuen. Og han bliver bare ved og ved og ved. Lille asshole.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12860
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 927
Likede indlæg: 12680

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Guilded_Lily » 25. mar 2024, 14:47

Min labrador tror, hun er en krydsning mellem en kænguru og en myreslurer. Hun slikker helt åndsvagt, hele tiden, og hun kan hoppe så højt, hun ligge kan hoppe op og slikke én på næsen (jeg er 170 cm høj!)
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10226
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18367

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf .Magic. » 26. mar 2024, 20:42

Hun har INGEN respekt for hegn, hvis hun synes der er for lidt mad på marken :rulle: :cuss:
Ødelagt hegn og to knækkede pæle.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Posedamen
Indlæg: 398
Tilmeldt: 22. mar 2022, 19:24
Kort karma: 48
Likede indlæg: 979

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Posedamen » 26. mar 2024, 21:27

Min kat vælter alt der indeholder vand, også selvom hun sagtens kan drikke vandet uden at vælte lortet.
Fyldt vandglas? Vælt! Fyldt vandkande? Vælt! Vase? Vælt!

Hun har to vandskåle der vaskes hver dag, ligesom hun får frisk vask to gange dagligt.

Hvis jeg har den frækhed stadigt at sove kl 6, så sætter hun sig på min blære.
2
I just shit my pants, can I get in yours?
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16432
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30584

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf TinaW » 27. mar 2024, 05:06

Posedamen skrev:Min kat vælter alt der indeholder vand, også selvom hun sagtens kan drikke vandet uden at vælte lortet.
Fyldt vandglas? Vælt! Fyldt vandkande? Vælt! Vase? Vælt!

Hun har to vandskåle der vaskes hver dag, ligesom hun får frisk vask to gange dagligt.

Hvis jeg har den frækhed stadigt at sove kl 6, så sætter hun sig på min blære.


Altså, er det ikke bare generel katte opførsel? :D
Hvis vores ene er inde om natten, angriber hun mine fødder ved 3-4 tiden.
Kun mine.
Katte er bare sådan ret nar agtige af natur.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12860
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 927
Likede indlæg: 12680

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Guilded_Lily » 27. mar 2024, 07:45

Min lille møgkøter stak af ud af haven to gange i går! Vi har forsøgt at fikse noget hegn ind til naboen, men tydeligvis ikke godt nok, for hun har fundet et smuthul - og jeg kan ikke ordne det alene.
Vi har sat en snor op, som hun bliver sat i, når hun skal ud at tisse og have lidt mere luft udover gåturene (hvor hun i øvrigt slet ikke besørger, trods masser af opmuntring).

Første springtur: jeg havde lukket hende ud og gik på badeværelset. Da jeg kommer tilbage, har hun viklet sig rundt om et træ og nogle roser. Jeg klikkede snoren af, men var nødt til at slippe halsbåndet et øjeblik - så går der greyhound i hende og væk var hun!

Anden springtur: jeg klikkede hende på snoren, mens jeg gik og ryddede op i køkkenet og kunne holde øje ud i haven. Pludselig ligger snoren samme sted som før - med halsbånd uden hund!

Så nu må jeg 'gå tur" med snor i haven, når hun skal besørge. Problemet med ingen toilette, når man går tur, er så næste problem.

Jeg synes faktisk, hun er pænt træls lige for tiden!
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18866

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf PaleSeptember » 27. mar 2024, 10:02

En af vores 8 katte går og sjatpisser rundt omkring. Det er sandsynligvis en gang urinvejsinfektion, men vi ved ikke, hvem af dem det er. Når vi finder ud af det, så koster det vel en tur til vagtdyrlægen i påsken :rulle:
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10226
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18367

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf .Magic. » 27. mar 2024, 18:24

.Magic. skrev:Hun har INGEN respekt for hegn, hvis hun synes der er for lidt mad på marken :rulle: :cuss:
Ødelagt hegn og to knækkede pæle.

Og vi gentager åbenbart igen i dag. Da jeg var i stalden gik begge hvor de skulle og havde ikke set det var i stykker :gruble:
Ej men for fanden hvor er jeg træt af det :cuss:
0

Tilbage til "Kæledyr"