Killing 12 uger vil ikke spise og sover hele tiden :(

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Killing 12 uger vil ikke spise og sover hele tiden :(

Indlægaf Pandesteg » 26. nov 2021, 10:07

PaleSeptember skrev:
Afrodites skrev:Jeg er ked af at sige det, men hvis du regner med, at det kun bliver 1000 kr., så får du et chok.. Du skal nok forvente 2000-5000 kr. alt efter, hvad der er galt med den..


Ej, hvad er det for noget sludder? En almindelig konsultation og medicin kan oftest klares for under 1000 kr. Er der noget mere alvorligt galt, så kan det godt koste mere, men det ved vi jo ikke endnu.

Til trådstarter: Når en killing ikke vil spise, så er det alvorligt. Nu er det for sent, men en anden gang, så skal man reagere hurtigt på den slags.

I øvrigt hvis en killing bliver syg lige efter man har fået den, så må man kontakte opdrætter. I betragtning af din økonomiske situation, så er det nok ikke en racekilling fra en registreret opdrætter, men du må gå tilbage til der, hvor du har købt den og alternativt levere den tilbage.


De 1000 kr som der refereres til er jo det, som TS regner for betaling for at tage killingen med på dyrehospital uden for normal åbningstid i weekenden, som jeg læser det. Det er jeg helt enig i ikke kan gøres for 1000 kr. Vi har haft 2 katte afsted på dyrehospital hhv. sent om aftenen en hverdag og en søndag formiddag og begge gange blev det ca. 2000-2500 kr - den ene gang var det lidt dyrere, da vi fik noget medicin med hjem også.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Killing 12 uger vil ikke spise og sover hele tiden :(

Indlægaf PaleSeptember » 26. nov 2021, 10:19

Nå, men jeg kom som sædvanligt for sent ind i en tråd, men jeg må nok sige, at mange af indlæggene i denne tråd er en af årsagerne til, at jeg kommer så sjældent i dette forum.
Jeg elsker katte, og jeg kan ved min gud ikke forstå, at man holder katte, men ikke er villige til at tage dem til dyrlæge, når de er syge. Om det så er fordi de vægrer sig ved at spise eller de tisser i en dyne - begge ting kan være alvorlige og smertefulde for katten at gå med. Efter min mening skal man simpelthen ikke holde dyr, hvis man ikke behandler dem humant. Ville man lade sit barn gå rundt og have det skidt uden at tage det til læge? Det ville de fleste nok ikke nej.

Føj, hvor er jeg træt af manges uansvarlige måde at holde dyr på! Jeg er glad for, at mine killingekøbere bliver screenet grundigt, inden de får lov at få en killing herfra!
8
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Killing 12 uger vil ikke spise og sover hele tiden :(

Indlægaf PaleSeptember » 26. nov 2021, 10:21

Pandesteg skrev:
PaleSeptember skrev:
Afrodites skrev:Jeg er ked af at sige det, men hvis du regner med, at det kun bliver 1000 kr., så får du et chok.. Du skal nok forvente 2000-5000 kr. alt efter, hvad der er galt med den..


Ej, hvad er det for noget sludder? En almindelig konsultation og medicin kan oftest klares for under 1000 kr. Er der noget mere alvorligt galt, så kan det godt koste mere, men det ved vi jo ikke endnu.

Til trådstarter: Når en killing ikke vil spise, så er det alvorligt. Nu er det for sent, men en anden gang, så skal man reagere hurtigt på den slags.

I øvrigt hvis en killing bliver syg lige efter man har fået den, så må man kontakte opdrætter. I betragtning af din økonomiske situation, så er det nok ikke en racekilling fra en registreret opdrætter, men du må gå tilbage til der, hvor du har købt den og alternativt levere den tilbage.


De 1000 kr som der refereres til er jo det, som TS regner for betaling for at tage killingen med på dyrehospital uden for normal åbningstid i weekenden, som jeg læser det. Det er jeg helt enig i ikke kan gøres for 1000 kr. Vi har haft 2 katte afsted på dyrehospital hhv. sent om aftenen en hverdag og en søndag formiddag og begge gange blev det ca. 2000-2500 kr - den ene gang var det lidt dyrere, da vi fik noget medicin med hjem også.


Jeg var ikke klar over, at det var i weekenden, men havde TS nu reageret i tide, så kunne hun sandsynligvis være nået at tage til dyrlæge i den almindelige åbningstid. Det lød ikke som om, at det var noget pludseligt opstået.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5558

Re: Killing 12 uger vil ikke spise og sover hele tiden :(

Indlægaf Luffegås » 26. nov 2021, 10:24

Vi har en konto ved vores dyrlæge vi afdrager på :) min 11-12 år gamle kat fik sidste år konstateret forhøjet stofskifte, så vi har både skullet have røngten 1 enkelt gang, en indlæggelse, og så blodprøver hver 6. uge, nogen gange udvidede blodprøver. Efterhånden er vi så nået et leje hvor vi kan vente 3 måneder før næste kontrol, men det er altså løbet op i godt og vel 7000 kr. Inkl. han selvfølgelig også skal have specialfoder.
Ved SIDEN af skal vi så månedligt købe medicin fra apoteket og give ham.
Jeg kan kun slå mig selv i hovedet over jeg aldrig fik en forsikring, men jeg tænkte "hey, han er indekat, der sker ikke noget med ham".
For få år siden måtte jeg desværre også aflive en anden kat, han havde fået krystaller i urinen, og røngten og indlæggelse alene var 2200 kr.. Samtidig med jeg selv har tandproblemer jeg altså også render og afdrager af på, så det blev simpelthen for meget for mig, hvis han skulle opereres og diverse. Selv dyrlægen sagde han ville have de problemer resten af sit liv, med at være urenlig, og have smerter, så havde det været hende havde hun også valgt aflivning. SÅ det gjorde jeg, efter at have givet det en chance et halvt års tid.

Sådan er det bare nogen gange desværre.

Men indimellem er der jo intet at gøre, penge eller ej.
Min mor og jeg fik også engang en killing, den sagde aldrig miav eller noget så vi kaldte den Tavs. Pludselig sov den også bare rigtig meget, spiste ikke alverdens, var også 12-14 uger gammel. Vi tog den til dyrlæge og dyrlægen forklarede den havde en udviklingsfejl, dens organer voksede for hurtigt til kroppen, og derfor havde den ingen energi, og kunne derfor ikke miave ordentligt. Af samme grund har dens mor nok udstødt den, da hun vidste den var syg. Det eneste rigtige var jo så at aflive den, i stedet for at vente på den skulle dø en smertefuld død af sig selv.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Killing 12 uger vil ikke spise og sover hele tiden :(

Indlægaf Purple Haze » 26. nov 2021, 10:41

PaleSeptember skrev:
Pandesteg skrev:
PaleSeptember skrev:
Afrodites skrev:Jeg er ked af at sige det, men hvis du regner med, at det kun bliver 1000 kr., så får du et chok.. Du skal nok forvente 2000-5000 kr. alt efter, hvad der er galt med den..


Ej, hvad er det for noget sludder? En almindelig konsultation og medicin kan oftest klares for under 1000 kr. Er der noget mere alvorligt galt, så kan det godt koste mere, men det ved vi jo ikke endnu.

Til trådstarter: Når en killing ikke vil spise, så er det alvorligt. Nu er det for sent, men en anden gang, så skal man reagere hurtigt på den slags.

I øvrigt hvis en killing bliver syg lige efter man har fået den, så må man kontakte opdrætter. I betragtning af din økonomiske situation, så er det nok ikke en racekilling fra en registreret opdrætter, men du må gå tilbage til der, hvor du har købt den og alternativt levere den tilbage.


De 1000 kr som der refereres til er jo det, som TS regner for betaling for at tage killingen med på dyrehospital uden for normal åbningstid i weekenden, som jeg læser det. Det er jeg helt enig i ikke kan gøres for 1000 kr. Vi har haft 2 katte afsted på dyrehospital hhv. sent om aftenen en hverdag og en søndag formiddag og begge gange blev det ca. 2000-2500 kr - den ene gang var det lidt dyrere, da vi fik noget medicin med hjem også.


Jeg var ikke klar over, at det var i weekenden, men havde TS nu reageret i tide, så kunne hun sandsynligvis være nået at tage til dyrlæge i den almindelige åbningstid. Det lød ikke som om, at det var noget pludseligt opstået.


Måske du så skulle læse indlægget ordentligt inden du kommer ridende på din kæphest. Tænker der ikke er nogen grund til at digte, når forløbet står rimelig klart beskrevet.

Altså fair nok du gerne vil kritisere TS, men så skal det da være for det hun har gjort/ikke gjort og ikke noget du sidder og finder på.

Men mon ikke TS har forladt debatten igen.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Killing 12 uger vil ikke spise og sover hele tiden :(

Indlægaf PaleSeptember » 26. nov 2021, 10:45

Purple Haze skrev:
PaleSeptember skrev:
Pandesteg skrev:
PaleSeptember skrev:
Afrodites skrev:Jeg er ked af at sige det, men hvis du regner med, at det kun bliver 1000 kr., så får du et chok.. Du skal nok forvente 2000-5000 kr. alt efter, hvad der er galt med den..


Ej, hvad er det for noget sludder? En almindelig konsultation og medicin kan oftest klares for under 1000 kr. Er der noget mere alvorligt galt, så kan det godt koste mere, men det ved vi jo ikke endnu.

Til trådstarter: Når en killing ikke vil spise, så er det alvorligt. Nu er det for sent, men en anden gang, så skal man reagere hurtigt på den slags.

I øvrigt hvis en killing bliver syg lige efter man har fået den, så må man kontakte opdrætter. I betragtning af din økonomiske situation, så er det nok ikke en racekilling fra en registreret opdrætter, men du må gå tilbage til der, hvor du har købt den og alternativt levere den tilbage.


De 1000 kr som der refereres til er jo det, som TS regner for betaling for at tage killingen med på dyrehospital uden for normal åbningstid i weekenden, som jeg læser det. Det er jeg helt enig i ikke kan gøres for 1000 kr. Vi har haft 2 katte afsted på dyrehospital hhv. sent om aftenen en hverdag og en søndag formiddag og begge gange blev det ca. 2000-2500 kr - den ene gang var det lidt dyrere, da vi fik noget medicin med hjem også.


Jeg var ikke klar over, at det var i weekenden, men havde TS nu reageret i tide, så kunne hun sandsynligvis være nået at tage til dyrlæge i den almindelige åbningstid. Det lød ikke som om, at det var noget pludseligt opstået.


Måske du så skulle læse indlægget ordentligt inden du kommer ridende på din kæphest. Tænker der ikke er nogen grund til at digte, når forløbet står rimelig klart beskrevet.

Altså fair nok du gerne vil kritisere TS, men så skal det da være for det hun har gjort/ikke gjort og ikke noget du sidder og finder på.

Men mon ikke TS har forladt debatten igen.


Kravl du nu bare selv ned fra din hest eller hvad fanden du vil kalde det. Indlægget er postet fredag d. 12. kl. 17:27 - synes du selv, det lyder som om, at problemet er opstået kl. 17:01 efter dyrlægens lukketid? Nej vel.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Kæledyr"