Kat med øget appetit

Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Kat med øget appetit

Indlægaf Kanga » 6. jan 2023, 15:58

Vores kat er 3 år, tror vi. Hun er hittekat, så det er et skud fra internatet.
Vi har haft hende i 2 år. På det sidste har hendes appetit ændret sig. Hun spiser vanligvis mere om vinteren, men udover det, så er hun begyndt at ville have vores mad. Hun sidder og tigger ved aftensmaden. Hvis vi har glemt en tallerken eller skål på sofabordet, så hopper hun op og spiser resterne. Det har hun aldrig gjort før. Hvis jeg sidder og spiser i sofaen, så kommer hun kg vil spise min mad, og hvis jeg ikke flytter det, så spiser hun det.

Mon hun mangler noget? Hun får tørkost og mange mus og fugle :badr:
Giver I jeres kat almindelig ‘menneskemad’? Altså rester fra aftensmaden?

Kanga
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Kat med øget appetit

Indlægaf TinaW » 6. jan 2023, 20:28

Det er meget sjældent at udekattene får rester. De får deres tørkost og deler to brev vådfoder om dagen. Samt får nogle anti hair Ball godbidder. Hende der endnu er indenfor, får lidt rester, sammen med hundene.
Men ikke dagligt.
Jeg synes også mine er helt vildt sultne for tiden. Alle 4.
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11409

Re: Kat med øget appetit

Indlægaf Kerrigan » 11. jan 2023, 19:17

Vi har også samme problem.
Hun får afmålt foder, og har fået det det meste af hendes liv da hun ellers bliver smælderfed. Hun er steriliseret og har tydeligvis ingen mæthedsfornemmelse.

Den sidste måneds tid især spiser hun alt hvad hun kan komme i nærheden af. Hopper op på borde og slikker pålæg af brød, spiser morgenmadsprodukter, rester af aftensmad. I dag gik hun hen til os imens vi sad på gulvet, og begyndte at spise den bolle min datter havde liggende i en skål. :stoned: Altså, wtf?
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Kat med øget appetit

Indlægaf Kanga » 11. jan 2023, 19:30

Kerrigan skrev:Vi har også samme problem.
Hun får afmålt foder, og har fået det det meste af hendes liv da hun ellers bliver smælderfed. Hun er steriliseret og har tydeligvis ingen mæthedsfornemmelse.

Den sidste måneds tid især spiser hun alt hvad hun kan komme i nærheden af. Hopper op på borde og slikker pålæg af brød, spiser morgenmadsprodukter, rester af aftensmad. I dag gik hun hen til os imens vi sad på gulvet, og begyndte at spise den bolle min datter havde liggende i en skål. :stoned: Altså, wtf?

Jeg har aldrig målt hendes foder af, for jeg har kunne se, at hun ikke spiser op. Og hun kan ikke være døden nær, for hun har lige afvist sit vanlige tørfoder fremfor noget andet. Hun spiste simpelthen ikke det gamle, men så snart hun fik noget andet, så spiste hun det.

Hun skal til dyrlæge i anden anledning, så vil jeg lige høre til det.

Kanga
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11409

Re: Kat med øget appetit

Indlægaf Kerrigan » 29. jan 2023, 17:23

^ Hvordan gik det hos dyrlægen?
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Kat med øget appetit

Indlægaf Urtekussen » 29. jan 2023, 17:28

Jeg har en 3-årig hankat. Kastreret. Hans appetit er også virkelig steget her de sidste par måneder. Jeg troede først det var fordi han havde orm, men efter kur er det stadig galt.

Jeg husker fra vores ældre kat, at han tog et enormt hop i højde og drøjde omkring de 3-4 år, så måske er det dét, som er på spil. Vi synes umiddelbart også at ungkatten virker til at vokse lige nu
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Kat med øget appetit

Indlægaf Skorstenen » 29. jan 2023, 18:44

Hvis den spiser mus og fugle, er det oplagt at den har orm.
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Kat med øget appetit

Indlægaf Kanga » 29. jan 2023, 19:22

Kerrigan skrev:^ Hvordan gik det hos dyrlægen?

Vi skal først afsted i næste uge.

Jeg tror, hun bare er kræsen. Hun har sin tørfoder, som hun ikke gider. Kun hvis hun er virkelig sulten. Jeg har prøvet at købe sådan nogle små bægre med vådfoder. Den får hun en halv af om eftermiddagen. Når vi kommer hjem fra arbejde og skole, så har vi hende rendende om benene mens hun miaver som om, hun ikke har spist i 14 dage. Hun sidder og tigger ved aftensmaden, opr hun ikke får noget der, kan hun godt spise sin tørfoder alligevel. :D

Hun har ikke orm; det ligger ikke de der ‘riskorn’ på hendes pude og ja… jeg har tjekket ved selvsyn.
0

Tilbage til "Kæledyr"