Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4686
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21510

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf catnip » 19. jan 2024, 11:18

Her til mogen var vi oppe i det stykke af skoven hvor der aldrig kommer nogen, og der var tyk, uberørt, føldeskumssne overalt, og perfekt, blødt sollys. Det var ren fucking Disney, så jeg skulle helt klart have nogle billeder af huskyen. Men da jeg kalder hende tilbage, og hun glad kommer løbende mod mig, kan jeg se på lang afstand (hun er jo hvid), at hun er sort i hele hovedet...efter at have gravet efter mus. Så meget for de perfekte billeder...

Billede
6
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12860
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 927
Likede indlæg: 12680

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Guilded_Lily » 21. jan 2024, 09:53

Hunden skulle lige "vise" mig sit ben - og tabte det med en spids kant lige ned på min storetå, lige på negleroden. Det har givet en blodansamling, og det snurrer stadig lidt.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3097
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8108

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Charly » 21. jan 2024, 10:18

Guilded_Lily skrev:Hunden skulle lige "vise" mig sit ben - og tabte det med en spids kant lige ned på min storetå, lige på negleroden. Det har givet en blodansamling, og det snurrer stadig lidt.

Av! :wacko:
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3098
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6070

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Lurende Peber » 21. jan 2024, 10:20

catnip skrev:Her til mogen var vi oppe i det stykke af skoven hvor der aldrig kommer nogen, og der var tyk, uberørt, føldeskumssne overalt, og perfekt, blødt sollys. Det var ren fucking Disney, så jeg skulle helt klart have nogle billeder af huskyen. Men da jeg kalder hende tilbage, og hun glad kommer løbende mod mig, kan jeg se på lang afstand (hun er jo hvid), at hun er sort i hele hovedet...efter at have gravet efter mus. Så meget for de perfekte billeder...

Jeg ser nu et ganske perfekt billede for mig :D
4
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21832

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Pandesteg » 24. jan 2024, 16:41

En eller anden havde brækket pelsklumper op i sofaen :badr:

I vores nye hus (med vores nye sofa) bliver de forment adgang til stuen, når vi ikke selv er der.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8987
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1523
Likede indlæg: 25711

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. jan 2024, 20:48

Han er simpelthen et røvballegardin... :tie:

Vækkede mig 2.40 i nat fordi han skulle ud, lukkede ham ud i haven. Han plejer at kradse på døren når han vil ind igen, efter en halv til en hel time, og jeg vågner af lyden.
Kæresten ringede og vækkede mig 5.35 og jeg når at tænke "fååårk hunden" så længe plejer han nemlig ikke at blive ude.

Skynder mig ud og åbner døren, igen hund på terrassen, og han kom ikke da jeg fløjtede.
Efter en tur på toilrt, åbner og fløjter igen, igen hund :gruble:

Kommer i tanke om at ungerne havde sagt han var hoppet over havehegnet den ene dag de kom hjem fra skole, og skynder mig til hoveddøren og åbner der, og rigtig nok, der står han og danser af glæde over at se mig.
Det ser ikke ud til at han har "banket på" på hoveddøren, men måske.

Da jeg så er hjemme fra job, lukker ham i haven og lægger mig på sofaen, får min kæreste et opkald, om vi har en stor vamset hund, for den tøffer altså rundt i deres have. Adressen der oplyses er lige om hjørnet, havemøssigt, men jeg måtte uden om på gåben for at komme derhen, så mig afsted efter hund i en fart.
Han blev bare glad for at se mig, og ville lege og fjolle.

Vi besluttede at vi må hegne af længere inde i haven, og indtil det kan ske, så må han få sin sporline på når han er ude. Efter det første kvarter ude, havde han hevet klipsen fra snoren :sarkasme:
Jeg har dog vundet den godt og grundigt fast nu, og den anden ende sidder fast til en fast metal stolpe.
Nu er han bare smæk fornærmet over at skulle i snor når han skal ud i haven, så nu gør han alskens krumspring for at undgå det.

Den unge herre har lige rundet de 8 mdr, så han begynder vist at få fornemmelse af at damerne kan dufte dejligt :gruble: tror det er medvirkende faktor...
For den have han havde indtager der havde de en lille "tæppetisser" tæve.

Heldigvis var de søde og rare, syntes han har en skøn og god hund og grinede bare af det. Det er fanme godt at han med sine 45 kg udstråler at han bar eer en stor godmodig og glad bamse :engel:

Og nu vil jeg op aftentur med røvballegardinet :nej:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12860
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 927
Likede indlæg: 12680

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Guilded_Lily » 2. feb 2024, 15:53

Min store hvalp splitter alt til atomer. Jeg magter ikke at støvsuge hver dag, så i dag ligger der:

* en flænset karklud
* en flænset frysepose (sikkert hentet på sønnens værelse!)
* små stykker køkkenrulle
* en dåse
* en milliard stykker ben
* indmaden fra en bamse
* et kilo hundehår (mindst)

fordelt i spisestue og stue. Udover legetøj.

Jeg har ingen kost, så jeg er nødt til at feje det sammen med gulvmoppen, før jeg forsøger at se, om de støvsugerposer jeg har panikkøbt, passer i støvsugeren...
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10226
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18366

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf .Magic. » 13. feb 2024, 09:34

Haylie har altid haft travlt når vi er på gåtur og hun opdager når vi er på vej hjem. I går fjollede hun både ud og hjem med rejehop og vadede ind foran mig :rulle:
Det skal vi dælme have trænet væk for det er noget pjat at det både er tur/retur :tie:
Hun bliver sgu for stor til at lave rejehop under hele turen. Tosset teenager.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12860
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 927
Likede indlæg: 12680

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Guilded_Lily » 14. feb 2024, 12:01

Altså, min hund! Generne fra jagtforældre fornægter sig ikke.

Hun skulle ud at tisse. Jeg åbner døren, hun lusker hen mod sit tissested. Hører en lyd fra nabohaven. Der spankulerer en fasanhun. Hunden får øje på den. Væk er hund! Gennem to haver, trods trådhegn. Kan hun komme tilbage? Næh. Så jeg måtte smatte igennem mudret have for at løfte hønsehegnet mod baghaven, for at hunden kunne kravle under. Møghund!

Jeg glæder mig, til haven bliver mindre smattet og vi kan komme i gang med at sætte et nyt, mere sikkert hegn op. Min tyske nabo er ikke synderligt begejstret (men han kunne have ladet være med at fjerne hækken og fælde træerne på sin side af skellet, kunne han!)
0
Modesty Blame
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 527
Likede indlæg: 9571

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Modesty Blame » 16. feb 2024, 05:56

Min kat væltede en hel kop kaffe ud over mig i går.

I sin begejstring over, at der er to skuldre, man kan sidde på, når man er en papegøjekat, kravlede han fra den ene skulder til den anden. I processen proppede han et bagben ned i kaffekoppen, og blev så chokeret over den fugtige pote (jeg blev ikke brændt, så det gjorde pote nok heller ikke), at han trak kaffekop med poten ud over mig. Han nåede ikke selv at blive våd - ud over bagpote. Men han gemte sig i mindst 10 minutter efter, da han på en eller anden måde fornemmede, at mit humør var dalet drastisk.
7
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18866

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf PaleSeptember » 16. feb 2024, 07:51

De fælder HELT VILDT for tiden! Der ligger hårtotter hver dag, og selvom man lige tager en hurtig tur med den ledningsfrie Dyson, så ligger der hårtotter igen 10 min efter.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8987
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1523
Likede indlæg: 25711

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. feb 2024, 08:58

Han har fået lakseolie på hans tørkost, og det gør han åbenbart vildt forslugen.

I går aftes da cj he gårr i seng kastede han en kæmpe portion mad op på gulvet i soveværelset, det ses tydeligt at han dårligt har tykket på maden.
Han har så været urolig hele fucking natten, op i sengen, ud i haven, ind igen, pib og klynk, op i sengen, ud i haven...

Haj fik en portion mad igen her 9.30, med oie på, og plask, gulvtæppet under sofabordet pladret ind i opkast :tie:

Det var min kæreste der boede at give ham mad her til formiddag, jeg ville selv have givet ham uden olie, og i hans slowfeeder

Jeg forstår slet ikke at han pludselig skal blive så forslugen, det må helt sikkert være olien der gør det, vi har lært ham at han har mad tilgængelig hele tiden, og han spiser normalt roligt og løbende og over dagen, og efter behov.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10226
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18366

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf .Magic. » 20. feb 2024, 08:12

Haylie er satme blevet teenager siden vi flyttede. Da jeg kom derud i går fik jeg at vide at hun havde hapset hende der lukker ud og ind i skulderen :gisp:

Hun har aldrig bidt nogen og det irriterer mig helt vildt at jeg ikke var der så jeg kunne se hendes kropssprog inden det skete.

Møgkrikke og det er vist første gang jeg nogensinde har ment det om hende :tie:
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10226
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18366

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf .Magic. » 20. feb 2024, 08:45

Madam Pomfrey skrev:Han har fået lakseolie på hans tørkost, og det gør han åbenbart vildt forslugen.

I går aftes da cj he gårr i seng kastede han en kæmpe portion mad op på gulvet i soveværelset, det ses tydeligt at han dårligt har tykket på maden.
Han har så været urolig hele fucking natten, op i sengen, ud i haven, ind igen, pib og klynk, op i sengen, ud i haven...

Haj fik en portion mad igen her 9.30, med oie på, og plask, gulvtæppet under sofabordet pladret ind i opkast :tie:

Det var min kæreste der boede at give ham mad her til formiddag, jeg ville selv have givet ham uden olie, og i hans slowfeeder

Jeg forstår slet ikke at han pludselig skal blive så forslugen, det må helt sikkert være olien der gør det, vi har lært ham at han har mad tilgængelig hele tiden, og han spiser normalt roligt og løbende og over dagen, og efter behov.

Hvorfor giver i olien? Han burde være dækket ind i tørkosten hvis det er af kvalitet.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8987
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1523
Likede indlæg: 25711

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Madam Pomfrey » 20. feb 2024, 08:58

.Magic. skrev:Hvorfor giver i olien? Han burde være dækket ind i tørkosten hvis det er af kvalitet.


Min mor kom med det, hun havde fået det af en kollega, og hun ville ikke give det til sine katte - for ikke at skabe fremadrettede forventning fra kræsne damer :lol:

Så vi fik flasken, og har givet til både hund og katte, og de er begejstrede, hunden så også lige lidt for begejstret. :mellow:
Han har fået ca en spsk over sin tørfoder, som ER af god kvalitet. Vi har tænkt det har helt fint, da han vokser som ukrudt (vægten siger 48 kg)
Han har normalt mad tilgængelig det meste tiden, hvilket han fint administrerer, han sluger normalt aldrig sin mad, men spiser fint og roligt og efter behov.
Vi har valgt dette da vi begge har skiftende arbejdstider, så vi ville ikke hænge på faste spisetider.

Kæresten har så bare to gange givet ham olie over en stor portion, som så ryger ned alt alt for hurtigt, så fremadrettet får han det kun over en mindre portion mad.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Kæledyr"