Hund nr. 2

Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16433
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30585

Re: Hund nr. 2

Indlægaf TinaW » 25. aug 2023, 05:38

Da vi (jeg) fik nr. 2 var det bestemt ikke kærlighed ved første blik, fra den gamles side. Men hun var også 11 år.
Jeg var dog aldrig nervøs for, at hun ligefrem ville angribe hvalpen. Alle normalt fungerende hunde, ved godt at det er en hvalp.
Som Smiling_Goat skriver, er det en god ide at sørge for at lave noget med hver hund for sig selv.
Så de ikke bliver alt for afhængige af hinanden.
Vores nr. 2 og 3 er klart mere afhængige af hinanden, end nogen af dem var med nr. 1 (hun er her så ikke mere)
Men vi har gået til hundetræning med dem hver især og særligt den ældste vil gerne med ud og køre bil, så det kommer han af og til, uden lillesøster.
1
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1101

Re: Hund nr. 2

Indlægaf Mivsen » 25. aug 2023, 06:26

Smiling_Goat skrev:Vi fik vores nr. 2, da nr. 1 var et år. De er samme race.

Da vi kom hjem med hvalpen, kom nr. 1 ud i haven, og så havde de første møde der. Vi blandede os ikke, men lod dem bare selv finde ud af det. Det gik rigtig fint, og det var tydeligt, at nr. 2 fandt en kæmpe tryghed ved, at der allerede var en hund på adressen. De knyttede sig hurtigt til hinanden, og nr. 1 har nærmest ligefrem været en hjælp mht. Pasning af hvalpen. Han kom løbende, når hvalpen peb og viste også med sin adfærd, hvordan hvalpen skulle opføre sig.

De har stort set fået lov til at finde ud af det selv, og de eneste steder hvor vi er gået ind har været ift. Madsituationer og hvalpens selvstændighed.

Vi ville ikke have et hjem, hvor hundene kom op at slås over mad, så helt fra starten har vi arbejdet med det - de får godbidder samtidig og er begge blevet trænet i at vi må låne deres snacks. I dag kan de sagtens deles om en madskål og ligge med noget lækkert uden at skændes, så noget er gået rigtigt.

Mht. Selvstændighed så opdagede vi, at nr. 2 var meget opmærksom på nr. 1, når vi var ude at gå ture, så vi begyndte at gå ture med dem enkeltvis for at lade hvalpen få erfaring med, at han godt kan klare sig uden nr. 1.

Derudover havde hvalpen en kravlegård, hvor han sov om natten og som fungerede som hans helle. Den var ved siden af sengen om natten og i nærheden af stuen om dagen. Han trak selv derind, når han blev træt i løbet af dagen og nr. 1 lod ham være, når han gik derind. De kunne være i gang med at lege, men gik hvalpen ind i sin hule, så fandt nr. 1 sig noget andet at lave.


Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget, men det er sådan vi gjorde :)


Tusind tak, det er helt sikkert noget jeg kan bruge. :)

Vores nuværende hund er faktisk stadig i sin hvalpegård bare med åben låge , både fordi vi kan mærke det giver hende tryghed at have det sted som sit helle også fordi om natten lukker vi den, fordi hun stadig nogen gange tror det grønne tæppe i stuen er toilet :lol2:
Så tænker i starten er det måske fint hun bare beholder sit sted også kan hun altid gå der ind hvis han er lidt for aktiv :lol2:
0

Tilbage til "Kæledyr"