Erfaringer med langtidspasning af kat?

Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Erfaringer med langtidspasning af kat?

Indlægaf Stitch » 8. aug 2018, 06:32

Jeg har fået langtidspasset min kat af hhv. en veninde og min moster og det er gået super fint. Hun er fin lille tillidsfuld kat, der har fået den bedste pasning med masser af omsorg, nus og kærlighed. Hun genkender mig fint altid og man kan mærke hun er min kat, selvom andre også dur.

Jeg siger go for it, når nu I kan mærke at det er gået fint de andre gange.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Erfaringer med langtidspasning af kat?

Indlægaf Pandesteg » 8. aug 2018, 12:27

Mistermor skrev:Den seneste kat, jeg havde, blev bange, bare jeg fik gæster. Han ville aldrig kunne have tålt at blive sendt i pasning, så havde det været mere nådigt at aflive ham.


Måske er jeg bare lidt for meget treehugger, men jeg synes da godt nok, at det er barske løjer at aflive en sund og rask kat, fordi man skal ud at rejse og ikke mener, at den kan passes. Så må man jo omplacere den eller lade være med at rejse. Mine katte er også nogle bange skvat, men de har nu klaret fint at blive passet i en uge ad gangen.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Erfaringer med langtidspasning af kat?

Indlægaf Mædem » 8. aug 2018, 17:14

Tusind tak for jeres input! Det er rart lige at blive manet til besindighed, især fordi jeg kender min kat, og jeg ved hvor medgørlig og tillidsfuld han er.

Uanset om det bliver mine forældre eller hos nogle andre i vores bagland, så vil jeg klart sørge for, at han har været i hjemmet nogle gange sammen med os inden afrejse. Det er også en rigtig god pointe det der med at have helt klare linjer ifht. økonomi, udendørsadgang osv.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Erfaringer med langtidspasning af kat?

Indlægaf avdotja » 8. aug 2018, 17:25

Overvej også ferie-feriepasning (som en anden vist også nævnte). Hvis I er væk i længere tid, er det formentlig ikke usandsynligt at jeres passer selv får brug for pasning, enten pga ferie eller en uventet situation. Så er det meget rart at der er styr på hvad man så gør.
1

Tilbage til "Kæledyr"