Høns

Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Høns

Indlægaf Urtekussen » 5. okt 2022, 08:28

Jeg har også skaldede høns og ingen æg i snart en måned.
Glæder mig til de kommer over det værste :-D

Træls med orm, det har jeg heldigvis været forskånet for.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 5. okt 2022, 08:40

Urtekussen skrev:Jeg har også skaldede høns og ingen æg i snart en måned.
Glæder mig til de kommer over det værste :-D

Træls med orm, det har jeg heldigvis været forskånet for.


Det er heldigvis ikke alle der fælder, så jeg får da 4-5 æg om dagen :D Men det er sgu heller ikke meget, når man har +20 høns (de 8 er så kyllinger, så det hjælper lidt på det :lol:)

Ja det er lidt træls. Jeg fandt en klat med hvad der ligner spoleorm i. Har dog ikke set nogle klatter med orm siden, men nu er de i behandling, så er jeg da på den sikre side.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Re: Høns

Indlægaf TinaW » 7. okt 2022, 05:16

Pandesteg skrev:
Urtekussen skrev:Jeg har også skaldede høns og ingen æg i snart en måned.
Glæder mig til de kommer over det værste :-D

Træls med orm, det har jeg heldigvis været forskånet for.


Det er heldigvis ikke alle der fælder, så jeg får da 4-5 æg om dagen :D Men det er sgu heller ikke meget, når man har +20 høns (de 8 er så kyllinger, så det hjælper lidt på det :lol:)

Ja det er lidt træls. Jeg fandt en klat med hvad der ligner spoleorm i. Har dog ikke set nogle klatter med orm siden, men nu er de i behandling, så er jeg da på den sikre side.


Er din dyrlæge striks med udleveringen af medicin?
Jeg har endnu ikke oplevet nogen forskel i forbindelse med de ændringer der er lavet. Udover at min ene hest har fået skrevet i hendes pas, at hun er udtaget fra konsum.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 7. okt 2022, 16:07

TinaW skrev:
Pandesteg skrev:
Urtekussen skrev:Jeg har også skaldede høns og ingen æg i snart en måned.
Glæder mig til de kommer over det værste :-D

Træls med orm, det har jeg heldigvis været forskånet for.


Det er heldigvis ikke alle der fælder, så jeg får da 4-5 æg om dagen :D Men det er sgu heller ikke meget, når man har +20 høns (de 8 er så kyllinger, så det hjælper lidt på det :lol:)

Ja det er lidt træls. Jeg fandt en klat med hvad der ligner spoleorm i. Har dog ikke set nogle klatter med orm siden, men nu er de i behandling, så er jeg da på den sikre side.


Er din dyrlæge striks med udleveringen af medicin?
Jeg har endnu ikke oplevet nogen forskel i forbindelse med de ændringer der er lavet. Udover at min ene hest har fået skrevet i hendes pas, at hun er udtaget fra konsum.


Det er første gang jeg har haft brug for medicin siden de nye regler og hun har da i hvert fald fiksfakset med fakturaen for at det ikke skulle fremgå at det var medicin til høns. Hun sagde også noget med at nu skulle hun dokumentere en masse som forklaring på det medicin jeg fik - kan ikke huske det præcist, men tydeligt hun skulle dække over det.

Jeg planlægger også at tage det kursus, går bare og venter på der er nok tilmeldte hos den nærmeste dyrlæge der udbyder det. Bryder mig ikke om at min dyrlæge kan komme i fedtefadet pga mig, selvom de regler er tossede, så vil ha taget kurset så der ikke er problemer fremover.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 7. okt 2022, 16:11

On anorher note så er vi igen kommet i problemer med vores hane. Han har altid været meget rolig og mild (lidt for meget endda, for han holder på ingen måde ro og orden), men nu har han pludselig set sig sur på nogle af hønerne. Det er en sf vores ældste høner og så vores to eks-burhøns. Så han skal af med hovedet snart. Vi gider simpelthen ikke sure haner.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Høns

Indlægaf Tibbler » 28. apr 2023, 14:58

Tænkte straks på jer hønse-damer, da denne reklame dukkede op på min facebook.

Trafiksikre høns :D

refleksvest høns.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Høns

Indlægaf milisa » 11. maj 2023, 20:11

Håber, tråden stadig lever.

Jeg har fået en skrukhøne og vil så gerne have, hun lykkes!! Så går man jo som novice på Google, og det skal man måske nok lade være med...

Nå, men jeg læste, at sådan en høne kan slå sig selv ihjel i forstoppelse, fordi hun ikke går af reden. Så jeg tog hende af reden i weekenden, og hun gør, som beskrevet på de sider, jeg havde besøgt: Vågnede lissom op, kaglede rundt, lagde en KÆMPE l***, faldt så til ro på reden igen.

Men altså. Er det virkelig nødvendigt? Bør de ikke kunne styre det selv? Risikerer jeg ikke, at hun går helt af reden? Jeg kan se, hun har været oppe, for hun ligger anderledes. Dog... jeg kan ikke se voldsom stor afføringsklatter?

Med andre ord, hvad gør I, når I har skrukhøner?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Høns

Indlægaf Urtekussen » 11. maj 2023, 20:40

Lader dem passe det selv. Det kan de sagtens.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10263

Re: Høns

Indlægaf Kakadu » 12. maj 2023, 04:55

Enig. Lad dem endelig passe sig selv. Også når æggene klækker og man ikke kan forstå, hun ikke går af reden med kyllingerne. Hun har styr på det.

Og lad være med at sætte vand og foder til hende. Så skider hun i reden. Det er meningen hun skal være nødt til at gå af reden for at spise og drikke :)
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 12. maj 2023, 08:58

Enig med de to ovenstående. Ikke blande sig :)

Dog er det godt at holde lidt øje, når når hun går af reden med kyllerne de første par gange - jeg havde en som glemte nogle kyller udenfor reden og de døde :whine: Eller giv begrænset plads, så hun ikke kan blive væk fra dem indtil du har set at hun kan finde ud af det.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Høns

Indlægaf milisa » 13. maj 2023, 09:25

Tak!!! Jeg stopper med at være bekymret.... og lader være med at lægge mad til hende........
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Høns

Indlægaf milisa » 23. maj 2023, 16:10

Uh uh uh uh!!!! Nu pipper det fra hende!!!!! Hvad gør jeg nu?! Hun ligger på en del æg og nogle af dem er helt sikkert gået til, for hun har ikke dækket dem alle. Men hvor lang tid skal der gå, før jeg smider dem ud? Jeg aner ikke, hvor mange der er knækket, jeg tør ikke forstyrre hende...

Ejmen, jeg var fanme mindre nervøs og mindre panisk til fødslen af min egen datter altså!!! :lol:
0
Tally-ho
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10263

Re: Høns

Indlægaf Kakadu » 23. maj 2023, 16:24

milisa skrev:Uh uh uh uh!!!! Nu pipper det fra hende!!!!! Hvad gør jeg nu?! Hun ligger på en del æg og nogle af dem er helt sikkert gået til, for hun har ikke dækket dem alle. Men hvor lang tid skal der gå, før jeg smider dem ud? Jeg aner ikke, hvor mange der er knækket, jeg tør ikke forstyrre hende...

Ejmen, jeg var fanme mindre nervøs og mindre panisk til fødslen af min egen datter altså!!! :lol:

Lad hende være. Når hun går af reden om nogle dage, kan du smide de tilbageværende æg og skaller ud. Men det er meget vigtigt hun får fred indtil da. Hvis hun bliver forstyrret og går af reden for tidligt, kan de sidste kyllinger dø inde i æggene.
3
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Høns

Indlægaf milisa » 23. maj 2023, 16:27

Kakadu skrev:
milisa skrev:Uh uh uh uh!!!! Nu pipper det fra hende!!!!! Hvad gør jeg nu?! Hun ligger på en del æg og nogle af dem er helt sikkert gået til, for hun har ikke dækket dem alle. Men hvor lang tid skal der gå, før jeg smider dem ud? Jeg aner ikke, hvor mange der er knækket, jeg tør ikke forstyrre hende...

Ejmen, jeg var fanme mindre nervøs og mindre panisk til fødslen af min egen datter altså!!! :lol:

Lad hende være. Når hun går af reden om nogle dage, kan du smide de tilbageværende æg og skaller ud. Men det er meget vigtigt hun får fred indtil da. Hvis hun bliver forstyrret og går af reden for tidligt, kan de sidste kyllinger dø inde i æggene.


Tjek. Det er sgu svært at være tålmodighed.... Går kyllingerne ud fra hende, før hun selv går af? Jeg er lidt i tvivl om, redekassen er for høj til, at de helt små selv kan komme tilbage.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 23. maj 2023, 16:43

Ja de kan godt finde på at smutte lidt ud og rundt om hende mens hun stadig ligger på de sidste æg, så du skal sørge for at de kan komme tilbage til hende og ikke kan blive væk.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Kæledyr"