Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Venus222 » 18. jul 2018, 17:51

MissIce skrev:For et øjeblik siden. Han har været på springtur sammen med en tæve i løbetid :evil:

De nåede vist ikke noget - men jeg aner faktisk ikke hvor lang tid den slags tager. :gruble:

Nu er han hjemme igen, og er helt kuldret - han har tømt vandskålen tre gange og gylpet mestensdelen af vandet op igen. Ind i mellem vandreturen op og ned ad gulvet hyler/growler han. Han lyder nærmest som en wuwuzela. :stoned:

Han er ikke populær - og han får ikke lov, at komme alene i haven mere i dag :cuss:


Den slags behøver ikke tage mange øjeblikke. Jeg ville nok anbefale at tale med dyrlægen om Alizin, som er en abortsprøjte.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf avdotja » 19. jul 2018, 19:13

Lige nu! Møghunden har ædt halvdelen af den ene banankage, som var sat til afkøling på altanen :cuss:

En ting var at den skulle have været med på arbejde, jeg laver 4 kager i alt så det går nok. Men der var altså også 100g mørk, rigtig mørkt luksuschokolade i, så nu er jeg bekymret for om hun kan være blevet forgiftet :trist:
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Zombie » 19. jul 2018, 19:29

avdotja skrev:Lige nu! Møghunden har ædt halvdelen af den ene banankage, som var sat til afkøling på altanen :cuss:

En ting var at den skulle have været med på arbejde, jeg laver 4 kager i alt så det går nok. Men der var altså også 100g mørk, rigtig mørkt luksuschokolade i, så nu er jeg bekymret for om hun kan være blevet forgiftet :trist:


Har du snakket med en dyrlæge? Det kommer an på hundens størrelse.

Jeg ville ringe og lige få en snak med et hospital og så ville jeg lokke hunden til at drikke sygt meget vand, ved at plumpe en bouillon i noget vand. Så der kan blive renset igennem i nyrerne.

Så skal du bare være obs på, den skal tisse meget.
0
aka Forbies

:gammel:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf avdotja » 19. jul 2018, 20:55

Zombie skrev:
avdotja skrev:Lige nu! Møghunden har ædt halvdelen af den ene banankage, som var sat til afkøling på altanen :cuss:

En ting var at den skulle have været med på arbejde, jeg laver 4 kager i alt så det går nok. Men der var altså også 100g mørk, rigtig mørkt luksuschokolade i, så nu er jeg bekymret for om hun kan være blevet forgiftet :trist:


Har du snakket med en dyrlæge? Det kommer an på hundens størrelse.

Jeg ville ringe og lige få en snak med et hospital og så ville jeg lokke hunden til at drikke sygt meget vand, ved at plumpe en bouillon i noget vand. Så der kan blive renset igennem i nyrerne.

Så skal du bare være obs på, den skal tisse meget.

Tak :) Jeg forsøgte at komme igennem til en vagtdyrlæge, men uden held (er i udlandet i øjeblikket). Så fandt et døgnåbent apotek og nu har hun fået 200 mg aktivt kul. Det skulle binde giftstofferne og er tilsyneladende alligevel (tak google) det dyrlægen gør, hvis det ikke er nok at fremtvinge en opkastning.

Hun vejer 10 kg og har formentlig fået et sted mellem 10 og 40 g chokolade. Men det står jo desværre ikke på chokoladeindpakningen, hvor meget theobromin det indeholder, så hvor meget giftstof hun har indtaget, ved jeg reelt ikke.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf avdotja » 19. jul 2018, 21:02

Men puha en forskrækkelse jeg fik. På den ene side var jeg lidt “ah men hvor slemt kan det være, det er nok ikke nødvendigt at gøre noget”, men på den anden side: tænk hvis man vågnede op i morgen og hunden var dødsyg, fordi man ikke havde reageret i tide :trist:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Rapfisk » 19. jul 2018, 21:07

Min fars hund stak af, da min kæreste åbnede døren til huset. Det kostede os lige 20 minutter, og min kæreste var allerede blevet træt inden.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Pandesteg » 19. jul 2018, 21:21

Rapfisk skrev:Min fars hund stak af, da min kæreste åbnede døren til huset. Det kostede os lige 20 minutter, og min kæreste var allerede blevet træt inden.


Heldigt det ikke blev mere end 20 minutter :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf flicka » 19. jul 2018, 23:14

avdotja skrev:
Zombie skrev:
avdotja skrev:Lige nu! Møghunden har ædt halvdelen af den ene banankage, som var sat til afkøling på altanen :cuss:

En ting var at den skulle have været med på arbejde, jeg laver 4 kager i alt så det går nok. Men der var altså også 100g mørk, rigtig mørkt luksuschokolade i, så nu er jeg bekymret for om hun kan være blevet forgiftet :trist:


Har du snakket med en dyrlæge? Det kommer an på hundens størrelse.

Jeg ville ringe og lige få en snak med et hospital og så ville jeg lokke hunden til at drikke sygt meget vand, ved at plumpe en bouillon i noget vand. Så der kan blive renset igennem i nyrerne.

Så skal du bare være obs på, den skal tisse meget.

Tak :) Jeg forsøgte at komme igennem til en vagtdyrlæge, men uden held (er i udlandet i øjeblikket). Så fandt et døgnåbent apotek og nu har hun fået 200 mg aktivt kul. Det skulle binde giftstofferne og er tilsyneladende alligevel (tak google) det dyrlægen gør, hvis det ikke er nok at fremtvinge en opkastning.

Hun vejer 10 kg og har formentlig fået et sted mellem 10 og 40 g chokolade. Men det står jo desværre ikke på chokoladeindpakningen, hvor meget theobromin det indeholder, så hvor meget giftstof hun har indtaget, ved jeg reelt ikke.


Hvor mørk var chokoladen i %? For så kan man beregne indholdet.
Senest rettet af flicka 20. jul 2018, 09:13, rettet i alt 1 gang.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf avdotja » 20. jul 2018, 18:30

flicka skrev:
avdotja skrev:
Zombie skrev:
avdotja skrev:Lige nu! Møghunden har ædt halvdelen af den ene banankage, som var sat til afkøling på altanen :cuss:

En ting var at den skulle have været med på arbejde, jeg laver 4 kager i alt så det går nok. Men der var altså også 100g mørk, rigtig mørkt luksuschokolade i, så nu er jeg bekymret for om hun kan være blevet forgiftet :trist:


Har du snakket med en dyrlæge? Det kommer an på hundens størrelse.

Jeg ville ringe og lige få en snak med et hospital og så ville jeg lokke hunden til at drikke sygt meget vand, ved at plumpe en bouillon i noget vand. Så der kan blive renset igennem i nyrerne.

Så skal du bare være obs på, den skal tisse meget.

Tak :) Jeg forsøgte at komme igennem til en vagtdyrlæge, men uden held (er i udlandet i øjeblikket). Så fandt et døgnåbent apotek og nu har hun fået 200 mg aktivt kul. Det skulle binde giftstofferne og er tilsyneladende alligevel (tak google) det dyrlægen gør, hvis det ikke er nok at fremtvinge en opkastning.

Hun vejer 10 kg og har formentlig fået et sted mellem 10 og 40 g chokolade. Men det står jo desværre ikke på chokoladeindpakningen, hvor meget theobromin det indeholder, så hvor meget giftstof hun har indtaget, ved jeg reelt ikke.


Hvor mørk var chokoladen i %? For så kan man beregne indholdet.

Kan man? Nu er det heldigvis ikke længere aktuelt, men til en (forhåbentlig aldrig kommende) anden gang kan vil jeg da gerne vide hvordan. Fandt nemlig ikke selv noget der indikerede at det kunne regnes direkte ud fra kakaoprocenten.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Hunkat » 26. jul 2018, 17:41

Det er vist mig der er en nar i dag. Ifølge vores kat i hvert fald. Vi har købt sådan en madskål hvor han skal arbejde for det fordi han bare sluger det hele på en gang (de var ni killinger i hans kuld). Han var IKKE tilfreds med at det ikke kom på et sølvfad i dag. Der blev miavet af onde kattemor.
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Modesty Blame » 29. jul 2018, 04:30

Jeg blev vækket kl. 05.00 af sulten kat. Nu her halvanden time senere ligger lortekræet på min hovedpude og sover. Fucking elendige lortekat.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Hunkat » 29. jul 2018, 04:41

Han har lært at åbne køleskabet.... goddamn cat! Jamen for helved altså
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Pandesteg » 29. jul 2018, 06:49

Modesty Blame skrev:Jeg blev vækket kl. 05.00 af sulten kat. Nu her halvanden time senere ligger lortekræet på min hovedpude og sover. Fucking elendige lortekat.


Er du egentlig glad for din kat? Du omtaler den mest som om du hader den.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Pandesteg » 29. jul 2018, 06:49

Hunkat skrev:Han har lært at åbne køleskabet.... goddamn cat! Jamen for helved altså


Oh no :tie:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Ladysparrow » 31. jul 2018, 09:56

Vores Mainecoon har for vane at komme op mellem kl. 3 og 4 om morgenen og kræve opmærksomhed... Det eneste tidspunkt han gider komme og snakke... Så kan man da ikke blive sur... selvom jeg godt nok bander over ham når han har stampet rundt på mig og fået 5 minutters opmærksomhed, hvorefter han bare skrider...

I nat var det så fordi skålen var tom, og oh ve den som ikke fylder den op... Han lå i min seng i over 1 time og miavede inden min kæreste stod op og gav ham mad. Takken var så at vi ikke har set skyggen af ham.

Please fortæl mig at han blive bedre med alderen, han bliver 2 år til november... vores 2 andre er huskatte og de er blevet så meget mere kælne da de rundede 2 år for et år siden.
0

Tilbage til "Kæledyr"