Genopdragelse af hund

Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Genopdragelse af hund

Indlægaf Buller » 29. jun 2018, 13:53

Når hunde kigger på en og så gør noget andet alligevel, så giver de en en stor fuck finger. Det gør de kun hvis de mener at de er for tætte på en i hierarkiet. Jeg ville fjerne privilegier indtil vi havde fået genetableret magtstatus.

Det kan f.eks. være at hunde ikke er i møblerne, ikke spiser før menneskerne, færre godbidder, alt sådan noget som helt automatisk ville ske i hundens naturlige flok hvis den begyndte at opføre sig råddent der. Der ville den så også få bid/fysiske korrektioner af hundene over den, men det gemmer jeg til virkelig dårlig opførsel.

Privilegier er til når man opfører sig som top-hunden vil have. Man gør ikke hunde en tjeneste ved at hæve dem i hierarkiet, de kan ikke forstå den menneskeskabte verden vi har dem i og derfor bliver de stressede hvis de tror de skal til at bestemme i den.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Genopdragelse af hund

Indlægaf Juki » 29. jun 2018, 14:04

Buller skrev:Når hunde kigger på en og så gør noget andet alligevel, så giver de en en stor fuck finger. Det gør de kun hvis de mener at de er for tætte på en i hierarkiet. Jeg ville fjerne privilegier indtil vi havde fået genetableret magtstatus.

Det kan f.eks. være at hunde ikke er i møblerne, ikke spiser før menneskerne, færre godbidder, alt sådan noget som helt automatisk ville ske i hundens naturlige flok hvis den begyndte at opføre sig råddent der. Der ville den så også få bid/fysiske korrektioner af hundene over den, men det gemmer jeg til virkelig dårlig opførsel.

Privilegier er til når man opfører sig som top-hunden vil have. Man gør ikke hunde en tjeneste ved at hæve dem i hierarkiet, de kan ikke forstå den menneskeskabte verden vi har dem i og derfor bliver de stressede hvis de tror de skal til at bestemme i den.

Hvordan tænker du at en hund kan kæde det at være i en naturlig flok(som dens forfædre) sammen med det liv den er blevet avlet til at skulle fungere i sammen?

Fx ved at nægte hunden at måtte være i sofaen fordi den ikke adlyder en kommando om indkald.

Hvis hunde skulle behandles som de ville naturligt i en flok ville man vel slet ikke skulle give dem godbidder eller foder efter et bestemt regelsæt.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Genopdragelse af hund

Indlægaf Hewlett » 5. jul 2018, 08:08

Buller skrev:Når hunde kigger på en og så gør noget andet alligevel, så giver de en en stor fuck finger. Det gør de kun hvis de mener at de er for tætte på en i hierarkiet. Jeg ville fjerne privilegier indtil vi havde fået genetableret magtstatus.

Det kan f.eks. være at hunde ikke er i møblerne, ikke spiser før menneskerne, færre godbidder, alt sådan noget som helt automatisk ville ske i hundens naturlige flok hvis den begyndte at opføre sig råddent der. Der ville den så også få bid/fysiske korrektioner af hundene over den, men det gemmer jeg til virkelig dårlig opførsel.

Privilegier er til når man opfører sig som top-hunden vil have. Man gør ikke hunde en tjeneste ved at hæve dem i hierarkiet, de kan ikke forstå den menneskeskabte verden vi har dem i og derfor bliver de stressede hvis de tror de skal til at bestemme i den.


Hunde og mennesker indgår ikke i det samme hierarki. Vi er ikke en artsfælle til hunden. Det ved hunden godt.
3
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Genopdragelse af hund

Indlægaf avdotja » 5. jul 2018, 16:05

IrmaPigen skrev:Luk haven af, så hun ikke kan gå sine egne veje (sørg for lågen er lukket, tjek at den er lukket inden du lukker hunden ud i haven)

Hav hende i snor når du er uden for haven.

Du har objektivt ansvar for din hund. Det er der en grund til. Dyr er ikke til at stole på i alle tilfælde.

Sikke da en dejligt, relevant og ikke mindst, super konstruktivt indlæg :gogo:
2
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Genopdragelse af hund

Indlægaf cola » 6. jul 2018, 12:35

Du må aldrig gå efter hunden når du forsøger at få den til at komme til dig, flyt dig evt væk fra den når du kalder, ja gem dig hvis du kan komme til det, men gå aldrig efter den, så lærer den jo at det er den der bestemmer, den skal nok komme når du har gået langt nok væk eller når den ikke kan se dig længere, det kan tage lidt tid, men til sidst finder den ud af at du vil have den til at komme til dig og ikke omvendt.
1

Tilbage til "Kæledyr"