Mere om kat

Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Mere om kat

Indlægaf Kanga » 26. jan 2021, 21:21

Kat billigt til salg!

Hun har nu to aftner i træk tisset i vores søns seng. Hvad er det nu for noget... :cuss:
0
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Mere om kat

Indlægaf D.itsen » 26. jan 2021, 21:38

Kanga skrev:Kat billigt til salg!

Hun har nu to aftner i træk tisset i vores søns seng. Hvad er det nu for noget... :cuss:

Min tidligere kat tissede i alle andre dyner og soverposer udover min. Han var ikke populær. jeg er ikke sikker på hvorfor

Vores nuværende har én gang tisset andre steder end i kattekassen (eller han har også tisset i sin transportkasse i forbindelse med en flyvning, men det tæller ikke rigtigt), og det var på min fars dyne... mens han havde den på (det ramte dog kun dyne og vores sofa, men historien er at den har pisset på min far :D ). Jeg er ret sikker på det var fordi han var stresset og der ikke var noget sted han kunne finde ro i huset i de dage. Læste at de kan stresse, så det gør ondt på dem at tisse og så tisser de tit andre steder end i kassen. Og så må der også være noget med lugten af folks dyner, som trigger noget i dem.
Katten har dog siden flyttet to gange uden at tisse i det nye hjem, så måske er det bare min far han ikke kan lide? :gruble: Vi har brugt calm pille og sådan noget anti-stress spray i forbindelse med flytningerne, ved ikke om jeg synes det har gjort en forskel, men det er måske værd at prøve? I hvert fald ufedt, hvis det er noget han bliver ved med
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Mere om kat

Indlægaf HappyHippo » 26. jan 2021, 21:45

Kanga skrev:Kat billigt til salg!

Hun har nu to aftner i træk tisset i vores søns seng. Hvad er det nu for noget... :cuss:


Jeg har kun hørt om det i forbindelse med jalousi. At de lige markerer deres territorium og at de vil bestemme.
Jeg har dog aldrig selv oplevet det.

Er katten ellers glad for jeres søn eller børn generelt?
0
Brugeravatar
Laurelin
Indlæg: 331
Tilmeldt: 7. dec 2016, 22:45
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1149

Re: Mere om kat

Indlægaf Laurelin » 27. jan 2021, 15:54

D.itsen skrev:
Kanga skrev:Kat billigt til salg!

Hun har nu to aftner i træk tisset i vores søns seng. Hvad er det nu for noget... :cuss:

Min tidligere kat tissede i alle andre dyner og soverposer udover min. Han var ikke populær. jeg er ikke sikker på hvorfor

Vores nuværende har én gang tisset andre steder end i kattekassen (eller han har også tisset i sin transportkasse i forbindelse med en flyvning, men det tæller ikke rigtigt), og det var på min fars dyne... mens han havde den på (det ramte dog kun dyne og vores sofa, men historien er at den har pisset på min far :D ). Jeg er ret sikker på det var fordi han var stresset og der ikke var noget sted han kunne finde ro i huset i de dage. Læste at de kan stresse, så det gør ondt på dem at tisse og så tisser de tit andre steder end i kassen. Og så må der også være noget med lugten af folks dyner, som trigger noget i dem.
Katten har dog siden flyttet to gange uden at tisse i det nye hjem, så måske er det bare min far han ikke kan lide? :gruble: Vi har brugt calm pille og sådan noget anti-stress spray i forbindelse med flytningerne, ved ikke om jeg synes det har gjort en forskel, men det er måske værd at prøve? I hvert fald ufedt, hvis det er noget han bliver ved med


Min nu 8 mdr. gamle killing, som vi fik, da hun var 12-14 uger, begyndte på det for 3-4 mdr. siden, efter det ellers var gået fint med at holde sig til bakken. Det var primært i dyner, men det skete også på et ryatæppe og et fåreskind - og det var ikke kun tis ...!
Jeg aner ikke hvorfor. Der skete ikke forandringer, og hun har kun virket veltilpas. Bakken står et roligt sted, den blev tømt og vasket ofte, og hun brugte den jo problemfrit i starten. Hun brugte den sådan set også hele tiden, men bare ikke kun den.

Vi gjorde det, at vi sørgede for at holde lukket til alle værelser med dyner, og vi fjernede tæpper, skind og alt blødt, der indbød til at bruges som toilet. Det hjalp, og efter ca. en måned tog vi så tæpper og skind frem igen, lod hende komme ind på børnenes værelser osv., og hun har (7-9-13!) heldigvis ikke genoptaget unoderne. Det kan I jo prøve. :)
1
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Mere om kat

Indlægaf Kanga » 28. jan 2021, 19:05

Magic In The Sky skrev:Ved i hvorfor hun er endt på internat?
Det er en ret vigtig information at få som ny ejer synes jeg. Det er ofte at internatdyr har adfærdsissues. De bliver jo dyrlægetjekket når de ankommer så der burde jo ikke være noget galt på dét punkt.

Hun er dumpet i et sommerhusområde, kommet i plejefamilie og så videre til internat og nu hos os.

Kanga
0
In_your_eyes
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1943

Re: Mere om kat

Indlægaf In_your_eyes » 28. jan 2021, 19:11

Kanga skrev:Kat billigt til salg!

Hun har nu to aftner i træk tisset i vores søns seng. Hvad er det nu for noget... :cuss:

Du skal bruge Urine off til at fjerne det, intet andet. Der er det eneste der kan fjerne duften af urin for katte. Endelig ikke Rodalon eller andet kemi, da det kun fjerner lugten af urin for mennesker, men ikke for katten. Og Rodalon er også giftigt for katte.
Derudover skal du have tjekket katten for urinvejsinfektion. Katte tisser oftest andre steder end på bakken pga det. Den kan også være stresset.
Det har intet med dominans at gøre. Så I må en tur til dyrlægen.
2
:pompom:
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Mere om kat

Indlægaf HappyHippo » 28. jan 2021, 23:13

Katten burde ikke være syg, da de bliver tjekket på internatet.
Jeg tænker også stress og at den ikke er vandt til børn.
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Mere om kat

Indlægaf Kanga » 16. feb 2021, 20:17

Nå, katten har det fint. Hun er langt mere kontaktsøgende, opholder sig gerne i stuen sammen med os, jeg kan tage hende op og hun bliver...

Havde hende til vaccination i sidste uge. Hun har taget lidt på, siden vi fik hende.

Hun vil meget gerne ud. Står ved døren og miaver. Hun har været lidt ude under overvågning. De næste dage skal vi have hende lært at bruge kattelemmen.

Kanga
4
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Mere om kat

Indlægaf lillebjoern » 16. feb 2021, 20:32

Kanga skrev:Nå, katten har det fint. Hun er langt mere kontaktsøgende, opholder sig gerne i stuen sammen med os, jeg kan tage hende op og hun bliver...

Havde hende til vaccination i sidste uge. Hun har taget lidt på, siden vi fik hende.

Hun vil meget gerne ud. Står ved døren og miaver. Hun har været lidt ude under overvågning. De næste dage skal vi have hende lært at bruge kattelemmen.

Kanga


Hvor dejligt at høre :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Kæledyr"