Min hund fælder ekstremt!

Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Min hund fælder ekstremt!

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 11. jun 2018, 10:42

Jeg ved ikke om der er noget galt med min labrador på 10 mdr. Han fælder helt vildt meget. Jeg har haft en anden labrador i 12 år og han nåede slet ikke op på samme niveau. Jeg børster ham med en furminator flere gange ugentligt men uden effekt. Gulvet er sort af hår.
Han er ellers i trivsel. Ingen eksem, rødme eller kløe i huden.
Er der mon noget at gøre?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Min hund fælder ekstremt!

Indlægaf Juki » 11. jun 2018, 15:51

Spørg dyrlægen.

Umiddelbart ville jeg ikke være bekymret, hans alder og vejret taget i betragtning.

Du kan evt. prøve at tage ham i bad. Giv ham en tur under bruseren, masser/nus ham godt så pelsen løsner sig, brug en børste/strigle før og/eller efter badet og tørring.

Hvis huden ser fin ud og han fx ikke har skæl er det nok ikke nødvendigt med hundeshampoo, men det må du vurdere.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Min hund fælder ekstremt!

Indlægaf Santa » 11. jun 2018, 16:18

Bestil tid hos en professionel hundetrimmer.

Jeg ved godt at Labrador ikke umiddelbart er en race som skal trimmes eller klippes, men jeg ved at mange af de stor-fældende racer kan nyde godt af en årlig tur, hvor de bliver trimmet i bund.
Så fælder de knap så meget bagefter.

Om ikke andet så kan du jo tage hunden med til en vurdering.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Min hund fælder ekstremt!

Indlægaf avdotja » 11. jun 2018, 17:11

Hvis det er noget som lige er opstået (og han ellers virker glad og rask), ville jeg lige give det en uge eller to før jeg begyndte at blive bekymret; tænker der sagtens kan være forskel på fældeintensitet - selv inden for samme race. Havde din gamle labrador samme farve? Eller er det muligt at den nye hunds hår, simpelthen er mere synlige?
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Min hund fælder ekstremt!

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 11. jun 2018, 19:37

avdotja skrev:Hvis det er noget som lige er opstået (og han ellers virker glad og rask), ville jeg lige give det en uge eller to før jeg begyndte at blive bekymret; tænker der sagtens kan være forskel på fældeintensitet - selv inden for samme race. Havde din gamle labrador samme farve? Eller er det muligt at den nye hunds hår, simpelthen er mere synlige?

Det har været sådan i et stykke tid- over en måned. Min gamle hund var samme farve, og dengang syntes jeg at han fældede meget, men jeg er blevet klogere..
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Min hund fælder ekstremt!

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 11. jun 2018, 19:39

Juki skrev:Spørg dyrlægen.

Umiddelbart ville jeg ikke være bekymret, hans alder og vejret taget i betragtning.

Du kan evt. prøve at tage ham i bad. Giv ham en tur under bruseren, masser/nus ham godt så pelsen løsner sig, brug en børste/strigle før og/eller efter badet og tørring.

Hvis huden ser fin ud og han fx ikke har skæl er det nok ikke nødvendigt med hundeshampoo, men det må du vurdere.

Han har været meget i havet her i varmen, og er blevet striglet godt bagefter. Det er bare endeløst :nerve:
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Min hund fælder ekstremt!

Indlægaf Myresluger » 11. jun 2018, 20:48

Vi har også en labrador hun fælder også helt vildt. Man kan ikke se en forskel selvom hun bliver redt med furminator flere gange om ugen. Hun har en flot pels og har altid haft det. Hun fælder altid meget og så ca to gange om året går det helt amok. Jeg ville ikke være bekymret.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Min hund fælder ekstremt!

Indlægaf Juki » 12. jun 2018, 00:36

Jacobsen81 skrev:
Juki skrev:Spørg dyrlægen.

Umiddelbart ville jeg ikke være bekymret, hans alder og vejret taget i betragtning.

Du kan evt. prøve at tage ham i bad. Giv ham en tur under bruseren, masser/nus ham godt så pelsen løsner sig, brug en børste/strigle før og/eller efter badet og tørring.

Hvis huden ser fin ud og han fx ikke har skæl er det nok ikke nødvendigt med hundeshampoo, men det må du vurdere.

Han har været meget i havet her i varmen, og er blevet striglet godt bagefter. Det er bare endeløst :nerve:

Jeg kender det.. Især med den Furminator kan man undrer sig over at de kan blive ved med at have pels og underuld tilbage.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Min hund fælder ekstremt!

Indlægaf LadyFox » 12. jun 2018, 05:13

Jeg tror aldrig Jeg har kendt hunde der fælder så meget som de labradorer jeg har kendt. :)

Jeg tænker vejret kan være en forklaring, hvis der ikke er andet "i vejen" ville jeg nok bare se tiden an :) Hvis det viser jeg at han fælder så meget hele året ville jeg selvfølgelig gøre noget, men hvis det handler om han fælder mere de par gange om året så ville det ikke bekymre mig, om end det selvfølgelig er lidt træls med en storfældende hund, men det er jo en del af gamet ved at have en hund af en race der fælder. :)
1
...
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Min hund fælder ekstremt!

Indlægaf Zonta » 12. jun 2018, 14:41

Jeg tror også bare det er forskelligt fra hund til hund - ligesom det er det fra kat til kat og menneske til menneske :) Jeg ville ikke være bekymret, medmindre det endte med store bare pletter, at han kløede sig til blods eller noget andet i den dur.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Min hund fælder ekstremt!

Indlægaf Zombie » 14. jun 2018, 08:36

Min hund bliver børstet hver dag, men kun 2-3 gange om ugen med furminator. Jeg bruger en underulds kan, der kommer godt ned.
Jeg gør det inden en tur, for man får løsnet nogle hår, der kan dratte af selv ved bevægelse. Så slipper jeg lidt for det værste indenfor.

Jeg fejer det værste hver aften og støvsuger 2 gange om ugen. :) Har haft shiba og nu en blanding.
0
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Kæledyr"