Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52049

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf fisken80 » 18. jun 2017, 12:05

Maoam skrev:Jeg hentede vores kat i naboens have, mens hun skændtes med en solsort. Hvad bilder jeg mig ind at afbryde og bære hende hjem. Hun vil ikke kendes ved mig nu.


For nogle uger siden slap vores kat en levende mus løs i stuen klokken 00.30 om natten, og jeg var alene hjemme. JEG var lettet da jeg fik altandøren op og musen for ud, katten synes derimod jeg var dybt åndsvag sådan at slippe musen ud...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Buffy » 18. jun 2017, 14:41

Jeg vil ikke slukke for solen ude i haven....
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Modesty Blame » 18. jun 2017, 19:13

McFurPants skrev:
Luffegås skrev:Danset rundt med ham mens vi hørte "what the world needs know". Han finder sig i alt, men tror han fortryder han bad om opmærksomhed.

I går var jeg nok ikke helt sød da jeg pludselig vækkede ham med at ruske lidt i ham.. Han sov så tungt, jeg blev helt bange for om han var død :panik:


Det kender jeg godt :tie: :trist:

Ditto :genert:
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Modesty Blame » 18. jun 2017, 19:16

Hver gang han lige har lagt sig til rette på altanen, så siger jeg, nu skal vi ind. Det er selvfølgelig fordi, jeg er der for at ryge, og så snart jeg er færdig går jeg ind igen. For jeg tåler ikke solen, og det blæser for meget til parasollen.
1
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Tata » 21. jun 2017, 15:29

Jeg har kørt Manse til blod, urinprøver og vejning i dag. Fastende, hvilket var det allerværste :shock: . Det gik heldigvis rigtig godt, han var simpelthen så dygtig, fik mega ros af dyrlægen og vetsygeplejersken, fordi han er så nem og tillidsfuld, de kunne tage prøverne, imens jeg nussede ham, og så har han taget yderligere på, er tilbage på sin normale vægt :pompom: .
Nu skal prøverne bare være gode :kryds: han er stadig 'borderline' mht om han skal have nyremedicin, lå lige under ved sidste blodprøve. Er den stadig god kører vi videre på foderdiæt i 1/2 år og tjekker så igen, mm. han self får symptomer igen (det har han ikke nu, vi følger ham bare tæt, med hvor hurtigt det udvikler sig her i starten).
1
Timian :lun:
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Modesty Blame » 8. jul 2017, 07:22

Jeg gik hen til sengen for at hente fjernbetjeningen. Mikkel gik åbenbart ud fra, at det betød, vi skulle i seng. Det skulle vi ikke. Han kiggede på mig, med det mest forurettede ansigtsudtryk.
3
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Zombie » 8. jul 2017, 22:15

Et bad.

ET BAD!
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Bøtte » 8. jul 2017, 23:08

Han skulle mødes pigernes farmor nye hund. En kæmpe vovse på 2 kg. :lol:
Er I klar over hvor farlig sådan en er, når man selv er en lillebitte hund på 9-10 kg. ;)
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf LadyFox » 15. jul 2017, 10:30

Hvis der var lyd på billeder ville i ikke være i tvivl om at han er mere end rasende over situationen. :cuss: :trist:

Billede
3
...
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf McFurPants » 15. jul 2017, 12:19

LadyFox skrev:Hvis der var lyd på billeder ville i ikke være i tvivl om at han er mere end rasende over situationen. :cuss: :trist:

Billede


Er han sur over den lukkede låge eller er det forplejningen?

Utroligt hvor mopset en lille fugl kan se ud :kram:
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf LadyFox » 15. jul 2017, 12:49

McFurPants skrev:
LadyFox skrev:Hvis der var lyd på billeder ville i ikke være i tvivl om at han er mere end rasende over situationen. :cuss: :trist:

Billede


Er han sur over den lukkede låge eller er det forplejningen?

Utroligt hvor mopset en lille fugl kan se ud :kram:

Han var sur over at skulle hapses for at sættes over i et lillebitte bur man ikke engang kan flyve i. Men sådan er det altså når man skal passes 40 km. Hjemmefra.

Nu har han fået sit store bur tilbage, og to store papegøjer at sludre med. Så forhåbentlig har han tilgivet mig når jeg henter ham om 8 dages tid.
2
...
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Maria86 » 23. jul 2017, 17:57

sådan et lille bur gider mine hamstre ikke :wacko: . De arbejder hele tid på at kom derfra :rulle: når nu de for muligheden at kom ud så kan de godt bruge en del tid på at gå ud derfra igen :rulle: :boo:
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Modesty Blame » 25. jul 2017, 05:18

Jeg har været på ferie i en uge. Hvor hans kattesitter har besøgt ham mindst en time om dagen.
Vi skal lige huske, at i løbet af et døgn, sover fedtmikkel mindst 16 timer - og nok nærmere 18. Men trods det, har det været en meget hård uge, hvor man næsten ikke har brugt tiden på at manipulere vådfoder ud af kattesitteren DAGLIGT.

Han er heldig, hvis han får vådfoder to gange om ugen, når jeg er hjemme.

Min brors kat, som jo valgte at spille syg, og stikke af kort tid før vores afrejse, nåede jo hjem inden vi tog afsted, og er nu ved godt huld igen.

Jeg mistænker den lille ræv for at have spillet syg, for at få bror og svigerinde til at give ham mere mad, og i særdeleshed mere vådfoder. Han kan jo nærmest snart trille rundt.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Modesty Blame » 25. jul 2017, 05:34

Jeg har lige børstet og striglet møgkat. I håb om, at jeg kunne pacificere ham tilstrækkeligt til, at kloklipning kunne komme på tale. Men møgkat bed fanme i neglesaksen. Han er umulig.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Modesty Blame » 25. jul 2017, 07:26

For et par uger siden købte jeg et nyt stykke legetøj til Fedtmikkel. Det er sådan en lille dims, der har nogle fjeragtige dimser, der stikker op, og så kan den sige som en fugl, hvis man skubber til den.

Trods Mikkels store begejstring for at _forsøge_ at fange fugle, når han er på altanen (dvs. han laver et lille ryk, når der flyver en fugl forbi), eller i gamle dage, hvor han kastede sig mod altandøren, for at fange forbiflyvende fugl, trods det, så virker det som om, at det var et spil for galleriet fra en kat, der vidste, at fuglejagten var gratis, fordi han alligevel aldrig ville kunne komme til at "vinde".

Den nye fugle-lyde-dims har den simple effekt på Mikkel, at han bliver bange, og gemmer sig under sengen. Så den leger vi ikke med mere...
5

Tilbage til "Kæledyr"