Katten har måske slugt en fjer!

OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Katten har måske slugt en fjer!

Indlægaf OberstNasig » 19. nov 2018, 18:07

Jeg har leget med et kattelegetøj her til aften, hvor der sidder lilla fjer på. Jeg ser ikke, at katten sluger fjeren, men jeg lægger pludselig mærke til, at hun bevæger mund og tunge som om, at hun har fået noget ind i den, der skal synkes. Jeg åbner munden få sekunder efter og ser intet derinde. Det er også muligt, at hun har haft dem så langt inde i munden, at det var ubehageligt. Jeg kunne ikke se om der var bidt noget af fjerene, men det så muligvis ud som om at et meget lille stykke ende af en fjer, var væk, men jeg er slet ikke sikker.

Nu er det sådan, at jeg alligevel skal have hende til dyrlæge onsdag, men jeg har prøvet at google om fjer er farlige, fordi de spiser jo selv fugle i naturen, men jeg kan være en ret nervøs katteejer, så jeg vil gerne hel-gardere mig.

Hvordan tackler jeg det her? Er en lille, farvet fjer farlige for dem?
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Katten har måske slugt en fjer!

Indlægaf Studsgaard » 19. nov 2018, 18:09

Jeg tror ikke de er farlige for dem.
Som du selv skriver, så spiser mange katte jo fugle. (Det gør vores også) og der har via aldrig oplevet problemer med fjer.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Katten har måske slugt en fjer!

Indlægaf Pandesteg » 19. nov 2018, 18:16

Jeg ville ikke være synderligt nervøs, medmindre katten virkede påvirket. Vores katte får råfoder og spiser rå knogler og benstumper hver eneste dag uden problemer, de har altså et hardcore system :)
Senest rettet af Pandesteg 19. nov 2018, 21:05, rettet i alt 1 gang.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Katten har måske slugt en fjer!

Indlægaf Thestral » 19. nov 2018, 18:22

Min kat spiser fjer på ugentlig basis og lever i bedste velgående. Dem som undrer sig over hvor hun får fjerene fra, tja, hun trækker dem ud fra mine pyntepuder :blush2:
3
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Katten har måske slugt en fjer!

Indlægaf OberstNasig » 19. nov 2018, 18:37

Pyha, det letter lige at læse jeres indlæg, for google var ikke særligt godt at tjekke, for der stod kun noget om fremmedlegemer og hvor forfærdelige de er. Nu har jeg også klippet fjerene af, så det ikke kommer til at ske i fremtiden.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Katten har måske slugt en fjer!

Indlægaf Rapfisk » 19. nov 2018, 18:42

Jeg er enig med de andre uden dog at have noget at have det i. Måske en opringning til dyrlægen / dyrlægevagten?

Hvad angår fremmedlegemer kender jeg en dyrlæge, der altid anbefaler, at man giver sit dyr asparges fra glas, hvis det har spist noget skarpt, der kan skade tarmen. Trådene i aspargesen skulle kunne omslutte genstanden og hjælpe den med at passere. Det kan du prøve, hvis du er bekymret, selv om jeg ikke er sikker på, det hjælper på fjer.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Katten har måske slugt en fjer!

Indlægaf Fru Sunshine » 19. nov 2018, 18:49

Rapfisk skrev:Jeg er enig med de andre uden dog at have noget at have det i. Måske en opringning til dyrlægen / dyrlægevagten?

Hvad angår fremmedlegemer kender jeg en dyrlæge, der altid anbefaler, at man giver sit dyr asparges fra glas, hvis det har spist noget skarpt, der kan skade tarmen. Trådene i aspargesen skulle kunne omslutte genstanden og hjælpe den med at passere. Det kan du prøve, hvis du er bekymret, selv om jeg ikke er sikker på, det hjælper på fjer.

Men..... hvordan får man en kat til at æde asparges? Mine ville spytte ud øjeblikkeligt.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Katten har måske slugt en fjer!

Indlægaf Rapfisk » 19. nov 2018, 20:57

Fru Sunshine skrev:
Rapfisk skrev:Jeg er enig med de andre uden dog at have noget at have det i. Måske en opringning til dyrlægen / dyrlægevagten?

Hvad angår fremmedlegemer kender jeg en dyrlæge, der altid anbefaler, at man giver sit dyr asparges fra glas, hvis det har spist noget skarpt, der kan skade tarmen. Trådene i aspargesen skulle kunne omslutte genstanden og hjælpe den med at passere. Det kan du prøve, hvis du er bekymret, selv om jeg ikke er sikker på, det hjælper på fjer.

Men..... hvordan får man en kat til at æde asparges? Mine ville spytte ud øjeblikkeligt.

Ja, det er trickets svage punkt :nerve:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Katten har måske slugt en fjer!

Indlægaf Pandesteg » 19. nov 2018, 21:04

Rapfisk skrev:Jeg er enig med de andre uden dog at have noget at have det i. Måske en opringning til dyrlægen / dyrlægevagten?

Hvad angår fremmedlegemer kender jeg en dyrlæge, der altid anbefaler, at man giver sit dyr asparges fra glas, hvis det har spist noget skarpt, der kan skade tarmen. Trådene i aspargesen skulle kunne omslutte genstanden og hjælpe den med at passere. Det kan du prøve, hvis du er bekymret, selv om jeg ikke er sikker på, det hjælper på fjer.


Held og lykke med at få en kat til at spise asparges :lol: :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Katten har måske slugt en fjer!

Indlægaf OberstNasig » 20. nov 2018, 22:04

Jeg kan fortælle, at hun stadig er i live, så nu er det bare en tur til dyrlægen imorgen, fordi hun er gået fra at være rask og fin til at have mulig stær, astma og tandkødsbetændelse!
1

Tilbage til "Kæledyr"