Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf Rapfisk » 30. aug 2022, 18:19

En græsavne i poten med dertil hørende bedøvelse :sur:

Det var vist i juli.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. aug 2022, 18:59

Kattene var sidste år til sundhedstjek og vaccination da de var ca. 1 år gamle.
De skal snart til dyrlæge til sterilisation, sundhedstjek og revaccination.

Indtil videre har de ikke krævet andet end alm. sundhedstjek, - jeg satser på det bliver ved sådan :D

Jeg har faktisk aldrig haft dyr som skrantede, eller kom til skade, som derfor krævede dyre dyrlæge besøg.
Vi sagde farvel til vores hund i juni måned. I hele hendes liv havde hun, ud over sundhedstjek og vacciner, været til dyrlægen én gang, med en glassplint i poten, og så den dag det var slut, da hun var blevet syg og dårlig over weekend, noget det var nyre-relateret, muligvis canser.
Der havde ikke været tegn på det op til, ud over hun var blevet mindre udholdende og langsom, hvilket er fair når man som labrador har rundet 12 år.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf icelady » 30. aug 2022, 19:00

Mener det var februar sidste år, hvor alle 3 katte var til årlig tjek & vaccination.


Det gik ikke så godt, så hvis de skal afsted til dyrlæge fremadrettet bliver det kun hvis det er nødvendigt.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
mitze
Indlæg: 205
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:58
Kort karma: 27
Likede indlæg: 190

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf mitze » 31. aug 2022, 09:26

Det var vores lille hunkat her d 11 august da min mand kom til at klemme hende i en skydedør. Jeg ville have hende checket igennem for at være sikker på at hun var ok. Det var hun heldigvis :)

Ellers har terroristerne kun været til deres årlige vaccination og check indtil videre :kryds:
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf Freya » 10. sep 2022, 14:52

For 3 uger siden, da min kat efter hedebølgen gik helt ned og stoppede med at spise og drikke nok, så hun til sidst var dehydreret og forstoppet. 4000 bobs med røntgen x 2 samt indlæggelse med drop og "udredningsning" samt hjemsendelse til hjemmemedicinering. Nu er hun god igen og jeg sætter pris på forsikringen, der betalte 2900 retur.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf Santa » 11. jan 2023, 15:57

I dag. Og der er hun stadig.

Hun har kastet meget op, og havde tydeligvis smerter. Fik akuttid i dag og det er endt med indlæggelse med diagnosen bugspytkirtelbetændelse.
Så her er helt tomt og jeg har en knude i maven af bekymring, selvom hun jo er i de bedste hænder nu. Hun skal i hvert fald blive i morgen med.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf PaleSeptember » 11. jan 2023, 16:01

Havde 2 katte afsted i går. De skulle begge have fjernet nogle tænder. Den ene var så så omfattende, at han fik ryddet munden (undtagen hjørnetænder), så de nåede ikke den anden. Han er desværre ikke forsikret.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf mariannaa » 11. jan 2023, 21:01

Santa skrev:I dag. Og der er hun stadig.

Hun har kastet meget op, og havde tydeligvis smerter. Fik akuttid i dag og det er endt med indlæggelse med diagnosen bugspytkirtelbetændelse.
Så her er helt tomt og jeg har en knude i maven af bekymring, selvom hun jo er i de bedste hænder nu. Hun skal i hvert fald blive i morgen med.

Felix har kronisk bugspytkirtelbetændelse. Han fik det da han var 1 år og han bliver 5 år lige om lidt og har det rigtigt godt og fungere som en sund og rask hund. Han var også rigtigt syg, men han fik det hurtigt godt igen. Det er meget vigtigt når de får den sygdom at de kommer på en livsvarig diæt med fedtfattig mad og at de KUN får det. Ikke noget med bare en lille haps eller noget. Det kan gøre dem syge med det samme igen. Så længe diæten bliver overholdt, så har Felix det godt. Hapser han noget når vi er ude, så kan jeg være næsten stensikker på, at han i de følgende dage får ondt og får voldsom dårlig mave i 2-3 dage.
Felix får efter anbefaling fra dyrlægen foder fra Hills prescri diæt. Der findes en low fat variant af tørfoder og 3 forskellige low fat varianter af vådfoder. Derudover får han også vådfoder Low fat fra Royal Canon veterinary. Hundemaden er dyr, men der er meget at spare ved at købe det over nettet. Jeg bruger zooplus og Brekz
I starten fik Felix også smerte og kvalmestillende medicin, men lige så snart hans mad var kørt ind så havde han ikke brug for det mere.
Hvis i børster tænder på jeres hund så må i ikke længere bruge hundetandpasta, og hvis i er vant til at bruge zolack ved dårlig mave, så kan jeres hund heller ikke tåle det mere, meni kan købe noget pulver, til at drysse over maden, som virker på samme måde. Det fås hos dyrlægen.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf Santa » 11. jan 2023, 21:29

mariannaa skrev:
Santa skrev:I dag. Og der er hun stadig.

Hun har kastet meget op, og havde tydeligvis smerter. Fik akuttid i dag og det er endt med indlæggelse med diagnosen bugspytkirtelbetændelse.
Så her er helt tomt og jeg har en knude i maven af bekymring, selvom hun jo er i de bedste hænder nu. Hun skal i hvert fald blive i morgen med.

Felix har kronisk bugspytkirtelbetændelse. Han fik det da han var 1 år og han bliver 5 år lige om lidt og har det rigtigt godt og fungere som en sund og rask hund. Han var også rigtigt syg, men han fik det hurtigt godt igen. Det er meget vigtigt når de får den sygdom at de kommer på en livsvarig diæt med fedtfattig mad og at de KUN får det. Ikke noget med bare en lille haps eller noget. Det kan gøre dem syge med det samme igen. Så længe diæten bliver overholdt, så har Felix det godt. Hapser han noget når vi er ude, så kan jeg være næsten stensikker på, at han i de følgende dage får ondt og får voldsom dårlig mave i 2-3 dage.
Felix får efter anbefaling fra dyrlægen foder fra Hills prescri diæt. Der findes en low fat variant af tørfoder og 3 forskellige low fat varianter af vådfoder. Derudover får han også vådfoder Low fat fra Royal Canon veterinary. Hundemaden er dyr, men der er meget at spare ved at købe det over nettet. Jeg bruger zooplus og Brekz
I starten fik Felix også smerte og kvalmestillende medicin, men lige så snart hans mad var kørt ind så havde han ikke brug for det mere.
Hvis i børster tænder på jeres hund så må i ikke længere bruge hundetandpasta, og hvis i er vant til at bruge zolack ved dårlig mave, så kan jeres hund heller ikke tåle det mere, meni kan købe noget pulver, til at drysse over maden, som virker på samme måde. Det fås hos dyrlægen.

Det er desværre anden gang hun får det, men det er ikke en kronisk tilstand.
Og hun har siden første gang været på Hills ID gastro lov fat. Der er umiddelbart ikke andet end genetisk disposition som årsag, hun er hverken overvægtig, fejler noget andet eller får fed mad.
Vi har en dygtig dyrlæge, så vi føler os godt informerede, men tak.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf Santa » 12. jan 2023, 13:17

Nu er der flere af jer som har sendt grønne kort og spurgt til min hund, så jeg svarer lige her.

Hun er desværre blevet flyttet på intensiv, fordi hun bliver ved med at kaste op, på trods af al den medicin hun får nu. De regner med at hun i hvert fald heller ikke er frisk nok til at komme hjem i morgen!
Frygtelig besked at få.

Jeg er sindssygt bekymret og plaget af worst case tanker. Jeg har talt med min chef, som er skidesød og max forstående, og som sendte mig hjem. Jeg kan slet, slet ikke være professionel og samlet lige nu, og så kan man altså ikke undervise børn.

Så nu sidder jeg her, i en tom lejlighed. Utroligt hvad 5,5 kilo hund kan fylde!

Men tak for jeres omsorg :lun:
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21049

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf catnip » 12. jan 2023, 13:50

Santa skrev:Nu er der flere af jer som har sendt grønne kort og spurgt til min hund, så jeg svarer lige her.

Hun er desværre blevet flyttet på intensiv, fordi hun bliver ved med at kaste op, på trods af al den medicin hun får nu. De regner med at hun i hvert fald heller ikke er frisk nok til at komme hjem i morgen!
Frygtelig besked at få.

Jeg er sindssygt bekymret og plaget af worst case tanker. Jeg har talt med min chef, som er skidesød og max forstående, og som sendte mig hjem. Jeg kan slet, slet ikke være professionel og samlet lige nu, og så kan man altså ikke undervise børn.

Så nu sidder jeg her, i en tom lejlighed. Utroligt hvad 5,5 kilo hund kan fylde!

Men tak for jeres omsorg :lun:


Mange tanker, Santa. Jeg ville reagere som dig. Jeg håber der snart kommer positive nyheder om bedringer i din hunds tilstand :kram:
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf mariannaa » 13. jan 2023, 19:10

Santa skrev:Nu er der flere af jer som har sendt grønne kort og spurgt til min hund, så jeg svarer lige her.

Hun er desværre blevet flyttet på intensiv, fordi hun bliver ved med at kaste op, på trods af al den medicin hun får nu. De regner med at hun i hvert fald heller ikke er frisk nok til at komme hjem i morgen!
Frygtelig besked at få.

Jeg er sindssygt bekymret og plaget af worst case tanker. Jeg har talt med min chef, som er skidesød og max forstående, og som sendte mig hjem. Jeg kan slet, slet ikke være professionel og samlet lige nu, og så kan man altså ikke undervise børn.

Så nu sidder jeg her, i en tom lejlighed. Utroligt hvad 5,5 kilo hund kan fylde!

Men tak for jeres omsorg :lun:

Hvordan går det med hende?
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf Santa » 14. jan 2023, 10:53

mariannaa skrev:
Santa skrev:Nu er der flere af jer som har sendt grønne kort og spurgt til min hund, så jeg svarer lige her.

Hun er desværre blevet flyttet på intensiv, fordi hun bliver ved med at kaste op, på trods af al den medicin hun får nu. De regner med at hun i hvert fald heller ikke er frisk nok til at komme hjem i morgen!
Frygtelig besked at få.

Jeg er sindssygt bekymret og plaget af worst case tanker. Jeg har talt med min chef, som er skidesød og max forstående, og som sendte mig hjem. Jeg kan slet, slet ikke være professionel og samlet lige nu, og så kan man altså ikke undervise børn.

Så nu sidder jeg her, i en tom lejlighed. Utroligt hvad 5,5 kilo hund kan fylde!

Men tak for jeres omsorg :lun:

Hvordan går det med hende?

Hun er stadig indlagt, stadig på intensiv.
Men har netop talt med dyrlægen, og hun er langsomt i bedring.
Vi må besøge hende i dag (det bliver mig, manden er helt til rotterne og kan ikke :kram: ) og der er et lillebitte håb om at få hende hjem i morgen.
13
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 477
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf Sukisaki » 20. mar 2023, 16:04

I torsdags. Hun fik tandrens ugen før og de fandt ud af at de skal have hevet en (måske to) tænder ud.
Men hun var så rædselsslagen at de ringede og bad mig hente hende, da hun slet ikke var til at komme i nærheden af. Da jeg kom var hun panisk og sagde lyde jeg aldrig har hørt hende sige før. Det endte med at de måtte komme hende i transportkassen med tricks og tvang, for selvom hun slappede lidt mere af da jeg kom, kunne jeg ikke få hende ud af stedet.
Heldigvis blev hun roligere da hun først var der og jeg kunne gå med hende - og da vi først var hjemme var hun ret hurtigt ok.

Det var så meningen at vi skulle prøve igen idag. Jeg har købt noget angstmedicin til hende og sprayet med Feliway, men jeg kunne simpelthen ikke få hende i den kasse. Det hjalp nok heller ikke at jeg var så nervøs, så hun var jumpy allerede før jeg prøvede.
Nu må jeg lave en ny plan med dyrlægen og så skal vi nok vente lidt før vi prøver igen.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår var dit dyr sidst til dyrlæge og hvorfor?

Indlægaf Hunkat » 20. mar 2023, 18:58

For små ti dage siden, med tegn på urinvejsproblemer. Hun pev og vaskede sig og havde problemer med bakken.

Hun havde godt nok blærebetændelse men det meste af problemet var vist at hun var gået i løbetid! Hold. Nu. Kæft et show.

Så den går retur til dyrlægen sidst på måneden når hun er frisk så hun kan blive snippet! DET behøver vi ikke prøve igen.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Kæledyr"