Hunden er for afhængig af mig

weenuts
Indlæg: 157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:34
Kort karma: 58
Likede indlæg: 996

Hunden er for afhængig af mig

Indlægaf weenuts » 4. jun 2020, 16:49

Vi har en Schæferblanding på 10 mdr.
Egentlig skulle det forestille at være min mands hund, da vores Sct Bernhard er en rigtig mors dreng.
Men den lille er (blevet) meget værre!!!! Han er en skygge, der følger mig overalt! Hvis jeg går i bad, ligger han udenfor døren og venter.

Hunden har problemer med at være alene hjemme. I øjeblikket er han i gang med at ødelægge sofa nr. 2.
Jeg har sørget for at holde alene hjemme ved lige under corona, men har naturligvis været en del mere hjemme.
Og det er simpelthen så forskelligt, hvad jeg kommer hjem til.

Jeg prøvede at filme ham, når jeg er taget afsted og han græd ikke, men var urolig og løb rundt, indtil han fandt noget han kunne bide i.
Jeg var en dag væk i 12 minutter og der var han gået amok i sofaen. En anden dag kunne jeg forlade ham 4 gange hvor han ikke gjorde noget som helst.
Den anden hund sover bare.

Her til aften lavede vi en lille test. Jeg gik ind i soveværelset og lukkede døren. Piv, kradsen på døren og pacen frem og tilbage. Da jeg kom ud og satte mig i sofaen, gik min mand derind og lukkede døren. Hunden gik hen og kiggede på døren og kom så ind i sofaen og lagde sig...

Hvis vi forlader ham samtidig, for at tage ud og handle eller skal ud en aften, så er der for det meste ingen massakre, når vi kommer hjem

På mandag skal jeg starte på job - min mand har taget en fridag og vi har aftalt at han skal prøve at forlade ham, så det er HAM der går sidst og jeg er væk.

Jeg er virkelig træt af det her og har det så skidt, hvis det her er min skyld
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hunden er for afhængig af mig

Indlægaf Zombie » 5. jun 2020, 12:26

Når det er så stort et problem som det er, ville jeg kontakte en adfærdsbehandler, der bruger positive metoder og som giver jer øvelser/handlingsplan (og ikke en eller anden type, man afleverer sin hund til i en uge, usj).

Det koster nogle penge, men det er billigere i længden end at prøve sig frem med mere eller mindre succes, og ikke helt vide, om det man gør har gang på jord.

Som jeg ser det, er der to issues her: At han klistrer op af dig, og så alene hjemme problemer.

Hvordan og om de hænger sammen, kan en professionel bedre vurdere.

Hvis I bor i eller ved København, kan jeg anbefale københavnersnuden.dk

Dem har jeg erfaring med via 2 hunde (egne) med stor succes, dog andre problematikker.

Min søster brugte dem på afstand (da hun bor i Odense) da hendes egen hund havde separationsangst, og hendes chodsky (tjekkisk hyrdehund, som en lille schæfer) gik fra kun at kunne være alene 2 timer, til nu at kunne være alene en arbejdsdag. Den er nu 1,5 år.


Som sagt er det dyrt, men man sparer penge i længden og får fred i sindet, så det har været det værd for os.
6
aka Forbies

:gammel:
weenuts
Indlæg: 157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:34
Kort karma: 58
Likede indlæg: 996

Re: Hunden er for afhængig af mig

Indlægaf weenuts » 7. jun 2020, 12:41

CuteNBad skrev:Hvad har vaps, den må bide i?


Han har diverse hundelegetøj, bolde, tøjdyr og sit suttekludstæppe. Jeg har prøvet at lægge det hele i en kurv, som han frit kan gå i og forsøger at putte det hele i den om aftenen, så han kan bruge tid på at tage det hele op næste dag. Jeg har overvejet at give ham/dem et ben, men er bange for at st de så kommer op at slås.

Vi bor i Sønderjylland, men mon ikke der er en adfærdspsykolog, som vi kan kontakte her også.

Vi har lige været fra hjemmet et par timer og kom hjem til... ingenting. Vi tog afsted sammen og så er det åbenbart mere okay.
0
weenuts
Indlæg: 157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:34
Kort karma: 58
Likede indlæg: 996

Re: Hunden er for afhængig af mig

Indlægaf weenuts » 8. jun 2020, 17:33

Nå, manden var hjemme i dag og smuttede, så vi kunne tjekke om det "kun" er galt, når det er mig der forsvinder.

Sofa var yderligere smadret, så det er en generel ting.

Vi har nu skrevet til den hundetræner/terapeut vi gik til hvalpetræning hos og har fået en aftale om en enetime næste mandag. Jeg håber virkelig det giver noget.
0

Tilbage til "Kæledyr"