En 'herreløs' hund

Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

En 'herreløs' hund

Indlægaf annellaII » 9. jan 2018, 09:28

Jeg synes historien om hunden er så sød og sjov, at jeg ville genfortælle den og derfor har sat den ind i kategorien kæledyr, for hunder er jo nogens kæledyr.



Tyler Wilson var ved at fylde benzin på sin bil på en tankstation i den amerikanske delstat Kentucky, da han igen fik øje på hunden, han flere gange havde set løbe frit omkring i området.

Tyler Wilson tænkte, at hunden var løbet bort fra sin ejer eller måske var blevet kasseret af ejeren, indtil hunden kom hen til ham, satte sig ved siden ham, og Wilson kunne læse og blev forbløffet over, hvad der stod på en lille anhænger på hundens halsbånd:

"Mit navn er Dew, jeg er ikke løbet væk, jeg elsker bare at streife omkring. Sig til mig: "Gå hjem.""

Det sagde Wilson nu ikke, da han var blevet overbevist om, at alt var i orden med hunden.

Senere fortalte Dew's ejer, at Dew lever sammen med familien på en gård i nærheden af tankstationen, og at den altid vender tilbage til familien efter hver udflugt. Dew er øremærket og udstyret med GPS, så vi altid ved, hvor vores lille opdagelse rejsende befinder sig, siger ejeren.

Dew har opnået ret stor berømmelse i området pga hans passion og dagdriveri, og Dew elsker at møde nye mennesker, fortæller ejeren videre.

Dew - en Golden Retriever - billede: Focus.de

Billede

Billede
3
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf Persnikedy » 9. jan 2018, 09:58

Nu er jeg lige et nederen brandtæppe på ilden men..

Jeg synes ikke den hirstorie er sød
Det er da en uansvarlig hundeejer. Hunden kan ligeså vel blive ramt af en bil som den bare kan tulle rundt...
Jo, hunden ser skide kær ud, og virker da også helt fredelig. Men hvis ens hund forlader ejendommen så tit at de ligefrem har skrevet det på dens navneskilt så synes jeg ikke det er i orden.
8
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf annellaII » 9. jan 2018, 10:13

Persnikedy skrev:Nu er jeg lige et nederen brandtæppe på ilden men..

Jeg synes ikke den hirstorie er sød
Det er da en uansvarlig hundeejer. Hunden kan ligeså vel blive ramt af en bil som den bare kan tulle rundt...
Jo, hunden ser skide kær ud, og virker da også helt fredelig. Men hvis ens hund forlader ejendommen så tit at de ligefrem har skrevet det på dens navneskilt så synes jeg ikke det er i orden.



For mig er det i orden, jeg bryder mig ikke om, når dyr bliver lukket inde, derimod går jeg ind for når dyr, får den frihed, de selv ønsker .
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf annellaII » 9. jan 2018, 10:14

Emma The Mermaid skrev:Det er så en labrador og noget sukkersødt noget :lol:


Ja du har ret, det er en labrador, da jeg skrev Golden Retriever, tænkte jeg på den hund, vi har i pleje 3-4 gange om året, når ejerne er på ferie.
0
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf DenBlødeJyde » 9. jan 2018, 10:16

Jeg ville ikke turde. Der findes alt for mange farer for en løs hund ude i verden, ligesom den kan være til fare for andre - hvis den nu vandrer ud på en vej, og en bil forsøger at undvige.

Af samme grund løber mine katte ikke frit, men kommer ud i en indhegnet have.. Jeg skal ikke risikere at mine kræ ikke kommer hjem igen..
1
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf annellaII » 9. jan 2018, 10:29

DenBlødeJyde skrev:Jeg ville ikke turde. Der findes alt for mange farer for en løs hund ude i verden, ligesom den kan være til fare for andre - hvis den nu vandrer ud på en vej, og en bil forsøger at undvige.

Af samme grund løber mine katte ikke frit, men kommer ud i en indhegnet have.. Jeg skal ikke risikere at mine kræ ikke kommer hjem igen..


Man kan ikke udelukke alle farer i denne verden, derfor får mine katte lov til at færdes frit ude, hvor de selv vil og heldigvis kommer de altid hjem igen på et tidspunkt, senest om aftenen når jeg kalder på dem.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2018, 10:45

annellaII skrev:
Persnikedy skrev:Nu er jeg lige et nederen brandtæppe på ilden men..

Jeg synes ikke den hirstorie er sød
Det er da en uansvarlig hundeejer. Hunden kan ligeså vel blive ramt af en bil som den bare kan tulle rundt...
Jo, hunden ser skide kær ud, og virker da også helt fredelig. Men hvis ens hund forlader ejendommen så tit at de ligefrem har skrevet det på dens navneskilt så synes jeg ikke det er i orden.



For mig er det i orden, jeg bryder mig ikke om, når dyr bliver lukket inde, derimod går jeg ind for når dyr, får den frihed, de selv ønsker .

Det er da lige indtil Bente bliver inspireret til at hendes voldsomt egenkønsaggresive kæmpe hund da også bare skal have lov til at rende rundt fordi at det er sååå meget hundens natur at være fri, og sådan set også det med at rode sig ud i ballade med fremmede hunde.
7
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf Juki » 9. jan 2018, 10:45

Persnikedy skrev:Nu er jeg lige et nederen brandtæppe på ilden men..

Jeg synes ikke den hirstorie er sød
Det er da en uansvarlig hundeejer. Hunden kan ligeså vel blive ramt af en bil som den bare kan tulle rundt...
Jo, hunden ser skide kær ud, og virker da også helt fredelig. Men hvis ens hund forlader ejendommen så tit at de ligefrem har skrevet det på dens navneskilt så synes jeg ikke det er i orden.

Enig.

Overordnet set er det da meget sødt, men totalt uansvarligt. Det er en latterlig måde at udfordre skæbnen på med alt det der kan ske. Og uden respekt for andre dyr og mennesker.

Man behøver ikke spærre hunden inde, men man kan sørge for at holde den på egen grund. Enten ved at hegne dele eller hele ens have/grund ind. Og sørge for at gå ture med hunden og aktivere den på andre måder, så det ikke virker så fristende at bryde ud og strejfe. Men klart det er en vane der er svær at bryde for hunden nu.
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf Lykke » 9. jan 2018, 11:01

Hunde skal ikke gå frit omkring. Historien er ikke sød. Historien handler om en ejer som ikke tager ansvar for sit kæledyr.
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf Juki » 9. jan 2018, 11:36

Emma The Mermaid skrev:
annellaII skrev:
Persnikedy skrev:Nu er jeg lige et nederen brandtæppe på ilden men..

Jeg synes ikke den hirstorie er sød
Det er da en uansvarlig hundeejer. Hunden kan ligeså vel blive ramt af en bil som den bare kan tulle rundt...
Jo, hunden ser skide kær ud, og virker da også helt fredelig. Men hvis ens hund forlader ejendommen så tit at de ligefrem har skrevet det på dens navneskilt så synes jeg ikke det er i orden.



For mig er det i orden, jeg bryder mig ikke om, når dyr bliver lukket inde, derimod går jeg ind for når dyr, får den frihed, de selv ønsker .

Så alle dyr... Heste, hunde, katte, grise, køer og så videre skal bare lukkes ud og gå helt frit rundt uden hegn?

Heldigt man ikke bor i nærheden af en zoologisk have :santa2:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf DenBlødeJyde » 9. jan 2018, 11:40

Dyr har ikke ønsker. De har instinkter og drifter, og disse instinkter og drifter harmonerer ikke altid med at bo i områder, hvor der bor mennesker.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf Pølsemix » 9. jan 2018, 11:42

Hvad er forskellen på om en kat eller hund går frit omkring?
Her i landet skal ejere også holde deres katte på egen matrikel, men det er der da mange som har svært ved.
4
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf JoyNips » 9. jan 2018, 11:44

annellaII skrev:Man kan ikke udelukke alle farer i denne verden, derfor får mine katte lov til at færdes frit ude, hvor de selv vil og heldigvis kommer de altid hjem igen på et tidspunkt, senest om aftenen når jeg kalder på dem.


Men du skal jo altså overholde landets love og holde dine dyr hjemme.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf kidkomb » 9. jan 2018, 11:50

Pølsemix skrev:Hvad er forskellen på om en kat eller hund går frit omkring?
Her i landet skal ejere også holde deres katte på egen matrikel, men det er der da mange som har svært ved.

Præcis.

Og Gud, hvor er I halvgnavne over en sød historie.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: En 'herreløs' hund

Indlægaf Juki » 9. jan 2018, 11:53

Pølsemix skrev:Hvad er forskellen på om en kat eller hund går frit omkring?
Her i landet skal ejere også holde deres katte på egen matrikel, men det er der da mange som har svært ved.

Bl.a deres opførsel.

De katte jeg har oplevet udenfor har været betydelig mere sky end løse hunde. Nogle hunde har tullet fredeligt rundt og passet sig selv, andre har reageret ved at komme hen og ikke forstå en hentydning om at holde sig væk.

Begge dele oplever jeg hvad end jeg cykler eller går, med eller uden egne hunde.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Kæledyr"