Hvorfor gik min kat bananas?

OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Hvorfor gik min kat bananas?

Indlægaf OberstNasig » 22. apr 2016, 21:53

Okay, virkelig mærkelig hændelse.

Jeg sidder og nørder videoer på youtube og ender ved videoerne med katte, der taler med hinanden med sine lyde. Min kat, der kun snakker ganske lidt, går fuldstændig bananas. Hun spinder højlydt, miaver heletiden og danser og ælter løs på mig. Da jeg opdager effekten, tager jeg høretelefoner på, men hun fortsætter bare og følger mig rundt overalt og miaver, imens hun søger øjenkontakt. Det er først her, en halv time efter, at hun er faldet nogenlunde til ro.

Jeg har aldrig oplevet hende reagere sådan før og jeg har ved gud nørdet mange kattevideoer med lyde, imens hun har sovet, krøllet sammen vedsiden af.

Faktisk blev jeg lidt forskrækket, da det blev ved :blush:

Er der nogen, som har et bud på, hvad der er los? Hun søgte ikke efter andre katte, men var kun fokuseret på mig. Måske troede hun at lydene kom fra mig :gruble:

Google er ikke hjælpsom.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvorfor gik min kat bananas?

Indlægaf Fru Sunshine » 23. apr 2016, 21:23

Min mor har en ringetone på sin mobil bestående af et kattekor, der mjaver Auld lang syne.
De første mange gange den tonede ud her i huset, gik Kat fuldstændig amok og opførte sig helt i modstrid med, hvad hun plejer. Der gik hver gang et godt stykke tid, inden hun var sig selv igen.
Så nogle af dem reagerer kraftigt på lyden af andre katte.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvorfor gik min kat bananas?

Indlægaf OberstNasig » 7. jun 2016, 15:11

Fru Sunshine skrev:Min mor har en ringetone på sin mobil bestående af et kattekor, der mjaver Auld lang syne.
De første mange gange den tonede ud her i huset, gik Kat fuldstændig amok og opførte sig helt i modstrid med, hvad hun plejer. Der gik hver gang et godt stykke tid, inden hun var sig selv igen.
Så nogle af dem reagerer kraftigt på lyden af andre katte.


Ja, det må man sige! Til gengæld oplevede jeg, at det havde en beroligende effekt på kræet, når vi var ude at køre. Normalt jamrer hun i et væk, når vi skal køre. Så det har vist sig at være nyttigt til visse situationer.
2

Tilbage til "Kæledyr"