Hvilken hundeforsikring?

Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Hvilken hundeforsikring?

Indlægaf Rapfisk » 3. jan 2019, 20:34

Den nye hundeejers første udfordring: Hvilken forsikring skal man vælge? :panik:

Vi skal bruge en ansvarsforsikring, der også dækker træning. Derudover overvejer vi sundheds- eller ulykkesforsikring, men ikke livsforsikring.

Hvilken forsikring har I? Og hvorfor har I valgt den?

Bonusinfo: Elmo er en engelsk cocker spaniel på 4 måneder (i morgen).
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvilken hundeforsikring?

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. jan 2019, 20:45

Vi har Agria på vores hund, - vi har en enkelt gang haft brug for forsikringen, og der var der absolut ingen problemer med at få dækket, det gik direkte igennem dyrelægen.

Jeg har udelukkende hørt dyrelæger rose samarbejdet med Agria.

Vi sammenlignede Agria med vores almindelige og ellers ganske fornuftige forsikringsselskab, Agria dækker både bedre og bredere til en noget billigere pris.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilken hundeforsikring?

Indlægaf Rapfisk » 3. jan 2019, 21:16

Madam Pomfrey skrev:Vi har Agria på vores hund, - vi har en enkelt gang haft brug for forsikringen, og der var der absolut ingen problemer med at få dækket, det gik direkte igennem dyrelægen.

Jeg har udelukkende hørt dyrelæger rose samarbejdet med Agria.

Vi sammenlignede Agria med vores almindelige og ellers ganske fornuftige forsikringsselskab, Agria dækker både bedre og bredere til en noget billigere pris.

Er det sygeforsikring, I har, eller bare ansvar?
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvilken hundeforsikring?

Indlægaf Studsgaard » 3. jan 2019, 21:21

Vi har standart ansvar til Lima. Og udvidet til Aya også med sygeforsikring og liv igennem vores almindelig selskab.(If) Og vi har allerede haft det i brug. Det gik meget let og uden problemer.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilken hundeforsikring?

Indlægaf Rapfisk » 3. jan 2019, 21:25

Studsgaard skrev:Vi har standart ansvar til Lima. Og udvidet til Aya også med sygeforsikring og liv igennem vores almindelig selskab.(If) Og vi har allerede haft det i brug. Det gik meget let og uden problemer.

Hvordan kan det være, at I har valgt syg og liv til Aya?
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvilken hundeforsikring?

Indlægaf Studsgaard » 3. jan 2019, 21:32

Rapfisk skrev:
Studsgaard skrev:Vi har standart ansvar til Lima. Og udvidet til Aya også med sygeforsikring og liv igennem vores almindelig selskab.(If) Og vi har allerede haft det i brug. Det gik meget let og uden problemer.

Hvordan kan det være, at I har valgt syg og liv til Aya?

Fordi hun er en stor race. Og de store racer har bare tendens til problemer i vækstfasen så er det rart at have hende forsikret. Og som vores dyrlæge siger, så kommer unghunde bare langt mere til skade end de ældre hunde, så kan man altid stoppe med sygeforsikringen når de er faldet til ro hvis det er det man vil.

Da vi fik Lima var udvalget af sygeforsikringer ikke så stor, dermed var de også en del dyre, derfor valgte vi dem fra dengang.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvilken hundeforsikring?

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. jan 2019, 22:15

Rapfisk skrev:
Madam Pomfrey skrev:Vi har Agria på vores hund, - vi har en enkelt gang haft brug for forsikringen, og der var der absolut ingen problemer med at få dækket, det gik direkte igennem dyrelægen.

Jeg har udelukkende hørt dyrelæger rose samarbejdet med Agria.

Vi sammenlignede Agria med vores almindelige og ellers ganske fornuftige forsikringsselskab, Agria dækker både bedre og bredere til en noget billigere pris.

Er det sygeforsikring, I har, eller bare ansvar?


Ansvar, syge og ulykkes dækning.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvilken hundeforsikring?

Indlægaf Misantropen » 3. jan 2019, 22:48

Jeg har også Agria til mine to.

Jeg har haft brug for erstatning flere gange end jeg har tal på, men jeg kan på stående fod kun huske to trælse episoder og det havde noget med nogle papirer at gøre. Det kom ikke til at betyde noget, det var bl.a bare en medarbejder der prøvede at bilde mig ind min computer var i stykker i stedet for bare at sige hun ikke anede noget om IT :stoned:

Noget af det der har været rigtig vigtigt for mig er at de tilbyder direkte skadesrefusion. Det vil sige at dyrlægen ordner al papirarbejdet, sender det ind til Agria og afregner direkte med dem. Det resterende beløb betaler man som ejer til dyrlægen som ellers. Det plejer ikke at tage mange dage, jeg er dog ikke sikker på alle dyrlæger har den ordning med Agria, men der er andre forsikringsselskaber der har den mulighed(Dyrekassen måske?)

Vil man selv sende regningen ind skal det gøres via nettet og det er simpelthen så bøvlet pga. den måde de kræver svar på :sarkasme: Jeg har dog ikke benyttet mig af muligheden i 1-1½ år så måske er det ændret.

Begge har ansvars- og sygeforsikring. Jeg valgte dem for over 6 år siden da jeg skulle have min anden hund. På det tidspunkt var der ikke så mange muligheder og de var blandt de få der ville forsikre hunde over 5 år. Grunden til det lige blev dem til begge var pga. nogle rabatfordele ved at samle forsikringerne.

Dengang jeg tegnede begge forsikringer var der mulighed for at tilvælge forskellige tillægsforsikringer, bl.a medicin og genoptræning. Det er dog ændret nu så det hele er samlet(afhængig af hvordan man kan blive forsikret selvfølgelig)

I dag tror jeg den største forskel på forsikringsselskaberne er de der ekstra fordele og rabatter :gruble: Fx hvis man har mulighed for at tegne sin hunds forsikring hvor man har sine andre forsikringer.

Ellers kan det være vigtigt at undersøge sådan noget som hvor længe man er dækket af selvrisikoen(hos Agria er det 100 eller 120 dage) og om der er særlige forbehold. Hos nogle selskaber kræver det fx en godkendelse før en omfattende behandling som operation, hvis de skal yde erstatning.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvilken hundeforsikring?

Indlægaf avdotja » 4. jan 2019, 18:21

Jeg har den ansvarspligtige hundeforsikring hos Alka (hvor jeg også har mine andre forsikringer) og den koster 560 kr om året.

Jeg køber som hovedregel ikke forsikringer, til at dække mindre beløb så har ikke sundhed/sygeforsikring.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvilken hundeforsikring?

Indlægaf ina » 4. jan 2019, 18:36

Vi har ansvars- og sygeforsikring hos alm. Brand. Vi hr haft brug for det 5-6 gange og der har aldrig været noget. Da vi tegnede dem, var det dem der havde den laveste egenbetaling af dyrlægeregninger (300kr).
0

Tilbage til "Kæledyr"