Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf LadyFox » 29. jul 2017, 09:12

I dag har jeg taget en gynge og noget legetøj fra hans bur, og på trods af at jeg ikke har taget det hele, ikke har taget hans yndlings og han i starten af ugen har fået noget nyt så han faktisk har præcis lige så meget som han plejer så kan jeg godt fornemme at han synes jeg er temmelig uncool.

I morgen finder han så ud af at det er fordi jeg har tænkt med at forære det til en anden undupat - om det er godt eller skidt må morgendagen vise.
2
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf LadyFox » 29. jul 2017, 09:14

Modesty Blame skrev:For et par uger siden købte jeg et nyt stykke legetøj til Fedtmikkel. Det er sådan en lille dims, der har nogle fjeragtige dimser, der stikker op, og så kan den sige som en fugl, hvis man skubber til den.

Trods Mikkels store begejstring for at _forsøge_ at fange fugle, når han er på altanen (dvs. han laver et lille ryk, når der flyver en fugl forbi), eller i gamle dage, hvor han kastede sig mod altandøren, for at fange forbiflyvende fugl, trods det, så virker det som om, at det var et spil for galleriet fra en kat, der vidste, at fuglejagten var gratis, fordi han alligevel aldrig ville kunne komme til at "vinde".

Den nye fugle-lyde-dims har den simple effekt på Mikkel, at han bliver bange, og gemmer sig under sengen. Så den leger vi ikke med mere...

Jeg har lige foræret Hector en bold der blandt andet kan sige som en kat, den er et totalt hit hos fuglen her - det er sådan lidt omvendt-land kan jeg fornemme.
3
...
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Modesty Blame » 29. jul 2017, 09:24

LadyFox skrev:
Modesty Blame skrev:For et par uger siden købte jeg et nyt stykke legetøj til Fedtmikkel. Det er sådan en lille dims, der har nogle fjeragtige dimser, der stikker op, og så kan den sige som en fugl, hvis man skubber til den.

Trods Mikkels store begejstring for at _forsøge_ at fange fugle, når han er på altanen (dvs. han laver et lille ryk, når der flyver en fugl forbi), eller i gamle dage, hvor han kastede sig mod altandøren, for at fange forbiflyvende fugl, trods det, så virker det som om, at det var et spil for galleriet fra en kat, der vidste, at fuglejagten var gratis, fordi han alligevel aldrig ville kunne komme til at "vinde".

Den nye fugle-lyde-dims har den simple effekt på Mikkel, at han bliver bange, og gemmer sig under sengen. Så den leger vi ikke med mere...

Jeg har lige foræret Hector en bold der blandt andet kan sige som en kat, den er et totalt hit hos fuglen her - det er sådan lidt omvendt-land kan jeg fornemme.

Mikkel er en dårlig kat. :sur:
1
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Tata » 3. aug 2017, 08:59

Har afleveret Victor hos dyrlægen i morges til en klipning pga. allergiudbrud med helt tosset fældning, så får han en smart løveklip, så han er er nemmere at bade hurtigt når han klør, uden han er ked af at blive redt pga. hans pels fælder og filter helt pga. allergien.
0
Timian :lun:
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Maria86 » 12. aug 2017, 11:41

Jeg er taget hjem fra så der er ikke nogen til at tale med ham i aften. eller tag ham ud det er SSSÅÅÅ synd for ham.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf avdotja » 12. aug 2017, 12:31

Alkaia skrev:Jeg laver det ultimative bedrag overfor katten i dag.
Jeg efterlader hende hos en fremmed i et halvt år! :nerve: Jeg rejser til Japan om en uge, og er først tilbage i slutningen af januar. I det mindste skal hun ikke flytte, har fundet en sød pige der glæder sig til at have kat i et halvt år. Lad os hvor glad hun er for kattehår, når jeg kommer hjem igen. :lol:

Det lyder smart! Kommer hun så og bor i din lejlighed i 6 måneder? og hvad gjorde du helt konkret: ledte du efter en som manglede et sted at bo og var villig til at lade kattestting være en del af huslejen?
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Buffy » 14. aug 2017, 12:40

Vi har haft gæster eller været i byen hele weekenden, hvilket han har elsket. Så jeg er en rigtig røvkedelig hundemor i dag, fordi vi bare skal hygge hjemme :rulle:
1
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Maoam » 18. aug 2017, 22:45

Katten vågnede med et klagehyl, da jeg fjernede min hånd fra hendes ryg mens hun sov.
4
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf mariannaa » 19. aug 2017, 08:53

Min lille hund var til dyrlæge i onsdags. Hun skulle i narkose for at få ordnet tænder. Da de skulle lægge et venflorn, så kunne de ikke finde en åre, så de måtte prøve 6 gange før det lykkes. Hun skreg som en vild hver gang, da sådan et jo gør ondt at få lagt. Pyh det var hårdt at høre på og ikke mindst at holde hende fast. Jeg følte mig simpelthen bare så ond.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Zoxa » 19. aug 2017, 10:41

De gav hende ikke lidt gas så hun slap for stressen ved stikkeriet? :8:
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf mariannaa » 19. aug 2017, 11:13

Zoxa skrev:De gav hende ikke lidt gas så hun slap for stressen ved stikkeriet? :8:

Nej. Jeg spurgte om de ikke kunne lokalbedøve hende, men det sagde de at de ikke kunne. Jeg kan ikke lige huske begrundelsen.
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf mariannaa » 19. aug 2017, 11:17

mariannaa skrev:
Zoxa skrev:De gav hende ikke lidt gas så hun slap for stressen ved stikkeriet? :8:

Nej. Jeg spurgte om de ikke kunne lokalbedøve hende, men det sagde de at de ikke kunne. Jeg kan ikke lige huske begrundelsen.

Mener at det var noget med, at fordi at hun er en gammel hund, så skulle de først tage blodprøver for at se om hun kunne tåle narkosen/bedøvelsen.
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Zoxa » 19. aug 2017, 12:03

mariannaa skrev:Mener at det var noget med, at fordi at hun er en gammel hund, så skulle de først tage blodprøver for at se om hun kunne tåle narkosen/bedøvelsen.


jeg er sikker på at din dyrlæge er glimrende, men en smule gas er den absolut mest skånsomme bedøvelse og det er også derfor man bruger den på fugle da de er ekstremt sarte og det er væk i løbet af minutter når masken fjernes så hun kunne sagtens "ligges ned" for alvor bagefter- så den ville jeg ikke købe. Det er altså bare ment som info, ikke for at være kritisk på nogen måde, men I kan jo risikere at stå i situationen en anden gang.

Men rigtig god bedring med hende :blomst:
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf mariannaa » 19. aug 2017, 12:48

Zoxa skrev:
mariannaa skrev:Mener at det var noget med, at fordi at hun er en gammel hund, så skulle de først tage blodprøver for at se om hun kunne tåle narkosen/bedøvelsen.


jeg er sikker på at din dyrlæge er glimrende, men en smule gas er den absolut mest skånsomme bedøvelse og det er også derfor man bruger den på fugle da de er ekstremt sarte og det er væk i løbet af minutter når masken fjernes så hun kunne sagtens "ligges ned" for alvor bagefter- så den ville jeg ikke købe. Det er altså bare ment som info, ikke for at være kritisk på nogen måde, men I kan jo risikere at stå i situationen en anden gang.

Men rigtig god bedring med hende :blomst:


Tak for info :) Ja, jeg synes også at det er lidt underligt.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 19. aug 2017, 13:03

I dag har smeden hugget op til flere millimeter af min hests fusser OG banket søm op i hovene- værst var at alle de andre kammerater allerede var på folden og hyggede sig i solen. Godt min hest ikke har nummeret til dyrenes beskyttelse!
0

Tilbage til "Kæledyr"