Bog om hunde/hundeopdragelse

Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Bog om hunde/hundeopdragelse

Indlægaf Misantropen » 14. nov 2018, 02:30

Venus222 skrev:Jeg synes det er en rigtig god ide at læse noget om hunde. Jeg synes vi hundemennesker har en tendens til at fortælle hinanden de samme gamle myter, og derved bliver vi aldrig klogere.
Der er stadigvæk folk, der i ramme alvor, tror at hunden prøver at kravle op af rangstigen, og den derfor skal holdes nede. Ingen har endnu kunne fortælle mig hvad det præcist er der sker, hvis det lykkes hunden at nå toppen af den der stige, men det er åbenbart slemt... :panik:
Man skal åbenbart også kunne tage hundens mad, mens den spiser og knurre den så skal den alfarulles. :ticks:

Og lader man hunden gå på trapper er det dyremishandling. Den må heller ikke være i møblerne, spise før menneskerne eller gå først ud af døren for så overtager den verdens herredømmet. Hvalpe må også kun gå tur i det antal minutter der svarer til dens alder i uger. Hvis hunden har tisset på gulvet skal man presse dens snude ned i dens tis så den kan lære at man ikke tisser indenfor.

Og det er selvfølgelig indiskutabelt.


Jeg er enig med dig i at mange holder fast i nogle gamle overbevisninger, uden egentlig at kunne begrunde metodernes virkning(som de voldsomme/fysiske eksemplerne du nævner) Samtidig er der virkelig også mange hundeejere der ikke ser andre muligheder, end den de selv praktiserer, hvis man har/ønsker hund. Diskussionerne kan være lige så ophedede som når det omhandler noget med børn :D
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Bog om hunde/hundeopdragelse

Indlægaf TinaW » 14. nov 2018, 07:46

Jeg oplever nu, at der er sket meget siden dengang jeg var barn og min far gik til hundetræning med vores hund. Han fik "tæsk" af hundetræneren, fordi han ikke kunne med de andre hanhunde. Hunden altså, ikke min far ;) Hvor mange ville synes det var helt ok i dag, at ens hundetræner gjorde den slags?
Jeg har haft en del hundetrænere gennem årene, nogle bedre end andre. De bedste helt klart dem, der brugte ros og positiv forstærkning.
Jeg vil gerne kunne tage mad fra mine hunde, såfremt de nu får fat i noget der ikke egner sig til deres maver.
Vores to små hunde har en anden opførsel overfor min mand, end de har overfor mig.
De hopper begge to op på skødet af ham, når han sidder med morgenkaffen, uanset om han så siger nej.
De hopper kun op hos mig, hvis de får lov. Når han går tur med dem, er det meget på deres præmisser. De zig-zagger fra side til side, alt efter hvor der lige lugter bedst. Det gider jeg ikke, så når jeg går med dem, så går vi i den samme side af vejen.
Men jeg regner ikke med, at de er ved at overtage huset af den grund. Måske, hvis de boede der alene med min mand :D
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Bog om hunde/hundeopdragelse

Indlægaf Zombie » 14. nov 2018, 12:40

Pandesteg skrev:Jeg tænker på at ønske mig en bog om hunde/hundeopdragelse i julegave. Vi skal have hund til maj næste år. Ved godt jeg kan læse en masse om emnet på nettet, men jeg vil gerne have en bog, hvis der er en, som kan anbefales? :)


Hunden i Hverdagen af Irene Jarnved.
Det er min bibel på en del områder.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Bog om hunde/hundeopdragelse

Indlægaf Misantropen » 14. nov 2018, 14:51

TinaW skrev:Jeg oplever nu, at der er sket meget siden dengang jeg var barn og min far gik til hundetræning med vores hund. Han fik "tæsk" af hundetræneren, fordi han ikke kunne med de andre hanhunde. Hunden altså, ikke min far ;) Hvor mange ville synes det var helt ok i dag, at ens hundetræner gjorde den slags?
Jeg har haft en del hundetrænere gennem årene, nogle bedre end andre. De bedste helt klart dem, der brugte ros og positiv forstærkning.
Jeg vil gerne kunne tage mad fra mine hunde, såfremt de nu får fat i noget der ikke egner sig til deres maver.
Vores to små hunde har en anden opførsel overfor min mand, end de har overfor mig.
De hopper begge to op på skødet af ham, når han sidder med morgenkaffen, uanset om han så siger nej.
De hopper kun op hos mig, hvis de får lov. Når han går tur med dem, er det meget på deres præmisser. De zig-zagger fra side til side, alt efter hvor der lige lugter bedst. Det gider jeg ikke, så når jeg går med dem, så går vi i den samme side af vejen.
Men jeg regner ikke med, at de er ved at overtage huset af den grund. Måske, hvis de boede der alene med min mand :D

Undskyld, men :lol: :lol: :lol:

Derudover så er hunde virkelig snedige og kloge til at regne ud hvem det svageste led er, og hvad de må "i smug" hos nogen, men ikke hos andre. Men det er nu meget hyggeligt når nogen forbarmer sig over dem og de får lov til mere end de normalt må. Den kloge narrer den mindre kloge og så kan man jo spørge sig selv hvem der er hvem :genert:
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Bog om hunde/hundeopdragelse

Indlægaf LadyFox » 14. nov 2018, 16:11

Venus222 skrev:Jeg synes det er en rigtig god ide at læse noget om hunde. Jeg synes vi hundemennesker har en tendens til at fortælle hinanden de samme gamle myter, og derved bliver vi aldrig klogere.
Der er stadigvæk folk, der i ramme alvor, tror at hunden prøver at kravle op af rangstigen, og den derfor skal holdes nede. Ingen har endnu kunne fortælle mig hvad det præcist er der sker, hvis det lykkes hunden at nå toppen af den der stige, men det er åbenbart slemt... :panik:
Man skal åbenbart også kunne tage hundens mad, mens den spiser og knurre den så skal den alfarulles. :ticks:


Jeg skal være ærlig at indrømme at jeg frygter den dag hvor det er Momo der spiser alt den gode mad jeg køber i Netto, og jeg så får lidt kedelig tørfoder hvis jeg altså er heldig overhovedet at få noget at spise! Det er tydeligt det er det han pønser på.
Jeg skal helt sikkert også trænes op til at kunne tæve den der fæle grå puddel der har gjort sig den forbrydelse at eksistere. :wacko: :stoned:
1
...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Bog om hunde/hundeopdragelse

Indlægaf Misantropen » 14. nov 2018, 16:17

LadyFox skrev:Jeg skal være ærlig at indrømme at jeg frygter den dag hvor det er Momo der spiser alt den gode mad jeg køber i Netto, og jeg så får lidt kedelig tørfoder hvis jeg altså er heldig overhovedet at få noget at spise! Det er tydeligt det er det han pønser på.
Jeg skal helt sikkert også trænes op til at kunne tæve den der fæle grå puddel der har gjort sig den forbrydelse at eksistere.
:wacko: :stoned:

:lol:
0

Tilbage til "Kæledyr"