Spise hest, egen hest?

Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26710

Re: Spise hest, egen hest?

Indlægaf Santa » 13. okt 2019, 05:31

Jeg har altid sagt, at den eneste hest jeg ikke ville spise, var min egen.
Men det var mest fordi hun var 28 år, da hun blev aflivet! Nok ikke det møreste kød.....

Ej, jeg ved ikke om jeg kunne spise min egen hest, det var slet ikke en tanke, som strejfede mig den gang. Men hun blev da aflivet lokalt og ikke kørt nogen steder hen. Aflivet på marken en solrig efterårsdag må være en lykkelig udgang på livet. Hvad slagteren gjorde med kødet aner jeg ikke.
Det kan dog på ingen måde forarge mig, hvis folk vælger at spise deres egen hest. Jeg har spist masser af dyr, som jeg har kløet bag ørerne, givet flaske som små og været på fornavn med.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2348
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2309

Re: Spise hest, egen hest?

Indlægaf Elverpigen » 14. dec 2019, 17:39

Jeg vakte forargelse, da jeg på en skoletur i mine teenageår købte en pose hakket hestekød med hjem, da det passede med min maddag.

Jeg var halvblods-hestepige på det tidspunkt og syntes, at det var bedre at spise hestene her, end at de skulle risikere lange transporter til Sydeuropa for at blive slagtet. Dog, synes jeg ikke, at smagen var interessant, og det kunne ikke købes lokalt.

En enkelt gang har jeg købt røget hestefilet i skiver, og det var vist OK :gruble:

Så hest er i sig selv ikke no-go på min tallerken, men vores egen tror jeg umiddelbart ikke, at jeg ville have haft lyst til at spise, hvis det var blevet aktuelt - selv om jeg vist et par gange kom til at true den med at blive lavet til bøffer :lol: Det er dog 100 % sikkert, at jeg aldrig ville have ladet den køre til slagterri.
0

Tilbage til "Kæledyr"