Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf LadyFox » 25. mar 2018, 18:12

TinaW skrev:
LadyFox skrev:
TinaW skrev:Ingen af de 2 hanhunde jeg har/har haft lettet ben indendørs. Heller ikke før de blev kastreret.
Og ham vi har nu letter da ellers ben ca hver 5 m, når vi går tur.
Eller dvs han har haft lettet ben op af et par skraldespande, når vi var med færgen, før han blev snittet.
Du skriver at kastration ikke er en mulighed, heller ikke kemisk? For at se om det hjælper.

Nej. Jeg er ærlig talt ret meget modstander af at kastrere hanhunde uden lægelig grund, eller anden virkelig god grund, og jeg mener ikke "almindelig" hanhunde adfærd er en god grund. Det handler jo ikke om at han mistrives, det er bare mig der ikke bryder mig om det. Det er så at sige mit problem. Dertil høre at han i forvejen ikke er en hund med særlig meget selvtillid, hvilket jeg virkelig arbejder med at han skal få og jeg vil virkelig ikke risikere at forstærke hans usikkerhed, eller ikke midlertidigt.


Fair nok.
Vores var kryotorkid, så for ikke at risikere at han udviklede testikelkræft, så skulle han kastreres.

Så forstår jeg godt man vælger den løsning :)
0
...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf DenBruneMunk » 25. mar 2018, 19:16

LadyFox skrev:
DenBruneMunk skrev:
LadyFox skrev:
DenBruneMunk skrev:Mon disse råd kan bruges?

https://www.netdyredoktor.dk/hund/hunde ... -indenfor/

Den med at sætte maden hvor han har markeret, kan måske hjælpe?

Umiddelbart lyder det meget fornuftigt, problemet er bare at det er lidt over det hele det sker, indtil videre er det lykkes ham at tisse 8 steder på 48 kvm. Så der er umiddelbart ikke noget mønster.

Ok, her er det bestemte steder, og jeg har da kikket rundt og synes ikke han forsøger andre steder.

Jeg har lige flyttet deres madskåle til det ene sted, så ser jeg hvordan han håndterer det.


Han har kun boet her i knap 3 uger, så det kan være når ALT ikke er nyt at han finder nogle yndlings spots. :)

Du må i hvert fald gerne vende til bage med en update når du ved mere om projektet :)

Jeg skal nok forsøge at opdatere, der går jo nok en rum tid, når det nu skal står der nogle uger, og måske uger før han prøver , hvis han gør, formoder jeg. Som jeg skrev, så er det lidt periodisk, og tæven er ved at komme i løbetid, så måske er han urolig.
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf Venus222 » 3. apr 2018, 21:07

Jeg er fra mobilen, så det bliver kort.
1. Vask alt som han har tisset på af i rodalon.
2. Snor på kræet, så han ikke kan komme til at strinte uden du ser det. Vanen skal brydes, og det kan tage en rum tid.
3. Der findes tissebælter som kan bruges i en snæver vending.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf LadyFox » 3. apr 2018, 21:28

Venus222 skrev:Jeg er fra mobilen, så det bliver kort.
1. Vask alt som han har tisset på af i rodalon.
2. Snor på kræet, så han ikke kan komme til at strinte uden du ser det. Vanen skal brydes, og det kan tage en rum tid.
3. Der findes tissebælter som kan bruges i en snæver vending.

Men... Han kan da ikke rende rundt i snor hele tiden?
0
...
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf Tata » 4. apr 2018, 10:16

Victor (som også er intakt) har ikke gjort det, men han har engang lettet ben hjemme ved nogen, der havde en tæve, that's it, men det er vel hvad der kan ske.
Jeg har hørt det med man skal rense med Rodalon også. Derudover, så ville jeg nok tale med tidligere ejer, hvis det ikke er noget han plejer at gøre, så måske tage en tisseprøve med til dyrlægen, for at udelukke urinvejsinfektion.
Hvis der ikke er noget fysisk galt, ville jeg nok, renlighedstræne ham som en hvalp, lufte efter spise, drikke, sove, lege, holde ham i ét rum, og introducere et sovebur. Og så ignorere uheld og rose i høje toner når han tisser som han skal udenfor.
0
Timian :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf LadyFox » 4. apr 2018, 13:59

Tata skrev:Victor (som også er intakt) har ikke gjort det, men han har engang lettet ben hjemme ved nogen, der havde en tæve, that's it, men det er vel hvad der kan ske.
Jeg har hørt det med man skal rense med Rodalon også. Derudover, så ville jeg nok tale med tidligere ejer, hvis det ikke er noget han plejer at gøre, så måske tage en tisseprøve med til dyrlægen, for at udelukke urinvejsinfektion.
Hvis der ikke er noget fysisk galt, ville jeg nok, renlighedstræne ham som en hvalp, lufte efter spise, drikke, sove, lege, holde ham i ét rum, og introducere et sovebur. Og så ignorere uheld og rose i høje toner når han tisser som han skal udenfor.

Jeg er overbevist om at det er en dårlig vane, ligesom så mange andre ting, men sygdom kan selvfølgelig ikke udelukkes når det ikke er undersøgt.

Jeg må indrømme at de få gange jeg har set det så kommer den lidt højere stemme i brug - og det gør den fordi han godt ved han skal tisse udendørs, og at det ikke er velset indendørs. Jeg hæver generelt ikke stemmen af en hund der ikke ved den gør noget den ikke må, men når den godt ved det, og det er noget som dette, så må jeg indrømme at det er en af de få ting hvor man godt kan få en lidt sur stemme.
På trods af eller minimal "skæld ud" så er det her en af de få undtagelser. Jeg gider det virkelig ikke.

Han kommer heller ikke til at sove i bur, han er alene 7 timer i hverdagene. Han skal ikke være alene yderligere 7 om natten, det ville jeg se som direkte synd.
0
...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf DenBruneMunk » 6. apr 2018, 10:40

Opdatering,
Det med at rykke skålen har da sikkert hjulpet men så er toilet taget i brug, og han synes kanten af underdelen er god at markere på, samme med kattens bakke.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf LadyFox » 6. apr 2018, 10:45

DenBruneMunk skrev:Opdatering,
Det med at rykke skålen har da sikkert hjulpet men så er toilet taget i brug, og han synes kanten af underdelen er god at markere på, samme med kattens bakke.

Så indtil videre er erfaringen at du bare rykker problemet. Toilettet er dog ikke det værste rum, hvis det endelig skal være.
1
...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf DenBruneMunk » 6. apr 2018, 10:51

LadyFox skrev:
DenBruneMunk skrev:Opdatering,
Det med at rykke skålen har da sikkert hjulpet men så er toilet taget i brug, og han synes kanten af underdelen er god at markere på, samme med kattens bakke.

Så indtil videre er erfaringen at du bare rykker problemet. Toilettet er dog ikke det værste rum, hvis det endelig skal være.

Ja, og jeg rykker ikke mad ud på toilettet :) Så idén er god nok men i det her tilfælde er det ikke nok, de havde også svært ved at vænne sig til at det var rykket men det er så ovre nu.

Måske er mine problemer særligt udsatte når tæven er i højtid, har ikke set ham te sig sådan sidste gang. De sover tæt sammen, og han tager hende forfra og bagfra, selvom han bærer boxers :) Måske er det også en grund til hans særlige lyst til at markere mere lige nu. Det er så ovre omkring søndag hvis de 14 dage holder stik.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf avdotja » 6. apr 2018, 20:00

DenBruneMunk skrev:
LadyFox skrev:
DenBruneMunk skrev:Opdatering,
Det med at rykke skålen har da sikkert hjulpet men så er toilet taget i brug, og han synes kanten af underdelen er god at markere på, samme med kattens bakke.

Så indtil videre er erfaringen at du bare rykker problemet. Toilettet er dog ikke det værste rum, hvis det endelig skal være.

Ja, og jeg rykker ikke mad ud på toilettet :) Så idén er god nok men i det her tilfælde er det ikke nok, de havde også svært ved at vænne sig til at det var rykket men det er så ovre nu.

Måske er mine problemer særligt udsatte når tæven er i højtid, har ikke set ham te sig sådan sidste gang. De sover tæt sammen, og han tager hende forfra og bagfra, selvom han bærer boxers :) Måske er det også en grund til hans særlige lyst til at markere mere lige nu. Det er så ovre omkring søndag hvis de 14 dage holder stik.

Er det nogle særlige shorts han har på? For ellers ville jeg være MEGET forsigtig med at lade dem være alene sammen, medmindre et kuld hvalpe er okay med dig. Når vi har haft tæver i løbetid, har de aldrig fået lov til at være uovervåget sammen med vores hanhunde (på trods af trusser, dog på hunhunden) og alle ansatser til parring (i hovedet eller ej) er blevet stoppet med det samme. Er han først inde, sidder han fast!

Har desværre ingen input til tisseproblemet. Er (heldigvis!) aldrig stødt på det før.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf DenBruneMunk » 6. apr 2018, 20:25

avdotja skrev:Er det nogle særlige shorts han har på? For ellers ville jeg være MEGET forsigtig med at lade dem være alene sammen,

Tak, det er sloggi's boxer , så ikke så særlig specielle.
Jeg mener at tro på at kombinationen med hendes ble som har været guld værd, og hans boxer, som oprindelig var et netstrømpe, som gik itu på få timer, så virker de her boxers.
De her par dage, er godt nok hårde for ham lige nu, han har jo tidligere haft en bamse, så jeg kender ham når han har været derinde så hænger den udenfor og han er helt frosset på stedet.
Han virker lidt som dette sker og så skal han have nye boxers på men han sidder ikke fast i hende hvis det er hvad du mener, der tror jeg ble+boxer er en good-combo, selvom jeg har det lidt hårdt med at vedligeholde og måtte gøre dette samtidig. Har desværre ingen som kan passe en af dem, og hotel pleje er vist for dyrt i 14 dage.

Jeg glemte at nævne, hun kun er 1 år, og jeg har hørt flere gange, hun bør være 2 år/fuldvoksen, før det ansvar gives til hende, så jeg har en plan, måske skifter den om 1 år men slet ikke nu.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf avdotja » 6. apr 2018, 20:31

DenBruneMunk skrev:
avdotja skrev:Er det nogle særlige shorts han har på? For ellers ville jeg være MEGET forsigtig med at lade dem være alene sammen,

Tak, det er sloggi's boxer , så ikke så særlig specielle.
Jeg mener at tro på at kombinationen med hendes ble som har været guld værd, og hans boxer, som oprindelig var et netstrømpe, som gik itu på få timer, så virker de her boxers.
De her par dage, er godt nok hårde for ham lige nu, han har jo tidligere haft en bamse, så jeg kender ham når han har været derinde så hænger den udenfor og han er helt frosset på stedet.
Han virker lidt som dette sker og så skal han have nye boxers på men han sidder ikke fast i hende hvis det er hvad du mener, der tror jeg ble+boxer er en good-combo, selvom jeg har det lidt hårdt med at vedligeholde og måtte gøre dette samtidig. Har desværre ingen som kan passe en af dem, og hotel pleje er vist for dyrt i 14 dage.

Altså hvis der ikke er nogen chance for at de fysisk kan komme igennem eller på en eller anden måde gnubbe bukserne/bleen af, er det sikkert fint :) Vi har heller ikke haft nogen sendt væk, men har “bare” undladt at lade dem være alene sammen. Også fordi hanhunden nogle gange har været så voldsom, at tæven tydeligvis er utryg og så skal hun selvfølgelig have hjælp til at forsvare sig. Så hvis vi var i stuen, var de begge der der også (stadig med trusser på dog), men tog vi hjemmefra eller om natten, blev de placeret i hver sit rum. Og på turen (når hun var højløbsk, hvilket hun først er når hun stopper med at bløde!) blev den ene holdt i snor. Vi skulle ikke nyde noget af at de “stak af” sammen :lol:
Senest rettet af avdotja 6. apr 2018, 20:40, rettet i alt 1 gang.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf avdotja » 6. apr 2018, 20:34

Og med “sidde fast”, mener jeg at hans penis faktisk låser sig fast inde i hende. Så uanset hvor gerne du vil, kan du ikke skille dem af når først skaden er sket. Jeg ville heller aldrig selv lade det være op til hunhunden at sige fra. Nogle kan, mens andre forskræmt lader sig tromle fuldstændig og ja, reelt er det jo faktisk voldtægt. Det ville jeg aldrig byde hende!

EDIT: Men det er så fatisk når han er kommet det sker, kan jeg se: http://www.sidenomhunde.dk/parring.html
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf LadyFox » 12. apr 2018, 08:32

Emma The Mermaid skrev:Først til dyrlæge for at udelukke sygdom.

Husker jeg forkert eller er han omplaceringshund?

Han er omplaceringshund :)
0
...
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf Zombie » 12. apr 2018, 11:44

Hvis han voldtager hende dvs penetrerer hende uden for løbetid, kan det forårsage stor indre skade på hende.
Min tidligere nabos tæve var lige ved af dø af komplikationer efter sådan en omgang.
1
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Kæledyr"