Hund ødelægger ALT!

Katrine dige
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. maj 2019, 16:03
Kort karma: 0

Hund ødelægger ALT!

Indlægaf Katrine dige » 3. maj 2019, 16:15

Hej alle!

Jeg har en Jack Russell hund. Han er nu efterhånden 1 år gammel. Hver gang vi ikke kigger på ham, er han igang med at bide noget i stykker. Jeg overvejer stærkt at skille mig af med ham, når han er sådan.
Det hjælper heller ikke at skælde ham ud, han fatter det simpelthen ikke.

HJÆLP! :kryds: :panik:
0
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8893

Re: Hund ødelægger ALT!

Indlægaf D.itsen » 3. maj 2019, 16:29

Jack Russell er en jagthund med en masser energi. Uden at vide ret meget, så lyder det som om den keder sig. Bliver den stimuleret nok både fysisk og mentalt?
6
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hund ødelægger ALT!

Indlægaf TinaW » 3. maj 2019, 18:49

Den lyder i hvert fald understimuleret, hvis den ødelægger, også hvis I er hjemme.
Hvordan bor I? I hus, lejlighed?
Vores mellemste var strid til at ødelægge, når de var alene hjemme. Den yngste har også splittet et par hundepuder ad og gnavet i tapetet. Men kun det første halve års tid.
Men fra den ene dag til den anden holdt de begge to op og (7-9-13) nu ødelægger de ikke noget.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hund ødelægger ALT!

Indlægaf Santa » 3. maj 2019, 18:55

En hund på et år er jo heller ikke en voksen hund. Og en hanhund i den alder og af den race har brug for rigtig, rigtig meget stimulation, motion, træning og tålmodighed.
Jeg synes at det lyder som du ikke har sat dig godt nok ind i din hunds behov - måske tager jeg fejl, men det er jo ikke meget oplysning vi får om hundens hverdag.

Hvor længe er den alene hjemme, hvordan aktiverer du den, har du gået til hvalpetræning, hvordan er dens muligheder for at mødes med andre hunde, osv osv.
Senest rettet af Santa 4. maj 2019, 04:58, rettet i alt 1 gang.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Hund ødelægger ALT!

Indlægaf Misantropen » 3. maj 2019, 21:00

Katrine dige skrev:Hej alle!

Jeg har en Jack Russell hund. Han er nu efterhånden 1 år gammel. Hver gang vi ikke kigger på ham, er han igang med at bide noget i stykker. Jeg overvejer stærkt at skille mig af med ham, når han er sådan.
Det hjælper heller ikke at skælde ham ud, han fatter det simpelthen ikke.

HJÆLP! :kryds: :panik:

Hvad gør du for at stoppe ham og lære ham at han ikke må bide ting i stykker?

Det nytter jo ikke noget at skælde ham ud når ham ikke forstår hvad du mener. Du kunne lige så godt citere en brugsanvisning eller sang med Abba, det vil han formentlig få lige så meget ud af.

Det er ikke meget anderledes end når en hund skal lære betydningen af "nej" eller andre kommandoer.
3
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Hund ødelægger ALT!

Indlægaf Venus222 » 4. maj 2019, 20:00

Hvad laver du med ham i løbet af en dag?
Hvor meget er han alene?
Hvad er dine forventninger til en Jack Russell? En JRT er jo en driftig lille fætter.
0

Tilbage til "Kæledyr"