Er du en pylret dyreejer?

Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Er du en pylret dyreejer?

Indlægaf TinaW » 16. feb 2018, 03:01

avdotja skrev:
TinaW skrev:Jeg har brugt 1500 kr. på at få slebet tænder på en kanin en gang, da de var begyndt at vokse uhæmmet :fløjt:
Vidste godt jeg kunne risikere at det ikke hjalp og det varede ikke længe, før jeg måtte aflive den.
Havde også det ene marsvin forbi dyrlægen sidste vinter, da hun havde tabt sig. Hun havde ingen tandproblemer, var frisk og glad og spiste. Hun fik noget der skulle i vandet, men det gjorde ikke den store forskel. Dog tabte hun sig ikke yderligere, og var stadig flot blank i pelsen osv. Hun endte så sine dage ved, at den ene hund knækkede nakken på hende i et uopmærksomt øjeblik i sommers :nerve:
Så jeg kan sagtens finde på at tage mine smådyr til dyrlægen og også bruge en vist beløb på dem, hvis der er en chance for at de kommer sig.

Jeg troede faktisk ikke at hunde, som udgangspunkt, gik efter husstandens egne medlemmer - uanset at de så ville gøre det i naturen/på den anden side af hækken :gruble:


Det kommer vist meget an på hvor dybt jagt instinkt hunden har. De to små ser helt sikkert ikke marsvinene som medlemmer af husstanden, men som potentielt bytte.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Er du en pylret dyreejer?

Indlægaf Zombie » 16. feb 2018, 10:55

Ja, med stolthed. Min hund behandles som en hund, men jeg bruger mange penge på godt foder og tilskud, pelspleje, dækken m.m.
Og meget tid på træning, Iange ture og leg samt aktivering.

Derudover er jeg vildt pylret med pasningen af hende. Hvis ikke nogen af de faste sittere kan og jeg ikke kan nå at indkøre en anden hun er tryg ved, ved at lade vedkommende passe et par timer her og der som en prøve, så aflyser jeg det, jeg skal.
Folk kan være nok så søde og gode ved dyr, men min hund skal være tryg også.

Jeg står lidt i situationen i marts, hvor jeg er på 2. ud af 3 pasningsmulighed. Hvis de alle falder igennem dvs ingen kan, bliver jeg hjemme, selvom jeg har betalt 3000 kroner for arrangementet, som jeg ikke kan få igen.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Er du en pylret dyreejer?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 16. feb 2018, 11:17

Ja, det vil jeg mene vi er. Men det er der vel heller ikke noget galt med. Vi har haft vores 3 katte siden de var 4-5 uger og vi passede dem for Kattens Værn. Dengang var vi vist på dyreskadestuen med dem 2-3 gange fordi de pludselig kastede op eller ikke kunne tisse.
Der var det så heller ikke vores katte endnu, så derfor var vi jo skrækslagne for at de skulle dø i vores varetægt.
Men vi ville selvfølgelig gøre præcis det samme i dag, nu hvor vi selv ejer dem.
Så snart en af dem hoster det mindste flyver vi op og pusler om kræet :lol:

Og selvfølgelig får de kun det bedste og mest naturlige foder og bliver passet af enten en professionel kattepasser eller familie. Ikke noget med kattepension til dem.
0

Tilbage til "Kæledyr"