sikkerhedsgitter til indendøres

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8952
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25647

sikkerhedsgitter til indendøres

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. sep 2023, 18:13

Er der nogen der kan anbefale et godt sikkerheds/børne/hundegitter? :D

Hvapsen er kun knap 4 mdr gammel, men allerede dobbelt så stor som da vi hentede ham for 6 uger siden, 20 kg tung, og efterhånden temmelig lang fra bagpoter til snudespids, så lang at han godt kan nå op til kanten af køkkenbordet. Og det er bare et spørgsmål om tid inden han også kan nå midten, og sidenhen ind til væggen. Og det hænder der er mad på bordet, eller der står brugt service, bestik etc og afventer at komme i opvaskemasknen.

Så jeg tænker vi skal være lidt på forkant, inden vi er ude i utilsigtede hændelser og tyverier :fløjt: han er nemlig gået i gang, og nåede den anden dag at snuppe en leverpostej mad i et ubevogtet øjeblik, plus han er meget intresseret i at hjælpe opvaskemaskinen med en del af opvaske processen :genert:

Vores køkken er "åbent" - forstået på den måde at vi har et dørhul, med karm på den ene side, karm"søjle" på den anden (der er en bærende metalpæl inden i) - søjlen er lige op til bordplade ud mod spiseområdet, bordpladen er ca. 110 cm i bredden.
Så det vil være oplagt at lukke dør-hullet af med et alm. babygitter/hundegitter.

Men det skal helst være et der er meget nemt/hurtigt at åbne for både voksne og (større)børn, og det skal også være robust og sidde godt fast.
Jeg tænker sådan en stor 40-50 kg's hund relativt nemt kan få skubbet det ud af dørhullet, eller hoppe over :gruble: :mellow:

Vi forsøger ihærdigt at opdrage på både hund, og selv, og børn - men vi kommer helt sikkert til at glemme ting på bordet, -det kan der så være en læring i ;) Men min frygt er at han en dag får fat i en skarp kniv, mad han ikke tåler, får smadret noget glas og får skåret sig m.v.
Og det ville også være rart at kunne være i køkkenet, uden at være ved at falde over ham - han fandt nemlig hurtig ud af at køkkenet er epicenter for lækre sager, så han vil meget gerne lille på gulvet imens vi laver mad :lol:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Lys
Indlæg: 5886
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10588

Re: sikkerhedsgitter til indendøres

Indlægaf Lys » 17. sep 2023, 18:44

Der findes modeller der sidder i spænd, men med sådan en stor hund ville jeg overveje en model, der skal skrues i karmen. Jeg havde et fra Babydan der sad i spænd i min havedør, og det fik jeg indimellem selv skubbet løs. Jeg ville nok gå efter et med autoclose, så I ikke skal huske at lukke det.
1
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2563
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8592

Re: sikkerhedsgitter til indendøres

Indlægaf Raenil » 17. sep 2023, 19:02

Vi har købt sådan en:
https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundeh ... ard/523519

Den ser sådan ud:
66614_pla_welpenfreilaufgehege__im_quadrat__fg_7617_8.jpg

Den kan deles i mindre dele - hvilket har betydet en hel fantastisk ro i vores hus, som vi ikke havde med vores gamle hund. Fx:

Hund i sovehjørnet. Siderne tilføjes, når vi har brug for dem - fx når vi smører madpakker.
IMG_0849.jpg


Hegn til ungernes værelser:
IMG_0850.jpg


Lille indhegning i stuen. Det er også den vi tager med på ferier - fx. i sommerhus eller på hotel, hvor vi gerne vil sikre at Trille ikke splitter noget ad.
Jeg har fået skåret en plade til bunden, så Trille ikke kan grave huller i det der er nedenunder:
IMG_0851.jpg


Vi bruger det hele tiden til at afskærme dele, som Trille ikke lige skal have adgang til. Fx. når der skal luftes ud eller støvsuges i rum. Hun er ikke ældre end at hun stadig stikker af med sokker hun finder på et værelse.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2563
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8592

Re: sikkerhedsgitter til indendøres

Indlægaf Raenil » 17. sep 2023, 19:05

PS:
Trille er ingen udbryderdronning - nok delvis fordi hun jo aldrig rigtigt bliver lukket væk. Med en lille indsats, kunne hun sagtens slippe ud - se fx. billedet af sovepladsen i køkkenet - hun kunne bare hoppe ovenpå buret og ud. Det gør hun af en eller anden årsag ikke.

Hvis i har en hund der aktivt forsøger at slippe ud, er jeg ikke sikker på at vores løsning fungerer så godt, den er ikke sat fast nogen steder - udover løsningen i stuen.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8952
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25647

Re: sikkerhedsgitter til indendøres

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. sep 2023, 20:34

Raenil skrev:
Vi bruger det hele tiden til at afskærme dele, som Trille ikke lige skal have adgang til. Fx. når der skal luftes ud eller støvsuges i rum. Hun er ikke ældre end at hun stadig stikker af med sokker hun finder på et værelse.


Tak, men der er slet ikke behov for at "hegne ham inde"
Bare at holde ham ude af køkkenet. :P
Jeg har lige været ude af sengen fordi han skramlede derude, han havde stjålet en hel agurk, teenageren havde glemt at rydde op, og hunden kan faktisk slet ikke li agurk :naughty:


Han låner også vores sko fra entreen, de kan somregel findes i haven, men han gnaver heldigvis ikke i dem. Og der kan lukkes ud til.

Støvsugning skælder han bare lidt ud over, men han vil meget gerne stikke af med gulvmoppen :ninja:
Ellers er han er forholdsvis roligt gemyt, der ynder at være ude i haven, eller ligge på et køligt flisegulv på badeværelset.
Og når han går med k køkkenet, så er han meget rolig, han ligger bare og holder skarpt øje med om ikke nogen taber noget, og helst ligger han lige der hvor vi gerne vil stå :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2563
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8592

Re: sikkerhedsgitter til indendøres

Indlægaf Raenil » 17. sep 2023, 21:18

Madam Pomfrey skrev:
Raenil skrev:
Vi bruger det hele tiden til at afskærme dele, som Trille ikke lige skal have adgang til. Fx. når der skal luftes ud eller støvsuges i rum. Hun er ikke ældre end at hun stadig stikker af med sokker hun finder på et værelse.


Tak, men der er slet ikke behov for at "hegne ham inde"
Bare at holde ham ude af køkkenet. :P
Jeg har lige været ude af sengen fordi han skramlede derude, han havde stjålet en hel agurk, teenageren havde glemt at rydde op, og hunden kan faktisk slet ikke li agurk :naughty:


Han låner også vores sko fra entreen, de kan somregel findes i haven, men han gnaver heldigvis ikke i dem. Og der kan lukkes ud til.

Støvsugning skælder han bare lidt ud over, men han vil meget gerne stikke af med gulvmoppen :ninja:
Ellers er han er forholdsvis roligt gemyt, der ynder at være ude i haven, eller ligge på et køligt flisegulv på badeværelset.
Og når han går med k køkkenet, så er han meget rolig, han ligger bare og holder skarpt øje med om ikke nogen taber noget, og helst ligger han lige der hvor vi gerne vil stå :D


Holde ude eller hegne inde, er det ikke mest er spørgsmål om synsvinkel?

Hvorom alting er - vi bruger dem til at stille i vejen. De kan bruges alle mulige steder. Fx stiller vi den tit i åbningen mellem spisested og madlavningskursus i køkkenet, så hun ikke går i vejen mens vi laver mad.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10121
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18204

Re: sikkerhedsgitter til indendøres

Indlægaf .Magic. » 28. sep 2023, 19:30

Vi har bare et almindeligt børnegitter.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13022
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2861
Likede indlæg: 28068

Re: sikkerhedsgitter til indendøres

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. sep 2023, 19:47

Vi købte et børnegitter/låge til trappen da Kalle var lille så han ikke gik op. Det røg ned da han var et halvt år eller sådan noget og han er aldrig gået ovenpå. Men køkkenet lokker nok mere end en første sal med legeværelse og soveværelser ;)
0

Tilbage til "Kæledyr"