Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Daphne » 27. aug 2017, 23:04

Jeg ville lige tjekke/tømme kattetoilettet inden jeg gik i seng - som jeg plejer at gøre. Så jeg løftede låget af og der sad min kat i gang med den helt store trykke-presse-session. Jeg blev helt forskrækket og hun blev bare siddende, så jeg satte lige så stille låget næsten på plads = halen var væltet ud over kanten, da jeg åbnede, så jeg måtte pænt stå og holde den et par centimeter over til hun var færdig for ikke at forstyrre eller klemme hale. Vi er ikke så gode venner lige nu.... :genert:
6
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf vibbsen » 28. aug 2017, 06:46

Daphne skrev:Jeg ville lige tjekke/tømme kattetoilettet inden jeg gik i seng - som jeg plejer at gøre. Så jeg løftede låget af og der sad min kat i gang med den helt store trykke-presse-session. Jeg blev helt forskrækket og hun blev bare siddende, så jeg satte lige så stille låget næsten på plads = halen var væltet ud over kanten, da jeg åbnede, så jeg måtte pænt stå og holde den et par centimeter over til hun var færdig for ikke at forstyrre eller klemme hale. Vi er ikke så gode venner lige nu.... :genert:


Men det kan jo så være paypack for alle de mange gange hvor vi mennesker sidder på potten....Med et hidsigt miauvende kattekræ der står og banker på døren udefra....Sådan er det ihvertfald her....Kattekræ sover dødelignende søvn et eller andet sted i huset. Menneske går på toilet..Kattekræ vågner omgående og sætter sig til at banke på døren :rulle: :rulle: :rulle:

Jeg læste et sted at det betyder at de elsker en....Fair nok...Men jeg vil faktisk gerne have lov til at skide i fred (pardon my french)
9
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Tata » 9. nov 2017, 08:33

Hevet Manse til dyrlægen i går og blive gennemtjekket + taget prøver, han har haft nogle off-dage, hvor jeg blev vildt bekymret om det gik den helt forkerte vej, dyrlægen havde jo sagt det var i tidligt stadie, og med den der nyresygdom, så ville jeg lige være sikker på han er reguleret/symptombehandlet så godt, som man kan, og han ikke lider. Men dyrlægen sagde, at hun ikke så nogen umiddelbar grund til bekymring, og at det ikke går så hurtigt, nu venter vi bare på prøvesvarene :kryds:
0
Timian :lun:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf fisken80 » 9. nov 2017, 08:56

Angelina skrev:Det var så ikke mig - men min mand ... der mente han skulle sidde i sofaen, ved siden af mig ... men der lå Balder jo - men min mand mente jo godt vi kunne sidde to voksne mennesker + en kat i sofaen, hvis blot han skubbede lidt til Balder... Balder sprang så ned fra sofaen, satte sig på gulvet foran sofaen og nedstirrede min mand, indtil han igen flyttede sig fra sofaen, så han kunne ligge der hvor han helst vil ligge.


Vores kat har sit eget sofatæppe, og hvis vi en dag har glemt at lægge det på sofaen (vi fjerner det når vi selv sidder i sofaen) så sætter han sig på stuebordet og stirrer på en indtil tæppet ligger på sin plads...
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Santa » 25. nov 2017, 10:50

Jamen, det her er en klassiker hos os:

Jeg sidder i sofaen og hygger med en dyne over benene. Hunden springer op i fodenden, og står lidt og stirrer på mig. Det ved jeg godt hvad betyder...
"Flyt dine ben under dynen, så jeg kan ligge ovenpå en sky af dyne i halvdelen af sofaen, tak!"

Jeg ignorerede hende, for jeg får ondt i knæet af at sidde med det bøjet i længere tid.
Hund sad stille og forsøgte sig med nedstirren et par minutter...så fór hun like a bat out of hell ned, og LØB ind i soveværelset og op i sengen, ganske fornærmet.
Every day!
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf MissHindenburg » 25. nov 2017, 10:59

Han fik en gulerod her til morgen istedet for den sædvanlige morgen snack... :badr: :nej: :skeptisk:
Jeg fik et hånligt fnys og så skred han ind i stuen! Guleroden er formentlig stadig urørt!

Dumme menneske!
2
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Buffy » 4. dec 2017, 09:45

Det er godt nok ikke min hund, jeg har udsat for uhyrligheder, men hans dyrlæge.
Raja har det med at få fyldte analsække, så de skal jo tømmes en gang i mellem, det er heldigvis ikke så slemt, indtil nu har jeg opdaget det inden, der er gået betændelse i, så det er bare en tømning og smøre med en creme en uge og så går der en tre-fire måneder igen. Og han elsker sin dyrlæge, han er så fantastisk til ham. Så da jeg ringer i morges og snakker med hans kollega Jacob, beder jeg selvfølgelig om Jens :”fordi han har blide finger og Raja elsker ham” men det var åbentbart en fejl for “åh nej, sådan noget må du ikke sige, det bliver bare en ting til julefrokosten”
Jacob grinede også godt nok en del, da jeg sagde det :-D
9
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 5. dec 2017, 16:46

Han er blevet opereret i poten! :gisp: :lol:

Jeg nåede faktisk lige at blive bekymret over dårlige albuer og alt muligt, for han var stokhalt på det ene forben i går aftes efter en lur og det gik bare ikke væk. Han har været let halt på samme ben en gang før, men der gik det lynhurtigt væk (10-15 min) og så gjorde jeg ikke mere ved det. I går var det dog voldsomt, så jeg ringede og bestilte tid til i dag ved et rigtigt godt dyrehospital, for nu skulle det da undersøges hvis det kunne være alvorligt.
Først mønstring ude og derefter en grundig klinisk undersøgelse gav da også en smule ubehag i håndleddet, men dyrlægen undersøgte så også lige trædepuderne grundigt, og søreme om ikke der var en lille sort plet (med masser af hud over). Jeg havde misset denne da jeg selv undersøgte poten, men den var også kun synlig i det skarpe lys hos dyrlægen.
Han blev lagt i anæstesi, fik lokalbedøvelse og så lavede dyrlægen et keglesnit og fik en flot stor torn ud af poten. De havde en smart brænder, så der blev lige svitset nede i keglen så blødningen stoppede så forbinding er unødvendig, hvilket kan være noget forfærdeligt gratværk på sådan en pote. Hvis vi skal ud og gå på grus eller lign. får han lige en lille gummisok/sko på (det skal nok blive muntert at få ham til at gå med sådan en :lol: ).
Nu sover han rusen ud i entreen og vi er udstyret med smertestillende til de næste dage.
Han var meget dygtig hos dyrlægen, men synes lige at han skulle 'synge en stille sang' da han, helt skeløjet, begyndte at vågne fra anæstesien :lol: :lun:
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf LadyFox » 5. dec 2017, 16:57

Jeg nægter at lade Hector drikke sodavand, og han bider mig i fingrende som tak.
2
...
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Muuh » 6. dec 2017, 13:50

Jeg har givet Olli en julehue og et juletørklæde på :genert: :jule:

Han savler helt vildt, fordi han har en tandkøds sygdom, der har gjort at han efterhånden mangler en del tænder. Så tænkte at sådan et tørklæde kunne være en fin ide, hans pels har det med at lave knuder/ugler pga hans savleri

Han kunne så slet ikke finde ud af at gå med den på, så han bakkede hele tiden :lol: :lol:
2
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Buffy » 8. dec 2017, 08:57

Jeg (hold på hat og briller) giver ikke efter for tiggeri! Og ikke nok med, at jeg ikke giver efter for selv det mest ynkelig piv, så virker det heller ikke at gø af mig! Så nu er Raja gået i sin kurv med et meget dybt suk :rulle: :lol:
4
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Mi55y » 8. dec 2017, 09:05

Jeg har lige afleveret Molly hos dyrlægen her til morgen til en tandrensning og kloklip - hun var ikke helt tilfreds med at komme i boksen, og jeg forudser, at hun bestemt ikke er glad for mig, når jeg henter hende, efter hun har været bedøvet.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Skorstenen » 10. dec 2017, 08:31

Gulvskrubben skulle i den grad ud da jeg stod op. I en sådan fart, at hun ikke nåede at registrere sneen på trappen før hun gled "elegant" hen af den, på siden. Hun lavede "hvem så dette" tricket og skyndte sig at rejse sig. Rystede sig, og stak mig et fornærmet blik, for det er jo mig der har bestilt dette hvide glidemiddel. :stoned:

:lol:
5
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf MissHindenburg » 11. dec 2017, 11:07

Well....
I går gik vi tur i snevejr hvorpå han skulle tørres med håndklæde. :rulle:
I dag har jeg bedt ham være fotomodel og posere sammen med ikke bare en men hele to Corgi kalendre :rulle:

Jeg er sikker på at dyreværnet snart kommer forbi! :nej:
2
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 11. dec 2017, 20:09

Han er blevet et par cojones fattigere :genert:

Han mistænkte ugler i mosen da han skulle ud at køre i bil inden han fik morgenmad, men som den lille elskling han er, glemte han alt om det da han kom ned på dyrehospitalet og alle veterinærsygeplejerskerne nærmest faldt over hinanden for at hilse på ham - han elsker opmærksomhed og feeeedter sig ind hos alle :lol:
Han blev kendt dernede i sidste uge, og alle synes bare at han er så smuk og nuttet - Mandse er enig!

Mindre kry var han da jeg hentede ham, dog - han kom ud fra stuen med den grimme kæmpe skærm om hovedet og meget vaklende ben. Da han småpivende og næseduttende havde hilst på mig kunne han faktisk slet ikke gå mere og skulle bæres :lol:
Jeg købte en dragt til ham dernede i stedet, for jeg kan virkelig ikke lide de der klodsede store skærme - dyrene braser jo ind i alt på deres vej og kan ikke se ordentligt.

Den første tid herhjemme fortsatte piveriet lidt indtil al anæstesi var overstået, og på et tidspunkt var det bedst at sove ovenpå mine ben med mit ene håndled i munden :lun:

Han er dog vågnet rigtigt, har været på tur og lavet på det ene og det andet og både spiser og drikker så alt er fint igen.

Her havde han lige flyttet sig fra den fine seng jeg havde lavet til ham i den dunkle og stille entre så han kunne vågne i fred og ro - han ville ind og ligge for mine fødder og pive ynkeligt, så jeg måtte flytte sengearrangementet ind i stuen i stedet.

Mandse, nu ca. 20 g. og en mandighed lettere:
Senest rettet af Velvet-Goldmine 27. dec 2017, 07:44, rettet i alt 1 gang.
8

Tilbage til "Kæledyr"