Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29898

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf TinaW » 20. nov 2018, 09:04

Pandesteg skrev:Ikke endnu, men har lånt en kæmpe kattefælde af min dyrlægenabo så jeg kan indfange vores killing Fluffy så hun (vi tror i hvert fald hun er en hun :lol:) kan blive neutraliseret, chippet og øretatoveret.

Man kan så diskutere om hun er et kæledyr, når jeg er nødt til at bruge en fælde til at fange hende...


Chippet, er det til kattelemmen?
Overvejer igen, om vi skal have flyttet kattene over i min mands værksted/vaskekælderen, da vi stadig har problemer med tilløbende katte, trods der ikke står mad fremme, andet end når de fodres.
Der er også lunere derovre. Men det vil kræve en kattelem og en almindelig vil de her fremmede katte vel også bare bruge.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Pandesteg » 20. nov 2018, 10:47

TinaW skrev:
Pandesteg skrev:Ikke endnu, men har lånt en kæmpe kattefælde af min dyrlægenabo så jeg kan indfange vores killing Fluffy så hun (vi tror i hvert fald hun er en hun :lol:) kan blive neutraliseret, chippet og øretatoveret.

Man kan så diskutere om hun er et kæledyr, når jeg er nødt til at bruge en fælde til at fange hende...


Chippet, er det til kattelemmen?
Overvejer igen, om vi skal have flyttet kattene over i min mands værksted/vaskekælderen, da vi stadig har problemer med tilløbende katte, trods der ikke står mad fremme, andet end når de fodres.
Der er også lunere derovre. Men det vil kræve en kattelem og en almindelig vil de her fremmede katte vel også bare bruge.


Ja nemlig. Jeg har nemlig set at deres far (ligner 100% min røde killing bortset fra at faren ikke har nogen hale) spiser med ovre i skuret. Så nu skal chipfunktionen i lemmen aktiveres hurtigst muligt. Men frygter virkelig hvordan hun reagerer i sådan et bur.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf cola » 21. nov 2018, 16:16

Har puttet min hvalp i en "cone of shame", bare fordi han kløede sig i sit øje, så han fik hvad hans mor og læge kalder cherry eye, de har været SÅÅÅ onde ved ham, stukket ham og alt muligt, nemlig, så lige nu... der er jeg sur på mor, og selvom hun lige har givet mig min ynglings bong, så er jeg stadig fornærmet.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29898

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf TinaW » 3. dec 2018, 15:46

Jeg har haft begge katte indfanget og puttet i transportkasser og så til dyrlægen og blive chippet og vaccineret.
Var de ikke så små, så var jeg dødsens næste gang jeg sætter ben ude i værkstedet. Jeg er IKKE populær pt.
3
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf cola » 7. dec 2018, 06:44

Jeg har lukket ham tilbage til kun at have køkken og gang, for han splittede hele stuen ad de sidste to dage, har spist cd, cover, chokolade osv... men bare for at berolige folk, han ser ikke ud til at have taget skade, han for rundt i går som altid.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Pandesteg » 7. dec 2018, 10:34

Høns og katte har været alene hjemme siden i går morges, fordi vi tog på tysklandstur. Nu er vi dog på vej hjem igen og vi har taget doggybag med rester fra vores aftensmad i går og tyske kager med hjem til hønsene :lol: så håber de tilgiver os for at have været “burhøns” i et par dage.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29898

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf TinaW » 11. dec 2018, 09:21

Vi fik sat kattelem i døren i går. Sådan en til chiplæsning.
For at kattenes chip skulle registreres skulle de have hovedet igennem lemmen indtil en diode blinkede.
Spørg lige om jeg var upopulær da jeg for 3. gange forsøgte at få hunkattens chip registreret. Hankatten gik det noget nemmere med.
4
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Krølle » 30. dec 2018, 18:01

Pony er blevet klædt ud som superskurk!
:love: :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf MissIce » 30. dec 2018, 19:30

Vi har flyttet lidt rundt på møblerne, for at kunne dække nytårsbord. Altså, vi har flyttet en tredjedel af sofaen, spisebordet og en af hundens 4(!) senge.

Men det passer altså ikke beaglen. :naughty: Nu har han jo ikke nogen steder at ligge!!!!! :panik:

Det hjørne i sofaen som han lige have tænkt sig at indtage er der jo ikke mere (han ligger ellers ikke i det hjørne), og han er da helt sikker ved at blive sløjfet fra husholdningen, når nu hans seng er blevet flyttet hele 3 meter. :nej:

Han har drevet hvileløst rundt, og har ikke kunnet finde ud af, hvor han skulle være. Vi måtte simpelthen invitere ham hen at ligge i sin seng, før han kunne finde ro.

Tossede hund! :rulle:
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Studsgaard » 30. dec 2018, 19:40

MissIce skrev:Vi har flyttet lidt rundt på møblerne, for at kunne dække nytårsbord. Altså, vi har flyttet en tredjedel af sofaen, spisebordet og en af hundens 4(!) senge.

Men det passer altså ikke beaglen. :naughty: Nu har han jo ikke nogen steder at ligge!!!!! :panik:

Det hjørne i sofaen som han lige have tænkt sig at indtage er der jo ikke mere (han ligger ellers ikke i det hjørne), og han er da helt sikker ved at blive sløjfet fra husholdningen, når nu hans seng er blevet flyttet hele 3 meter. :nej:

Han har drevet hvileløst rundt, og har ikke kunnet finde ud af, hvor han skulle være. Vi måtte simpelthen invitere ham hen at ligge i sin seng, før han kunne finde ro.

Tossede hund! :rulle:

:lol: hvor er i onde.
Jeg har godt hørt nogen hunde har det sådan.
Mine hunde har det heldigvis ikke, vi flytter også ofte med deres ting, og de kommer med på camping hvor de jo ikke har de samme ting som her hjemme - så måske er det derfor de ikke er så meget vanedyr.
0
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf MissIce » 30. dec 2018, 20:03

Studsgaard skrev:
MissIce skrev:Vi har flyttet lidt rundt på møblerne, for at kunne dække nytårsbord. Altså, vi har flyttet en tredjedel af sofaen, spisebordet og en af hundens 4(!) senge.

Men det passer altså ikke beaglen. :naughty: Nu har han jo ikke nogen steder at ligge!!!!! :panik:

Det hjørne i sofaen som han lige have tænkt sig at indtage er der jo ikke mere (han ligger ellers ikke i det hjørne), og han er da helt sikker ved at blive sløjfet fra husholdningen, når nu hans seng er blevet flyttet hele 3 meter. :nej:

Han har drevet hvileløst rundt, og har ikke kunnet finde ud af, hvor han skulle være. Vi måtte simpelthen invitere ham hen at ligge i sin seng, før han kunne finde ro.

Tossede hund! :rulle:

:lol: hvor er i onde.
Jeg har godt hørt nogen hunde har det sådan.
Mine hunde har det heldigvis ikke, vi flytter også ofte med deres ting, og de kommer med på camping hvor de jo ikke har de samme ting som her hjemme - så måske er det derfor de ikke er så meget vanedyr.


Vi kandiderer til ondehundeejere.dk

Det burde ellers være en formildende omstændighed, at hans seng nu står op ad en radiator.... Men næ nej! Aldrig har jeg set en beagle med så meget hønserøv.

Og lige nu er han i haven, og har været det længe... må nok hellere kigge efter om han er gået hjemmefra i nedtrykt sindstilstand. :gruble:
3
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Pandesteg » 30. dec 2018, 20:12

TinaW skrev:Vi fik sat kattelem i døren i går. Sådan en til chiplæsning.
For at kattenes chip skulle registreres skulle de have hovedet igennem lemmen indtil en diode blinkede.
Spørg lige om jeg var upopulær da jeg for 3. gange forsøgte at få hunkattens chip registreret. Hankatten gik det noget nemmere med.


Er de ikke vant til kattelem? Bliver spændende at se hvor hurtigt de tør bruge den :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29898

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf TinaW » 30. dec 2018, 22:40

Pandesteg skrev:
TinaW skrev:Vi fik sat kattelem i døren i går. Sådan en til chiplæsning.
For at kattenes chip skulle registreres skulle de have hovedet igennem lemmen indtil en diode blinkede.
Spørg lige om jeg var upopulær da jeg for 3. gange forsøgte at få hunkattens chip registreret. Hankatten gik det noget nemmere med.


Er de ikke vant til kattelem? Bliver spændende at se hvor hurtigt de tør bruge den :)


Nej, de er bare gået ind og ud af porten til maskinhuset, der altid har stået på klem.
De er stadig ikke vant til den.
Hunkatten kan godt gå ud gennem kattelemmen, hvis hun er inde i værkstedet, men jeg har endnu ikke set/oplevet hende gå ind af den.
Hankatten ingen af delene.
Pt bliver de så også lukket inde om natten og så ud om morgenen.
De har stadig vand og et par kurve stående ovre i maskinhuset, så det er kun deres mad de ikke kan komme til i løbet af dagen.
Men jeg må jo træne lidt med dem.
0
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf MissIce » 30. dec 2018, 22:44

MissIce skrev:Og lige nu er han i haven, og har været det længe... må nok hellere kigge efter om han er gået hjemmefra i nedtrykt sindstilstand. :gruble:


Og jo! Beaglen var ganske rigtigt på springtur :cuss:

Vi var begge ude at lede i 1/2 time - 3 kvarter, men kunne ikke finde ham. Vi blev enige om at indstille eftersøgningen og håbe på, at han selv fandt hjem igen eller blev fundet. Da han havde været væk i en times tid ringede en dame og sagde, at hun havde fundet ham hos en damehund :slem:

Beaglen blev hentet hjem, og efter at have tømt vandskålen ville han gerne ud i haven igen :tie: Denne gang blev det ledsaget udgang. Og da han var halvt igennem hækken (tak, for at vise hvor hullet er ;) ) var der lige et lille optrin, hvor en dame råbte af en hund, som slog bak med det samme. Så var den gårdtur slut.

Inde i stuen igen blev der bedt om tilgivelse. Når damen råber af ėn, så har man virkelig skidt i nællerne. Så jeg havde en skøde-beagle for en stund... indtil han gerne ville i haven igen...

NEJ!

(Det er muligvis ikke kun ommøbleringen der har gjort ham kuldret. Måske er der en tæve i løbetid, som har været medvirkende faktor - oh the joy at have en hanhund)
2
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Kilix » 19. feb 2019, 21:34

De fik fjernet taender i gaar. Ambush er allerede kommet sig fint (han er generelt ogsaa sundere, og skulle ikke have fjernet helt saa mange). Kilix derimod har vist lige lidt mere soveri at skulle have gjort inden han er ved at vaere klar igen. Men han har saa ogsaa kun tre hjoernetaender + dem imellem tilbage. Stakkels misser.
Men hold nu OP en fantastisk dyrlaege! Det var et par timer over fyraftenstid for ham allerede da han ringede og sagde at de kunne hentes, men han tog sig alligevel tid (paa eget initiativ) til at gaa igennem faktisk hele proceduren, incl foer og efter roentgen, paa begge katte, plus blev ved med at svare paa sporgsmaal og derefter sporge "Er der andre spm? evt omkring X?"
Super fantastisk! Og misserne er ved godt mod, trods alt :)
4

Tilbage til "Kæledyr"