Hund i lejlighed hvor??

Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf Newsugar » 2. feb 2016, 22:35

Er det bare mig eller er det efterhånden helt umuligt at få en lejlighed hvor man må have sit kæledyr med? Jeg var så tæt på at få en lejlighed, efter 6 mdrs søgen. I sidste øjeblik vælger udlejeren (dumme ko) at ændre kontrakten til at hund ikke er tilladt. Hvilket var grunden til jeg ville have lejligheden. Nu er jeg faktisk kommet til det punkt at jeg har givet op. Er det ikke meningen man skal have hund når man bor i Danmark eller hvad? Jeg forstår det ikke, hvor bor folk med hunde? I hus eller hvad?
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf icelady » 2. feb 2016, 22:37

Her i byen (Randers) er der en del steder, man må have husdyr. Dog er det mest i boligforeninger, hvor det er vedtaget på afdelingsmøder.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf Newsugar » 2. feb 2016, 22:40

Ja der er også nogle steder i mit område men der er flere års ventetid og så er det i ghetto. Ikke at jeg er kræsen overhovedet, men for mig er det mere akut. Synes bare det er utroligt at udlejere ikke kan unde folk at have et kæledyr
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf icelady » 2. feb 2016, 22:46

Mon ikke de er blevet skræmt af div dyreejere, som ikke har passet på lejlighederne?

Har desværre hørt om for mange, der har ladet deres dyr splitte lejligheder af, eller hvor der måttes skiftes gulve fordi dyrene havde pisset/skidt på dem.
I de tilfælde handler det selvfølgelig om dårlige ejere, men den slags kan man som udlejer næppe gardere sig imod og derfor siger størstedelen nej til husdyr.

Skide ærgerligt at de få skal ødelægge det for de mange. :(
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf Newsugar » 2. feb 2016, 22:48

Ja det er ærgerligt at de ødelægger det for alle andre. Men jeg tænker også bare at man betaler et depositum til dækning af evt. Skader mm. Og derudover skal man jo bare betale hvis det overstiger det beløb.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf 2SHY » 3. feb 2016, 06:38

Hos Bo i Aalborg (portal med sammenslutning af mange forskellige boligforeninger) er der en del muligheder for at have kæledyr med. Jeg er selv skrevet op en hel del steder, så hvis det må være i det nordjyske, så prøv at kigge der http://www.boiaalborg.dk
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf JoyNips » 3. feb 2016, 06:56

Rakel skrev:
Lejede jeg en lejlighed ud, så ville jeg formentlig hellere ikke udleje med liv til husdyr.


Samme her. Jeg udlejer min gamle lejlighed og har indskrevet dyreforbud i kontrakten - trods at jeg selv boede der med kat. Der er bare for mange, der er uansvarlige og det udsætter jeg ikke min lejlighed for.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf Kattefjæs » 3. feb 2016, 07:46

JoyNips skrev:
Rakel skrev:
Lejede jeg en lejlighed ud, så ville jeg formentlig hellere ikke udleje med liv til husdyr.


Samme her. Jeg udlejer min gamle lejlighed og har indskrevet dyreforbud i kontrakten - trods at jeg selv boede der med kat. Der er bare for mange, der er uansvarlige og det udsætter jeg ikke min lejlighed for.


Jeg har det på præcis samme måde. Samtidig er min lejlighed ikke så godt lydisoleret, og den er meget lille - og lejligheden ovenpå er præcis samme størrelse, så man kan ikke 'flygte' fra over/underboens støj. Jeg vil ikke risikere dårligt naboskab ved at leje ud til én som ikke tager hensyn. Samtidig er der ikke nogen garanti for at depositum kan dække alle de skader som sådan et dyr kan forårsage. Det koster knaster at få skiftet gulve fx, eller køkkenskabe for den sags skyld. Og så nemt er det sjældent "bare" at få folk til at betale erstatning...

Jeg vil selv rigtig gerne have hund en dag, men ikke hvor jeg bor nu, selvom man i princippet godt må - jeg synes ikke at der er de rette forhold lige i min lejlighed, så jeg vil ikke selv, og jeg vil ikke give en evt. lejer lov heller. Men i nogle af de større lejligheder her burde det ikke være noget problem.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf Animi » 3. feb 2016, 07:53

Rakel skrev:Lejede jeg en lejlighed ud, så ville jeg formentlig hellere ikke udleje med liv til husdyr.


Samme her. Jeg har lige lejet min lejlighed ud i et halvt år, og det eneste kæledyr jeg godtog var fisk :P Jeg var nok lidt skræmt af min veninde, der selv havde kat og derfor sagde det var okay at hendes lejer tog sin kat med. Da hun kom hjem lugtede der fælt af kattetis i hele lejligheden, og lejeren sagde at hendes kat da havde haft lidt besvær med at holde sig til sin kattebakke i det nye hjem :tie:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf LadyFox » 3. feb 2016, 09:24

Min erfaring er jo længere man kommer ud af storbyerne jo flere steder må man have hund :)
0
...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf Annione » 3. feb 2016, 09:45

Angelina skrev:I Prag er det lige blevet forbudt at forbyde folk at have dyr i lejemål. Folk skal selv bestemme om de vil have husdyr i deres hjem eller ej. Sådan synes jeg også det bør være herhjemme.

Hvor i landet søger du bolig?

Det synes jeg er en dårlig idé. Jeg er vildt allergisk mod dyr - jeg tror ikke jeg kan ikke bo i lejligheder, hvor der kan gemme sig spor af dyr mellem gulvbrædder og sådan.

Jeg vælger også airbnb og hoteller fra, hvis de er tilladt for dyr.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf dykkersild » 3. feb 2016, 10:13

Angelina skrev:I Prag er det lige blevet forbudt at forbyde folk at have dyr i lejemål. Folk skal selv bestemme om de vil have husdyr i deres hjem eller ej. Sådan synes jeg også det bør være herhjemme.

Hvor i landet søger du bolig?


Hol da op - det er godt nok kontroversielt i min verden.

Hvis det sker herhjemme - så siger jeg hurra fordi jeg bor i en andelsforening hvor dyrehold ikke er tilladt. Vi har været en sag igennem med en andelshaver (ovenbo) som fik dispensation - det viste sig, at hun var psykisk syg og aldrig hjemme. Hunden gøede fra morgen til aften og drev alle til vanvid. Hunden blev smidt ud efter 1.5 år og det betød at andelshaveren også flyttede. Hvis hun ved lov, havde fået lov til at blive boende og vi måtte flytte på den konto, vil der efter min mening, ingen retfærdighed være til.

Skulle jeg flytte ville det så helt sikkert også blive til andel eller ejer hvor man kan lave regler for hver forening.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf Anilara » 3. feb 2016, 12:36

I den ejerforening jeg bor i er et kæledyr tilladt. Ellers havde jeg heller ikke købt lejligheden.
Jeg forstår udmærket at mange private udlejere ikke tør tage chancen med dyr, men det er ærgerligt, at det skal være SÅ svært for dyreejere, at finde et sted at bo i større byer.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf HappyPaww » 3. feb 2016, 12:37

Det er mit indtryk at mange nyere lejeboliger har ok til husdyr (1-2) - nok fordi de nye ejendomme er bedre lydisolerede mm. Vi lejer gennem 3B/KAB i København, og der er ok mange afdelinger med husdyrhold. Der er selvfølgelig lang ventetid, men det kan lade sig gøre.
0
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Hund i lejlighed hvor??

Indlægaf GoGetter » 3. feb 2016, 13:58

HappyPaww skrev:Det er mit indtryk at mange nyere lejeboliger har ok til husdyr (1-2) - nok fordi de nye ejendomme er bedre lydisolerede mm. Vi lejer gennem 3B/KAB i København, og der er ok mange afdelinger med husdyrhold. Der er selvfølgelig lang ventetid, men det kan lade sig gøre.


Det er også mit indtryk, at man må have dyr de fleste steder. På nær Lejerbo, de tillader det ikke i nybyggeri, før afdelingen er oppe at køre og afdelingsmødet evt. beslutter at husdyr er ok.
0

Tilbage til "Kæledyr"